Toinen kolmannes käynnistyy

IhaNainen

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Pistän tänne jo meille seuraavaa etappia keskustelun pohjaksi! viikko pari niin alamme jo jättää ensimmäistä riskialttiimpaa periodia taaksemme!
 
Niin, aivan mahtavaa, että ollaan päästy tänne asti <3 siis vähä reilu viikon päästä mutta eniweis [:)][:)]
 
Se olis sitten siinä: ensimmäinen kolmannes onnellisesti takana! Tilanne tarkastettu eilen ultrassa ja neuvolassa, lääkäri tosin vähän ärähti kun ei saanut sydänääniä kuulumaan vaikka kätilö sai ne jo pari viikkoa sitten tuutista ulos. Täytyy kyllä sanoa että tuli sellainen olo että kysessä oli wannabe lääkäri.... tai mikälie työharjoittelija. Mulla hiivan oireita ja kysäisin mites tuon hoidon kanssa niin kaveri hyökkäs nettiin... No nyt sitten Gynodactarin ulkoisesti ja maitohappopuikot sisäisesti, josko sillä lähtis oireet. Ei kuulemma ihan kannattaisi näin aikaisessa vaiheessa noita "oikeita" hiivalääkkeitä looraan tuupata. Että näillä nyt kokeillaan. Onneksi vain vuotoa ei mitään tuhotonta kirvelyä.
Niin ja mainittakoon että odotan sitä seksuaalisen viriliteetin palaamista! Aika nihkeetä on ollut meikäläisen puolelta.

Tänään 12+0!
 
Miten voi olla mahdollista että mies on huomannut mahan kasvavan, kun minä en näe mitään muutosta?!?! [:D]
 
Posti toi ihania uutisia: Tutkimuksssa ei ole todettu lisääntynyttä 21-trisomia riskiä. Eli sikäli meille odotetaan tervettä vauvaa [:)]
 
Heips.
Siirrynpäs minäkin tänne pikkuhiljaa. Tänään tosiaan np-ultra takana ja seerumiseulan tulokset tulevat sitten viikon tms päästä. Niskaturvotusta oli kuitenkin vain 0,7mm, eikä mikään muukaan viitannut poikkeavuuksiin, että ihan hyviä uutisia siis.
 
Mulla on nyt sitten 12+6. Ylihuomenna uus ultra ja np!
Huomenna muutto isompaan asuntoon ja ihanaa kun pääsee kokoamaan pinnasänkyä yms. Saa alkaa osteleen vauvakamaa!
 
Huoh.
Jokohan tää pahoivointi alkais kohta hellittämään... Kyllä se ikäänkuin vähentyy jo, mutta joka ikinen päivä (ilta) kuvottaa vielä ihan kunnolla jossain vaiheessa. Väsymys on onneksi jo tiessään. Vähän on tommosta hormonipäänsärkyä alkanut olla. Ja paskat siihen mitkään ulkoilut, veden juomiset tai panadolit auta. Se särkee kun särkee ja sitten välillä se loppuu.

Oon kyllä vieläkin ihan fiiliksissäni siitä eilisestä ultrasta... Siis täähän on jo toinen raskaus, mutta ei se lakkaa hämmästyttämästä. [:)] Tosin - huippujärjestelmällinen ihminen kun olen - taisin jo kadottaa ne kuvat mitkä sieltä sai mukaansa... Noh, kait ne jostain löytyy!

Viime raskaudessa vaihdoin pääsääntöisesti mammafarkkuihin joskus rv16 tietämillä, mutta nyt siirryin tänään. Tosin parit vähän löysemmät normaalit housutkin sopii vielä ihan hyvin, mutta parit pitää jo pakata pois. Nyt lähtötilanne oli muutaman kilon enemmän kuin esikoisen kanssa, niin samat housut alkoi ahdistamaan vähän aikaisemmin.
Kyllä se on kiva, että nykyään näitä mammahousuja tehdään ennen kaikkea naiselle, eikä raskaanaolevalle tankille! Näistäkään farkuista ei huomaa ollenkaan, että ovat jotenkin erityisesti leikatut. [:)]
 
Mulla ainakaan väsymys ole vähentynyt! Päinvastoin! Tänään lähdin töistä kotiin päikkäreille kun ei kertakaikkiaan jaksanut yhtään olla. Toivottavasti tää ei ainakaan pahene tästä.
 
IhaNainen:
onks sulla seurattu hemoglobiinia vielä? Noin puolessa välissä raskauttahan se ihan luonnollisesti tippuu aika hurjasti (mulla viimeksi 128 -> 110). YLEENSÄ sitä dippausta ei vielä tähän aikaan tapahdu, mutta ei se nyt ennenkuulumatonta olisi sekään (hemoglobiini laskee, koska veren määrä, eli volyymi nousee raskauden aikana, eli verta on enemmän, mutta se on ikäänkuin "laimeampaa".)
Todennäköisemmin väsymys ei kuitenkaan johdu hmgb:stä, vaan ihan alkuraskaudesta [:)] Jokainen on niin yksilöllinen odotuksineen ja siihen liittyvine oireineen.
Onneksi voit ja ehdit nukkua päikkärit! [:)]
 
Tiedätkö cava mikä yleensä on hb kun aloitetaan raudan syönti?
kun mulla laski parissa viikossa hb 139 -> 112
Lääkäri meinasi että rautaa saisin alata syömään mutta neuvola täti meinasi että seurataan, kun on joutunut oksentelemaan niin paljon.
 
pisces, sinuna menisin tossa vaiheessa hakemaan rautaa apteekista miettimättä mitä ne lääkärit tai neuvolantädit on spekuloineet.. Kyllähän sen tosta lukemasta voi päätellä, ettei siitä rautakuurista haittaakaan ole! [;)]



Psst-- anteeks, kai mä saan puhua täällä, vaikken virallisesti tähän jengiin vielä kuulukkaan [&:]
 
Pisces:
Neuvolasta ja lääkäristä saattaa tulla vähän erilaista tietoa. Neuvolantäti oli ihan huolissaan jo kun tippui tonne 115 lukemiin, ja lääkäri taas totesi vaan, että "no, sata alkaa olla aika matala, mutta oma olokin ratkaisee".
Jos tunnet väsymystä ja/tai huimausta, niin ihan hyvin voi omin päinkin rautaa alkaa ottamaan. Apteekista saa sellaisia yrttipohjaisia mehuja, joilla voi aloitella. Ovat yleensä helliä vatsalle ja jo pienikin lisä / päivä saattaa auttaa siihen, että hemppa ei enää laske.
Sun neuvolantädillä on kyllä ihan pointti tuossa seurailussa: jo pelkästään se, että oksentaa paljon estää tietysti ravinteiden ja hivenaineiden imeytymistä. Eli kun oksentelu vähenee, saattaa hemppa nousta ihan itsestään (normalisoitua). Ja myöskin: rautavalmisteet usein saattavat joko ummettaa, tai ärsyttää muuten vatsaa, joten sinälläänkin odottaminen voi olla järkevää.

Itse taistelin viime raskaudessa pari kuukautta ilman, että sain hempan nousemaan. Sitten vasta muutaman kikkakolmosen kautta ne alkoi nousemaan ja pysyi ylhäällä. Eli jos jatkossa tarvii vinkkejä, niin täältä löytyy pari mitkä mulle toimi. [:)]
 
huomenna 12 viikkoa täynnä! <3
Ihanaa! nyt vaan ootellaan josko väsymys vähän helpottas..
tosin mulla niin matala verenpaine että sekin väsyttää... :/
mutta ihanaa kuitenkin ku ensimmäinen kolmannes takana! :)
 
Cava tuskin mun hemppa vielä on kovin matala, tosin siitä mittaamisesta on nyt kk aikaa, silloin arvo oli 146. Neuvolatäti kysi vaan että olenko vähän kuiva, meinas kuulkaas kilahtaa! Mulla on aina ollut korkea hemppa 2001 jopa 163 joten siinä rajoilla et olisko päässyt hiihtokilpailuihin [:D] mutta ehkä pyydän mittausta varmuuden vuoksi, ei siitä haittaakaan ole!
 
IhaNainen:
no jopas oot rautainen mimmi!
Hyvä vaan jos ei raskauden aikanakaan tipu niin alas, että tartteis rautaa napsia. [:)]

Itellänikin oli nyt lähtöarvo 135, kun edellisen kanssa oli 125. Mutta se on aina ihan mysteeri, että kuinka paljon hemppa romahtaa sitten kun verimäärä on kunnolla kasvanut. Todennäköisesti aloitan kyllä taas puolivälissä raudat. Onneksi nyt tietää jo, että mikä merkki mulle sopii ja miten se pitää ottaa, että imeytyy... Vähän oli venkslaamista viimeksi sen kanssa... [>:]

Sannuli85:
joo, mulla on tuo alhainen verenpaine kanssa kaverina. Aina pimenee silmissä kun nousee istumasta seisomaan jne. Ja jostain syystä se näyttää laskevan vähän raskauden myötä, vaikka usein raskaus kait nostaa verenpaineita... Noh, tiedä häntä. Pääasia, että joku paine säilyy. [8D]
 
Saat toki Vesimeloni jutella meidän kanssa täällä, samaa porukkaahan me ollaan [;)]
Hyvä Cava tietää että on joku jolta kysyä sitten neuvoja.
Kaapista löytyy rautatablettia yksi paketti, pitäis olla helliä vatsalle, josko niitä koittais.
Töiden jälkeen olen aina ihan väsynyt puhki, ei jaksa edes ruokaa itselle väsätä. ja on koko illan väsy.
Ja vaikka nukkuis päiväunet niin silti on väsy, joten taidanpa aloittaa jonkin asteen rauta kuurin [:)]
 
Takaisin
Top