Toinen tulossa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hannanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Plussasin viime torstaina ja esikoistyttö täytti syyskuun lopulla 2v. Toivon vaan kovasti että tämä pysyy mukana <3

Meidän esikoistyttö tulee olemaan kesäkuussa 1,5 v, ja pieneen ikäeroon tähdättiinkin. Toivotaan että kaikki menee hyvin ja pikkuinen pysyy mukana. Olen synnyttäessä jo 37, joten siksikään ei ollut halua siirtää toisen yrittämistä kovin kauas. Kolmannella kierrolla jo tärppäsi, kun ensimmäistä yritettiin reilu vuosi.

Kyllähän toisen tulo jännittää kun esikoisen kanssa on valvottu aika lailla:) Oma jaksaminen siis jännittää, parisuhteen puolesta myös. Lapsenvahteja ei ole ollut, kun lähellä asuvat isovanhemmat sen verran iäkkäitä. Lisäksi jännittää se kuinka huomiota riittää kahdelle. Ja tietenkin kaikki käytännön järjestelyt, miten liikkumiset ja asioinnit onnistuu ym o_O

Silti jo nyt joka hetki tuntuu varmemmin siltä että asiat järjestyy. Kai nämä ajatukset on semmosia mitkä mulla vaan täytyy käydä nyt läpi. Oikeasti, jos siis uskaltaisin jo hehkuttaa, olisin tosi tosi onnellinen tulevasta vauvasta :joyful:

Musta on hassua huomata jo nyt kuinka toinen raskaus on erilainen. Oireet on eri mitä aikaisemmin ja jotenkin tuntuu enemmän että on raskaana kun mitä esikoisesta.
Eihän näitä pitäis vertailla kun jokainen raskaus on erilainen mutta väistämättä sitä miettii miten edellisessä meni.

Voisin tulla tänne. Mulla on edellisestä suhteesta 10v. Poika ja nykyiselle odotan toista yhteistä vauvaa. Tuo keskimmäinen on marraskuussa 2v.

Muokattu viimeksi:
Meidän esikoistyttö tulee olemaan kesäkuussa 1,5 v, ja pieneen ikäeroon tähdättiinkin. Toivotaan että kaikki menee hyvin ja pikkuinen pysyy mukana. Olen synnyttäessä jo 37, joten siksikään ei ollut halua siirtää toisen yrittämistä kovin kauas. Kolmannella kierrolla jo tärppäsi, kun ensimmäistä yritettiin reilu vuosi.

Kyllähän toisen tulo jännittää kun esikoisen kanssa on valvottu aika lailla:) Oma jaksaminen siis jännittää, parisuhteen puolesta myös. Lapsenvahteja ei ole ollut, kun lähellä asuvat isovanhemmat sen verran iäkkäitä. Lisäksi jännittää se kuinka huomiota riittää kahdelle. Ja tietenkin kaikki käytännön järjestelyt, miten liikkumiset ja asioinnit onnistuu ym o_O

Silti jo nyt joka hetki tuntuu varmemmin siltä että asiat järjestyy. Kai nämä ajatukset on semmosia mitkä mulla vaan täytyy käydä nyt läpi. Oikeasti, jos siis uskaltaisin jo hehkuttaa, olisin tosi tosi onnellinen tulevasta vauvasta :joyful:

Olet vasta 37v. <3
Mäkin olen vasta 39v. Kun Iltatähti syntyy. Täytän kyllä seuraavassa kuussa 40v. :D

Mua hirvittää kuinka selviän kahdesta alle 3 vuotiaasta o_O ja tuosta 10 vuotiaasta on kyllä jo apua mutta.... hui.... Mies kyllä sanoi palkkaavansa tänne mulle lastenhoitajan avuksi kun vauva on syntynyt. Ihan vain siksi että hän on yrittäjä ja on ihan varmasti koko kesän pois kotoa. Työmme on sellainen.

Mitä kaikkea teidän pitää tehdä esikoisten kanssa ennen toisen syntymää?

Meillä on edessä mitä luultavimmin:
*vieroitus (saa yhä äm kerran päivässä)
*siirto "isojen lasten" sänkyyn ja pinnis vauvalle
*tuttivieroitus? (tää on kova paikka.. oltiin jo tilanteessa, jossa tutti oli käytössä vain öisin, mutta sairastelun jälkeen......pulassa ollaan.

Meillä on edessä mitä luultavimmin:
*vieroitus (saa yhä äm kerran päivässä)
*siirto "isojen lasten" sänkyyn ja pinnis vauvalle
*tuttivieroitus? (tää on kova paikka.. oltiin jo tilanteessa, jossa tutti oli käytössä vain öisin, mutta sairastelun jälkeen......pulassa ollaan.
Minkä ikäinen teidän esikoinen on kun toinen syntyy... meillä esikoinen on 1v 4kk kun toinen syntyy jos kaikki menee hyvin ja pähkäilen tässä pystynkö siirtämään esikoisen isojen sänkyyn ennen toisen syntymää vai pitääkö hommata toinen pinnis

Meillä esikoinen tulee olemaan n. 2,5v kun toinen syntyy, jos kaikki menee hyvin. Me siirrettiin poika joskus 15kk ikäisenä jatkettavaan lastensänkyyn, koska meillä oli tosi pieni pinnis, ja esikoinen kääntyillessään törmäili jatkuvasti pinnoihin ja heräili. Ja meillä siis meni sängyn vaihto tosi hienosti. Ei edes tullut sellaista vaihetta, että sieltä karkailtaisiin jatkuvasti tms, vaan unet parani huomattavasti saman tien. Mun kokemuksella voi siis onnistua pienenkin kanssa oikein hyvin. Ainoa huoli oli se alkuun, että jos lapsi sieltä putoaa tai siellä noustaan unenpöpperössä horjottelemaan. Pidettiin siksi aluksi vähän pehmikkeitä alla.

Esikoinen on nyt 2v 8kk ja ollaan heinäkuusta asti vieroitettu pois vaipoista. Käyttää enää öisin ja ulkona mutta vahinkoja sattuu välillä.

Ei tuu kyllä mitään mieleen kun toinen on olevinaan jo niin iso poika. Pitää keväällä sitten vähän harjoitella miten vauvan kanssa ollaan. Pikku kakkosessa on semmonen hyvä "Meidän vauva" ohjelma :)

Muokattu viimeksi:
Meillä esikoinen tulee olemaan n. 2,5v kun toinen syntyy, jos kaikki menee hyvin. Me siirrettiin poika joskus 15kk ikäisenä jatkettavaan lastensänkyyn, koska meillä oli tosi pieni pinnis, ja esikoinen kääntyillessään törmäili jatkuvasti pinnoihin ja heräili. Ja meillä siis meni sängyn vaihto tosi hienosti. Ei edes tullut sellaista vaihetta, että sieltä karkailtaisiin jatkuvasti tms, vaan unet parani huomattavasti saman tien. Mun kokemuksella voi siis onnistua pienenkin kanssa oikein hyvin. Ainoa huoli oli se alkuun, että jos lapsi sieltä putoaa tai siellä noustaan unenpöpperössä horjottelemaan. Pidettiin siksi aluksi vähän pehmikkeitä alla.
Meilläkin toi pinnis aika pienen kokoinen ja tyttö pyörii jo nyt niin paljon että laidat ryskyy jospa sais tytön keväällä siirrettyä isojen sänkyyn... noi pehmusteet oli kyllä hyvä vinkki

Minkä ikäinen teidän esikoinen on kun toinen syntyy... meillä esikoinen on 1v 4kk kun toinen syntyy jos kaikki menee hyvin ja pähkäilen tässä pystynkö siirtämään esikoisen isojen sänkyyn ennen toisen syntymää vai pitääkö hommata toinen pinnis

Meidän esikoinen tulee olemaan 2v8kk silloin.
Vaipat mä olinkin jo unohtanut, niistäkin olisi ihanaa päästä eroon ennen ensi kesää! (Jotta voi sitten taantua takaisin, eikun...)

Ite en vielä oo ehtiny ajatella mitä esikoisen suhteen on tekemistä ennen kesäkuuta. On niin pieni kuitenkin, kohta 10 kk, ettei oikein osaa ajatella "isojen tyttöjen" juttuja vielä tälle. Eiköhän ne sitten luonnostaan tule mieleen tässä ajan mittaan :)

Meillä esikoinen on tän toisen syntyessä vasta (jos kaikki menee hyvin) niin n. Vuoden ja 2 kk. Varmaan nukkuu silloin vielä pinniksessä joten toinen pinnis pitää ostaa. Pottaharjoittelut aloitellaan siinä vuoden tietämillä mikäli neiti osoittaa kiinnostusta ja on siihen valmis. Tutti ja tuttipullo jätetään pois kun tulee vuoden. :)

Hei mites muilla musta tuntuu taas yhtä jännitävältä kun viimeksi mutta nyt ei enää ole niin ummikko :D mutta jostain syystä komplikaatiot pelottaa paljon enemmän kun esikoisen aikaan :(

^Ehkä ne jutut on jotenkin konkreettisempia, kun on jo kokenut asian. Tietää, mitä tarkoittaa, kun saa lapsen - ylipäätään tietää enemmän, eikä mene sellaisissa jossain pilvikuvitelmissa niinkuin esikoista odottaessa?

Takaisin