Toinen haaveissa <3

Viikon oli myöhässä. Täti on saapunut... Noh, jahtaamaan maalisvauvaa sitten.

Noniin, täti oli taas täsmällinen ja saapui tännekin. Sinänsä kiva, ainakin nyt tietää, että kierto on normalisoitunut :) Toiset menkat siis synnytyksen jälkeen. Nyt alkaa sitten virallinen yrittäminen:p Josko sitten maaliskuisiin tähdättäisiin:joyful:

Hei ja tervetuloa papupata, yhdessä on paljon mukavampi tosiaan stressata :happy: Heppuselle plussia, laitahan viestiä kun tiedät tulosta! :rolleyes: Mennään kaikki maaliskuisiin? :D

Huh, olipas monta viestiä luettavana!
Täälläkin tähdätään maaliskuisiin, menkkoja odotan saapuvaksi ti tai ke:) kerrankin niitä odottaa kun tiiän et siitä alkaa yritys!:grin

Mä syön femibion vitamiinia. Siinä lukee et suositellaan jo suunnitteluvaiheesta 12vkn loppuun. On aika kallis mut oon vähän taikauskonen kun söin sitä viimeksikin ja sillon tärppäs heti peräkkäisinä kuukausina ( eka oli kemiallinen. Lisäks annoin ne loput sit yhelle kaverilleni joka oli yrittänyt jo parisen kuukautta ja hälläkin tärppäs heti muistaakseni siitä kierrosta kun alotti noita syödä :grin

Huh, täällä on semmonen pieni kuntokuuri menossa ja toivon et saisin tota liikuntaa jatkettua vaikka raskaus alkaiskin. Mä epäilin esikoisesta et ois kaks kun mulla sekä äidin että isän suvussa kaksosia paljon ja oma isäkin on kaksonen sekä mun mummi :hilarious: mul oli sillon niin kova pahoinvointi mutta yks siel vaan oli. Kahella pikkuserkullakin on kaksoset. Toisaalta nyt kun on jo elänyt vauva-arkea niin ei enää silleen ehkä "toivo" kaksosia kun on kuitenkin riskiraskaus ja toivoisin nimenomaan et nyt ei tulis ylimääräistä häikkää tms.Raskaudessa/synnytyksessä..o_O
Toki jos kaksi ois tulossa niin aivan yhtä onnellinen oisin mutta ehkä ressitaso nousis enemmän..:rolleyes:

Voi ei Heppunen, pahoittelut :( täällä kanssa hätähousu testasi negan tänä aamuna. Ei mun pitänyt, mutta joku hulluus iski :D Seuraava testaus torstaina tai perjantaina.

Mulle on selitetty joskus että menkat, eli moonikset eli moonika ja laulussa lauletaan täti moonikasta.

Hmmh, mulla onkin vähän oudon niukkaa vuotoa/tuhrua. Tavallisesti alkaa kyllä kunnon vuoto oikeestaan heti. Jos ei tässä kunnon vuoto ala niin sit teen kyllä testin piruuttani :grin Tottakai mullakin alkaa kroppa sekoileen tässä kauheen vauvakuumeen keskellä taas :shifty:

Mä kanssa uskon noihin vitamiineihin ja kävinkin niitä ostamassa myös :) Viimeksi olin syönyt niitä aika pitkään, ihan reenitaustan takia, ja raskauduin silloin heti ensiyrityksellä :)

Heippa kaikille!

Liityn mukaan keskusteluunne, kiva kun tällainen löytyi :) Meillä
2v4kk ja muutaman kuukauden toinen lapsi ollut yrityksessä. Tässä kierrossa fiiliksiä et nyt voisi tärpätä! Nyt kp19 menossa, saa nähdä miten käy! :)

Heipä hei ja tervetuloa! :)

oo täytyy nyt kyllä heti tutustua tuohon femibioniin! Ja macaa varmaan kans ostaa.. Täähän rupee käymään kukkarolle! :laughing005

No ei mut täälläpä tämän päivän tuntemuksia, vertailin vähän siihen mitä muistan esikoisen alkuraskaudesta:

Nämä oireet on ollut samoja:
-Hirvee nälkä, mutta huono ruokahalu
-Hirveä turvotus ja muut mahaoireet
-Väsymys mutta levottomat yöt.Tämä alkoi heti ennen plussaa jo esikoisella
- Makumuutokset: söin avokaado-juustoleipää ja se maistui ihan maksapasteijalta :D
-Kiukkuisuus ja hermostuneisuus. Etenkin ukkoa kohtaan. ;)
- Muutamat jäätävät finnit mutta muuten hyväkuntoinen iho
-Halukkuus ja kosteus
-

Nämä oireet puuttuvat vielä esikoiseen nähden:
- Rajut hajuaistin muutokset ja nenässä leijaileva paha haju
- Täydellinen ällötys sian ja naudan lihaa kohtaan. Pizza jatkuvana mielitekona.
- Jatkuva päässä tuntuva tunne raskaudesta

Nämä oireet ovat uusia joita esikoisella ei ollut:
- vatsan muljahtelut, nippailut
- Imetys aristaa ja tissit kipuilee. Maidon tulo on tiukassa. Imetys aiheuttaa supistuksen kaltaisia tuntemuksia välillä.

Lieköhän nämä kuiten pään sisällä ja oireethan voi olla mistä vaan. :) Mulla menkat oirelee aika lailla myös näin, tietenkin lievempänä. Menkat alkaa usein myös mustelmaherkkyydellä ja sillä että rupean enemmän kiinnittämään huomiota ulkonäköön, johtunee varmaan turvotuksen ja muun madaltamasta itsetunnosta.. :cool14 Mutta jännityksellä seurataan kp 17 vasta että eihän tässä vielä sais alkaa testaileenkaan mutta malttamattomana raskaustestejä on mennyt jo 4...:laughing002

Muokattu viimeksi:
Mä oon käymässä pojan kanssa anoppilassa, että saan vähän muuta ajateltavaa enkä mieti sitä testailua. Toki välillä käy mielessä, et millon ne testit pärähtää postiin. Kahen pintaan tulee meille tänne tuppukylään posti :)

Muuten mun anoppi omaa jonkun ihmeellisen kuudennen vaiston tms.. Kututtiin sukulaisia pojan puol vuotis juhliin ja meillä olis tarkotuksena siinä samalla astua avioliiton satamaan. Mut vieraille tää tulee yllätyksenä eli ei voitu kertoo appivanhemmillekkaan. No anoppi sit kysy multa yks päivä, että mennäänkö me samalla naimisiin ku on pojan juhlat. Että hänellä on sellanen kutina. Ei auttanu muuta ku myöntää.
No nyt se tänään sit kysy, että onko meille tulossa toinen vauva... Voi ku olis oikeessa tuo etiäinen.

Meillä siis häät reilun viikon päästä :)

Vau, ihanaa! :) Onnittelut Mintukka! Testeistäpä tuli mieleen että tuolla raskauskeijussa on ihan kivat alet meneillään! :blob7

Ihanaa mintukka! ♡ voi kun oliski etiäänen!

Rillellä todella lupaavat oirelistat! :D

Takaisin