Toinen haaveissa <3

Täällä on olo ettei ole tärpännyt. Joten jaan Omppoloisen fiilikset. Raskasta taas asennoitua uuteen kiertoon. Sitä miettii mitä tekisi ensi kierrossa eri tavalla. Ehkä ostan macajauhetta ja otan sitä punkkua lasin päivässä dpo 3-7. Huvin ja urheilun vuoksi ehkä tilaan myös ovistestejä jotta varmasti näkee tikusta että ovis tapahtuu.

Ärsyttää että elämä ei tunnu normaalilta, vaikea suunnitella mitään kivaa tulevaisuuteen ja elää elämää kun koko ajan odottaa - odottaa menkkojen loppua, odottaa ovista ja sitten taas odottaa onko tärpännyt. Ja taas sama ralli alkaa.

Vähän tuli nyt negistelykirjoitus.

Aivan varmasti raskasta kun tärppiä ei kuulu :(
Itsellä yksi parhaimmista ystävistä on yrittänyt miehensä kanssa 4 vuotta vauvaa ilman tulosta. Itse kun plussasin esikoisesta reilu kaksi vuotta sitten, niin oli ihan hirveää kertoa siitä toiselle. Tuntui jotenkin niin epäreilulta että toiset oli yrittänyt jo 2 vuotta ja meillä tärppäsi neljännestä yrityksestä. Ystävästäni kuuli että teki kipeää mutta nopeasti saatiin asiat puhuttua ja lopulta hänestä tuli esikoisen kummi. Nyt kun heillä alkoi keväällä lapsettomuushoidot, huomaan että on ottanut meihin etäisyyttä jonka ymmärrän täysin. En ole voinut hänelle vielä kertoa että yritämme toista vaikka pitäisi kertoa koska olemme ennen pystyneet kertomaan kaiken. Nyt jotenkin en saa sanottua ja pelkään jo nyt jos meille toinen suodaan, että miten sen kerron. Myötäelän melko voimakkaasti heidän tilanteessa mukana vaikka en voikaan sitä varmaan koskaan täysin ymmärtää. Voi kun voisi toisia auttaa jotenkin.

Tsemppiä kaikille joille tulee epätoivoinen fiilis ja olkaa armollisia itselle niiden ajatusten kanssa. Tuntuu että monet tuntee syyllisyyttä kun ei voi iloita toisten onnistumisista. Ei niille tunteille minkään voi <3

Niemja, Negan testasin tänä aamuna. Kävin lukemassa noista testeistä että ovat antaneet vääriä positiivisiakin. :shifty:

Liitoskivut jatkuu ja melkoista vihlontaa/jomottelua eilen oli illasta vasemmalla alavatsalla. Kai pitää lääkäriin mennä jos ei tässä raskaana olla.. Näin toissa yönä untakin että kärsin kamalasta aamupahoinvoinnista ja oksentelin yön unissani. :hilarious: (Esikoisestahan ei mitään pahoinvointeja koskaan ollutkaan)

Nuttykitty, Me ollaan vasta yrityksen alussa mutta veikkaanpa että pitkä taival meillä edessä kun kierto ei ole vielä käynnistynyt synnytyksestä. Samoja fiiliksiä pohdin, että odottelun odottelua.. Toive kakkosesta pienellä ikäerolla on niin suuri, pöh. :sad001

Kaneli, Tuo on surullista että ette voi enää samalla tapaa jakaa asioita ystäväsi kanssa. On varmasti vaikeampi iloita omasta raskaudesta/lapsesta, vaikka sinulla täysi oikeus siihen onkin. Mutta kuten sanoitkin niin hyvin ymmärrettävää ja onneksi myös sinulta löytyy ymmärrystä ystävääsi kohtaan. On tärkeää antaa toiselle tilaa näinkin vaikean asian äärellä. Toivottavasti heillekin suodaan se suurin onni, lapsi ja että teilläkin pian tärppää! :)

Pahoittelut Miitu! :(

Nuo asiat on nii vaikeita. Mulla yks kaveri alkoi yrittää toista lasta kun me yritettiin esikoista, mä oottelin kkm jälkeen ekoja menkkoja että pääsis yrittään. Noh, meillä kierrot meni sitte yhteen ja hän tuli heti raskaaksi (kuten esikoisestaki) ja kysyi suoraa mitä mieltä oon, koska mä olin negan testannu. Sanoin että tuntuu paskalta mutta oon onnellinen heidän puolesta, mutta vähä varovaisemmin kaveri puhui mulle raskaudestaan.. Ja kun meillä oli jo yli vuosi yritystä takana niin kaveri, joka oli juuri eronnu lapsen takia 7v suhteesta tapas uuden miehen ja alkoi heti odottamaan parin kuukauden jälkeen tälle lasta (vaikka oli sanonu ettei enää lapsia halua ku ne pilas edellisenki suhteen) niin katkeroiduin niin, että pistin välit poikki. Toki siinä oli monta muutaki asiaa taustalla että tuo raskaus oli vaan viimenen niitti sille kaveruudelle. Onneks ei mitää sydänystäviä oltu enkä kertaakaa oo kaivannu sitä kaveruutta.

Anteeksi jo etukäteen kun vaan kyselen omaan tilanteeseen liittyviä asioita, tuun kyllä kommentoimaan ja jutteleen muutenkin kun saadaan yritys kunnolla käyntiin. :)

Mutta siis , osaako kukaan sanoa noista minipillereistä että voiko synnytyksen jälkeen oma kierto käynnistyä vaikka niitä syökin. Noissa kun ehkäisy teho perustuu siihen että ne muuttaa kohdunkaulan liman sellaiseksi että siittiöiden on hankala sitä läpäistä. Eli eivät estä ovulaatiota. Mietin vaan kun nyt sinä aikana kun niitä oon syönyt ei oo ollut kun yks lyhyt vuoto silloin heti kun ne aloitin ja nyt vasta Alko sit uudelleen vuotaa ja tuntuvat ihan normi menkoilta kipuineen päivineen. Että onko mahdollista et kierto on nyt jo startannut. Vuoto siis alkoi 3.9 ja sillon otin myös viimeisen pillerin. Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)

Mä näen mun hetkeni koittaneen kanssa ja pohdin minipillereihin liittyen sitä, että jos jotku pillerit ei sovi, niin tarkottaako se sit sitä samalla et ne ei myöskään "ehkäise" ?, oon nyt 4 liuskaa syönyt minipillereitä joista 3 liuskaa vuotanut verta joka päivä.. ja nyt vasta oon alkanu miettiä et no joo, ei tosiaankaan taida sopia et jos vaan jättäisin suosiolla pois, vai onko se yhtä tyhjän päälle kattoa vielä 2kk että on 6kk täynnä, jos ne ei vuodon takia esim. Ehkäisekkään..

Niemja, Huh, kyllä melkoista että tuosta vaan muksua pukkaa hälle.. Onneksi teidänkin yritys palkittiin ja nyt ihan tuplasti! :)

lauruskaah, Mulle ehkäisyneuvolassa sanoivat kun kysyin vuodoista että mitäs kun jotkut sanoo että vuotaa vaan, sanoi että kaikki on normaalia tiputtelusta vaikka joka päiväiseen vuotoon.. Ehkäisytehoon tuskin vaikuttaa, mutta kurjaahan tuo on.

Hei vaan kaikille kakkosta kuumeileville! Ajattelin vihdoin liittyä joukkoonne :)

Meillä on elokuussa 2015 syntynyt poika ja toiveena olisi kasvattaa perhettä pikkusisaruksella. Eka raskaus ja synnytys oli erittäin positiivinen kokemus, joten innolla odottelen seuraavaa raskautta. Mulla on vielä kaksi viikkoa minipillereitä jäljellä ja sitten olisi tarkoitus jättää ehkäisy pois, saada kierto käyntiin ja plussata toivottavasti jossain vaiheessa.

Imetän enää kerran päivässä ja sekin imetys varmaan pian jää pois, kun oon nyt alottanut työt ja en oo joka aamu enää kotona tissiä tarjoamassa. Kierrosta ei oo hajuakaan. Oon syönyt minipillereitä vajaa 9kk ja touko-kesäkuussa tuli epämääräsiä vuotoja. Sitä ennen eikä sen jälkeen oo tullut mitään.

Tässä oli keskustelua minipillereistä. Mulla tosiaan ei oo vuotoja tullut lukuun ottamatta loppukevättä/alkukesää. Mulla oli ennen esikoista hormonikierukka ja se lopetti vuodot kokonaan noin vuoden jälkeen. Mut kyllä meinas hermot mennä, kun joka toinen viikko tuli vuotoja touko-kesäkuussa puolentoista kuukauden ajan :shifty:

Onko kokemusta, tuleeko minipillereiden lopettamisen jälkeen jonkinlaista tyhjennysvuotoa?

Suuret onnittelut kaikille, joilla pikkusisarus on jo matkalla ja liitytään me muut joukkoon yksi kerrallaan pikapuolin :)

Lauruskaah ei vaikuta vuodot ehkäsytehoon. Ite kans ensi oli vuoden ilman menkkoja ja sitte alkoi vuotamaan joka viikko minipillerien kans ja lopetin ne.

Tervetuloa salo! Toivottavasti kierto tasottuis nopeasti pillerien jälkeen ja toinen tulis helposti :)

Oikeesti mitä tää nyt on?! Vasta kp 25/28 ja nyt jo verta, ei ees tuhrua vaan verta :sad001 Oikeesti, luteealivaihe vaan 9-10 päivää. Pitääköhän mun kohta lähtee johonkin tutkimuksiin :oops:

Nuttukitty mulla tuli "valemenkat" esikoisen aikaan. Ne ei ollu niin runsaat ku normi menkat mut erilaiset kuitenki

Pepe hieno homma! :) mitä on ladycomp jos saa kysyä? :P

Nuttukitty mulla tuli "valemenkat" esikoisen aikaan. Ne ei ollu niin runsaat ku normi menkat mut erilaiset kuitenki

Ei verta ole tullut kuin paperiin ihan vähän myös tänään mutta vasta juilii siihen malliin että ehkä sitten huomenna padot auki.

SeEnsimmäinen http://lady-comp.fi ehkäisytietokone, mikä mittaa aamulämmön ja näyttää kierron vaiheessa punasta jos on raskaus mahdollisuus ku tää on se ehkäsyversio, mut löytyy myös baby comp millä sit taas yritetään raskautta. Tossa mun versiossakin pitäis olla sisäänrakennettu raskaustesti, minkä aijon kyllä testaa! Vielä ku osais käyttää :D mulle Kun ei käyn hormonaalinen ehkäisy eikä kumit. Enkä kierukkaa halua ni valittiin toi. Onhan se kallis, mutta varmasti hyvä. :)

Mami hei jes! :) toivotaan pikaista plussaa molemmille ;)

no jopas on mielenkiintoinen masiina :o mahtaiskohan toimia esim. 3-vuorotyöntekijä jolla "aamu"herätys on kaikkea 04-14 välillä, noin niinku aamulämpöjä ajatellen :bookworm:

Pepe, Jee!!! :happy: Toivottavasti pääsen pian liittymään seuraan. :wink Oon kyllä tädin kutsunut kylään muttei oo vielä käynyt lukuisista kutsuista huolimatta. :meh:

On muuten mielenkiintoinen tuo kapistus minustakin, en ole tainnut aiemmin kuullakkaan.

Mä Oon kuullut tosta radiossa, kun jossain messuilla esiteltiin tuota masiinaa :)

2aa5a34d4171ff96c1d1b9db843ad746
Nyt tää näyttää jo paljon paremmalle :D iik ovulaatio tulossa, turhaan testailin liian aikasin kyllä se nyt vaan hakee sitä mun normaalia kiertoa selvästi.

Takaisin