Toinen kolmannes käynnistyy

Mä kans tunsin eilen illalla ekan kerran pikkuisen potkun [:)]
Oli aika makee tunne! Ekaa odottelen, enkä vielä varsinaisesti osannut odottaa tuntevani liikkeitä. Mut niinkuin Cava sanoi, kun sen tietää niin sen tietää.

Eilen myös petipuuhien jälkeen mun kohtu oli toista tuntia ihan kivikova. Ei mitenkään kipeä, mut selvästi makuulla silminnähtävä möykky ja kova. Vinkeä tunne sekin :D

Minäkin olen odotellut liikkeitä, kerran luulin mutta ei tainnut olla kun siitä on jo muutama viikko eikä ole toistunut. Iltaisin yritän olla hiljaa paikallaan sängyssä, mutta mä kyllä nukahdan ennen kuin mitään tuntuu. Pitänee sanoa että siihen taitaa mennä max 3min.... [:D]

Cava
Epäilen että istelläkin jotain harjoitussupistuksia tuli kun siivosin koko päivän niin yhtäkkiä maha meni kovaksi juuri niin kuin joku muu olisi tehnyt noita vatsalihaksia.
Ajattelin juuri kirjoittaa tänne että voiko niitä olla jo tässä vaiheessa mutta kun luin tekstisi niin ei tarvinnutkaan kysäistä. nyt kun on huilaillut loppu illan niin helepannu :)

Se tuntu jotenkin hassulta kun makoiltiin kihlatun kanssa sohvalla ja katottiin telkkaria nii mie sitten kokeilin, että mitä tapahtuu jos mie vähän aikaa naputtelen miun mahaa, (tietenkin sellain hellästi) [:D] mut sen jälkeen tuli vähänniiku siellä ois joku vastannu siihen, pari kertaa tuntu sellanen ihanniiku se ois potkassu siellä, että "täällä minä olen" tyyliin. :D En tiijä sit voiks se olla sitten niitä "luulopotkuja", ken tietää. Toivottavasti tulee useemmin tollasia kertoja. [:)]

Oi, ihanaa kun täällä alkaa masukit ilmottelemaan itsestään!! <3
Hauskaahan siinä on myös se, että koska sikiö on vielä niin pikkuruinen, ni ne mitä me ajatellaan olevan potkuja, on todennäköisesti sitä kun se matonen heittelee vatsassa voltteja! [:D] Sillä on vielä niin paljon tilaa liikkua ja näillä viikoilla se liikkuukin ihan hulluna.

Ja noista harjotussuppareista: nehän voi periaatteessa alkaa millon vaan raskauden aikana. Ja kohtu on siitä hassu, että se reagoi liikkeeseen - etenkin just vauvan potkuihin ja tuuppauksiin ja sitten tietysti myös äidin ponnisteluihin (siivoaminen ja seksi etenkin!).
Musta tuntuu, että eniten niitä suppareita tulee kun makaan illalla sohvalla! Mut ehkä se sillon onkin reagointia just Pätkän liikkeisiin, minähän en niistä kuitenkaan tässä vaiheessa tunne kuin murto-osan.

Sitä tässä itseasiassa ihan kärsimättömänä odotankin: että alkaisin tuntee liikkeet vielä säännöllisemmin. Joka päivä jossain vaiheessa kyllä tunnen jotain hentoista sivelyä tuolta vatsasta, mutta harvakseltaan vielä. Eiköhän asia kuitenkin korjaannu tässä parin viikon sisällä. [:)]
En vaan malttais odottaa sitä kun se liikkuminen alkaa kunnolla tuntua - sen jälkeen siitä ei vaan tunnu tulevan loppua! [:D]

Ja sitten viikon vikan työpäivän kimppuun... Onneksi on helppo ja rauhallinen päivä edessä.

Täällä taitaa jäädä petihommat nyt vähälle sitten kun tänään tuli vuotoa sen jälkeen [:@][&o] Miesparka [8D]

vuoto kesti tasan yhden vessareissun pyyhkimisen ajan, mutta silti. Eikös ne suosittele, että jos yhdynnän jälkeen tulee vuotoa, niin sitten pitäisi jättää väliin koko touhu. Pöh, meillä nyt muutenkin on ollut vähän hiljaista sillä rintamalla kun mun halut on vähän niinkun hiipuneet ja mieskin on kuulemma talvilevossa [;)]

Kovasti hän kyllä vakuuttelee, että ei haittaa vaikka hiljenee, mutta musta itsestä tuntuu kurjalta kun se on kuitenkin niin tärkeä läheisyyden muoto.

Ja heh, en tee tästä galluppia, että mites teillä muilla [:D]

Sipriina:
vuoto petihommien jälkeen on itseasiassa ihan tavallista. Kohdunsuun limakalvot on niin herkät ja "verevät", että osa niistä pintasuonista rikkoutuu aika helposti. Samoin esim. lääkärin tekemän sisätutkimuksen jälkeen, saattaa vuotaa kuulemma jopa 3 päivää! Tälleen se mun neuvolantäti kertoi kun kyselin noista omista, spontaaneista ja usein toistuneista vuodoista. Se kertoi myös, että sitä taukoa on hyvä pitää sen aikaa kun sitä vuotoa on, koska siinähän on teoreettinen, hyvin pieni riski, että auenneen suonen kohtaan voisi joku pöpö pesiytyä. Mutta kun vuoto loppuu, on limakalvo taas ehjä, eikä petipuuhastelua mikään estä. Paitsi ehkä ne omien halujen muutokset.

Meilläkin on ollut tavallista hiljaisempaa - ei niinkään halujen vuoksi, vaan siksi, että oon aina niin väsynyt iltaisin (ja tässä meidän arkirumbassa ilta on ihan oikeasti ainoa aika edes ajatella asiaa!). Mut ei tuo mies oo valittanut, muistaa varmaan edellisestä raskaudesta saman. [:)] Että tää nyt ottaa aikansa ja kyllä se siitä sitten normalisoituu.

Väittävät, että siinä rv18 tienoilla/jälkeen alkaa moni nainen saada halunsa takaisin, ja jotkut vissiin villiintyy ihan täysin! [:D] Itse en huomannut mitään erityistä viime raskaudessa, oli aika tasaisesti koko ajan melko vähissä halut. Mutta nyt on ehkä yleisesti ollut vähän viriilimpi olo, että lähinnä se on vaan tuo väsymys mikä iltaisin yllättää ennen kun mies ehtii paikalle. [:D]

Noh, saas nähdä. Tiedä vaikka tässä raskaudessa musta tulisikin tommonen villipeto ja miesparka on ihan uuvuksissa! [:D][:D][:D]

Hih, ihanaa Cava kun sulta saa heti vastauksen kun apteekin hyllyltä [:D]

No tuohan helpotti kovasti [;)] jospa sitä sitten uskaltaisi vielä tässä joskus toistekin [;)] [:D][:D]

Mies on kyllä tosiaan vähän varovainen kun häntä vähän häiritsee se kun mun sisällä on joku ja pelkää, että se siellä masussa saa aivotärähdyksen siitä "rynkytyksestä" [8D] No ei nyt ehkä ihan tosissaan noin, mutta kyllä silläkin on vähän halut vähentyneet. Mutta ollaan siis puhuttu ja ei ole kummallekaan ongelma.

Katsotaan sitten tuleeko mulle ongelma, jos halut villiintyy täysin muutaman viikon päästä [8D][:D]

Mulla ihan sama juttu noiden halujen osalta. Viimeksi neuvolassakin sanoin että kun minusta ei todellakaan tunnu mitlään "erotiikan papittarelta", kuten jotenkin odotin että raskaana ollessa tuntuisi. Edellisessä raskaudessa jotenkin tuntui sellaiselta mutta sitähän ei kauaa kestänyt [&o] Ehkä tämänkin ihan alussa, mutta sitten se hekuma hiipui pois. Kuulemma ihan normaalia ja kyllä ne halut sieltä sitten palaa pikkuhiljaa. No joo niin varmaan mutta koska? Siis ihan ihanaa on kun jaksan innostua, mutta samoin että kun on väsy niin ei oikein kertakaikkiaan saa itseään sille aallolle jolla haluaisi olla. Mullakaan mies ei ole asiasta valittanut eikä murehtinut, ja lohduttelee kun murehdin. Ihana mies!
Odotellaan siis ensiviikkoa, josko sitten herää se järisyttävä lataus kun täyttyy tuo 18 rvk? [;)]

Mä oon sitten varmaan ikävä poikkeus, kun musta seksi tuntuu entistä paremmalta [:)]
Ei nyt mitään pakkosaadajokailta meininkiä, mut sit kun harrastetaan, niin [:D]

Kyllä tälläki on ollu normaalia hiljasempaa tuolla makuuhuoneen puolella (tai muuallakaan).. Yleensä mä oon jo nukahtanut ennen kuin mies tulee nukkumaan, ja muutenkin on niin kiire kaikkien opiskelujuttujen kanssa, että ei oikeestaan ehdi ees ajatella asiaa.

Tänään kävin vähän kattelemassa Halloween-bileisiin vaatteita ja löysin veikeän mekon. Katoin vähän, et tuo on kyllä liian iso rintojen kohdalta, mut aattelin kokeilla silti. Oli vähän hämmentävää, kun mä täytinkin se mekon. Tuossa sitten vielä peilailin itteeni ties miten kauan, kun siinä tulee masu näkyviin ihan eri tavalla ku normaaleissa vaatteissa. :) Ihan hauskaa.

satuj
täällä on vähän samallamallilla asiat [:D]

Täällä kerrottiin tänään töissä, ja nehän otti ilolla asian vastaan! putosi kivi sydämmeltä [:)]
Jouduin lähtemään tänään ennemmin pois kun huimasi niin lujaa, koko loppu päivän huimasi tosi lujaa. aivan kuin olisi ollut juovuksissa, ei suoraan päässyt edes kävelemään. johtuu varmaan verenpaineesta, täytyy ruveta mittailemaan töissä.

Huoh, nyt onkin pitkä kuukausi edessä. Tajusin, että vasta 3.12 kun on rakenneultra, saan seuraavan kerran konkreettisen todistuksen siitä, että masussa on elämää...aika kauheen pitkä aika [&o] Miten teillä muilla näillä viikoilla, tuleeko noin pitkääa taukoa?

Kun raskausoireetkin alkaa helpottamaan, niin on tässä vähän epätietoinen olo välillä [:o] Ja kun liikkeitäkään ei vielä tunnu...

Menin lauantaina synttäribileisiin kauhean nälkäisenä (ei mitään uutta, myös nälkä mulla on koko ajan janon lisäksi..). Siellä oli sitten tarjolla pesto-tomaatti-mozzarellaleipiä.. Mä sitten vetäisin niitä jotain 4 tai 5, jonka jälkeen tajusin, et voi hitto, eihän mun pitäis syödä tuoretta mozzarellaa... Olin kuitenkin muistanut jättää salaatista vuohenjuusto syömättä. Mut kyllä ne leivät oli taivaallisen hyviä! Mulla tuli hiukan huono omatunto siitä ja jätin sitten tuorejuustopäällysteiset muffinssit väliin.. Kai se oli sitten joku juustonhimo, joka sai unohtamaan tuollaiset ruokamääräykset.. Muuten oon koittanut olla niiden kanssa suht tarkka. Fetaakin oon syönyt vaan lämmitettyvä, vaikka sitä nyt voisi syödäkin. Että tällaista.. [:D] Ei kai se sitten aina ole niin tarkkaa...[8|]

Mä olen satuj:n ja piscesin kanssa samassa veneessä [:D]
Alkuraskaudesta mulla ei tehnyt kyllä yhtään mieli. Siihen oli yhtenä syynä varmaan epävarmuus ja huoli tilanteesta hormoneitten ohella mutta nyt en meinaa saada näppejä irti miehestä! Eikä tämä tilanne näytä häntä paljon haittaavan [;)]

Sipriina: Mulla on kans vasta 3.12. rakenne ultra ja tosiaan tuntuu pitkältä ajalta. Mut onneks meillä on neuvola tässä välissä niin siellä päästään sydänäänet edes kuuntelemaan.
Ja tuo on kans totta, että nyt kun oireet alkaa helpottaa, siis ne varsinaiset raskausoireet, ja masu ei vielä kunnolla näy eikä liikkeetkään tunnu, niin välillä iskee sellanen kauhu, että onko siellä ketään.. Mutta kyllä siellä on. Vatsa kuitenkin pömpöttää ja tuntuu navan alta kovalta, niin kyllä siellä joku on [:)]

En oo huomannu noissa petipuuhissa että olis enempää tai vähempää tehny mieli. Alkuun selkeesti mies vähän arkaili, olisko pelänny satuttavansa pientä [:)] mut nyt on ns. "normalisoitunu" ja jos tarkemmin ajatellaan,niin ehkä se on vähän lisääntyny.. hmm.. [;)]

Mulla on Ultra 19.11. jolloin rv 19+6.
Neuvolaa tarjosivat samalle viikolle, mut mä sanoin että ei sovi, kun on menoa, ja niin aika on 8.11. Saanpahan kuulla sydänäänet viikkoa aiemmin :D

Mut toisaalta, kun masu kasvaa niin tietää et kyllä siellä joku on.

Aika ihanaa...
tuossa loppuviikosta vielä tuskailin sen kanssa, että kun liikkeet tuntuvat kyllä, mutta niin kovin satunnaisesti.
Noh, eilen töissä sitten huomasin, että tunsin monta kertaa päivän aikana nykimisitä ja muljahtelua vatsasta. [:)] Ja liikkeet alkaa olla selvästi aikaisempaa voimakkaampiakin. Tietysti kun teen istumatyötä ja paikallani olen, niin on ylipäänsä edes mahdollisuus tuntea liikkeet herkemmin.
Kyllähän siinä hymy meinaa nousta naamalle, vaikka miten olisi palaveri menossa.

Eli tästä se sitten vihdoin alkaa - nyt liikkeet tuntuvat päivän aikana useammankin kerran. [:)]

Mulla kans tähän asti on saanut kuuntelemalla kuunnella että potkut on tuntenut, mut eilen illalla sohvalla makoillessa ja telkkaria katsoessa tuntui yllättäen sellainen napakka pikkuinen potku josta ei voinut erehtyä!

Vaavilla voimat lisääntyy kovaa vautia [:)]

Takaisin