Toinen tulossa

Tieto lisää tuskaa. Itseäni jännittää kaiken muun lisäksi myös uuden tulokkaan pikkuvauva-aika. Nukkuuko vauva hyvin, kuinka monta kertaa yöllä herätään syömään, saako esikoinen nukuttua jos/kun iltahuutokausi alkaa taas muutaman viikon ikäisenä, entä jos onkin koliikkia... huh. Esikoisen kanssa sentään pystyi nukkumaan samaan aikaan kun hänkin nukkui, kahden lapsen kanssa se ei olekaan itsestäänselvää. No, lohduttaudun jo valmiiksi sillä, että todennäköisesti ne vaikeimmat kuukaudet kuitenkin menee äkkiä ja onneksi lähellä on myös isovanhempia, joita voi pyytää apuun. Kesä on myös siinä mielessä hyvä ajankohta vauvan syntymälle, että mieskin pystyy olemaan pidemmän pätkän lomalla.
 
Noi miehen lomat onkin kesällä mielenkiintoiset. Kesälomaa 4vkoa, sit esikoisesta saa pitää isyysvapaita sen 24päivää eli saman 4vkoa samaan aikaan kun mä oon tästä toisesta äitiyslomalla (kun esikoinen alle 2v), ja siihen päälle vielä tulokkaan isyysvapaat 18päivää eli noin 3vkoa. Juhannukset ja muut yhteen laskettuna sehän on siis varmaan 12vkoa vapaalla putkeen :D luksusta, esikoisen aikaan oli vaan 5vkoa

Talvellakin se on kotona lomaviikon plus 12 isyysvapaapäivää.
 
Mä en jotenkin osaa yhtään jännittää viimeksikin se jännitys iski kun piti lähtee sairaalaan kaipa se nytkin käy niin
 
Hemsku, kuulostaa luksukselta teidän lomat!

Meillä mies oli vaan 2viikkoa esikoisesta sillon ku synty eikä oo ehtinyt loppuja pitämään. Saa nähdä pitääkö ollenkaan kun poika täyttää tammikuussa 3.
Tänä kesänä miehellä oli lomaa ruhtinaallinen viikko kun oli just keväällä vaihtanut työpaikkaa... Saa nähdä miten ens kesä menee. Pakotan sen varmaan pitämään ne 3 viikkoa suoraan synnytyksestä ettei tarvii ihan alussa olla yksin kahden lapsen kanssa.
 
Meillä mies on yrittäjä ja oli ruhtinaalliset 2 päivää lomalla olisin kyllä halunnut että olis ollut pidempään... nyt meinaan kyllä vaatia että on sen 2 viikkoa kotona
 
Hemskulla hyvät oltavat miehen lomien suhteen :) Meillä olisi kesäloman ja isyysloman putkeen, eli n. 7 viikkoa, hyvältä kuulostaa sekin kun opetellaan kahden lapsen arkea.

Eri asiat jännittää nyt kun ekassa raskaudessa, juurikin tuo oma jaksaminen kahden kanssa. Ekan kohdalla jännitti varmaankin enemmän raskauden sujuminen ja vauvan terveys.

Meilläkin tosiaan koliikin tyyppistä oli ekalla, toivottavasti ei toisellakin. Nyt kumminkin koitetaan alkaa värväämään läheisiä lapsenvahtihommiin, kun tähän asti ei ole pyydetty ollenkaan. Yks puolentoistatunnin motskarireissu käytiin kesällä :grin
 
Täällä on varmaan muitakin toisen lapsen odottajia. Kuinka iso ikäero lapsille on tulossa? Mitä ajatuksia ylipäätään uuden vauvan tulo on herättänyt?.

Meille tulossa nyt toinen lapsi, la 18.6, Esikoinen on tämän syntymän aikaan hieman alle 4 vuotta (synt. 10/13), ja kyllä hieman kauhistuttaa :D Poika on _todella_ vilkas, kokoajan jonnekin menossa ja aina juosten. Onneksi tulokas on tulossa kesällä, niin voi nauttia ulkoilusta, eikä tarvi niin kovin kokoajan pukea.
 
Hei mites muilla musta tuntuu taas yhtä jännitävältä kun viimeksi mutta nyt ei enää ole niin ummikko :D mutta jostain syystä komplikaatiot pelottaa paljon enemmän kun esikoisen aikaan :sad001

Juu sama täällä! Yhtä jännittävää kuin ekalla kerrallakin.. tästä raskaudesta on kyllä pakko mennä rauskausajanvarhaisultraan kun mielessä käy tuulimunaraskaus, kaksoset ja muutenkin jotenkin enemmän huolissaan onko kaikki VARMASTI hyvin. Huoleen ei pitäisi olla syytä, mutta tuntuu NIIIn paljon erilaiselta kaikki! Kaikki tuntemukset on todella paljon vahvemmat!!! On tää hurjaa :D
 
Mites muilla miten eroaa edellisestä raskaudesta? Mulla on nyt alkanu jo närästys, pahoinvointi, palelu. Ekassa oireet käytännössä oli vaan tissien kipu,palelu ja väsy. Jotenkin ekan aikaan paras oire oli toi tissi kipu ja nyt pelottaa että miks niihin ei koske... Tuntuu että joka paikassa kerrotaan että se on ensimmäisiä oireita ja nyt sitä ei kuulu ollenkaan???
 
Mites muilla miten eroaa edellisestä raskaudesta? Mulla on nyt alkanu jo närästys, pahoinvointi, palelu. Ekassa oireet käytännössä oli vaan tissien kipu,palelu ja väsy. Jotenkin ekan aikaan paras oire oli toi tissi kipu ja nyt pelottaa että miks niihin ei koske... Tuntuu että joka paikassa kerrotaan että se on ensimmäisiä oireita ja nyt sitä ei kuulu ollenkaan???

Ekasta oireita ei ollut juuri ollenkaam, eikä niitä osannut kaivata. Nyt oireita on vähän liikaakin :sad001
Erona siis se että kaikki tuntuu monta kertaa voimakkaammalta jopa 1,5viikkoa ennen plussausta.
Oonkin jo alkanut pelkäämään, että ei kai oo tuplia tulossa???
 
Esikoisesta alkoi oireet vasta viikolla 8 nyt alko jo viikolla 5... että sillä tavalla erilainen ainakin tähän mennessä.

Enkä kyllä muista että mulla olis ollu näin huono olo tai kylmä koko ajan tosin esikoisen alkuraskaus osui kesälle että ehkä sillon oli lämmin :D
 
Mullakaan ei oo tissit yhtään kipeet ja ekasta se oli selkein oire, alkoi pian oviksen jälkeen ja jatkui koko ekan kolmanneksen! Mietin ihan samaa että miksei nyt satu yhtään, mutta varmaan raskaudet on niin erilaisia. Sitten mietin sitäkin, voisiko se vaikuttaa, että esikoisen odotuksen ja imetyksen jäljiltä tissit on muutenkin aivan eri tuntuiset kuin ennen.

Muita eroja edelliseen on pahoinvointi. Ekasta oli vain hyvin pientä kuvotusta muutaman kerran, tällä kertaa on joka päivä paha olo, jotkut ruuat kuvottaa ja kerran olen oksentanutkin.
 
Mä mietin kans tota tissihommaa et esikoisen aikaan oli tosi arat mutta nyt ei. Saattaa hyvin olla et imetyskin vaikuttaa
 
Mä olen kanssa ihmetellyt kun ei tissit ole kipeinä ja esikoisen aikaan oli niin kipeät ettei uskaltanut ees koskea...
 
Niin joo, ja tää maha! Nyt jo samankokoinen pallo kuin esikoisesta joskus rv 15...

Sama fiilis! Kuinka tätä on tarkotus piilotella jonnekkin marras-joulukuulle? Okei mulla on osa turvotusta mutta silti on huomattavasti isompi ainakin omasta mielestä kun esim mitä oli syyskuussa!
 
Turvotustahan se taitaa enimmäkseen olla mullakin, mutta muoto on silti kuin oikeassa vauvamahassa. Tänään huomasin, että eräs työkaveri katseli pötsiä vähän pitkään, jokohan lähtee spekuloinnit liikkeelle... tätä on kyllä tosi vaikea piilotella!
 
Miehen vanhemmat kävi yllätysvisiitillä viime viikonloppuna ja anoppi ei edes yrittäny peittää sitä että tuijotti mun vatsaa. Kieltäydyin viinistä edellisviikon visiitillä heidän luonaan vedoten saunan jälkeiseen pyörrytykseen. Ilmeisesti siellä laitettiin kuitenkin huhupyykki pyörimään
 
Liityn mukaan joukkoon, jippii! :D La ei ole vielä tiedossa, mutta ihan kesäkuun loppuun uskoisin menevän. Esikoinen on syntynyt toukokuussa ja on 3 v. juuri täyttänyt pikku kakkosen syntyessä, jos raskaus ihan loppuun asti etenee. Samat kuteet kävisivät pikkuiselle kuin esikoiselle, kun samaan vuodenaikaan la:t esikoisella ja tällä pienenpienellä :D Kolme vuotta tuntuu varsin sopivalta ikäerolta. Toivottavasti uhma/tahtoikä olisi jo helpottanut silloin.

Mua on luultu raskaana olevaksi jo useamman kerran ennen kuin edes olin raskaana. On ollut kyllä aika harmittavaa, mutta nyt helpottaa, kun tosiaan olen raskaana! Tää on niin ihanaa! :Heartred Naatti olo vähän on, mutta se kuuluu asiaan..
 
Takaisin
Top