Toinen haaveissa <3

SeEnsimmäinen ihanteellinen se ei ole silloin, mutta otin itse käyttöön vaikka poika 9kk ja yöllä tulee herättyä vielä välillä. En kyllä meinaa osata. :D

Miitu määpä lähetän tädin sinne kun poistuu täältä! ;)

Aloitin heti tädin tultua syömään geleeroyalea, mutta mies ei vielä lämmennyt. Viimeksi meille jo sanottiin että luomusti ei mahdollisuuksia ja oltiin jo icsi jonossa, mutta tulinkin raskaaksi kun oli käytössä geleeroyale molemmilla, miehellä homeopaattisia, sinkki ja foolihappo. :)

Tiarella noniin alkaahan se oviskin siellä lähestyä! :)
PepeXXL toivotaan että mies lämpee pian ja pääsette yrittämään , plussausta sitten kans pian kehiin ;)

ON. näin unta että tuli kiinnittymisvuotoa, tai eka luulin menkoiksi liian aikasin ja sit kiinnittymisv:ksi. Voi herrajestas että ei oo KOSKAAN menny aika näin HITAASTI! Nyt on kp20 ja dpo 5 (jos se ovis ny ois ollu sitte 2.pv) ? testit polttelee kaapissa...
Tää uuden arjen opettelu on vissiin aika rankkaa, nukuin 12 tunnin yöunet eikä tehny edes tiukkaa! ukko oli noussu kaikessa hiljaisuudessa taaperon kans ylös aamulla ja heräsinki sitte meidän jättikoiran vierestä - jätkä oli kaikista kielloista huolimatta kömpiny sänkyyn nukkumaan isännän paikalle..:rolleyes:

Pepexxl tuo laite vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta! Pitää ehkä itsekin harkita, harmi vaan, kun se on niin kallis.
Mulla ei ole tää masentelu helpottanut juuri ollenkaan, ahdistaa ensi viikko, kun silloin on totuuden hetki taas. Huh huh. No ehkä tämä taas tästä pikkuhiljaa. Taustailen varmaan hetken, mutta aina kaikki jutut luen :)

Tsemppiä tosi paljon kaikille! :)

Tuun vielä tännekkin ihanaan ihanaan ryhmään kertomaan että meillä plussattiin! :) Jännittää ja huolettaa ja ilostuttaa ja rakastuttaa, tunteen on vieläkin aivan sekasin! :) Siirryn tän pienen foorumitauon jälkeen enemmän toistaiseksi ja toivottavasti ainakin seuraavaksi 8 kk ajaksi tuonne plussanneitten puolelle :grin Mutta seurailen teidän kuulumisia, emmää osaa täältä kokonaan lähtä pois kun niin hyvin juttu luistaa. :D

Voimia jokaiselle raskautumisen kanssa taistelevalle ja hirveästi taas plussatuulia! :Heartred

Liitteet

• CAM03416.jpg
    CAM03416.jpg
    813 KB · Katsottu: 188
SYNNYTYSPELKOISET - VAROITAN, SAATTAA JÄRKYTTÄÄ.

Mutta ku mun on ihan pakko päästä purkamaan. Tää on ihan järjetöntä. Mulla on niin hirveä vauvakuume, uuden vauvan kaipuu, mutta samalla pelkään hysteerisesti synnytystä. Ajatustakin siitä. Tarkotus oli alunperin elo-syyskuussa jättää pillerit pois, kunnes aloin siirtää kohti vuoden vaihdetta, lähemmäs tyttären 1v päivää.. ym. Ja sitten taas takaraivossa joku huutaa että anna mennä vaan. Oma äiti painostaa että "oo paras äiti lapselles ja syö niitä pillereitä", "et tee vielä lapsia". Ja se pääsee niin mun ihon alle, mua ärsyttää et oon niin nössö että annan muiden sanojen vaikuttaa mun harkintakykyyn. Nyt mä tartteisin oikeesti tukea ja tsemppiä, miten hitossa uskallan raskautua? Pelkopolille en pääse ennen ku oon raskaana.. sektio arveluttaa myös, koska selkäpuudutteita en suostu ikinä enää ottamaan..

Alapuolella siis tosiaan kopioituna mun synnytyskertomus minkä kesällä olen kirjottanut..

Mun synnytys kesti 35h vesien menosta. Rv 40+1 mul alko supparit jo sillasina etten saanu nukuttuu kunnolla. 5vrk aikana nukuin sen joku 8h. Lapsivedet meni vihreenä 40+3, olin 40+2-40+3 välisenä iltana/yönä/aamuna/päivänä vetäny vähän väliä litalginia, oxynormia ja tramalia, max annokset panadolia. Mistään ei ollu apua joten valvoin sit koko yön ku en saanu supistuksiltani nukuttua. Sit jouduinki 40+4 illal saliin käynnistykseen ku mul oliki aamun labroist vast illal selvinny et tulehdusarvot 84. Salis itkin hysteerisenä peloissani, yrittivät tippaa 3krt, kusi, sanoin et antais mun hetken rauhottua ennen ku rupee vänkää sitä tippaa ku mua pelottaa liikaa ni suonet karkaa. Heti ku sain rauhottua ni kanyyli meni ekalla tai no yhtees vast neljännellä. Epiduraalin laitto epäonnistu, sain hermovaurion jalkaan, loppupeleissä ne pisti sitä väkisin vaiks kiljuin etten haluu sitä ja älä vittu koske muhun ym. Nappasin anestesialääkärii kädestä kii ja karjuin ettei koske muhun. Jatkoivat niin kauan kunnes sohasi sit neljä kertaa hermoon. Mulla on siis se vaurio edelleen tossa vasemmassa jalassa. Mulla ei toiminu mitkään puudutteet, paitsi spinaali joita sain 2x avautumisvaiheessa. Kohdunkaulan ja välilihan puudute oli hyödyttömiä kun neiti päätti tulla väärässä, avosuisessa tarjonnassa. Mun ponnistusvaihe kesti 1h53min, joka päätty imukuppivetoon. Neiti synty kolmannella vedolla. Napanuora kaulan ja vartalon ympärillä. Stan laite hälytti neidin sykkeistä et tulee ahdinko ni tuli kiire. Oli 10min aikaa saada lapsi ulos, eli jos imukuppi ei ois toiminu ni ois ollu edessä hätäsektio. Imukupin ja neidin asennon takia väliliha repes täydellisesti sulkijalihakseen asti, eli 3.asteen repeämät. Ne tuli ottaa myös labrat väkisin kesken ponnistusvaiheen. Verta meni mukamas 500ml, mutta mulla putos hemoglobiini 79 ja verenpaineet 125/70 (osastolla tipahti 99/54). Neiti sai pisteet 5/7/9. Oli tosi semmonen vaisu kitinä ja inahdus ku tuli ulos ni meni lastenlääkärille hetkeks. Jouduin leikkaussaliin tikattavaksi, muistikuvat sieltä on se kun siirryin siirtopöydälle, sain spinaalin selkään, hetken ehdin omilla jaloilla siirtää itteäni lähemmäs kunnes ei enää toiminut. Nostivat mut lähemmäs jalkatelineitä, jalat laitettiin semmosiin outoihin ns. Paketteihin ja teipattiin kiinni ylös. Sit suljin silmät ja seuraavaks heräsin osastolta. Mua ei saatu heräämössä hereille.
Väliliha saatiin paranemaan kokonaan vasta kesäkuun alussa. Siihen oli kasvanu pari palkeenkieltä mitkä vuosi reilusti koko ajan verta. Nyt on vihdoin ja viimein se loppu. En istunu kuuteen viikkoon, seittemännellä varovasti, vasta 12vkon jälkeen sain istuttua normaalisti. Tosin en kovalla alustalla. Se tuli vast myöhemmin. Nykyään istun kunnolla mis tahansa ja voin lysähtää kovallekki lattialle.

Tiarella oon ollu raskaaksi 2013, 2014 ja 2015 palstoilla. Nyt mulla marraskuussa syntynyt ylläriluomuplussa <3

lauruskaah hui mikä kokemus sulla ollut :O mulla ihan hyvä kokemus, tosin synty napanuora kaulan ympärillä ja pisteet tais olla 3/5/8

Olisiko lauriskaah mahdollista käydä esimerkiksi neuvolassa tai omalla terveysasemalla keskustelemassa asiasta, jos et pääse pelkopolille ennen raskautta? Paljon olet saanut kokea ja paljon varmasti ajatuksia asiasta mielessä!

Ilmoittaudun mukaan. Esikoinen nyt 19kk, jota imetän vielä, mutta toinen on ollut haaveissa alusta lähtien. Nyt alkais ehkä olla jo aika tärpätäkin... Pelottaa vaan kun alkaa ikää jo olla vähän liikaa (40 lähenee uhkaavasti) ja kesän aikana kierto lyhentynyt joka kuussa yhdellä päivällä. No tässä kuussa oli tosi vahvan ovistuntemukset (ovistestejä en ole vielä tän kakkosen yritykseen ostanut), mutta ajoitus pielessä miehen ja mun välien takia .. no pienet mahikset tietty kuitenkin, joten pieni toiveen häivähdys heräsi kun piitkästä aikaa tuli yhtäkkiä hiivatulehdus ja nyt on kiertokin pidentymään päin (eli menkat ei ole vielä alkaneet). Pientä jomotusta on kyllä alavatsalla joten varmaan kohta alkaa... mutta sit on tää väsymys... joo ehkä mä keksin taas näit oireita. Sen verran taustasta, että esikoista odotettiin kauan! Niin ja gynellekin pitäis varmaan mennä käymään, mutta en ole saanut aikaisrksi varata vielä aikaa (olen vielä kotona tuon 1,5v:n kanssa).
Ja hurjasti stemppiä kaikille yritykseen ja onnea plussanneille! :)

Onnea Rille :)

Hui kamala lauruskaah! Komppaan omppoloista, ehkä neuvolassa vaikka osaisivat kuunnella ja tarvittaessa ohjata eteenpäin. Jollekin noita fiiliksiä kannattaisi puhua, etteivät jää mieleen kummittelemaan :) Seuraava synnytys voi mennä kuitenkin tosi tosi hyvin, vaikka ymmärrän ettei se tässä vaiheessa lohduta yhtään. Siinä mielessä suunniteltu sektio vois olla hyvä, että siihen voi valmistautua paljon paremmin etukäteen (tietää päivän, mitä tapahtuu ym) eikä tarvitse kärvistellä kivuissa ennen sitä :) Luultavasti silloin puudutteiden ym laittaminenkin sujuu paremmin. Tsemppiä!

Tervetuloa manna! Toivotaan pikaista plussaa :)

Onkohan kuinka tavallista, että menkat katoaa uudestaan..? Kesäkuussa tuli ne ekat synnytyksen jälkeen ja ne oli mallia tsunami. Nyt ollut jo kahdesti "menkat" tai lähinnä et pienen pientä tuhrua tullut parina päivänä.. En varmasti edes raskaudu. Mähän imetän vielä monta kertaa päivässä, esikoinen kun on niin huono syömään kiinteitä. Luulen et mä kuulun siihen onnekkaaseen porukkaan, joka raskautuu vasta kun imetys on kokonaan loppu... :|

Lauruskaah, itse kyllä pääsin pelkopolille keskustelemaan edellisestä raskaudesta, vaikka en raskaana sillä hetkellä ollutkaan. Tietysti varmaan paikasta riippuu.. toivottavasti saisit keskusteluapua jostain! Hurja kokemus siulla kyllä ollut.. näinköhän voisit seuraavassa raskaudessa toivoa sektiota nukutuksessa?

Tervetuloa manna! :)

Lauruskaah, toi sun synnytys on kyllä ollut hurja kokemus. Silti seuraava synnytys vois mennä kuin unelma! Sitä kun ei tiedä. Ehkä juttelu jonkun ammatilaisen kans vois auttaa? Ei siitä ainakaan haittaa olisi :)
Ja älä anna muitten mielipiteitten vaikuttaa siihen miten elämässäsi teet. Erikoinen kommentti äitiltäs... Olethan sinä paras äiti lapsellesi vaikket söisikkään pillereitä! :eek: ehkä äitis säihkätti kans sun vaikeaa synnytystä ja siksi kommentoi noin? Mutta tosiaan, et sinä tule huonommaksi äidiks jos annat esikoiselle sisaruksen :wink tsempit sulle! Toivotaan että pääsisit peloistas eroon ja saisit vauva kuumeeseen parasta lääkettä :wink

Komppaan muita Lauruskaah kun itsekin pääsin keskustelemaan viikon kestäneiden epäonnistuneiden käynnistysyritysten jälkeen kiireelliseen sektioon johtaneista jutuista esikon kohdalla kahdesti.

Voiko huimaus olla joku raskausoire? Dpo7 menossa. Eilen illalla alkoi päässä vippaamaan ja epäilin asentohuimausta, mutta ei tää nyt tunnu millään hellittävän. :sad001 Ihan kauhee olo, päässä pyörii ja kuvottaa. Ei ihan se mukavin olotila hoitaa taaperoa kun ei kärsi kumarrella ollenkaan.

Rillelle onnittelut plussasta
Pilvikirsikka: itselläni tuli ekat menkat kun esikoinen alkoi myös syömään kiinteitä. Seuraavia menkkoja sai odottaa yli 60pv mutta sen jälkeen alkoi todella säännöllinen kierto vaikka imetin. Toivottavasti sielläkin kierto tasaantuisi.
Lauruskaah: pahoittelut traumaattisesta synnytyksestä. Jos vaan mahdollista niin kannattaa käydä juttelemassa jo nyt. Ihan jo siitä miten raskaus ja synnytys vaikuttaa haavaan joka vasta parantunut. 3 asteen repeämän jälkeen osa lääkäreistä saattaa suoraan suositella sektiota. Suunnitellut sektiot ovat olleet monen mielestä todella hyviä kokemuksia.

Täällä kp 26/27. Sunnuntaina testaan jos ei ala ennen sitä. Mitään tuntemuksia ei kyllä ole. Viime yönä näin unta että olin ultrassa ja siellä oli poikalapsi lippis päässä :D Luulen kyllä että tämä uni tuli kun eilen katsoin tuttujen ultrakuvia :D

Lauruskaah itelläki kävi mielessä sama mikä mannikalla, sektio nukutuksessa - jos ei muuta ratkaisua löydy niin eipä tuokaan mahdottomuus ole? Ja tuo äitisi kommentointi, mulla on anoppi joka on avoin ajatukselle että toinen lapsi meille tulisi, mutta "ei vielä pitkään aikaan" . Hän on aikanaan tehnyt kaksi lasta, 15 vuoden ikäerolla (ja eri isät) . Pitäiskö meidänki sit odottaa se 15 vuoden ikäero?? Ihmeellistä ettei jotku ihmiset osaa käsittää muuta elämäntapaa ku omansa. Lisäksi anoppi on katkeroitunu omalle miehelleen, suukopua nykyään jatkuvasti jopa meidän kyläillessä ja päissään anoppi haukkuu ukkonsa pataluhaksi . Hän onki siis paras neuvonantaja parisuhde- ja perhe-elämään :wink:grin Vähän kauhistuttaa (ja v*tuttaa) jo etukäteen hänen järjetön taivastelu ja reaktio jos me saatais pikkukakkonen tässä melko pian alulle - sanoinki miehelle että en halua äitilles sit kertoa kovin pian ja ukko oli sitä mieltä että pitää kertoa heti :wacky:

Mashnu, ollaankin tuttuja tuolta toisesta ryhmästä. Mä en käsitä miten huonosti olen kesän aikana lueskellut siellä juttuja kun jostain mulle oli tullut käsitys et olisit jo raskaana :D
No ehkä se on ollut enne uni, eli tseppiä sulle kans ja musta huimaus ob raskausoire...mutta mä kans näitä kehittelen itsellleni. Viimeksi kun huimas niin olikin vettä korvasa :D

Mashnu, ollaankin tuttuja tuolta toisesta ryhmästä. Mä en käsitä miten huonosti olen kesän aikana lueskellut siellä juttuja kun jostain mulle oli tullut käsitys et olisit jo raskaana :D
No ehkä se on ollut enne uni, eli tseppiä sulle kans ja musta huimaus ob raskausoire...mutta mä kans näitä kehittelen itsellleni. Viimeksi kun huimas niin olikin vettä korvasa :D
Ei oo vielä tärpänny, ehkä jonain päivänä sitten. Tein mä tänään hätäpäissäni testinki ku oksensin aamulla, mutta negatiivista näytti.
Tsemppiä sulleki. Toivottavasti pian tulee tärppi :smug:

Takaisin