Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aamu tää yrittäminen ja pettyminen on mulleki tuttua tyttöä edeltävältä ajalta. meilläki ehti vierähtää se nelisen vuotta ja siihen aikaan ehti mahtua pakkoyrittämistä, huolta siitä, kun ei tärppää, raskauden kuvittelua ja aina vaan pettymyksiä. oli ihan todellinen yllätys, kun lopulta tärppäsikin ja vielä isompi yllätys oli, kun se raskaus ei mennyt edes kesken. nytki oon jotenki varautunu siihen, että yrittämään joudutaan ja kauan, mutta jotenki mulla ääni sanoo päässä, et josko toka voisi tärpätä helpommin, tosin mun kohdalla taitaa olla et v..tut tärppää.

Gatusa ei varmaan ainakaan sun oloa helpota negatiivinen ilmapiiri. mietin samaa ku Aamuki et josko oot masentunut? eihän se sinänsä ihme ois, sä jos kuka oot joutunu kestää kaikkee p..kaa.

Elisha86 niin, säki joudut kituuttaa menkkojen kans :/ no, ehkä tässä kierrossa tulee tärppiä :)

on: jouduin hakee apteekista panadolia menkkakipuihin, en kovin usein oo joutunut ottaa mitään, mutta nyt oli pakko. mulla oli ennen leikkausten jälkeen himoiso satsi panadol forte 1g, jota söin kipuun ja etenki endon ollessa valloillaan se oli ainoa, mikä helpotti. nyt se on poissa ja ilman reseptiä ei saa sitä satsia, vaan jonku 15kpl maksimissaan.

mullon ovista oottamassa tikkujaki, alan vaan miettiä, mikä mahtaa olla niiden hyöty. greippi-verigreippimehua kittaan, koska se on hyvää, lisäksi syön multivita plussaa (ja mieski aloitti ne, kun pidin palopuheen niiden terveysvaikutuksista).

Joo täälähän näyttää kierrot olevan melko samoisa usealla eli piinailla saahaan sitte oikeen porukalla samaan aikaa :)

Aamu Joo tyytyväinen oon kuukautisiinkin kuitenkin vaikkä tärppiä vähän hiljaa mielessä toivoinkin, no josko tässä kierrossa.

Gatusa Tsemppiä sinne! Aina sei arkikaan niin helppoo oo ja naisena sitä välillä pittääkin vähän itkeä tirahuttaa ja varsinki avautua tänne foorumille. Eikös se kuitenkin ideana ole että täälä samassa paatissa seilataan miksei siis pureta tuntojamme toisillemme :) Ja pahoittelut vielä tädistä, kyllä se teillekin ihan varmasti tärppää, pakkohan se on!!

Della Teillä ois kyllä saanu täti olla tulematta!! Josko hoidoista saisitte vähän jelppiä tärppiin ja sitä kautta pikkuisen syliin! Onnea siis tutkimuksiin! Ja eihän sitä tiedä jos vaikka tämä kierto ois meille kaikille suotuisa, samoihin aikoihin kun ovistellaan! ;)

Ja muille kans tärppi onnea!!

kiitos della, aamu ja elisha. ehkä täs on masennus yrittämäs ottaa vallan tai sit superstressi. tosin eipä tässä ol ramadanin aikana tullu nukuttuakaa liiemmin joten väsymyskin voi aiheuttaa tätä. pitäs päästä vaan vihdoin sisustaan ja tekeen asioi mistä tykkää. en ol päässy kotoa minnekää yli viikkoon vaan neljän seinän sisällä olen ku ei voi mennä ulos sillo ku naapurit ulkona. täs maassa ei ol mitää motivaatioo opiskella arabiaa ku mitää hyvää täs maassa ei ole tapahtun mulle kuten kaikki tietävätkin. tänää pitänee taas korjata vespaa mikäli mun mies raahaa sen kotiin jotenkin.

Della, meillä meni ekan yrityksessä vaan vähän reilu puoli vuotta että eihän se oo mitään verrattuna neljään vuoteen. Kyllä tossa lyhyessäkin ajassa ehti huolestua ja gynellekin juoksin paniikissa. Nyt en osaa yhtään ajatella miten käy tällä kertaa. Yritän asennoitua siihen puoleen vuoteen taas et jos tulee aiemmin niin on vaan positiivista. Jos tärppää nopeasti niin sit on kuitenkin vielä se keskenmenon mahdollisuus, ne kun on valitettavasti aika yleisiä. Miten sulla oireili tuo endo?

Samaa mieltä Elishan kanssa, tämä foorumi on loistava paikka purkaa tuntoja. Kun ei ne miehetkään kaikkea naisten ongelmia ymmärrä.

Gatusa, Sulla on varmaan ollu tosi rankkaa et ei olis sinänsä ihme vaikka masennusta olisi. Ja jos vielä joudut nököttämään neljän seinän sisällä niin se ei psyykelle tee hyvää. Kyllähän se väsymyskin siellä varmasti vaikuttaa. Masennusta on vaikea joskus itse huomata. Kovasti voimia!

kiitos aamu. eilen purin illalla miehelleni tuntoja ja hän kuunteli ihmeissää ku mä latelin tosiasioi hänelle ja kyllä hän sit pyyteli anteeks enemmänkin. ja sanoi et kyllä hän ymmärtää et huono mieli ku naapurit kokoajan ulkona ja se tarkottaa että mä en pääs ulos. eile naapuri tuli kysyy löytyykö laturia illalla myöhään, ei ollu tarkistan eka et onko akku paikallaan mies pisti akun paikalleen, naapuri soitti mun puhelimel jollekin tosi kivaa. illan mies raivos mulle saapi nähä mitä tänää tapahtuu, no pyykin pesua koneella ku mies sai naapurin eilen avuks ni toivat pesukoneen ja hellan jippii pääsen leipomaan inshaallah kunhan ensin muutetaan jossai vaihees.

on: mikäköhä kroppaa vaivaa menkat on jo tekemäs näköjää lähtöä, mua etoo kokoajan vaikka oon syöny. kp 4/24 menossa.

Aamu endo oireili etenki menkkojen aikaan sillai et menkat oli ekoina kolmena, neljänä päivänä tosi kivuliaat (vedin päivässä 3-4 kpl panadol forte 1g:a), oli yhdyntäkipuja (etenki tietyissä asennoissa, kun sohitaan syvemmälle) = ei tehny paljoo seksiä mieli ku joutui a) puremaan hammasta et kesti pupuilun tai b) joutui keskeyttämään kivun vuoksi tai c) pupuilun jälkeen joutui makaamaan kaksinkerroin et kipu menee pois. pikkuisen ennen leikkauksia olin kipeä jopa vaikkei menkkoja ollut tulossakaan ja jouduin napsimaan myös silloin särkylääkkeitä, että pystyn esim. urheilemaan. mies muisteli tossa joku aika sitten, että endon aikaan mulle nousi aina menkkojen aikaan kuumekin. leikkausten jälkeen ja nyt tytön saatuani endo ei ole oireillut oikeastaan mitenkään, koska menkkakivut on tosi vähäisiä enkä ole kovin usein edes tarvinnut mitään särkylääkettä ja jos oon tarvinnut, 1-2 kpl panadol 500mg on riittänyt. pupuiluki maistuu nykyään eri tavalla, kun ei satu vaikka asentoa vaihtaisikin.

mäki muuten sillon yrityksen alkuvaiheessa stressasin ihan hulluna, kun ei tullutkaan raskaaksi, mut en osannut gynelle mennäkään ja sit ekan leikkauksen jälkeen sanottiinki, että vuoden yrittämisen jälkeen voisi hakeutua saamaan apua raskautumiseen. no, vuosi yritettiin, sit meille tuli parisuhdekriisi ja melkei erottiin (ei siis lapsettomuuden vuoksi, vaan monesta muusta syystä), sit jouduinki pian toiseen endoleikkaukseen ja sit ehti mennä 10kk ennenkuin tyttö ilmoittikin tulostaan. nyt toivonkin, että selviän ihan ilman leikkauksia :) mä oon varautunut siihen, että yrittäminen kestää taas, mutta en aio odottaa neljää vuotta ja siksi halusinki tutkimuksiin jo ajoissa. mulla ei just nyt oo velkoja lukuunottamatta suurempia rahareikiä kun en juo enkä polta, joten miksi en siis voisi uhrata rahojani toisen pikkuisen eteen. onpahan sit ainaki kaikkensa yrittänyt :)

mä oon kans tykännyt tästä foorumista, kun en viitsi aina puhua muille näistä lapsentekoyrityksistä ja epäonnistumisista. mieskään ei jaksa aina kaikkea kuunnella ja ahdistuu herkästi, jos liikaa mietin näitä ääneen. kuulun facessa tammikuisten 2012 ryhmään, missä moni on raskautunut ihan ilman mitään liikoja yrittämisiä ja kertoo nyt onnellisena raskaudestaan ja pian moni heistä saakin vauvansa, tai vaihtoehtoisesti ei enää halua lapsia tai aloittaa yrityksen joskus myöhemmin. en kovin usein tunne kuuluvani joukkoon, kun meille toinen vauva on ollut tervetullut kuitenki jo vuoden eikä mitään tapahdu ja olen joutunut hakeutumaan tutkimuksiinkin siitä hyvästä. tietääkseni tossa ryhmässä ei ole kellään muulla vastaavaa tilannetta. tuntuu, että täältä saa just sitä tukea pettymysten koittaessa ja jos nyt sattuuki raskautumaan ja pelkää et onko kaikki sittenkään ok.

hiljaiseksi meni, hellekö houkutellut kaikki ulos? :) no, meki lähdetään tytön kans kohta tapaamaan mun serkkua Helsinkiin, mennään Kaivariin leikkipuistoilemaan :)

nyt on menossa kp3 ja vuoto vähentynyt \o/ kipuja ei ollutkaan ekan päivän jälkeen eikä niin runsasta vuotoa ku normisti menkka-aikana, mut menkathan nämä, ei epäselvyyksiä. oon jo toipunut pahimmasta "mahalaskusta" ja nyt oon alkanut pohtia, etten taida viitsiä edes yrittää mitään, ei taida olla hyötyä. pupuillaan toki, mut jätänpä ehkä ovistikut myöhempää käyttöä ja yritystä varten. ehkä mulle tekee hyvää pieni "pää-loma" tästä yrittämisestä.

mitenkäs te muut? joko ootte uudelleen iskussa? :)

della pikku huili voi tehä hyvää. täällä mun mies taas on et joko jatketaa yrittämist joko joko joko...
jaksamisia ja nauttikaa kaivarista ja pitäkää hauskaa. :)

on: kp 5/24? täti on näemmä pakannut tavaransa ja ottanut hatkat joten huomenna inshaallah jatkuu paastoaminen taas, saapi nähä millai kierto tämä on sitten. mies on iha tohkeissaa et joko jatketaa yrityst, ite totesin et vähä sellai olo et hällä väliä. en tiä miks mut itelläki alkaa olla sellai olo et näinköhä sitä pienokaista meille suodaan. no kait sitä pupuilee mut lähen siitä faktasta että tuskinpa meillä tärppää ja odotan seuraavia menkkoja taas. sais kyl mies viedä mut sairaalaa kysyy tulokset ja sit lääkärii et katotaa mitä tehää en mä enää jaksa tätä tuloksetonta yrittämist.
väsyttää ja ärsyttää ku oon viiminen joka mein perhees käy maaten ja eka joka herää...parin tunnin unilla mennää edelleen...

Moi!

Täällähän on tädin kohdanneita vino pino! Pahoittelut kurjan akan vierailusta. Olkoon se jokaisen kohdalla taas piiiiitkäksi aikaa viimeinen!

Mä komppaan kans kanssasisaria! Tämä on se paikka jossa saa vuodattaa tuntoja asiasta ja sen vierestä! Niin raastavaa kuukaudesta toiseen saada tikkuun yksi hikinen viiva ja yrittää kerätä intoa uuteen nousuun.

ovisviikko edessä ja kesliviikkona lääkäriaika. Tapahtumarikasta viikkoa odotellessa..

Joo, sitä plussatuulta tähän keetjuun,kiitoooos!

Della, taisi tosiaan olla hieno sää joka palstan hiljensi mutta varmaankin tilapäisesti. Me ollaan oltu koko päivä liikenteessä ja nyt vasta pääsin koneen ääreen. Hikinen päivä ollut, ihan liian kuuma mun makuun. Mä odottelen jo syksyn kirpakoita ilmoja. Ehkä on hyvä tosiaan unohtaa vauvapuuhat hetkeksi, se stressaaminen ei tosiaan tee hyvää. Tiedän monia tapauksia missä plussa pärähti heti kun vauva-asian oli kokonaan unohtanu. :)

Gatusa, sehän on kiva että sun miehellä riittää virtaa vauvantekoon, mun mies tuntuu olevan aika laiskalla tuulella. Ei olla aikoihin pupuiltu. Tosin nyt on ne menkatkin eikä sillon seksi kiinnosta muutenkaan.

RouvaKettuselle tsempit ovisviikkoon ja toivottavasti plussaa tulee.

Täällä täti on vielä paikalla, sais jo mokoma ämmä häipyä paikalta. Kuumuus yhdistettynä tätiin ei oo kauheen kiva yhdistelmä. Tänäänkin on taas särkeny päätä koko helvatun päivän. :smiley-angry002 Onneksi burana nyt auttoi vihdoinkin.

Della, taisi tosiaan olla hieno sää joka palstan hiljensi mutta varmaankin tilapäisesti. Me ollaan oltu koko päivä liikenteessä ja nyt vasta pääsin koneen ääreen. Hikinen päivä ollut, ihan liian kuuma mun makuun. Mä odottelen jo syksyn kirpakoita ilmoja. Ehkä on hyvä tosiaan unohtaa vauvapuuhat hetkeksi, se stressaaminen ei tosiaan tee hyvää. Tiedän monia tapauksia missä plussa pärähti heti kun vauva-asian oli kokonaan unohtanu. :)

Gatusa, sehän on kiva että sun miehellä riittää virtaa vauvantekoon, mun mies tuntuu olevan aika laiskalla tuulella. Ei olla aikoihin pupuiltu. Tosin nyt on ne menkatkin eikä sillon seksi kiinnosta muutenkaan.

RouvaKettuselle tsempit ovisviikkoon ja toivottavasti plussaa tulee.

Täällä täti on vielä paikalla, sais jo mokoma ämmä häipyä paikalta. Kuumuus yhdistettynä tätiin ei oo kauheen kiva yhdistelmä. Tänäänkin on taas särkeny päätä koko helvatun päivän. :smiley-angry002 Onneksi burana nyt auttoi vihdoinkin.

aamu tiedän tunteen tuosta yhdistelmästä ku täällä reippaast yli 30 ulkona ja sisällä viel kuumempi, ainoo lohtu on tuo tuuletin. mut kuvittele jos joutusit nostaa kaivosta vettä keittiössä ku ei ol juoksevaa vettä...pikkusenko hiki virtaa siinä. onneks menkat loppu jo ni ei tartte niitä enää kärvistellä josko tämä tästä ja josko sit sais sen kauan kaivatun tärpinki tässä kierrossa inshaallah.

Joo komiat on ilmat mutta ihan ku Aamu jo tuossa tuumas niin täti+helle= piinaa!

Della Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta! Itsekin yrittäny vähän koko ajan olla sillä mielellä ettei menis ihan pakkopullaksi koko pikkuisen "teko". Kyllä se plussa sieltä vielä tulee, nautit vaan kaikesta muusta mitä elämässäsi on! :)

Gatusa Hyvähän se on että mies innokkaanna projektissa mukana :) Meillä lähinnä sellaista hiljaista kommunikaatiota kun on kyse vauvanteko puuhista! :D

Kettuselle toivottelen onnea oviksen hyödyntämiseen! Olkoon plussaonni myötä! :)

Aamu Koeta jaksaa, kyllä se täti kohta pakkaa kimpsunsa ja lähtee! Sittei muutaku uutta yritystä alkuun! :)

Täällä ollaan pakerrettu esikoisen 1v synttäreiden parissa ja leipomuksia on tullu tehtyä! Ollut aika kivat lukemat sisätilan lämpömittarissa kun on uunia käyttäny näillä heltehillä huh!
Niin ja täälläkin alkanu täti poistumaan paikalta ja luulenpa että ylihuomenna pääsis jo räteistä eroon! :D en tiedä miten muilla mutta itseä ainakin pupuiluttaa kovasti heti rättipäivien jälkeen! :D

Ihanaa viikon alkua kaikille!

elisha jep jos siel lämpötilat on 30 hujakoil ulkona ni voin kuvitella millasta sisällä ku tääl lähestytää varmaa 40 ulkona ja sit ku pitää laittaa ruokaa ja meil on kaasuliesi ni siin tulee hiki. juu mies on suht innokas ku hän tykkää pupuilusta muutenki ja nyt ollu koko ramadanin tähä mennes selibaatissa.
on: kp 6/24? täti poistui eilen paikalta ja taas paastotaan jipii, saan paastota tärkeimmän 10pvä. sais mies tuoda vaa nyt ne osat et sais korjattua vespan ja mentyä kaupunkii jotta saa käytyä kysyys tuloksia sairaalas, käydä pankis ja apteekis ostaas vitamiinei ja mahollisest testin valmiiks ja sit piilotan sen... :) lisäks pitäs ostaa Eidiä varten lammas.

Kiitti Elisa86, kyllä se tästä helpottaa. Itse asiassa täti taitaa olla nyt tekemässä lähtöä, vuotelu on hidastunu eilisestä jo mukavasti. Meillä kanssa 1v.syndet tulossa ja niitä pitäisi alkaa nyt järkkäämään. Hommia riittää. Siivoaminen ei vaan jaksa innostaa yhtään. Motivaatio missä olet?!?!

Gatusa, joo ei käy kyllä kateeksi. Mä varmaan jo kuolisin noihin lämpötiloihin!

aamu mä oon jo tottunu mut kyllä kieltämättä tekee tiukkaa välillä etenki paastotessa. mutta alhamdulillah joka päivä fajr on myöhemmin ja maghrib aiemmin joten paastoaika lyhenee. ens vuonna alkaa vissii kesäkuun lopussa tai kuun vaihteessa joten tulee oleen viel pidempi aika ku aiemmin vissii mutta sen näkee sitten ensivuonna mistä sitä tietää mitä ens vuonna tapahtuu...
mulla lisäks terveys ei kestä pakkasta joten suomi ei ole sopiva ilmastollisesti. mein kevät, syksy ja talvi on sellasia täällä et lämpötilat on tein alkukesä eli siel 20-25oc talvi on siel 8-20oc yöt on alle 10oc tai reilu 10oc. kesä on sit sellai et tuuletin 24/7 toiminnas jos haluu kestää.
aamu mulla sama ongelma siivous hoi miks et hoidu itestäs miks mun pitää siivota...ei motivaatioo eikä kyl jaksamistakaa.

hohhoijaa ja operaatio ruuanlaitto ja lakaisu pitäs saada alkuun kunha esikoinen saa välipalaa joka on valmistumassa jo :) ei kyl jaksais yhtää seisoo hellan ääressä eikä lakasta eikä pestä jatkuvast pöytää ja tiskata.

Heippa Ihanaiset! Ajattelin tulla päivittämään kuulumisia tännekkin ketjuun jossa kerkesin muutaman kuukauden kuumeilemaan :) Tänään meillä siis viikkoja 21+3 ja takana pitkään odotettu rakenneultra! No, kaikki on masussa hyvin ja siellä on kasvettu hienosti :) 426g oli pienellä ihmistaimella mittaa ja pitkä vauvva tulee hänestäkin niinkuin oli isovelikin. Ja vahvasti näyttää siltä että meille on tulossa toinen pojanviikari :) <3 Hirmuisesti tsemppiä kaikille kuumeilijoille, useasti käyn teidän kuulumisia lukemassa edelleen täällä. Mukavaa kesänjatkoa kaikille ja lämpöisiä (plussa)tuulia :)

hienoa tmj että kaikki on siellä hyvin alhamdulillah. kiva kun tulit päivittämään kuulumisia meillekin, ollaan mietitty varmaan jokainen mielessämme että mitä sinulle kuuluu :) nautihan loppuraskaudesta täysillä. täällä me kuumeillaa ja yritetää sitkeesti seurata perässä tuossa raskautumisessa...

Heippa kaikille, linjoilla ollaan yhä :)
Oli viikonloppu semmoista korkealentoa, että oksat pois ja puolitoista latvaa!!! Lauantaina en ehtinyt avata konetta koko päivänä ja se on jo aikamoinen saavutusta multa. En edes muista koska viimeksi ihan vaan kotona ollessa ois mennyt niin, etten avaa konetta koko päivänä. Varmaan joskus... no kauan sitten.

Suuret pahoittelut kaikille tädin kyläilystä kärsiville! Tiedän niin tunteen... Mutta häntä pystyyn vaan ja kohti uusia tuulia.

On: Kuten alussa kerroinkin niin kiirettä on piisannut ihan vaan tässä kotosalla. On ollut vieraita, grillausta, juominkeja, kestitystä sun muuta ja siihen päälle yhdelle asiakkaalle täytekakkua näillä helteillä! Urakkaa on piisannut ihan riittämiin. Mulle kävi tässä kierrossa Dellat. Menkat alkoi hieman normaalia myöhemmin ja kierto oli 28 päivää. Kerkesin tehdä testin ja sain tyylipuhtaan negan ja kyllä vitutti!!!
Nyt on sitten menossa kp 13 ja ei mitään tietoa, onko ovis ollut jo vai onko vasta tulossa, jos tulee ollenkaan. Tikkuja ois kyllä kaapissa, mutta en ole jaksanut testailla. Kp 10 pupuiltiin ja samoin eilen kp 12. Tämä ilta jää välistä, kun ukko lähti kalalle illaksi. Huomenna sitten taas. Paitsi kehtaakohan sitä, kun sitten torstaina mulla on lääkäriaika. Pitäkää peukkuja, että saisin lähetteen polille.

Plussatuulia kaikille +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

tsemppiä maikkie, inshaallah teillä tärppäis nyt vihdoin ja tulis se kauan kaivattu plussa. :)

plussatuulia kaikille

Takaisin