Toinen tulossa

Missä vaiheessa ootte suunnittelu että kerrotte esikoiselle uudesta vauvvasta?:)
 
Helloou, viikonloppuna haamuplussa, ja nyt alkaa olla jo selkeämpi viiva tuoreessa testissä. Esikoispoika on 5/15, ja tulevan laskettu 6/17, niin ikäeroa tulee himpan päälle 2v. :) Hurjasti pelottaa, että jaksanko. Kovin ristiriitaiset tunteet siis raskaudesta. Eihän kahdessa lapsessa sinällään mitään ongelmaa olisi, mutta kun mukana kuviossa on 2 koiraa, 2 hevosta, sekä kolminumeroinen määrä kaneja, niin en voi olla panikoimatta kuinka käy. Joudun todennäköisimmin vähentämään eläinmäärää, mikä siis suoraan heijastuu siihen, että joudun muuttamaan itseäni..
 
Missä vaiheessa ootte suunnittelu että kerrotte esikoiselle uudesta vauvvasta?:)
Varmaan vasta sitten kun ei haittaa jos paljastaa muille :-). Eli vasta joskus np ultran jälkeen mut eipä olla tarkkaa ajankohtaa mietitty, varmaan sit pikkuhiljaa ku maha alkaa näkyä jne.
 
Oonkohan kirjottanut tänne :D Elikkäs meille on tulossa toinen aikalailla 2 vuoden ikäerolla. Esikoinen syntyi 25.6 ja tällä on alustava la 13.6. Jännittää ja hirvittää, miten sitä tulee pärjäämään. Esikoinen on tosi huono nukkumaan ja mies tekee reissuhommia. Ensimäiset kk tulee varmasti olemaan rankkoja
 
Missä vaiheessa ootte suunnittelu että kerrotte esikoiselle uudesta vauvvasta?:)

Mä kans suunnittelin et katsotaan ultrien jälkeen ja mielellään vielä odottaisin sinne nt ultraan asti, koska tuo esikoinen tuskin salaisuutena osaa pitää. :D
 
Missä vaiheessa ootte suunnittelu että kerrotte esikoiselle uudesta vauvvasta?:)

Meillä on poika jo kohta neljä, mutta ei olla varsinaisesti peitelty puheita. Ei varsinaisesti kyllä tuputettukaan asiaa, eipä oo asiaa ottanut puheeksi missään. Luulenpa, ettei hän oikein ymmärrä/kiinnosta asiaa edes ennen kun masu alkaa näkymään.

Meillä toi veikkonen on aika raju leikeissään ja meno on kova. Välillä saa varjella itseään ja mahaansa ettei tuu vahingossa otettua osumaa

Yleisesti poika on puhunut jo pitkään, että haluaa pikkusiskon ja sen nimeksi tulee prinsessa. Kuulemma kummitädin mahasta se otetaan. Olen yrittänyt selittää, että kummitäti kyllä haluaa varmasti pitää oman vauvansa ja jos ultraa uskominen, niin tämän vatsasta on tulossa poika

Että toivotaan nyt, että jos tämän raskauden kanssa maaliin päästään, niin sisuksissa ois kasvamassa prinsessa ❤️ Mitään prinssiä, kun esikoisen mukaan taloon ei saa tulla.
 
Meillä esikoinen puhuu pikkuveljestä vaikka mitään eu olla vielä kerrottu. Välillä jopa laittaa pallon paidan sisään ja sanoo mahassa olevan vauva :D

Ajateltiin kertoa sitten ku mahasta alkaa näkyä että siellä on jotain. Joululoma vois olla ihan hyvä aika ku luultavasti sit ku poju tietää nii tietää kaikki vastaantulijatkin. Huudelkoot kaikille sit keväällä :D
 
Me ollaan jo vähän tytölle sanottu mutta ei hän tainnut oikein käsittää meitä :-D mutta enemmän aletaan sitten kertomaan rakenneultran jälkeen.
 
Meillä ikäeroa esikoisen ja uuden vauvan välille tulee peräti 9 vuotta. Ollaan esikoiselle kerrottu jo, kun oireet on olleet niin voimakkaat, viikkoja nyt 5+5. Toivottavasti kaveri pysyy matkassa loppuun asti. :)
 
Meillä tulee lasten ikäero olemaan n. 2,5 vuotta. Oon ajatellut, että sitten kun liikkeet alkaa tuntua vatsan ulkopuolelle niin aletaan esikoiselle puhua asiasta, saa sitten tunnustella liikkeitä.
 
Me ei olla päätetty, milloin kerrotaan, mutta toistaiseksi yritetään pysyä vielä hiljaa asian suhteen. Kovasti on esikoinen (nyt just 2 v täyttänyt) kysellyt, että "Missä mun pikkuveli on?" kun ympärillä moni kaveri on juuri saanut pikkuveljen (joo, aika paljon poikia syntynyt viime aikoina lähipiiriin)

Esikoinen puhuu paljon ja varmasti "kertoisi" asian eteenpäin, jos yhtään enempää kotona puhutaan.
 
Moikka! Täälläkin odotellaan toivon mukaan toista lasta :) esikoinen syntynyt loppuvuodesta 2014. älyttömästi jännittää onko tuolla mitään oikeasti! Kiertopäivistä en ole ihan varma, mutta digiin sain lauantaina 1-2 vaikka esikoisesta muistaakseni sain 4+1 jo 2-3.. tänään tulossa tilatut uudet digit ja katsotaan huomenna onko viikot nousseet!

Muutenkin tuntuu ihan erilaiselta koko raskaus, mieli on suht rauhallinen ja lun oireitakaan ei ole niin ei sitä kyllä tajua yhtään olevansa raskaana!

Jään seurailemaan keskustelua ja toivon, että juhannuksen tienoilla meidän perheeseen saataisiin toinen lapsi ☺️

Tänään siis viikot omien laskujen mukaan 4+5
 
Missä vaiheessa ootte suunnittelu että kerrotte esikoiselle uudesta vauvvasta?:)
Mä olen pojalle (3v) muutaman kerran sanonut, että äitin mahassa kasvaa vauva ja että hänestä tulee isoveli, mutta ei hän oikein tunnu ymmärtävän asiaa, ennemmin suuttuu minulle ja sanoo että EI OLE!!!
Ollaan siis jätetty asia vielä vähän taka-alalle, ja kokeillaan myöhemmin uudelleen :)
 
Tää palelu on siis jotain aivan järkyttävää. Villasukat, villatakki, Kahdet housut ja peitto päällä ja silti ihan horkassa. En muista et esikoisesta ois ollu tällaista. Tultiin just vauvakahvilasta ja siellä vielä kylmät lattiat missä istuttiin niin nyt entistä kylmempi. Mut toisaalta, nyt on kivut vähä helpannu niin ihan kiva et on ees jotain oireita joista muistaa olevansa raskaana.

Misu ja masuasukki 5+2
 
Täällä kan yks toisen lapsen odottaja ilmottautuu :) En teidän aikasempia viestejä lukenu, mit varmaan sanoilla peloilla, innostuksilla ja ajatuksilla paljon kaikki mennään :)
 
Meillä ei tarvitse miettiä miten esikolle kerrotaan kun tuo on niin pieni ettei ymmärrä
Mua vähän jännittää miten meidän vanhemmat asian ottaa varsinkin miehen kun jo esikon aikana huomasin että miettivät ollaanko liian nuoria itsehän he ovat tehneet lapset vasta lähempänä 40
 
Meillä tulee ikäeroa 1v3kk. Raskaus oli vahinko, yhdet menkat ehti oleen ja välteltiin ovista, mikä sit oliki pari viikkoa normaalia myöhemmin :D mutta onnellisena odotetaan ja mikään ei ois hirveempää kuin keskenmeno.
 
Meillä tulee ikäeroa 1v3kk. Raskaus oli vahinko, yhdet menkat ehti oleen ja välteltiin ovista, mikä sit oliki pari viikkoa normaalia myöhemmin :D mutta onnellisena odotetaan ja mikään ei ois hirveempää kuin keskenmeno.


Meillä tulee ikäeroa n. 1 v ja 2 kk. Tää toinen tärppäs ekasta synnytyksen jälkeisestä kierrosta. Ovulaatio oli jo kp 7 enkä oo kauheen usein kuullut että niin aikaisesta ovulaatiosta ois mahdollista tulla raskaaksi :P Ja kun mulla vielä ollut pco tosi pahana monta vuotta, olin ihan varma että menee pitkään ennen kun tärppää. Esikoinen tärppäs kans ekasta pillerittömästä kierrosta. Edellisessä suhteessa yritettiin siis yli 4 v ilman tulosta.

Et vaikka tää nyt kävi paljon paljon nopeampaa kuin ajateltiin niin erittäin onnellisia ollaan, vaikka pelottaakin voiko kaikki mennä hyvin kun näin nopeaa tarttui pieni matkaan. Me ei aiota mennä varhaisultraan vaikka viikoista ei olekkaan varmuutta, maksaa liikaa(250 e täällä ). Eli np ultraa odotellessa.

Misu ja masuasukki , rv 5+3
 
Takaisin
Top