Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maikkie onneksi havaittiin se tulehdus ja saat antibiootit! mulla oli synnytyksen jälkeen joku tulehdus eikä muita oireita ollu ku vähän oli lämpöä ja sit kätilö havaitsi sen ku alakerta "haiskahti". nopeasti paranee jne. siinä papassa vissii menee just se kolme viikkoa, otatin sen itse julkisella puolella helmikuussa ennen huhtikuista gynekäyntiä.

Elisha mulla oli samanlainen tarina ku Aamullaki eli raskauduin, kun luovutin ja aloin ajatella, etten koskaan tule saamaan biologista lasta. sit oliki yllätys, kun tyttö ilmoitti tulostaan. samanlaiset kokemukset on nyt raskaanaolevalla siskollani.

on: täällä flunssa on edennyt räkäiseksi yskäksi, nenä vuotaa ja lämpöäkin oli tänään, ei tosin 37,1 enempää. kai tää on ohi menossa. vähän raskasta ollut kahden lapsen kanssa palloilla, etenkin kun tyttö ei anna juuri hetken rauhaa. toi meidän poika on sillai ihana, että hän ymmärtää et oon kipeä ja leikkii pieniä pätkiä pikkusiskon kans, et oon saanu levättyä. ja auttoi mua paistamaan jauhelihan ku tein lapsille jauhelihakeittoa (no, hänkin sai ruokaa nopeammin, kun sain keskittyä pilkkomiseen ja keittämiseen).

huomenna mennään klinikalle kuulemaan tutkimustuloksia. en osaa edes jännittää, arvaan vaan et hoitoihin mennään.

pikaista paranemista della ja inshaallah saatte kuulla hyviä uutisia huomenna klinikalla. ihana että poika auttelee sua ku oot kipeä.

Aamu mulla tää jää usein "junnaamaan" ku lähetän viestiä ja näyttää eka siltä, et viesti ei lähde ja jos meen siinä painaa uudelleen, sama viesti tulee kahtena. eli mulla ainaki pitää ottaa toiselle "tabille" esim. just toi kuumeiluklubit ja siellä sit näkyy et viesti meni perille.

on: mulla vielä flunssa vaivaa ja lämpöä tuntuu olevan etenki aamuisin. käytiin siis siellä klinikalla kuulee tulokset: miehellä on kaikki ok ja siittiöitä on hyvin, koepesun jälkeenki oli 87% hyväkuntoisia. koepesulla siis siivottiin alta pois epäkelvot ja liikkumattomat uimarit ja jäljellejääneistä suurin osa liikkuu. hänen puolesta ei pitäisi siis olla mitään ongelmaa lisääntyä \o/ mulla oli s-fsh eli follikkelia stimuloiva hormoni 11 (viitearvot 2.0-10) eli pikkuisen koholla. siihen on vaikuttanu kuulemma noi leikkaukset. arvo kohoaa pikkuhiljaa, joten kovin kauaa ei voida jäädä odottelee ihmettä.

jatkosuunnitelma on, että menen ensi kierrossa munatorvien aukiolotutkimukseen ja jos siinä näyttää, et ovat tukossa, aloitetaan ivf-hoidot. muussa tapauksessa me yritetään vielä loppuvuosi ja alkuvuodesta 2014 mennään hoitoihin, jos tärppiä ei käy. meillä on kuulemma muuten kaikki mahdollisuudet saada vauva :) endon vuoksi meille tehdään ivf, jos hoitoja tarvitaan ja myös siinä tapauksessa, jos munatorvet on tukossa.kysyin oviksen tikuttamisesta ja lääkäri sanoi, et siitä tulee vaan turhaa stressiä ja ku meillä on elämää ovistelun ulkopuolellaki, se ei oo tarpeellista :)

huh, kyllä kannattaa maksaa oikeille lääkäreille :) totaki tietoa varmaan ootettaisiin vieläki, jos olisin julkisen kans jääny kikkailee.

hienoa että kaikki kunnossa della paitsi tuo hormoni arvo sulla. hienoa että tutkivat ja tekevät suunnitelmat jo nyt.

Della Hienoa kuulla että siellä homma etenee! Siitä se sitten lähtee ja pikku kakkonen on kohta matkassa mukana! Nykyään kun nuo hoidot on tehokkaita ja vain harva jää raskautumatta hoitojen kautta! Mitä lääkärin puheista kirjoitit niin hyvältä kuulostaa! :) Hyvä hyvä! :)

Aamu ja Della Ja siis mullakin esikko tärppäs kun sitä vähiten osasin odottaa. Olin jo miehekkeen kanssa sopeutunut ajatukseen elosta ilman lapsia ja sitten se matkalainen mukaan tarras! Maailman sekavin fiilis oli kun testi näytti plussaa! Eikä kyllä riittäny vain se yksi testi :D

Aamu ja Gatusa Vauvakuume on aika ärsyttävä! Sitä kun kuumeilleissa haluais sen vaavin heti! Tai jossei ihan heti ni ainakin raskaana pitäs jo kuumeen mielestä olla! Painostavaa! Mutta josko se tästä alkais pikku hiljaa taas vaimenemaan ja olis taas sitä pientä jännäämistä! :)

Maikkie Onhan se hyvä että moiset tulehdukset hoidetaan pois jarraamasta! Itestä tuntuu ainakin että tää meidän naisten kroppa se on semmonen värkki että kaikki pitää olla kondiksesa ja planeettojen asennot oikeassa jotta ovulaatio tapahtuu ja sitä kautta raskautuminen. Eihän tuota tarvi kun vähä stressata ni ovis saattaa jäädä tapahtumatta! Nappikuuri siis päätökseen ja etiäpäin! :)

ON Ei mitään hajua että mikä päivä kierrossa menossa. Miestä ei palio kotona näy joten tää kierto taitaa mennä huti ihan vaan kun remppa vie kaiken yhteisen ajan!
Teille muille sitäkin enemmän tsemppiä kiertoihin!! :D Ens kuussa pitää jo kuulua plussauutisia! ;)

Della, ehkäpä mä joskus opin käyttämään tätä. En oo hyvä näiden tietokoneiden kanssa. Onpas flunssa sitkeessä. Mutta kesällä ne pöpöt yleensä on sitkeempiä. Ei varmaan oo mukavaa sairastaa tässä kuumuudessa. :sad001
Hyvä juttu kuitenkin että pääsette eteenpäin tuossa tutkimusasiassakin. Hienoa että teillä on hyvät mahdollisuudet onnistua kuitenkin. Viisaita sanoja lääkäriltä, mä luulen kans että tuo tikuttaminen varmaan aiheuttaa lisää stressiä. Varmaan helpotti suakin kun nyt saitte lisätietoa asioista.

Elisha86, tuo on niiiiin totta! Kun ekaa yritettiin niin lueskelin kaikista todennäköisyyksistä ja totesin että ihme on että tässä maailmassa joku raskaaksi tulee. Miten niitä vahinkovauvojakin niin paljon tulee kun tosiaan pitäs planeetat olla oikeessa asennossa ja limassa oikea pH ja niin poispäin?! Ihmeellinen on tämä naisen kroppa. Eikä taida mikään ihan pieni vaikutus olla tolla psyykepuolella. Samaa mieltä, plussia sais alkaa tulemaan. Mutta voi olla että meilläkin tosiaan menee ovis ohi tässä kierrossa. Pientä toivoa vielä on.

Moi!

Tsempitykset kesäflunssaisille, tällä kelillä on kurja sairastaa!

Täällähän muutkin ovat aloittelemassa hoitorumbaa.. Mäkin kävin gynellä keskiviikkona. Sektioarpi oli ok, limakalvo mukavan paksu ja munasolukasvamassa ja lima kehittymässä kohdunsuulle. Tänään tuli mojova plussa ovistikkuun. Sain lähetteen myös aukiolotutkimukseen kolmen kuukauden sisällä. Mieltä helpotti hyvät uutiset, josko kroppa nyt osais vähän relata ja 13. kerta olisi nyt se plussakierto!

Monella alkaa olemaan tädin vierailu lopussa, joten intoa ja puuuuuh, plussaa kaikkiin mahdollisiin tikkuihin!!!!!!

rvakettunen toivottavasti tässä kierrossa saat sen plussan ootte näköjää aika kauan yrittäny uutta tulokasta saada alulle. meil ei hoitoi ole täällä mut mut on tutkittu ja kaikki tulokset kunnos mitä saanu, pari labraa puuttuu mut niidenki pitäs olla kunnossa. saa nähä mitä seuraavaks tehää ku käydää lääkäris ramadanin jälkee, pistetääkö mies tutkimuksiin vihdoin. sen jälkee ei enää tiedäkää mitä tehää jos ei löydy selityst...

tsemppiä kaikille kiertoon minultakin ja plussatuulia.

täällä yk en tiä enää mikä. ei hajuakaa millo ovis on mut stressiä liikaa joten aika varmaa on ettei tule ainakaa tässä kierrossa tärppäämään myöskään. sanoin miehelle et pakko alkaa ettii toista taloa mä en kestä et naapurit tulee kokoajan mein puolelle millo mistäki syystä ja niitten lapsenlapsi ravaa täällä jatkuvast, pitää ravintolana jne... mul ei ole motivaatiota nyt hoitaa toisten lapsia ku väsyttää, ärsyttää ja turhauttaa ku ei tärppää ei sitte millää.

kiitti tsempityksistä :) oli muuten ehkä mulle itselleki helpotus, ettei tarviikaan tikuttaa ovista :) ehkä sitä voidaan nyt rauhassa yrittää ja jopa vahingossa onnistuaki, jos sitä nyt yrittää olla tekemättä pupuilusta pakkopullaa tiettynä aikana kuukaudesta :D

RvaKettunen mennään näköjään samanlaisissa tutkimuksissa, mäki menen ensi kierrossa aukiolotutkimuksiin :) oisin kai päässyt tässäki kierrossa, mut se ois tarkoittanu JO ensi viikolla ja haluan valmistautua eka rauhassa siihen :) meillä hoidot alkaisi muuten alkuvuodesta, mutta jos tässä ollaan tukossa, aloitetaan kai jo nyt syksyllä.

Gatusa ärsyttäviä tollaset naapurit! no, on mun omatki, tässä talossa asuu muuan mummo, joka lähettelee lemmikkienomistajille lappuja etku koira haukkuu/kissa ulkoilee eikä laita lappuihin edes nimeään. laitoinki viimeksi meidän rappukäytävän ilmoitustaululle lapun, että on hyvä ja tulee keskustelemaan asiasta henkilökohtaisesti, jos meidän koira ongelmakäyttäytyy, kun aikuiset ihmiset hoitaa asiansa kasvotusten. sen jälkeen meille ei tullut lappua, mutta alataululle kyllä ja niihin me ei edes reagoitu. me ollaan puhuttu kyl omakotitalon etsinnästä, mut ei haluttaisi lähteä kovin kauas, vaan mieluiten että julkisillaki pääsisi nätisti Helsinkiin jne.

kaikille teille tasapuolisesti tsempityksiä tälle kierrolle! ja Maikkie, jokos sulla lähenee jännät päivät?

on: flunssa vaiheessa "v...umainen yskä ja kurkunkutitus, mistä syystä nukkuminen hankalaa". onneksi sentään tää kierto saatu korkattua :)

maanantaina palaan töihin ja siitäpä lähtee syksy. poika lähtee partioleirille viikoksi ja tyttö palailee päiväkotiin. pakkailin tänään pojan rinkkaa ja tytölle päiväkotikamppeet, ettei huomenillalla tarvii.

Della: Hienoa että siellä tutkimukset etenee. Mut onpa jännä, että sinut laitetaan vielä siihen aukiolotutkimukseen, vaikka sulla on jo ennestään lapsi. Vai meinaako se lääkäri, että ne munikset ois nyt tässä välissä voineet mennä tukkoon.

Gatusa: Mua ärsyttää kans naapurit ihan suunnattomasti (rivitalossa asutaan) vaikka ne ihan jees porukkaa onkin, eikä ns. ole mulle mitään tehneet/sanoneet. Ärsyttää vaan välillä edes nähdä ketään, saatikka tervehtiä aina mennen tullen ja palatessa. Ja kaikista ärsyttävintä on, kun ihmisiä ramppaa meidän takapihalla vähän väliä. Meillä siis pääty asunto ja keskellä taloa olevien takapihoille kulku on päätyjen kautta. Mut itse mä käsittäisin tuon kulun sillä, että siitä voidaan viedä esim. ruohonleikkuri ettei sitä sentään tarvi sisäkautta viedä. Mutta semmoinen turhanpäiväinen käveleskely ja edestakaisin ramppaaminen kyllä ärsyttää. Lapsia juoksee edes takaisin ja aina joku rääkyy jossain, kun yrittää omaa lastaan pitää ulkona nukkumassa päikkäreitä. Anteeksi valitus...

Rv Kettuselle kovasti tsemmpiä oviksen hyödyntämiseen tähän kiertoon. Toivottavasti teillä nyt tärppää!

Elisha ja Aamu: Mä oon kans niin samaa mieltä tästä naisen kropasta. Outo värkki on. Ja tosiaan, miten niitä vahinkoja oikeasti aina sattuu. Hups unohdin yhden pillerin ja puf raskaana ollaan. Ja toiset yrittää ja yrittää, tikuttaa ovista, laskee päiviä ja ties vaikka mitä ja ei vaan tuu sitä plussaa.

On: Mulle iski tänään yhtäkkiä tosi huono olo autossa ja mietin jo, että käskenkö pysäyttää, mutta selvisin kotiin asti ja kotona juotu appelsiini mehu hieman auttoi. Sitten sain pojan syötettyä ja päikkäreille ja söin itsekin hieman lisää. Ei millään meinannut mennä se oksettava olo ohi. Pari tuntia sen kanssa kärvistelin ja mahakin oli hieman löysällä. Luultavasti se johtuu noista antibiooteista, vaikka syönkin maitohappoja. Peittoja on koitettu heilutella ja melko vahvan ovisplussankin sain (en muista päivää). Seuraava päivänä testasin uudelleen ja viiva oli huomattavasti vaaleampi, kuin edellisen päivän viiva. Niin ja mulle ei siis tehdä aukiolotutkimusta (käsittääkseni) ollenkaan, koska mulla on jo yksi lapsi. Eikä miehelle tehdä siemennesteanalyysiä, koska se on 5 vuoden sisällä tehty 2 kertaa ja kumpikin näyte on ollut hyvä/normaali.

en tiedä, miksi mut laitettiin siihen aukiolotutkimukseen, en osannut edes kyseenalaistaa sitä, kun mä vaan teen aina just niin ku lääkärit sanoo. ei se lääkäri kyl kunnolla selittänyt sitä aukiolotutkimusta ja sen tarpeellisuutta ja sekin oli selkeää, että on yksi lapsi jo ennestään, tyttö kun oli meidän mukana siellä niitä tuloksia kuulemassa :) muoks. muistinki yhtäkkiä lisää sen lääkärin puheista, se muuten pohti, voisiko mun endo olla aiheuttanut jotai munatorville, siksi se laittoi ne aukiolotutkimukset. endoa ei siis ole näkynyt ei gynellä ollessa huhtikuussa eikä sillä ekalla klinikkakäynnilläkään ja sillon lääkäri katsoi ultralla, että munatorvet näytti liikkuvilta ja normaaleilta.

Hyvähän se on että tutkitaan. Sitten on helpompi alottaa hoidotkin. Ihme värkki tosiaan on, ehkäpä se juju onkin just siinä että raskautumista ei sais ajatella liikaa. Jos stressihormonit heti tekee sen ettei sit tärppää. Kroppa on varmaan jotenkin yliviritetyssä tilassa. Ja se olo vaan pahenee kun ne menkat aina tulee. Tätä ainakin pohdiskelin omalla kohdalla. Mielenkiintosta tosiaan kuinka kauan toista joutuu yrittämään. Yritän nyt olla stressaamatta jos mahdollista.

Hyvähän se on että tutkitaan. Sitten on helpompi alottaa hoidotkin. Ihme värkki tosiaan on, ehkäpä se juju onkin just siinä että raskautumista ei sais ajatella liikaa. Jos stressihormonit heti tekee sen ettei sit tärppää. Kroppa on varmaan jotenkin yliviritetyssä tilassa. Ja se olo vaan pahenee kun ne menkat aina tulee. Tätä ainakin pohdiskelin omalla kohdalla. Mielenkiintosta tosiaan kuinka kauan toista joutuu yrittämään. Yritän nyt olla stressaamatta jos mahdollista.

jep della ja aamu sellasta käytöstä on vaikee sietää loputtomiin. mä saan puheet arabiaks vaikka naapuri tietää etten ymmärrä liiemmin arabiaa ja hän puhuu ranskaakin. no ei ol pahoi sanoi tullu mulle viel koska ne mä oon oppin hyvin jo miehen perheelt aikoinaan. huoh nyt on kyl mitta täys tätä taloa...meille yritti tulla käärme sisään... onneks huomasin sen ja se huomas mut ni otti takapakkia ja lähti, sit tukittii oven alapuolel oleva aukko ettei se tule sisää enää. tosi kiva.

mulla katottii ultral kans tuos keväällä munatorvet ja muut, tosin ultra ei ollu kovin hyvälaatunen mut ei siellä mitää ollu kyllä, mul katottii silt varalt et onko kohdunulkonen mut mitää ei näkyny siel. no tulipa tarkastettua paikat silloin. nyt vaa jostain syystä ei tärppää en tiä miks mut näin on vissii tarkotettu toistaseks.

jep della ja aamu sellasta käytöstä on vaikee sietää loputtomiin. mä saan puheet arabiaks vaikka naapuri tietää etten ymmärrä liiemmin arabiaa ja hän puhuu ranskaakin. no ei ol pahoi sanoi tullu mulle viel koska ne mä oon oppin hyvin jo miehen perheelt aikoinaan. huoh nyt on kyl mitta täys tätä taloa...meille yritti tulla käärme sisään... onneks huomasin sen ja se huomas mut ni otti takapakkia ja lähti, sit tukittii oven alapuolel oleva aukko ettei se tule sisää enää. tosi kiva.

mulla katottii ultral kans tuos keväällä munatorvet ja muut, tosin ultra ei ollu kovin hyvälaatunen mut ei siellä mitää ollu kyllä, mul katottii silt varalt et onko kohdunulkonen mut mitää ei näkyny siel. no tulipa tarkastettua paikat silloin. nyt vaa jostain syystä ei tärppää en tiä miks mut näin on vissii tarkotettu toistaseks.

Aamu Itsekin vähän pohdiskellu samaa että pakkopullaksi ei saisi lapsen "tekeminen" äityä kun itsellä tuo esikoinenkin tärppäs semmosen 6v jatkuvan yrittämisen jälkeen kun oli jo luopunut siitä viimeisestäkin toivon rippeestä. Että ainakin omalla kohalla olisi parempi kun toinenkin saisi alkunsa vähän niinkuin "vahingossa". Joten kovasti yritän keskittää ajatukseni muualle sen enempiä päiviä laskematta yms. Pupuillaan kun pupuiluttaa ja se saa tällä erää riittää :) Onneksi on tuo "ihana" muutto tulossa nii pyörii ajatukset ihan eri asioissa kun tässä pikku kakkonen projektissa :D

Della Eipä tuota kyllä itsekään alkais lääkäriä kyseenalaistaa jos hoidoissa olisimme ja tutkinuksia pitäisi tehdä. Hyvähän se on ensin tarkistaa kaikki ennen kuin aletaan sitten itse asiaan :) Teillä siellä sitten ensi vuonna viimeistään alkaa jännät paikat jossei ennen vuoden vaihetta sitten tärppi käy! :)

Gatusa Käärme ei kuulosta kivalta vieraalta haussissa! :o Onneksi ei peremmälle tullut. Ja itsekin välillä tulee mietittyä että tärppi käy sitten kun sen on tarkoitettu tapahtuvan eikö omalla tahdolla sinänsä ole asian kanssa mitään tekemistä :) ja se sinänsä on hyvä ajattelumalli :) Rauhoittava omalla tavallaan.

Täällä siis kierrossa mennää jossain 10-15 paikkehilla veikkaisin. Pupuilut on tällekin kierrolle aloitettu mutta en kauheasti jaksa uskoa että tässä kierrossa ovuloisin kun edellisten kuukautisten jälkeen limakalvot oli ohuet ja meni rikki, ainakin osittain. Mikä siis meinaa että estrogeenitasot taas päin prinkkalaa ihan ku pcolaisilla yleensäkin. Eli minulla ainakaan ylipainon tiputtaminen normaaliin ja yhden lapsen saaminen ei ole asiaa auttanut parempaan suuntaan, paremminkin tuntuu että huonommaksi mennyt. Ajattelinkin että voisi gynekologilla käydä paikat tutkituttamassa ihan vaan varmuuden vuoksi. Mutta katsotaan nyt.

Puhaltakoon navakat plussatuulet teille! :D Toivottavasti saadaan ryhmään plussa kuulumisia piakkoin!

Takaisin