Toinen haaveissa <3

Daamos voi ei :D mäki sain jossain vaiheessa epin, oon niin onnellinen että sen laitto onnistu ykkösellä ja että jättivät sen pumpun josta voi lisätä.. kätilö sanoi sektion jälkeen että olis vähempiki epiaine riittäny leikkauspöydälle, oli lääkäri laittanu vissiin ihan huolella :o :D en tiiä mistä kätilö päätteli, vapinasta, horkkatilasta vai puudutteen kestosta vai mistä.. saako käynnistyksestä muuten kieltäytyä? Vaikka seuraava askel olisi sitten sektio?

Onnittelut plussasta Helmiinalle! ♡

Mullakin käynnisteltiin. Oli varattu elektiivinen sektioaika perätilan vuoksi, mutta olin jo jonkin verran auki niin avitettiin cytotecein, sain niitä to ja pe. Sitten pe yönä laitettiin oksitosiinitippaan ja vauhdilla mentiin, klo 5:32 syntyi poika. ♡ Mutta juu, toivoin että synnytys olisi lähtenyt käyntiin ihan itsekseen. Ainahan se on aivan eri asia kun lääkkein avitetaan. Synnytys oli silti aivan upea kokemus! Olen todella onnellinen että päätin synnyttää alakautta perätilasta huolimatta. :)

Helmiina johan olikin sun vuoro plussata! :) hurjasti onnea ja tarrasukkia!:smug:

Täälläkään ei kokemusta että miltä tuntuu luonnollinen synnytyksen käynnistyminen, vedet meni pe aamuna 7ltä, sunnuntaina vasta alettiin käynnistään oksitosiinitipalla ja vähän yli keskiyön tyttö syntyki kiireellisellä sektiolla. Omat synnytyssupparit ois kiva kokea, oksitosiinisupparit oli ainakin suoraan helvetistä, tuntu että joku yrittäis sahata jalat irti nivusten kohdalta:hungover:

Ovis lähestyy, melkein tasavahvat viivat piirtyi tikkuun aamupissasta, mahaa vähän juilii ja turvottaa mutta ku ollaan reissussa ni syödään vähän miten sattuu ni on vaikee arvella että onko oviskipua vai suolivaivoja :meh: noh, eipä täällä kuitenkaan raskautta saa yrittämällä yrittää , on vaan siis tyydyttävä oviksen (onnistuneeseen) bongaamiseen.. kyllä mä tossa jo ukolle kuiskasin että hei miten ois :love022 ja toivoa kumin pettämistälaughing7 olispa kiva saada toukokuun alun vauva, en ehkä tahtois ikinä enää olla isolla mahalla helteillä ku turposin niin kovin viime kerrallaki, oikein sattu ku jalat ja sormet oli tukit..:sour: noin muuten kesävauva on kiva, tosin se hikoilu mammahormooneilla oli JÄÄTÄVÄÄ:woot:

Pakko kommentoida tuohon oksitosiinisuppareihin niin ne tuntui mulla kuin joku hakkaisi lekalla selkään. Jännä miten erilailla synnytyksen voi kokea :) Ihmeellistä <3

Pakko vaan avautua, että tää piinailu on ihan kauheeta! :arghh: Ja ennenkaikkea älytöntä! :grumpy: Ei tällasesta tuu mitään. Järjellä muka tämän tiesin ja silloin kun yritys ei vielä ollut alkanut niin olin ihan asenteella että tulee jos on tullakseen, kattellaan. Mutta heti kun päätös tehtiin tää alko!

Muistan kyllä että sillon esikoisen kanssa oli ihan sama. Olin yk1 ja yk2 NIIIIN RASKAANA, että huh huh! Oli kaikenlaista oiretta mitä ei muka koskaan aikasemmin ollut. Sitten petyin niillä kahdella kerralla niin pahasti että luovutin. Ja heti napsahti.

Jotenkin mulla on taas sellanen olo, että tässä täytyy tulla parit negat ja menkat päin kasvoja niin tulee joku tolkku tähän hommaan. :oops:

Ajattelin että hyvä kun työt alkaa niin ois jotain muuta ajateltavaa. Katin kontit. Kyllä sitä täälläkin kerkee monta kertaa pyörittämään. Koko ajan vaan odotan ensi viikkoa, että sillon vois sitte jotain oiretta tulla jos on tullakseen jos munasolu on kiinnittynyt. :nailbiting:

Täällä menossa kp 31/29. Järki sanoo että nyt kannattaa odotella ihan rauhassa että alkaako menkat vai ei mut sitten joku pikku-ukko tuolla päässä ei jätä rauhaan ja hoputtaa testaamaan :D Ei haluais tehä mitään turhia negoja niin täytyy varmaan malttaa oottaa

Mulla epiduraali oli ainaki pelastus ja otan seuraavaski heti :D

Daamos joskos ne menkat ei tulisikkaa ollenkaa ;)

Onnea Helmiina!
Täällä varmaan ovis ihan käsillä, jos ei jo mennytkin. Päätin et miehen loman aikana en ala ovista tikuttelee vaik testejä kaapis onkin. Puuhailtu on kyllä niin paljon et siitä ei ainakaan pitäis olla kiinni :) Mut täytyy yrittää pitää pää kylmänä! Viimeks olin ihan varma ettei voinu tärpätä kun puuhailuja oli niin harvoin ja niin vaan onnistuttiin, ni en halua ajatella et se puuhailujen määrä olis kovin oleellinen asia. Katellaan nyt, kohta vuoden verran on annettu toisen tulla vaikkei mitenkään erityisesti ollakaan yritetty ennen tätä kuluvaa vuotta.

Mulla meni siis vedet ma iltana 18, pääsin osastolle ja sain ekan cytotecin ti joskus iltapäivällä.. Ne teki vaa hirveitä supistuksia 1-2min välein ja tuntu oikeesti siltä ku nivusia ja alaselkää sahattas! Mitää ei alkanu tapahtuu, yötä vasten sain kaks voimakkaampaa cytoteciä.. Yön aikana ei tapahtunut mitää muuta ku jäätävät kivut ja supistukset.. Ei voinu nukkuu eikä olla pitkällä eikä kävellä... Kiikuin kiikussa sen yön.. Mies joutu lähtee yöks pois.. Mutta tuli ke aamulla 8 takas , aloin rentoutuu ja alko tapahtuu.. 11 päivällä oli 4cm auki ja pääsin saliin oksitosiinitippaan.. Pari kertaa tuli överit ja kipu jäi päälle.. Joutu höllentää ja laittaa hanat kiinni kahdesti. Epiduraalin sain ponnistusvaiheeseen, mikä kesti sit vajaan vartin. Se oli helpointa koko hommassa :) poika synty keskiviikkona vaille 18.
Seuraavaksi haluisin kyllä ihan omat supistukset.. :) noi ei oo mistään kotosin :D mutta seuraavaksi pyydän kyllä epiduraalin mahdollisimman ajoissa... Nyt yritin mennä mahdollisimman vähillä kivunlievityksillä... Ei ehkä ollut käynnistetyssä mitenkää hyvä idea :D mutta jospa seuraava olis helpompi :)

Onnea Helmiina !! :)

Mä aloin tässä miettii että nyt kp 17 tää vuoto vaan lisääntyy.. Voiko tää enää olla kiinnittymisvuotoa? Näin runsasta? Pahempaa ku menkat? Vai olisko täti kuitenki tullu kylää 2vko etuajassa ? Kauan kiinnittymisvuodon pitäs kestää ja olla millasta? Esikoisen aikana ei ollu mitään tällaista :) ....tänä aamulla oli niin huono olo että hyvä kun jaloilla kesti.. Etsi kamalasti.. Muutama aamuna aiemmin samanlaista.. Mutta en osaa sanoa mitä voisi olla.

Muokattu viimeksi:
Mulla oli esikoisesta kiinnittymisvuotoa, tai ainakin luulen että se oli sitä. Kesti lähemmäs kaks viikkoa mutta ei kyllä ollu kovin runsasta. Vähän niinku niukat menkat

Mä sain epin jo heti ku pääsin synnytyssaliin ja mulla kans laitettiin se letku sinne ja siitä meni sitä koko ajan vähän. Sain 20h putkeen epiä. Olin vaan 3cm auki ku pyysin sen ku tuntu, etten kestä ollenkaan. Sit sakn välillö siihen epiletkuun jotain vahvempaa särkylääkettä joku pollux tms. Mä menin kunnon mömmöillä ku kipukynnys on aika alhanen. Otin myös ilokaasua ja se tuntu hävittävän aina suppareiden huipun niin ettei koskenu.

Daamos , mulla on aina melko niukat menkat.. Ni siks nää tuntuu niin runsailta varmaan...? Ajankohta vaa vähähassu menkoille.. Tai sit on kierto iha sekasi synnytyksestä ja imetyksestä...

Onko muilla ollu "kinnaria" ?

Mintukka , se ilokaasumaski oli kyllä yks turvalonkero!! Tuntu kyllä ihanko olis toisessa maailmassa :D kaikkien ääni oli ihme mongerrusta :'D

Pitihän se kuitenki hätäillä ja tehä testi. Ja negahan se oli. Muistaakseni esikoisestaki plussasin vasta sen jälkeen kun se kahden viikon kiinnittymisvuoto oli loppunut. Odottelen nyt sitten pari päivää ennen uutta testiä. Ja varmaan muutenkin aamulla olisi fiksuinta testata

Joo se oli hassua ja ite yritin miehellekkin, että ota nyt ku tukee hassu fiilis eikä se kestä ku vaan vähän aikaa. Mut ei sr suostunu ottaa :D

• Tykkään
Reaktiot: M@u
Harmillista kun mulla jäi ilokaasut kokeilematta :D Tosin mulla ei ollut mitään kipuja, niin empä sit mitään enää pyytänyt. Mulla jännästi kivut loppui samantien kun kalvot puhkastiin ja sen jälkeen supistukset tuntui vaan jäätävänä ponnistustarpeena. Pyysin sit vaan kohdunkaulanpuudutteen kun pelkäsin, etten jaksa "pidätellä" sen ponnistustarpeen kanssa montaa tuntia ja se helpotti siihen kyllä paljon. Mutta toisaalta nyt jälkikäteen aateltuna, ei välttämättä ois kannattanutkaan ottaa mitään kivunlievitystä, kun en sit enää kunnolla tuntenut niitä supistuksia kun avauduinkin tosi nopeesti.
Olin jo yli 3vrk valvonut, niin pelasin vähän varmanpäälle. Mullahan supistukset alkoi viikkoa ennenkuin poika lopulta syntyi, mutta ei oikein tahtonut siltikään synnytys kunnolla käynnistyä.

Onnea Helmiina! :)

Mä haluaisin kokea alatiesynnytyksen kun esikoisen tuli lopulta kiireellisellä sektiolla. Synnytys alko supistuksilla ja pärjäsin niiden kans hyvin, kun sain liikkua ja mulla oli tens. Olin 5cm auki kun mentiin sairaalaan ja siellä menin pitkään ilokaasulla (se oli kyl mahtavaa kamaa :D ) ja ammeessakin olin, mut sit poika ei laskeutunut enempää eikä kohdunsuu auennut, lapsivesi muuttui vihreäksi ja sydänäänet putos aina supistuksen aikana. Jouduin sit makuulle ja se oli kaikista kamalinta supistusten takia ja jouduin ottaan epiduraalin (olisin halunnu mennä ilman). Sit sinä iltana koko synnäri oli yhtäkkiä ihan täynnä ja samoin leikkausali. Mulle annettiin supistuksia estävää lääkettä, etten oo kans siellä leikkurin ovella jonossa ja jossain vaiheessa pistettiin taas oksitosiinia tuleen uudestaan. Se suppareiden estolääke sai kamalan horkan aikaseks :S Suppareita ei voitu kuitenkaan tehostaa enempää (sydänäänten takia) ja olin edelleen sen 5cm vaan auki, niin päätettiin viedä leikkuriin. Mentiin sairaalaan aamulla klo 9 ja poika syntyi samana iltana vähän ennen klo 20.

Mulla on nyt viikon tullut jotain outoa tuhrua. Hyvässä tapauksessa olis kiinnittymisvuotoa, mut mistä sen tietää. Voi olla et kierto vielä ihan sekaisin muuten vaan. Nyt siis kp41 jos nää ei oo menkat.

Mullakin on toiveena alatiesynnytyksen kokeminen heti kolmantena terveen ja täysiaikaisen vauvan jälkeen. Oon iloinen, että sektio tehtiin, koska muuten sekä minä että mini oltaisiin... Niin no, olen iloinen, että leikkasivat, mutta oon kyllä katkera, kun en saanut synnytystä kokea. Ehkä seuraavan kanssa sitten.

Testailin tänään negan, huomenna pitäisi menkkojen alkaa. Toisaalta ovis oli tässä kierrossa tavallista myöhemmin, joten ihan vielä en totaalisesti heitä hanskoja tiskiin. Kokeillaan maanantaina uudestaan, jos ei viikonlopun aikana ala menkkoja kuulumaan. Näin epäsäännöllisillä kierroilla on kyllä muutenkin ihan tuskaa yrittää ennustaa, milloin pitäisi testata ja milloin menkat oikeesti alkaa.

Mä oon nyt ollu vähän taka-alalla, sillä tää kierto kokeillaan nyt enää vähään aikaan. Eli 2 kiertoo vaan kokeillaan. Nyt menossa yk2 kp9. Tässä kuussa ei ole vielä ehkäisyä kun pitää ootella menkat että voi alottaa laastarin eikä siis käytetä kortsuakaan. Tähän yrityksen lopettamiseen syynä se, että sain kuulla valmistumiseni siirtyvän talveen -17.. :( jos nyt tässä kierrossa tärppää niin hyvä juttu, mut koulu jää taas kesken. Eli jos ei tärppää niin jatkamme yritystä maalis-huhtikuun tienoilla ja toivomme siis saavamme talvivauvan :)

Takaisin