Mashnu täällä on myös sormet ja varpaat pystyssä, että pikkusisarus löytää tiensä teidän perheeseen

Sullakin on ollut rankka synnytys niin seuraavalla KUN tulee asiaa synnytyssairaalaan niin asiat menee paremmin, eikö.
SeEnsimmäinen: Aika outoo,että myyjä ei mitannut jalkaa

Me ostettiin just ne ekat kengät kaupasta ja muut on tilannut nettikaupoista samaa merkkiä. On kyllä niin totta, että kaveri tai edes joku tuttu raskaana samaan aikaan on iso tuki! Mun työkaveri odotti samaan aikaan kun mä ja hänen LA oli kaksi kuukautta ennen mua. Töissä ei puhuttu muusta kun raskaudesta

Meillä muutenkin töissä vauvat tulee pareittain. Aina kaksi odottaa samaan aikaan. Se on jännä juttu. Kukakohan odottaa mun kanssa seuraavalla kerralla
Mut kans katetroitiin synnytyksessä, kun ravasin jatkuvasti vessassa tiristelemässä muutaman pisaran pissaa. Kätilö luuli, että rakko on täynnä ja estää vauvaa laskeutumasta. Noh, eihän sieltä tullut kun muutama pisara katetrillakaan

Synnytyksen jälkeen kätilö uhkaili uudella katetroinnilla, jos ei tuu pissaa kunnolla. Join sitten reilun litran mehua ja vettä ja sain pissatua sen verran, että kätilö oli tyytyväinen eikä katetroinut uudestaan

En kokenut katetrointia mitenkään ikävä, mutta paikoillaan olo synnytyksen aikana otti tiukille.
Meillä on myös sama tilanne, että kukas sitten hoitaa esikkoa kun mamma synnyttää? Oon jo nyt päättänyt, että haluan doulan mukaan seuraavaan synnytykseen. Mun eka synnytys oli nopea. Ekasta puhelinsoitosta sairaalaan meni alle 8h vauvan syntymään ja ehdittiin olla sairaalassa alle 5h. Olin vielä sairaalaan saapuessa varma, että ne lähettää mut kotiin kun ei muhun satu tarpeeksi. Jos joskus hamassa tulevaisuudessa saapuva kakkonen tulee nopeammin niin mies ei kyllä ehdi mukaan. Mun vanhemmat tulisi hoitamaan esikkoa siksi aikaa ja heiltä menee vajaa 2h matkaan. Mulla tuskin on aikaa odotella niin kauan kotona. Doulan haluun siksikin, että mies oli siinä synnytyksen loppuvaiheessa ihan hukassa itsekin ja just sillon oisin tarvinnut eniten tsemppausta ja tukea. Siinä vaiheessa en enää itse pystynyt sanoa, mitä tarvitsen, joten joku, joka osaa tukea ja tsempata mua juuri siinä tiukassa paikassa on mulle parasta kivun lievitystä. Seuraava synnytys ois toiveena olla luomu. Eka oli lähes luomu, mutta ponnistusvaiheessa, kun se tsemppi puuttu niin rukoilin itselleni pudendaalipuudutuksen. Siitä pistettiin vain toinen puoli, joten se oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Kipu oli kyllä sitä luokkaa loppua kohti, että jos oisin joutunut yhtään pidempään kitumaan niin muhun ois saanut piikittää kaikki lailliset ja laittomat kipulääkkeet. Eikä auttanut yhtään, että kätilö kävi välillä sanomassa, että ei tää kipu tästä enää kovene

Vaikka kokonaisuus oli positiivinen niin pieniä muutoksia haluan seuraavalle kerralle :)