Toinen tulossa

Esikoinen on lopettelemassa "tittimammin" juomista, tänään aamulla kuitenkin halusi naukata yhden mammin. Ei tuntunut erilaiselta kuin aiemmin, joten ei pahasti arat ole rinnat mullakaan. Väsymystä on, ja aamuyöllä olen herännyt kolmen aikaan muutamana yönä peräkkäin jostain syystä, varmaan tämä uusi raskaus mietityttää. Jännittää jo, mahtaako tulla paljon virtsankarkailua, kun enmissään vaiheessa synnytyksen jälkeen ole kokonaan päässyt siitä eroon. Tuskin maltan odottaa ekaa ultraa! Kunpa tämä odotus etenisi sinne asti :Heartred
 
Oispa muuten ihanaa, jos täällä saisi kirjoitettua viestejä samalla lailla kuin facebookissa kommenttien alle, helpottaisi lukemista kun viestit eivät tuu ihan yhtenä pötkönä. Aikaa on nykyisin niin vähän mihinkään, että mulla on vaikeuksia pysyä perässä keskusteluissa.
 
Ihanaa että muillakin puuttuu tissikipu helpotti hirveesti pelkoja:Heartred ja joo mulla kans maha on niin turvoksissa että nappi ei mee kiinni???!
 
Meillä ikäeroa tulee vuosi ja 11 kuukautta. Esikko syntyi käynnistettynä rv38 ja eiköhän tää tulokaskin viimeistään niillä viikoilla käynnistellä, kun olen riskiodottaja. Toivottavasti ei hirveästi ennen täysiä viikkoja, ettei tulisi kovin montaa keskolaviikkoa.

Neiti aloitti vuoden iässä päiväkodin ja jos vaan kunta ei päätä rajoittaa päivähoito-oikeutta, saa jatkaa siellä kunnes tulokas on ainakin 8kk. Tein esikon vauva-aikana väitöskirjaa ja tutkimushommia kokoajan ja ajattelin tehdä samoin niin kauan kun kakkosen pikkuvauvavaihe (nukkuu enemmän kuin valvoo) kestää.
 
Esikoisesta ensimmäiset oireet oli jäätävä tissikipu ja huono olo jotka jatku rv 14 asti. Nyt ainoat oireet on palelu ja alaselän/vatsan kipuilu. Ei tartte muuta tullakkaan :P Tässä ainakin mulla riittää touhua tän 5 kk ikäisen neidin kanssa että nyt kun testailut on testattu, katotaan muistanko ees koko raskautta :D
 
Moikka!!

Täällä yks joka plussaili viime viikolla, nyt 5+0. Toinen ois tuloillaan, tosin tää on kolmas raskaus. Viime syksynä kävin läpi keskenmenon. NT-ultrassa kävi ilmi ettei sykettä ollu. Nyt mielessä josko menis käymään jo varhaisultrassa.

Esikoinen täyttää marraskuun lopussa 4, joten ikäeroa tulee jos maaliin asti päästään 4,5 vuotta.

Ihanaa odotusta kaikille :)
 
Esikko kun kysyi eroja ekan raskauden ja tämän toisen välillä. Mä sitten taas olen ihmetellyt, että kun nyt ei ole muita oireita, kuin väsymys, nännit arat, turvotus ja palelu. Ja näistäkin saattaa osa johtua tukilääkityksestä. Esikoisen raskauden alusta asti oksensin puoleen väliin asti päivittäin... tosin ei haittaa yhtään ettei laatta lennä vielä... :D

Ja siis toi turvotus!!! :eek:
Ei esikoisen aikaan tollasta ollu, nyt on iltaisin ihan jäätävän iso maha, joutuu jo nyt etsimään päälleen löysempää paitaa ettei jää heti kaikille kiinni. :D
 
Täällä plussattu tänä aamuna!! Kaks testiä.tein ja molempiin haalea viiva, eli totta se on! Esikoinen olisi laskettuna aikana 2v2kk. Pientä ikäeroa toivottiin. Heti plussauksen jälkeen oon ollut huonovointinen, tiiä sitten johtuuko raskaudesta vai jännityksestä.. :D
 
Ja esikoisesta oireita oli pahoinvointi, jäätävä väsymys ekan kolmanneksen ja turvotus-lähes heti plussauksen jälkeen jouduin käydä ostaan äitiyshousut kun turvotus oli niin kovaa. :D noita oireita ei oo ikävä vaikka nyt sitä oottaakin vaan jännityksellä että tulisi jotain oiretta että tätä uakoisi todeksi.. :)
 
Meillä ikäeroa tulee vuosi ja 11 kuukautta. Esikko syntyi käynnistettynä rv38 ja eiköhän tää tulokaskin viimeistään niillä viikoilla käynnistellä, kun olen riskiodottaja. Toivottavasti ei hirveästi ennen täysiä viikkoja, ettei tulisi kovin montaa keskolaviikkoa.

Neiti aloitti vuoden iässä päiväkodin ja jos vaan kunta ei päätä rajoittaa päivähoito-oikeutta, saa jatkaa siellä kunnes tulokas on ainakin 8kk. Tein esikon vauva-aikana väitöskirjaa ja tutkimushommia kokoajan ja ajattelin tehdä samoin niin kauan kun kakkosen pikkuvauvavaihe (nukkuu enemmän kuin valvoo) kestää.

Niin ne lapset on erilaisia... Mä teen kans väitöskirjaa, mutta ei pienintäkään toivoa ole ollut edellisen äitiysvapaan aikana ollut mihinkään järjelliseen työntekoon. Olin NIIIIIIN väsynyt, eikä mun lapseni todellakaan nukkunut enemmän kuin valvoi muuta kuin ihan yksittäisiä satunnaisia päiviä. Mä olin lähinnä huolissani, miten se lapsi nukkui niin vähän (ja sen seurauksena mäkin nukuin niin vähän...)

Tästä voi ehkä päätellä, että joo, uni on mun suurin pelkoni vauvavuodessa. En ihan haluaisi olla uudestaan siinä kunnossa, missä olin tän esikoisen ollessa 2 kk, tai 4kk, tai 6-8 kk ... tai oikeastaan melkein sinne 1,5 v asti, kunnes alkoi ensimmäistä kertaa tulla vähän enemmän tolkkua öihin.
 
Lady Madonna, kuulostaa hurjalta esikoisesi vauvavaihe.

Mulla toi lapsonen on alusta asti ollut todella helppo ja kun vielä mies hoisi alusta asti yösyötöt, eikä niitä korvikkeella ollut kuin 1-2 yössä niin sain mahdollisuuden tehdä väitöskirjan loppuun.

Jotenkin epäilen, ettei toisen kanssa päästä yhtä helpolla
 
Tänne olis myös toinen tulossa!
Neiti on syntyny 11/14. Toinen oli toiveissa jo aikasemmin, kesäkuussa 16 kemiallinen ja nyt toivotaan et tää ois tiukasti kiinni oikeessa paikassa! :)

Toivottavast tää ois oikee aika toisen tulla haastavan neidin alku elämän jälkeen ja toivotaan et pahin uhma ois ohitettu, kyllä meinaa intetään vastaan ja kovin! :mad:

Lady madonnalle sympatiaa!
En todellakaan kirjota ite väitöskirjaa, muuten tekstisi oli kun minun suusta.
Meillä ei nukuttu yöllä eikä liiemmin päivällä, seuranamme on ollut refluksi ja kipuitku! :sad001

SUURIN pelkoni on myös nukkumattomuus!

Päivikki&Nuppu 4+4
 
Unettomuus kyllä jännittää täälläkin! Esikko nukkui tosi pitkään huonosti ja heräili öisin paljon. Vasta 2v yöheräämiset loppu.

Ja mä pohdin sitä että ehtiikö esikko lopettamaan päikkärit ennen kun tää toinen syntyy, on sillon 3v5kk. Toivottavasti ei lopeta koska edes yksi hengähdystauko päivässä olis kiva.
 
Mä soittelin vielä pe neuvolaan noista raskausviikoista. Laskettiin nyt viikot oletetun hedelmöitysajankohdan mukaan, kun ovulaation ajankohta on tiedossa. Sen mukaan nyt olisi siis 4+6 joka kuulostaa paljon paremmalta ja oikeammalta kuin se edellinen laskutapa. Alkiohan on kuitenkin sit vanhempi kuin normaalisti näillä viikoilla. Katotaa nyt mitenkä viikot sit ultrassa tarkentuu vielä ja mikä on oikea laskettu aika, tällä hetkellä se on 19.6. Päätettiin että ei mennä varhaisultraan. Näillä mennään sit sinne np-ultraan asti mikäli ei neuvolassa nyt halua sit ultrata ekalla käynnillä et saadaan varmuus viikosta (siellä kyllä ultra on ).
 
Hei! Meille olis toinen tulossa jos kaikki nyt menee hyvin :), sillä on kyllä hiukan pelkoa ilmassa kun viikot vasta 4+4 eli juuri muutama päivä sitten vasta plussattu. En ole nyt kyllä ihan varma noista viikoista, tuntuu että kaikki laskurit antaa vähän eri....No, odotetaan ja toivotaan parasta. Niin ja ikäeroa esikoiden ja tämän mahdollisen tulevan vauvan välille tulisi 2v4kk
 
Moikka, täällä myös toisen odottaja. Esikoinen täyttää kesällä 3v. Tällä hetkellä eniten huolta aiheuttaa se, miten oma pahoinvoiti vaikuttaa esikoiseen. Harmittaa kun en voi olla täysillä arjessa mukana. Pahoinvointia mulla oli ekassa raskaudessakin, silloin oksensin joka päivä n.3kk ajan. Nyt en oo vielä oksentanut, mutta ei tässä vielä viikkojakaan ole kuin jotain 6 vissiin. Onneksi on mies, joka kykenee kotitöihin ja lapsenhoitoon :Heartred vaikka kyllä tietysti senkin jaksaminen vaihtelee töiden ym. takia.

Odotan jo vauvamahaa ja loppuraskautta ilman pahoinvointia :shy:
 
Mäkään en malta odottaa, että maha tule oikeasti esille :Heartred Vaikka edellisen raskauden lopussa manasin, ettei tätä mahaa tule koskaan ikävä :D
 
Meille tulee melkeen päivälleen 3vuotta ikäeroa [emoji23] Varmasti on mustasukkainen, mutta veikkaan myös, että hoitaa ja huolehtii paljon sisaruksesta :)
 
Takaisin
Top