Toinen tulossa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hannanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No siinä on aikaseen ovis. Oon kuullut että jos on aikanen ovis niin kohdun limis ei ehdi kasvaa tarpeels ja kiinnittyminen on vaikeaa. Ei tietty mahdotonta! :)

Meilläkin tärppäs ensimmäisestä kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen.. Tämän takia on niin uskomaton olo ja halusin sinne varhaisultraan ja sinne siis ollaan menossakin.

Meillä tärppäs myös ekasta "nyt saa tulla jos on tullakseen" -kierrosta. Esikoinen tuli aikanaan kyselemättä (ehkäisyn piti olla todellakin kunnossa ja mitään ajatusta lapsesta ei sillon ollut).

Nyt jännittääkin että pysyykö matkassa kun tarttui näin helposti. Viimevuotinen kkm jätti jälkensä

Meillä tärppäs nyt toisella yrittämällä. Edellinen kierto meni niin, että saa tulla jos on tullakseen. Tässä kierrossa oltiin varsin aktiivisia oviksen aikaan.

Meillä kanssa oli eka tulee jos on tullakseen-kierto Ja mulla ei ole edes ylhäällä koska kierto on viimeksi alkanut! Ja samat fiilikset, että tän takia pelottaa tosi paljon mikä on tilanne.. ja voiko tämä mennä loppuun asti No, ei auta kun odottaa!

Meillä ikäeroa olisi tulossa 2v 7kk, tuntuisi tosi hyvältä ikäerolta

Onko teillä paljon oireita? Mua jännittää sekin kun on niin vähän oireita. Tosin omien laskelmien mukaan tänään vasta 4+6, mutta muistaakseni esikoista oli enemmän oireita. Ekan kerran oksensinkin jo 5+2. Mutta koitan pitää luottavaista mieltä yllä! Yksi kkm oli siis ennen esikoista ja sen koko raskauden pelkäsin ja panikoin (kkm selvisi 9+1, 7+0 ultrassa oli kaikki vielä ihan ok) ja ei se km silti yhtään sen helpompi ollut. Sen jälkeen oon yrittänyt pitää mottona "raskaana kunnes toisin todistetaan"

Mulla kyl kans nyt tässä toisessa ainakin toistaseks lievemmät oireet! Esikoisesta oksentelin yli puolen välin ja painokin putos viis kiloo ekasta neuvolakäynnistä :D nyt en oo vielä oksennellu ku kaks kertaa, muuten ollu vaan etovaa oloa.
Nyt kyl syön melko paljon! :D Väsymys on pahempaa kun ekassa.

Meillä kanssa oli eka tulee jos on tullakseen-kierto Ja mulla ei ole edes ylhäällä koska kierto on viimeksi alkanut! Ja samat fiilikset, että tän takia pelottaa tosi paljon mikä on tilanne.. ja voiko tämä mennä loppuun asti No, ei auta kun odottaa!

Meillä ikäeroa olisi tulossa 2v 7kk, tuntuisi tosi hyvältä ikäerolta

Onko teillä paljon oireita? Mua jännittää sekin kun on niin vähän oireita. Tosin omien laskelmien mukaan tänään vasta 4+6, mutta muistaakseni esikoista oli enemmän oireita. Ekan kerran oksensinkin jo 5+2. Mutta koitan pitää luottavaista mieltä yllä! Yksi kkm oli siis ennen esikoista ja sen koko raskauden pelkäsin ja panikoin (kkm selvisi 9+1, 7+0 ultrassa oli kaikki vielä ihan ok) ja ei se km silti yhtään sen helpompi ollut. Sen jälkeen oon yrittänyt pitää mottona "raskaana kunnes toisin todistetaan"

Muakin jännittää oireettomuus. Testejä on kulunut ;-). Olin kyllä eiskoisestakin melko oireeton. Mutta vaikea vertailla tarkkaan kun en muista kunnolla miten silloin alkoi mikäkin oire. Yritän kanssa asennoitua et raskaana kunnes toisin todistetaan ja että just nyt ei vaan auta kuin oottaa ja katsoa.

On tää jännää aikaa! Ei osaa kyllä nauttia tästä hyvästä olosta oikein, olisi helpompi jos olisi edes vähän huono olo Ehkä sekin kerkiää vielä saapumaan! Tai sitten on vaan ihan erilainen raskaus!

Ja juu kun ei auta muu kuin odottaa! Varhaisultrakaan ei houkuttele kovin aikaisin tuon kkm:n kokemusten perusteella.. no, nopeita päiviä toivon

On tää jännää aikaa! Ei osaa kyllä nauttia tästä hyvästä olosta oikein, olisi helpompi jos olisi edes vähän huono olo Ehkä sekin kerkiää vielä saapumaan! Tai sitten on vaan ihan erilainen raskaus!

Ja juu kun ei auta muu kuin odottaa! Varhaisultrakaan ei houkuttele kovin aikaisin tuon kkm:n kokemusten perusteella.. no, nopeita päiviä toivon

Joo, mäkin ajattelin et sit viikolla 8-9 varhaisultraan.

Meillä esikoinen ei millään meinannut saada alkuaan, 16yk eikä mitään merkkejä edes raskaudesta. Oltiin jo menossa tutkimuksiin kun tärppäsi. Nyt taas ei yritetty vielä mut ei kyllä yritetty ehkäistäkään. Periaatteessa kesäkuusta asti ollut mahikset raskautua, mut täs plussakierrossakaan ei mun mielestä oikein ees osunut ajoitus ovulaation kannalta otollisesti. Et hiukan yllättynyt olin plussasta ja ehkä sekin sit aiheuttaa epäuskoa, et voiko tää nyt olla totta ja voiko olla niin hyvä onni et menis vielä hyvin tää raskaus.

Onks täällä muita jolla ois ollu tajuttomia repäsykipuja jo näin aikasin? Täällä siis viikkoja 5+3.
Mä aivastelen ihan koko ajan, sama vaiva oli esikoisenkin raskausaikana.
En vaan muista et ois ollu noin kivuliasta alavattalla?
Repii ihan hulluna! :mad:

Mulla on sit kaikkien teidänkin oireet!
Voin kyl luovuttaa jollekkin jotain, jos halukkaita löytyy? :hilarious:

Mulla on kans repäsyjä. Aina kun nousee ylös, yskii tai aivastaa :S

Tiituu mullakin tunne että kun niin helpolla alkoi raskaus vaikka sitä ei odotettu niin voiko käydä niin hyvin että saa vielä vauvan syliin asti. En oo mikään uskovainen mut ajattelen että voiko luoja olla niin ilkeä että ensin antaa odottamattoman plussan ja sit kun siitä on tosi onnellinen niin veis sen pois? :D

Muistan noita repäisykipuja ekasta raskaudesta, niistä osasin aavistaa et oli tärpännyt. Nytkin ollut välillä just aivastaessa, mut paljon harvemmin kuin ekassa raskaudessa. Oon yrittänyt järkeillä, jotten sais tästäkin huolta aikaan, et se johtuis siitä et täs tokaissa raskaudessa kohtu ei oo enää ns. ensikertalainen.

Te, joilla ensimmäinen synnytys on päättynyt jotenkin eitoivotusti ja menette pelkopolille mitä aijotte puhua siellä? Itse pääsen automaattisesti rv 36 siihen synnytyksen suunnitteluun ja mietin täällä mitä voisi toivoa. Yksi mikä jäi mieleen ensimmäisestä synnytyksestä, että haluaisin synnytystä hoitamaan sellaisen kokeneen kätilön. Viime synnytyksessä jäi sellainen fiilis, että kätilö tosi epävarma ja kliininen. Ei yhtään sellainen tunne ihminen. ( siis en tiedä oliko hän normaalissa elämässä tunne ihminen :D mutta itse ainakin hoitajana olisin aktiivinen ja kyselisin missä äidistä nyt tuntuu kipu ja jos äiti on 5cm auki niin se olisi positiivinen asia eikä sellainen " että oot vasta 5cm auki)

Mitä kaikkea teidän pitää tehdä esikoisten kanssa ennen toisen syntymää?

Meillä on edessä mitä luultavimmin:
*vieroitus (saa yhä äm kerran päivässä)
*siirto "isojen lasten" sänkyyn ja pinnis vauvalle
*tuttivieroitus? (tää on kova paikka.. oltiin jo tilanteessa, jossa tutti oli käytössä vain öisin, mutta sairastelun jälkeen......pulassa ollaan.

Mulla tyttö nyt 7,5kk elikkäs ikäeroo tullee toiseen 1v 3kk. Kiva kun on paljo ryhmäs mukana myös toista odottavii ja muitaki, joil ikäero pieni. Voidaan sit yhes olla älisemäs kui toisen peräs ei meinaa pysyä vauva kainalos :D :D Ihanaa on ku nyt voipi mies pitää isyysvapaitten päälle kesäloman ni ei oo sama tilanne ku esikoisen kanssa :D

Mut joo tissistähä pitäs vierottaa vielä ennen, mikä ei varmasti oo ongelma ku tyttö tykkää juoda mielellään pullostakki. Typy vierotti ite ittesä tutista ja syöpi sitä nukkumaan mennessä joskus. Enpä usko et siinäkää ihmeit. Joo eniten pelottaa siirto omaan huoneeseen. Jota mietitty et koht tehhää kun typy ei herättele ennää öisin ja nukkuu täydet yöunet :)

Kaikkee pitäis tehdä esikoisen kanssa :o "Isojen poikien" sänky on joulupukin kirjeessä ;) et siihen siirtyminen nyt ainakin. Tutti meillä on lähinnä käytössä nukahtamiseen, nukahdettuaan ite sylkee sen pois. Mut sit on semmosia päiviä et hän ita hakee sen sängystä ja pitää sitä koko päivän, et tarttee varmaan ruveta piilottamaan sitä päivisin :D koska ei sitä oikeesti tarvi :D Isoim ongelma meillä on tuttipullo!! Oon saanu häne juomaan jo pillillä ja nokkamukista ja mukin reunastakin, mutta juo tosi vähän kun käyttää niitä :/ oon nyt sit rajannu et tuttipullon sais enää aamulla ja illalla, ja sit jos mennään johonkin niin mukaan voin ottaa tuttipullon. Nyt flunssasena juonu taas pelkästään tuttipullosta et tulee juotuu tarpeeks. Mut ehkä onnistun ennen ko tää toinen tulee ulos asti :D

Nii ja potalla jos oppis vielä paremmin käymään ni jes! :)

Toivottavasti meil ei tuu tuttipullon kaa ongelmaa ku tuntuu tykkäävän huvikseenkin sitä imeskellä :o :D

Hei kertokaahan onko jollain muulla tätä tokaa odottaessa jotenkin epävarmempi olo?
Esikoista odottaessa menin jotenkin asenteella pessimisti ei pety ja olin jotenkin paljon rennompi!

Nyt on koko ajan semmonen olo et ollakko vai ei olla ja jänskättää mikä voi mennä mönkään?
Ekasta ei käyny mielessäkään varhaisultra ja nyt mietin et millä jaksaa oottaa ekaa neuvolaa (10.11).
Hitto ja kun tietää et se eka neuvola on ihan turhan kanssa, kun ei ees ultrata,eikä kuunnella sydän ääniä! :mad:

Jenkkipentu täälläkin mietitty pelkopolia, edellisessä raskaudessa ja synnytyksessä mikään ei menny "ohjekirjan" mukaan!
Missäköhän vaiheessa sinne pääsee avautuu?

Sorry jäätävä omanapailu!

Päivikki&Nuppu 5+6

Takaisin