Toinen haaveissa <3

Mä oon viettäny hiljaiseloa. Ajattelin että jos elämä pyöris vähempi raskautumisen ympärillä niin pettymykset ei olis niin isoja.

Kp16 tänään. Viime kierrossa ovis oli kp18. Eilen alkoi limat lisääntymään mutta muita ovistuntemuksia ei oo vielä ollu. Tänään olis tarkoitus talletella jo. Ollaan kyllä molemmat isännän kanssa hirmuflunssassa, mutta yritetään niin ei jälkeenpäin harmita ettei tullu ovista hyödynnettyä. Tsemppiä ultraan meneville ja plussatuulia kaikille!!

Heppunen, Olen saanut aina ovis huipun kiinni toisella kerralla, eli testaan kaksi kertaa päivässä ja luulen että jos olisin testannut vain kerran olisi huippu mennyt ohitse.

Omppoloinen, Ihana kuulla että erimielisyydet on selätetty ja yritys voi jatkua! :)

Mintukalle tsemppiä tulevaan ultraan!

liliina, Jännät paikat siellä siis! :p Pidetään nyt peukkuja että oireet ovatkin tärpistä johtuvia. Jäämme jännäilemään. :)

daamos, Jospa ne eivät olleetkaan menkat :nailbiting:

Jos ovistestiin olisi uskominen niin minulla pitäisi alkaa ensi viikon alusta menkat, mutta luin jostain että jollain oli näyttänyt plussaa vaikka ovista ei ollutkaan, eli keho oli niin kovasti yrittänyt vain käynnistää kiertoa. Ehkä näin minullakin. :sad001 (Oliskin edes sitä yritystä..)

Joo tää aika menee kyl nopsaan. Jospa pienellä olis kaikki kunnossa kun viikon päästä päästään kattomaan. Ainut vaan, että meillä on tonne ultraan matkaa 160 kilsaa.

Mintukka, Miten teillä on noin pitkä matka?

Vaihoin synnytyssairaalaa kun lähimmästä tuli esikoisen kohalla huonoja kokemuksia. Lisäks tällä saattaa olla sama perinnöllinen nenävaiva kun esikoisella ja sillon tarvitaan paremmat valmiudet. Yliopistollinen on siihen kaikkein paras. Myös leikkaus saattaa olla edessä, niinkun esikoisellakin ja se tehtäs joka tapauksessa tuolla yliopistollisessa sitten vaikka synnyttäsinki lähimmässä. Mut ei toi oo ku 30 kilsaa kauempana kun toi lähin. Lähimpään sairaalaan on 130 kilsaa eli joka tapauksessa melkonen matka sinnekki. :)

Heispan!
Meillä esikoinen 2kk ja pikkusisarus olisi hänelle toiveissa mahdollisimman pienellä ikäerolla :)
Jälkivuoto oli ohi muutamassa viikossa ja peiton heiluttelu alkoi heti. Imetys ei meillä onnistunut niinkuin olisin toivonut, joten osittaisimetin alusta alkaen.. Nyt ei huoli enää rintaa, mutta lypsän pari kertaa päivässä maitoa, että vauva saa edes vähän vasta-aineita maidosta. Tästä johtuen luultavasti täti tulikin kylään jo melko varhain tuossa 2vkoa sitten.. Jos ne olivat normaalit, niin nyt olisi kp16.

Esikoista yritettiin 4vuotta, niin olisi kyllä hassua jos nyt tärppäisi jo ekassa kierrossa... Mutta luulen tunnistaneeni oviksen 2vkoa sitten.. Nyt on muutaman päivän ollut menkkamaista kipua alavatsassa, eilen ja toissapävänä järkyttävä päänsärky, turvotusta ja itkuherkkyyttä sekä mielialanvaihteluita (no niitä nyt aina muutenkin..heh),, ja tänään sitten tuli vessassa käydessä pyyhkiessä hailakan vaaleanpunaista verensekaista limaa. Epäilen kiinnittymisvuodoksi ?

Esikoisen kohdalla menkkojen alkamisen aikaan oireina olivat yksi oksennuksentarve, etova olo, kamala mieliteko texmexruokaan, mielialanvaihtelut ja itkuherkkyys sekä juurikin nämä samanlaiset menkkajomot..

Mintukka, No ohhoh.. Minua hirvittäisi että kerkiääkös sitä edes sinne sairaalaan asti tommosilla välimatkoilla. :grin Mutta joo, ehdottomasti noin jos toisesta sairaalasta on jäänyt huonot kokemukset.

Maulla kuulostaa lupaavalta oireet! :)

Joo kyllä muaki hirvitti esikoisen kohalla, mit onneks käynnitettiin sit sattuman kaupalla ja ei tarvinnu miettiä sitä syntyykö matkalle vai ei. :)

Meillä kans 110km sairaalaan, mutta onneks esikoisen kohdalla vedet meni maanantaina klo 18 illalla ja klo 6 oli oltava laitoksella.. Sillonkaan ei vielä tapahtunut mitään ja supistukset oli tosi vaimeita.. Käynnistettiin sit kun ei alkanu tapahtua.. Syntyi sit keskiviikkona vaille 18. Kokoajan kyllä jännitti että ehtiikö sairaalaan kun hetki koittaa.. Toivottavasti seuraavan kohdalla ei tuu kiirettä :P mutt en kyllä käynnistystäkään enää toivo....

Tosta kateudesta, kyllä onnistuu jo n. Puolitoista vuotiaaltakin :D meillä poika 1.8v ja kaikki lelut on "minun" ja jos joku toinen lapsi on minulla sylissä niin se on ihan hirveä vääryys ja huuto ja syliin kipuaminen siitä syntyy :D mutta jos näkee vauvvan menee sitä oikein nätisti silittää ja halimaan<3

M@u miten sulla sit käynnistettiin? Pllereillä vai saitko jotain tujumpaa jo tuossa vaiheessa kun vedet oli menny kuitenki?
Mulla on todennäköistä, että käynnistetään tääkin koska mulla oli esikoisesta harvinainen monimuotonen raskausihottuma ja sillon käynnistettiin. Mahdollisuus on, että tuo ihottuma uusii eikä siihen oo muuta apua kun synnytys. Se siis kutiaa niin mielettömästi, että ei auta mikään. Onneks mulla alko vasta ihan lopussa se, mut oli aivan kauheeta enkä näin nauttinu raskaana olosta yhtään.
Mä en siis edes tiedä miltä tuntuu kun synnytys lähtee itekseen käyntiin.

Mua jännitti esikoisen kohdalla etukäteen kauheesti se että mistä mä sit tiiän millon pitää lähteä sairaalaan. Kaikki sano että kyllä sen sitten tietää ja oikeessa olivat. Kyllä sen sitten tiesi :D Miehen kanssa vielä silloin vitsailtiin että jos yöllä tulee lähtö niin ennen vuorokauden vaihtumista ei kyllä mennä synnärin ovesta sisälle että ei joudu maksamaan "ylimääräisestä" vuorokaudesta mut pakko oli yöllä yhdentoista aikoihin marssia ovesta sisälle. Ja hyvä niin koska 1.15 synty poika :)

Mulla ainakin käynnistettiin oksitosiinitipalla, kun vedet oli menny 1,5 vrk aiemmin ja mitään ei itsestään alkanut tapahtua. Oli lopulta aika vauhdikas synnytys :D Reilut 3 tuntia tipan laitosta oli poika sylissä.

Hahah daamos hyvä kun menitte :D
Mulla käynnistettiin kanssa, kun vedet meni jo 1,5vrk aiemmin eikä mitään tapahtunut. Oksitosiinitipalla. Käynnistykseen todella tyytyväinen :)

Mäki olin tosi tyytyväinen käynnistykseen kyl. Vaikka mulla käynnistettiin eka pillereillä ja sit ei meinannu oikein edetä, mut sit jouluaattona lääkäri päätti, että oon sen verran auki että voidaan puhkasta kalvot. Kalvot puhkastiin 11.40 ja poika synty seuraavana aamuna 9.20.

Mintukalla on myös joulunlapsi :D mulla ei käynnistys onnistunut. Yritettiin vaan cytoteceilla, mutta oli niin paha raskausmyrkytys, että lääkäri päätti tehdä sektion jouluaattona.

On: clomeista oli apua ja ovis tikutettu kp17. Eilen testiin piirtyi haamu ja tänä aamuna oli pakko testata kaapisda lojuvalla digillä ja tältä se näyttää :D

Helmiina kp29/30, dpo 11 ja yk20!
ImageUploadedByVau Foorumi1470379835.651989.jpg

Helmiina johan olikin sun vuoro plussata! :) hurjasti onnea ja tarrasukkia!:smug:

Täälläkään ei kokemusta että miltä tuntuu luonnollinen synnytyksen käynnistyminen, vedet meni pe aamuna 7ltä, sunnuntaina vasta alettiin käynnistään oksitosiinitipalla ja vähän yli keskiyön tyttö syntyki kiireellisellä sektiolla. Omat synnytyssupparit ois kiva kokea, oksitosiinisupparit oli ainakin suoraan helvetistä, tuntu että joku yrittäis sahata jalat irti nivusten kohdalta:hungover:

Ovis lähestyy, melkein tasavahvat viivat piirtyi tikkuun aamupissasta, mahaa vähän juilii ja turvottaa mutta ku ollaan reissussa ni syödään vähän miten sattuu ni on vaikee arvella että onko oviskipua vai suolivaivoja :meh: noh, eipä täällä kuitenkaan raskautta saa yrittämällä yrittää , on vaan siis tyydyttävä oviksen (onnistuneeseen) bongaamiseen.. kyllä mä tossa jo ukolle kuiskasin että hei miten ois :love022 ja toivoa kumin pettämistälaughing7 olispa kiva saada toukokuun alun vauva, en ehkä tahtois ikinä enää olla isolla mahalla helteillä ku turposin niin kovin viime kerrallaki, oikein sattu ku jalat ja sormet oli tukit..:sour: noin muuten kesävauva on kiva, tosin se hikoilu mammahormooneilla oli JÄÄTÄVÄÄ:woot:

Mä en kans halua enää käynnistystä. Torstaina alko tihkumaan lapsivettä, lauantaina ja sunnuntaina sain cytotecit mitkä teki tosi kipeäksi mutta ei mitää muutoksia kohdunsuulla. Maanantaina meinattio jatkaa cytoilla mutta en suostunu enää, laitettii ballonki. Se tippui illalla, eivät taaskaa meinanneet tehdä mitää. Vaadin päästä jo saliin ku sydänäänet heitteli koko ajan. Pääsin 22 saliin ja laitettii oksitosiinitippa, poika syntyi 17.10 tiistaina. En missään nimes halua käynnistystä enää, oli ihan kamala, henkisesti varsinki. Eikä mun kohtu jaksanu enää 3 päivän säännöllisten supistusten ja 18h oksitosiinitipan jälkeen supistella että ponnistin pojan vattalihaksilla pihalle ja oli imukuppi mukana. Haluan seuraavaksi luonnollisen synnytyksen ja vältän käynnistämistä loppuun asti, oon vaikka rv45 viä sitte raskaana :D

Helmiinalle onnittelut!

Onnea Helmiina :)

SeEnsimmäinen, kyllä mulla ainaki supistukset oli ihan kauheita. Tosin ne tuntu eniten selässä. Tuntu just siltä että joku sahaa selkää poikki tosi tylsällä sahalla. Mulla tosin epiduraali ehti mukaan vasta ponnistusvaiheeseen. Jos vielä joskus synnytän ni meen viikkoa ennen laskettua jonottamaan että saan epiduraalin heti :D

Takaisin