Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
elisha eihä se hauska vieras ole. tänää tuli pieni lisko mut seki tais mennä ulos iha ite. mitä tärppiin tulee ni toivon että teil tärppäis, itelläki sama olo et ei tärppää kuitenkaa ja nyt kierto näyttää venyvän.

on: kp 13/24? eikä merkkiäkää oviksest. menkat oli lyhyemmät ku viimeks mut ovist ei vaa näy.

Moi!

Urakoin viikonloppuna ja kahlasin läpi koko tän viestiketjun. Täällähän on harmillisen paljon pitkään yrittäneitä. Onneksi jaksatta ajatella, että tulee tärppi sitten kun se on tarkoitettu. Itse olen välillä niin maassa asian suhteen, että tekis mieli heittää jo kirves kaivoon!

Gatusa: yäk käärmeitä ja liskoja! Toivottavasti ovis hiipii huomaamatta teillekin!

Della: mulla lääkäri selitti, että ultrassa ei näy mahdolliset kiinnikkeet munanjohtimissa, aukiolotutkimuksella selviää niiden kunto, joten siksi katsotaan se, vaikka ultralla muuten ei mitään vikaa allekirjoittaneesta löytynytkään.

La ja su oli vahvat plussat ovistikussa ja erittäin hyvin saatiin hyödynnettyä! Ensi viikon lauantaina sais jo testata. Näin lomalla ollessa (pakko)pupuilukaan ei ole maistunut puulta vaan hyvällä fiiliksellä on yritetty! Nyt on kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että tärppi kävisi!

Mukavaa viikkoa ja helteistä plussa-aaltoa tähän ketjuun!

Elisha86, näin se taitaa olla. Mä yritän kanssa parhaani mukaan olla ajattelematta vauvajuttuja jos sais vähän puolivahingossa plussan. Mutta saas nähä miten käy.
Gatusa, sulla on aika iljettäviä vieraita siellä. Oliks se käärme myrkyllinen? Mä varmaan pimahtaisin tollasessa paikassa koska pelkään käärmeitä ihan sikana. Toivottavasti ovis kohta tulisi.

Jos vähän omaakin napaa sitten. Kauheesti ei kyllä raportoitavaa ole. Kp12 taitaa olla, ovismerkit ei kyllä täälläkään oikein näy mikä on aika outoa. Ehkä kierto venähtää taas. Tänään nyt ajattelin kuitenkin pupuilla. Taidan alkaa miestä lämmittelemään illalla kunhan muksun saa nukkumaan.

aamu se oli vielä vauva se käärme mutta myrkyllinen, en osaa sanoa mitä lajia mutta näillä seuduilla ei myrkyttömiä käärmeitä tunneta tietääkseni.mä en onneks pelkää käärmeit ja muita mut se mikä saa jähmettyy on ampiaiset ja mehiläiset ku oon vakavasti allerginen niille, teininä oli hengenlähtö lähellä ku ampiainen pisti reiteen.
mitä ovikseen tulee ni toivottavast tulis pian. oon vaa ihmetelly et miks on pahoinvointia välillä ja vessas ravaamist vaikka oli menkat, tosin lyhyemmät ku yleensä.
tänää piti päästä kaupunkii, mies jätti puhelimen kotii, hänel ei ol kelloa...vajaa 2h pankki auki enää alkaa tulla kiire.

rvakettunen kiitos tsempistä, toivottavasti teillä tärppää nyt tässä kierrossa jos kerran pupuilut osu kohilleen :)

Gatusa hui, mitä vierailijoita teillä :) käärmettä säikähtäisin ja pahasti, liskoja en pelkää. työkaveri just kertoi, että hän oli yöllä herännyt "läpätykseen" ja nähnyt, kun lepakko lenteli ympyrää makuuhuoneen katossa ja istahti lopulta verhotangon päälle, mistä putosi lattialle (ja mistä työkaveri sen sit heitti ulos). mulle on myös ampiaiset ym. kauhistus, koska pelkään niitä kuollakseni. oonkin hysteerinen tuuletuksen suhteen, eli tuuletusikkuna ei saa olla niin auki, että ampiaiset mahtuu tulemaan siitä :/

toivottavasti ovis antaisi kuulua itsestään :)

RvaKettunen tuo muuten kuulostaisi järkevältä, siis ettei kiertymät näy ultrassa ja siksi tehdään aukiolotutkimus :) mussakaan ei ole näkynyt vikoja ultrattaessa :) tsemppiä sinulle tähän kiertoon!

Aamu täälläkään ei ole vielä merkkejä oviksesta, mut se onki odotettavissa vasta loppuviikolla, joten vielä ehtii tulla oireita. viikonloppuna pupuiltiin joka ilta, nyt voi hieman rauhoittua, kun arki alkoi ja minäkin palasin lomalta töihin.

Elisha kyllä se kannattaa tutkituttaa itsensä, jos yhtään arveluttaa kropan tila. mä sain helpotusta, vaikka ei ollakaan kuin vasta tutkimusvaiheessa, mutta mitään näkyvää vikaa ei meissä kummassakaan pitäisi olla, joten kaikki on vielä mahdollista.

on: kp 11 ja ovista odotellessa. mitäpä muuta.. arki alkoi ja tyttö meni aamulla päiväkotiin. oli vähän ihmeissään eikä oikein tiennyt, miten pitäisi suhtautua, muttei kuitenkaan jäänyt itkemään tms. tunnisti kyllä paikan ja oman ryhmänsä hoitajankin, mutta muuten oli varmasti outoa. poika heräsi urheasti klo 5.15 ja mies vei hänet partiomajalle, mistä kolonna lähti kohti Helsinkiä ja leiripaikkaa. rinkka oli kuin täyteen ammuttu ja harjoiteltiin yhdessä sen pakkaamista, jotta poika osaa sit itse, kun lähtevät takaisinpäin.

toivotaan della ettei ovis odotuta itteään hirveen kauaa koska mä en haluu alkaa saada mitää megakiertoi taas. toivottavast teilläki tärppäis taas. eihä se yhtää tietenkää stressaa et anoppi kysy pojaltansa et oonko mä raskaana viel. mies vaa totes et ei hän tiedä. kälystä ku on tulossa äiti alkuvuodesta inshaallah ni nyt sit katseet alkaa taas siirtyy meihin et koska meille tulee jälkikasvua. on oikeest alkan tuntuu jo vähä siltä et saa nähä tullaako me saamaa ees lapsia enää eka keskenmenoja useampi peräkkäin ja nyt ei tärppää ei sitte millää.

Gatusa: Mä oisin varmaan saanu sydärin, jos oisin nähnyt käärmeen meidän ovella. En ole varmaan kertaakaan nähnyt luonnossa elävää käärmettä. Liskot on ihan ok, mut kaikki lentävät elukat ällöttää mua. (No ei linnut eikä perhoset) Meillä on tuuletusikkunoissa verkot. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin inisevät sääsket makkarissa. Tai kärpäset... Mutta jospa se ovis tosiaan sullekin tulis. Ja voihan se olla täysin oireetonkin ovis :)

Della: Sulla on reipas pieni päiväkotilainen siellä :) Tsemppiä sinne oviksen bongailuun ja hyödyntämiseen.

Aamu: No, saitko miehen lämpeneen ;) Kovasti pidän teillekin peukkuja tärpin puolesta!

Rv Kettunen: No huh, sinähän oot ollu ahkerana, kun koko ketjun oot lukenut. Täällähän on ainakin miljoona sivua... Hienoa, että saitte oviksen hyödynnettyä. Jospa se tärppikin sieltä nyt tulisi.

On: Mullahan kävi esikoisen tärppi niin, että päätin sen olevan viimeinen kierto jolloin tikutan ovista ja "tehdään" lasta. Oli vakaa aikomus heittää kalenterit jorpakkoon ja viettää miehen kanssa kesälomaa yhdessä täysin ilman lapsentekoa. Se oli toukokuussa ja kuun viimeinen päivä napsahti plussa tikkuun. Mulla on yksi keskenmeno ennen esikkoa ja se plussa tuli tikkuun, kun odottelin menkkoja ennen munasarjojen aukiolotutkimusta. Kai se stressi on siinä kohtaa sitten ollut pienempi, kun on päättänyt keskittyä johonkin muuhun tai odottanut vaan hoitoihin pääsyä ja tuomion kuulemista.
Mulle pukkas pienen kesäflunssan. Viime yönä en saanut oikein nukuttua, kun kurkku oli niin jumalattoman kipee. Nyt sitten nuhaakin meinaa pikkaisen olla. Kyllähän tämän ite kestää, kunhan ei vaan poikaan tarttuis. (mahtaa olla turha toivo)
Kierto lähenee loppuaan. On tässä tosin vielä piinailtavaa ainakin viikon verran. Keskiviikkona lähdetään reissuun ja tullaan seuraavan viikon maanantaina takaisin. Toivotaan, ettei täti tuu sinnekin kummittelemaan ja mielellään tietty sais jäädä kokonaan tulematta.
Ai niin, ja mä aloitin kuntoilun :) Kävin bodybalancessa ja reissun jälkeen aion ostaa kortin salille. Ainakin zumbaa, balacea, pumppia ja fitballia aion kokeilla. Niin ja jotain sisäpyöräilyäkin. Lähtee nää läskit tästä!!!

maikkie tsemppiä kuntoiluun ja toivottavasti menkat pysyy nyt sit PITKÄN aikaa pois eli inshaallah saat plussan tässä kierrossa. tääl o vaikee saada kesäflunssaa ku lämpötilat niin korkeet et pakko olla tuuletin auki ympäri vuorokauden. pari päivää jäljel ramadania, perjantaina on eid-al.fitr.

Della, toivottavasti teillä lähtee arki rullaamaan mukavasti. Mulla on aina ollu tosi vaikeeta töihinpaluu kesäloman jälkeen. Eka viikko menny yleensä ihan sumussa. No, nyt sitä ongelmaa ei oo kun on vielä kotona muksun kanssa. Onko oviksesta merkkejä vielä? :)
Maikkie, sain kun sainkin. Eilen illalla pupuiltiin oikein kivasti. Mieskin oli innoissaan kun sai olla ilman suojapukua. :) Ei tykkää kumeista ei sitten yhtään. Ymmärtäähän tuon. Nyt alkaa jännittää....Täälläkin eilen käyty pitkästä aikaa jumpassa, itekseni oon tässä aiemmin treenaillu mutta oon varmaan onnistunu saamaan koko kropan jumiin koska eilisen jälkeen tuli paljon parempi fiilis.

Della, toivottavasti teillä lähtee arki rullaamaan mukavasti. Mulla on aina ollu tosi vaikeeta töihinpaluu kesäloman jälkeen. Eka viikko menny yleensä ihan sumussa. No, nyt sitä ongelmaa ei oo kun on vielä kotona muksun kanssa. Onko oviksesta merkkejä vielä? :)
Maikkie, sain kun sainkin. Eilen illalla pupuiltiin oikein kivasti. Mieskin oli innoissaan kun sai olla ilman suojapukua. :) Ei tykkää kumeista ei sitten yhtään. Ymmärtäähän tuon. Nyt alkaa jännittää....Täälläkin eilen käyty pitkästä aikaa jumpassa, itekseni oon tässä aiemmin treenaillu mutta oon varmaan onnistunu saamaan koko kropan jumiin koska eilisen jälkeen tuli paljon parempi fiilis.

Aamu juu, tutut ovisvihlonnat alkoivat eilen ja mies ihan vonkasi, mutten eilen itse lämmennyt, mutta lupasin tänään et asiaan palataan "ja mihinkään ei satu tänään" :D mulla lomalta paluu oli aika helppo, kun meillä on tytön kans ollut koko ajan sama päivärytmi eli herätys klo 6 ja mäki oon mennyt nukkumaan jo klo 23-00 et jaksaa herätä tytön kanssa. eilen ei ollut edes mitään asiakastapaamisia et sain palata rauhassa työmoodiin.

mä vähän arvon, menisinkö huomenna ulkotreeneihin. mulla ois toinen laji jo palannut kesätauoltaki, mutta sinne ei ole vielä asiaa, kun en ole maksanut kuukausimaksuakaan :P ensi viikolla sitten..

täällä alkaa vissii ovis hiipimään lähemmäs, viel ei kipui ole mut alkaa vaikuttaa siltä että viikon sisää se on jos otetaa varman päälle eli nyt kierto venynee sinne 34 paikkeille varmaan. ihmetyttää vaa et miks on pahoinvointia välillä ja vessas pitää ravata, tulehuksia ei ole joten oon iha pihalla mistä kyse.

olen nyt laiska ja kopsaan toisaalta tän kirjoituksen :)

mulla itsellä jää varmaan ovikset hyödyntämättä.. miehellä on flunssa kehittynyt ilmeisesti otsalohkon tulehdukseksi :/ hän on siis sairas ja väsynyt, vaikka aloittiki eilen antibiootit ja tänä aamuna lääkearsenaaliin liittyi kortisoni. miehellä on tänään lääkäriaika, missä katellaan tarviiko punkteerata.

Hello! Minäkin pomppaan täältä tänne ketjuun nyt virallisesti. 24-vuotias nainen kirjoittelee, yksi lapsi ennestään, joka on 3-vuotias tänä päivänä. Yritystä takana 4 kk, ensimmäisestä meni 9 kk kunnes tärppäsi! Toiveissa olisi huhtivauva 2014 ;)
Itse olen nyt laittanut elämäntavat kuntoon; kun odotin ekaa tupakointi loppui seinään, mutta alkoi pikkuhiljaa uudelleen kun poika oli vähän yli 2 v, nyt sitten päätin että tupakka lähtee, jumppaa ja terveellistä ruokavaliota, paljon hedelmiä ja kasviksia :)
Olen normaalissa painossa tällä hetkellä ja kuntokin on hyvä, mutta tässä puolen vuoden sisällä on jotenkin jäänyt kaik terveellinen pois.
Alkoholia ei onneksi tässä perheessä kulu juuri yhtään, joskus juhlissa.
Stressiä tullut vuoden verran huonon työpaikan tähden, ehkä se pahin hidaste ;)

Itseäni huolettaa ovuloinko enää lainkaan, vai vaan tosi harvoin? Muistan sen kierron kun aloin odottamaan poikaani kuinka silloin vihloi kauhian kovaa oviksen aikaan. Nyt on vaan pieniä nippailuja silloin tällöin ja paaaljon myöhemmin kuin oviksen tulisi olla? Hmm, onko muita, joilla ovis olisi ainakin 6 pv oletetusta "kierron keskivaiheilla olevasta oviksesta"?

Täältäkin ilmoittautuu yksi kuumeilija :) Meidän esikoispoika on nyt 1v2kk ikäinen ja vielä pari kk sitten olin sitä mieltä, ettei toista muutamaan vuoteen mutta sitten se vauvakuume iski kun salama. Nyt vaan päivä päivältä enemmän ja enemmän kuumeilen.. Vielä ei olla alettu yrittämään toista, mutta neuvottelut kierukan poistosta käynnissä ;) Esikoista yritettiin melkein puolivuotta (ei siis kovin kauaa mielestäni) ja kakkosta toivoisin syntyväksi syksy-talvella 2014. Onko täällä muita joilla olisi käytössä ollut mirena-kierukka ja kauanko on mennyt että kierto palautuu normaaliksi?

Täältäkin ilmoittautuu yksi kuumeilija :) Meidän esikoispoika on nyt 1v2kk ikäinen ja vielä pari kk sitten olin sitä mieltä, ettei toista muutamaan vuoteen mutta sitten se vauvakuume iski kun salama. Nyt vaan päivä päivältä enemmän ja enemmän kuumeilen.. Vielä ei olla alettu yrittämään toista, mutta neuvottelut kierukan poistosta käynnissä ;) Esikoista yritettiin melkein puolivuotta (ei siis kovin kauaa mielestäni) ja kakkosta toivoisin syntyväksi syksy-talvella 2014. Onko täällä muita joilla olisi käytössä ollut mirena-kierukka ja kauanko on mennyt että kierto palautuu normaaliksi?

Heti kärkeen tervetuloa uusille ja olkoon plussa onni myötä! :)

Täällähän on porukka hiljentynyt...

Itsellä kierto menossa jossain oisko puolessa välissä ja kovasti tuntuu että pupuiluttais, oisko sitten ovisoire? Mene ja tiedä! Te jotka sen ovulaation bongailette ihan oireista joka kuukausi niin olette kyllä sillä saralla onnekkaita! Nim.merk. ei mitään käryä ovuloinko ja milloin. Semmosta olen myös palstoilta lukenut että pco:laisen ei kannata ovistestejä tehdä kun näyttää aina ovista... Onkohan tosi, en tiedä.

Ketään jännäilemässä?

Plussatuulia+++!

tervetuloa liii-saaa ja KesäOnni ja toivottavasti raskautuminen ei kestäisi kauaa!

Elisha, täällä ollaan, mutta oon ehtiny vähän huonosti kirjoittelee, ku töissä alkoi hektisempi aika. onneksi on nämä perjantait, kun ollaan tytön kans kotona ja ehtii istuksia koneellakin, joskin tuo tyttö on aika touhukas ja toivoo seuraa välillä :)

mulla ei ole mitään uutta kerrottavaa, ovis kai meneillään. en ole nyt tässä kierrossa tikuttanut, joten arvelen oireiden perusteella et on ovis. en odota tältä(kään) kierrolta mitään ihmeellisiä, tiedän et menkat tulee ja odottelenki kp1:stä et pääsen soittelee aikaa siihen aukiolotutkimukseen. se tehdään kuulemma kp 9-10 eli menkkojen jälkeen ja ennen ovista.

ollaan päästy pupuileenki ku miehellä alkoi lääkekuuri puremaan ja vointi on parantumassa koko ajan. sanoin muuten sen taudin väärin, se onki otsaontelotulehdus. mies sai viikon antibioottikuurin ja kortisonia eikä tarvinnut punkteerata, otsaontelossa ei ollut mitään enää.

hienoa della että miehesi voi hyvin, toivottavasti nyt teillä tärppäis tässä kierrossa :)

on: kp 17/X ja ovis oli joko eilen tai sit on tänää tai huomen. eilen oli illal yhtäkkiä pidemmän aikaa sellai kunnon kipu vasemman munasarjan kohalla ja limat oli kyl niin venyvät että huh huh, nyt jomottaa taas ja sama meno jatkuu, puhutti miehen kans et tänää sit taas pupuillaa kunha esikoinen nukahtaa eli joka toinen päivä meininki nyt. inshaallah tässä kierrossa tärppäis ja sais pienokaisen alulle ja mieluiten tietenki pysymää kyydissä ja terveenä loppuun asti.

tsemppiä kaikille ja kunnon plussatuulet täältä saharan rajamailta tai no ei rajamailta sentää mut ei täältä niin pitkää matkaa sinne ol ja kuuma on, sillo ku tuulee saharast ni tulee kyl yleensä kunnon hiekatki, saispa otettua joku kerta kuvan miltä tääl näyttää ku tulee hiekkamyrsty, taivas on punanen hiekasta sit yhtäkkiä päivä muuttuu melkei yöksi ja alkaa sade ja ukkonen vaikuttava näky.

Moi!

Tervetuloa ( ja lyhyttä visiittiä yrityspuolelle) liii-saa ja KesäOnni!

Della: mulle tuli kutsu lokakuulle aukiolotutkimukseen, täällä se tehdään kp 6-12, pitää lähemmin soitella JOS aikaa vielä silloin sinne tarvitsee kun tietää kierron.

Elishalle ja Gatusalle peukut pystyyn oviksen kanssa! Kuumia, helteisiä, myrskyisiä tai ihan minkälaisia plussatuulia vaan, kunhan osaavat perille :king

ON: kp 20/26-29 vähän mukamas ajoittain vihleksii selkään, saattaa johtua enemmän ahkerasta vatukossa rynnimisestä kuin kyytiläisestä, mutta saahan sitä aina haaveilla. Yleensä kp 20 on tullu rinnat kipeeks, mut nyt ei sitä vaivaa ole ilmestynyt.. Viikkon päästä saa onneksi jjo testata, kun vaan malttais sinne asti. Lopputulos kun on todennäköisesti sama kuin koko edellisenä vuotena, mutta niin kauan kun tätiä ei näy, on toivoa!

Takaisin