Toinen kolmannes käynnistyy

miullakin hirveesti pikkunen liikkuu tuolla massussa, tai ainakin kun sydänääniä kuunneltiin neuvolassa niin siellä täti sanoi, että ainakin hirveästi liikkuu kun kuuluu ihan dobbleriinkin liikkeet. :D sano täti että jotain kuperkeikkaa tuntuu heittävän siellä! [:D] Hauskat oli ne sydänäänetkin kun oli niin tomerat ja jyskytti tosi kovasti! [:)] rv. 14+5

Mullon 18+1 enkä mä tunne mitään!
Turhauttaa ku ei tiiä mikä vois olla liike ja ku alkaa keskittyyn että tuntis jotain ees niin ei mitään. Täytyy vaan odottaa että toinen on niin iso että tuntee sitten kädellä liikkeet vatsan läpi.[:(]

Ultimate:
kuule, kyllä ne sieltä alkaa tuntumaan, älä huoli. [:)] Ja kun sen tietää, ni sit sen tosiaan vaan tietää.
Se on niin kovasti istukan paikasta ja äidin omasta anatomiasta (esim. kohdun asennosta) riippuvainen. Ja KUN ne liikkeet alkaa tuntumaan, ni vielä joku yö yrittäessäsi nukkua, saatat toivoa, että voi kun se vauva ihan vähän siellä rauhottuisi, eikä melskaisi kun äipän pitäis saada nukuttua. [:D]

Ja sulla varmastikin käy silleen, että kun alat tuntemaan ne liikkeet, on vauva jo sen verran iso ja voimakas, että KUN ne alkaa tuntua, ni sitten tunnetkin niitä ihan jatkuvasti. Ei tarvii arvailla, että olikohan tuo vai ei.
Eikä tarvii viettää sitä muutaman viikon pätkää miettien, että "miks en oo tänään tuntenu, eilen viimeksi, millon seuraavan kerran, tuntuis jo, onkohan siellä kaikki hyvin...". Kun eihän sen liikkeitä tosiaan voi lähellekään kaikkia tuntea kun ne on niin hentoisia vielä pienemmillä viikoilla.

Malttia, malttia. Ihanat ajat ovat ihan kohta ovellasi! <3

Luulen, että olen tuntenut "jotain" parin viikon ajan jo. Sellaisia ilmakuplia, jotka ei kuitenkaan olen samanlaisia kuin ilma(pierut [:D]) suolessa vaan sellaisia "kutittavia" kuplia. Vaikea selittää. En ole huomannut jokapäivä, mutta useamman kerran kuitenkin. Raskaus on ensimmäinen, joten en osaa sanoa onko vauvan liikettä vai jotain ihan muuta.

Cava; mulla myös päiviä, jolloin nippailee reirummin ja päiviä kun ei tunnu mitään. Kertaalleen olen yöllä herännyt ja silloin säikäytti hieman kun ei tahtonu helpottaa millään.

Ultimate Älä huoli, ei munkaan masussa mitään tunnu, mikä voisi olla vauvan liikkeistä lähtöisin.. Tosin en mä ehdi niitä koskaan tunnustelemaankaan, kun illalla nukahdan välittömästi, kun käyn pitkäkseni.. Enkä mä ehdi makailla sohvalla päivisin. Mulla on kyllä viikkojakin vielä vähemmän.

Vatsa on yleisesti ollut tosi arka nyt jo useamman viikon ja tällä viikolla mulle ilmeistyi Maha. Se vaan yhtäkkiä oli siinä. Vatsalihakset tuntuu olevan superarat kaikesta venymisestä. Eikä tämä varmastikaan ole helpottamassa lähiaikoina. Pitää varmaan modifioida jotkut housut viikonlopulla, kun tällä viikolla on alkaneet nuo viimeiset neljätkin piukottaa turhan paljon.

Ei täälläkään vielä mitään liikkeitä tunnu, ei edes mitään tuntemuksia. Pelkkää nipistelyä ja jomotusta, lähes joka päivä.

Täällä kanssa ajoittaista nipistelyä, mutta ei mitään kummempaa. Välillä on sellaisia tuntemuksia, että ilmakupla mahassa tekisi kuperkeikan, mutta se kyllä voi olla ihan mitä vaan! [:D] Ja toisaalta kun "vasta 15+5 menossa, niin kai tässä on vielä aikaa niitä tunteakin. Jännää tää odottelu silti. [:)]

Ei tunnu täälläkään ei! Mä ihan hirmusti odottelen että alkais potkiman sen verran jykevämmin että tuntuisi minullekin edes [:-] No tosiaan monet lohduttelee että kyllä sitä sitten kohta toivoisi, kuten Cavakin sanoi, ettei nyt melskaisi kokoajan. Mulla on sentään jo viikkoja 18+2 eli sikäli kyllä ne ihan varmaan kohta alkaa tuntua. Tosin neuvolatäti eilen puhelimessa todisteli että saattaa hyvinkin mennä vielä muutama viikko!
Eilen illalla Salsa-harjoitusten päätteeksi totesin että jo on kumma ellei papu siitä ryminästä saanut vihjettä alkaa hurvitella, mutta ei tuntunut vieläkään mitään[:D] Ehkä ensiviikolla sitten...

Hei toi "kutittava kupla" ja "ilmakupla tekee kuperkeikan" on toistaiseksi melkein parhaita määritelmiä, mitä oon vauvan ekoista liikkeistä kuullut!
Todella hyvin kuvailtu. [:D] Ja semmonen kalanhännän kutitus on kans aika kuvaava.

Joo, niinhän ne väittää että kun illalla asettuu makaamaan ja oikeen kuulostelee, niin vois tuntea liikkeitä. Mut en minä ainakaan just illalla ja pitkälleen mitään tunne. Varmimmin ja voimaikkaimmin ne tuntuu aina istuessa ja etenkin joskus kun kumartuu eteenpäin ja vatsa vähän litistyy (mikä ei tietysti vauvaan asti vaikuta kun on lapsivesi ympärillä), niin sillon tuntuu semmonen nopea kuplasarjan tapainen pulputus alavatsassa. Mut toistaiseksi en oo tainnut kertaakaan maatessani niitä tuntea.

Mut, ekassa raskaudessa tää rv18-19 on vielä suht aikainen vaihe sekin, parin viikon sisällä tästä vaiheesta ihan varmasti jo tuntuu.
Kaverini (jonka kanssa kävin juuri töidenjälkeisteellä) kertoi, että hänellä kun oli istukka edessä, ei alkanut tuntemaan liikkeitä ennen kuin rv21 alussa ja ei esimerkiksi KOSKAAN tuntenut tyttärensä hikkailuja. Ja vauvat nyt hikkailee monta kertaa päivässä kohdussa ollessaan. Eli se on kovin monesta asiasta kiinni.

Kyl se siitä, ihan pian. [;)]

heei! Miten noita Lillypie juttuja saa tänne laitettua? Kun mie en oikein ymmärrä englantia ja ois kiva joku tommonen värkätä itelleenkin aina kirjotuksen loppuun! [:)]

janitaä:
tästä ketjusta löytyy ohjeita http://forum.vau.fi/tm.aspx?m=5376

Tosin noita tickereitähän on joillain suomenkielisillä saiteillakin, tietääkö kukaan yhtään semmoista?

Jokatapauksessa, pseudoHTML on se koodikieli, jota tää foorumin tietokanta näköjään tulkitsee. Eli kunhan oot kaikki tiedot naputellut paikalleen, niin valitse sieltä se tosiaan se pseudoHTML koodirimpsu (se antaa saman tickerin muillakin koodikielillä) ja liitä allekirjoitukseesi.

siis haluisin ton Lillypie jutun itsellenikin kun on ihan hauska, mutta kun oon niin haka näitten englannin kielisten juttujen kaa nii ei taho onnistua. Mutta eiköhän tuo luonnistu koha mie vähän aikaa chattaan. [:D]

Siis etkö saa tuota käppyrää tehtyä sivustolla vai onko ongelma tänne siirtämisessä?
Kokeilepa tuota suomenkielistä sivustoa. Sinne kyllä pitää kirjautua ensin jäseneksi...

Mun kultakin tunsi eilenillalla vauvan potkut [;)] Oli aika liikuttunut...

Hyvä janita!
Ja se lillypie siirtyy ihan samalla lailla, kun vaan valitsee sen pseudoHTML:n...

Huomenta.

Täälläkään ei vielä mitään varmoja liikkeitä tunnu, mun mahassa on myllertänyt muutenkin viime päivinä niin tiedä sit mikä liike on mitäkin.....

Oon jälleen saikulla poskiontelotulehduksen vuoksi, ensin siis taas olin 2 viikkoa jatkuvasti tukkoisena ja räkäisenä töissä ja kun menin lääkäriin niin ihme, taas on poskarit tukossa ja eikun taas antibiootteja....

Mä en muista koko tältä raskauden ajalta että olis viikkoa pitempää jaksoa ilman nuhaa tai allergiaoireita, iltaisin aina pahin kun turpoo nenän ja kurkun limakalvot ja aivastan jopa sata kertaa ennen kun se rauhottuu.

Nyt se lääkäri sit sano että saan tietenkin käyttää cetiriziniä/zyrtekkiä tai loratadinia - thänks!
Ne ovat kuulemma jo pari vuotta olleet pois pannasta, vaikka pakkausselosteessa lukee mitä lukee... Tarkoitus on että ihmiset eivät tottumuksesta söisi niitä koko aikaa vaan vain pahimpiin oireisiin.

Nyt ei oo kuplinu moneen päivään [:(] Mut toivon et kaikki kuitenkin hyvin.
Neuvolat ja ultrat on hermoja raastavan harvoin - on aina kokonainen kuukaus/reilu
aikaa ihmetellä että mitenhän tuolla voidaan...

Takaisin