Toinen haaveissa <3

Nyt syksyinen nautit ♡

Avvi älä heitä kirvestä kaivoon! Vaikka oon pareekki puhuja ku itte oon sen jo tehny :D

Kaikille otollisia hetkiä ja plussia!

Täälä yritetään talletella joka toinen pv varuuksi jos jotain tapahtuis. Limat vaihtelee tosi paljo, samoin alamahakivut. Välillä tuloo ihan selkeät ovislimat ja kivut, välillä tulee se oviksen jälkeinen vvuoto ja kivut, välillä ei oo yhtää mitää.. Että uskoisin jotta käynnistyä se kierto yrittää! Eilen illalla tein o-testin nii haalia viiva ja tänä aamuna ihan täys blanco.. En enää luota nuohin testeihin :D
 
Tsemppiä kaikille jännäilyyn, ja onnea plussista!
Vimma hihittelen tääl mielessäni noille teinifläsäreille.. just nimittäin sanoin miehelle et ollaa just seur.oviksen aikaan anoppilas et voi varmaan sen kierron unohtaa. Melkosia riskejä sitä sillo suhteen alkuaikoina otti ja noloja tilanteita tuli :laughing021eikä oltu kyl mitään teinejä ees..

Täs oottelen et kierto kivuista ja mahakrampeista päätellen alkais iha näillä hetkillä ja pääsis virallisesti alottaa yrityksen. Uusi kierto oikein tervetullut! :welcome (ja anoppilareissusta huolimatta aikomus kyllä yrittää :happy112)
 
Moikka!

Pitkään olen tätä ja monta muutakin keskustelua ulkopuolisena lukenut, mutta nyt tuntuu siltä, että olisi aika saada tilanteeseen vähän vertaisapua.

Me ollaan miehen kanssa oltu vuosia yhdessä ja yksi lapsi meillä jo on. Toisesta lapsesta ollaan haaveiltu heti esikoisen syntymästä, mutta kiireisen ja vaihtelevan elämäntilanteen vuoksi lykättiin toisen lapsen tekoa.

Esikoinen sai alkunsa helposti ensimmäisestä kierrosta. Mulla oli aina aavistus ja pelko, että toinen lapsi ei tule niin helposti ja niinhän siinä kävi... Ehkäisy on jätetty pois 2/2015 ja yritys alkoi 5/2015. Siinä veneessä vieläkin ollaan. Mitään tutkimuksia ei vielä sen tarkemmin ole tehty, mutta Clomifen-kuurin sain ovuloimattomuuteen. Nyt 6. eli viimeinen Clomifen-kierto menossa, kp 23. Ovulaatiosta ei tässä kierrossa varmuutta, kun ovistestejä en tehny. Viime kierrossa en ovista bongannut.
Eli ei tainnut olla Clomeista täällä apua...

Jokainen päivä menee näitä asioita pohtiessa ja mun elämän on vallannut ainainen epätoivo. Asutaan ulkomailla ja tukiverkostoa on vielä vähänlaisesti. Luulen, että mun tilannetta voisi helpottaa se, että saan jakaa näitä ajatuksia omalla kielellä muiden kohtalotovereiden kanssa.
 
Muokattu viimeksi:
Vanillap tervetuloa mukaan. Täältä saa kyllä tukea :) hurjaa se että asuu ulkomailla eikä tukiverkkoa ole. Hienoa että löysit tänne!
Teilläkin jo jonkin aikaa yritystä alla ja varmasti ahdistaa. Varsinkin kun eka tullut näppärästi. Minkä ikäinen teidän esikko on?:)
Mullakin pyörii nämä asiat mielessä joka päivä ja toivo toisesta lapsesta elää koko aika <3 on se piinaavaa odottaa että rupeis odottamaan :O
 
Kiitos bättismami!

Meidän esikoinen on kohta jo 4vee... On jo niin omatoiminen, että alkaa tää kotoilu olemaan jo vähän liian helppoa. Vauva olisi enemmän kuin tervetullut pistämään vauhtia arkeen :D

Onneksi tuo mun mies on hyvä tuki ja turva, mutta kyllä sitä välillä kaipaa muutakin juttuseuraa ;)
 
Tervetuloa Vanillap!

Mä en tiedä mikä kp mulla on :bored: no mut menkat tekee tuloaan, sen verran lujaa vauhtia kiristynyt pinna ja kaikki ottaa pattiin. Tekee mieli vaan rähjätä kaikille. Ihme kun mies kestää mua.

Töissä oli eilen tylsää niin tilasinpa vauva-lehden. Vuodeksi. Jos en oo raskaana kun tilaus loppuu niin sytytän niistä nuotion. Just kun olin tilannut niin muistin miten esikoisen odotusaikana luin noita vauvalehtiä ja aina niissä oli jotain kauhujuttuja. Tyyliin istukka irtosi synnytyksessä, lapsella todettiin ääriharvinainen sairaus, enkelivauvat jne. Ja aina oli sitten ihan paniikissa et mitä jos käy noin. Jos nyt osaisi suhtautua rauhallisemmin. Aattelin et jos mieskin innostuisi lehteä lukemaan niin saatais keskustella niistä aiheista sitten.

Määkin jännäilen täällä muitten testailuja, vieläkö tulee joululapsia lisää :happy: herättelen täällä omaa joulupakettia kouluun..
 
Syksyinen, kiitos sanoistasi <3 Yritetään! Just äsken sanoin miehelle, etten käsitä odottavani. Kai se jonkinmoinen "esto" tuli alkuvuoden menetyksestä. Oon yrittänyt tsempata itteäni iloitsemaan, eikä varomaan. :) Ehkä se todellisemmaksi käy, kun näkee/kuulee, että kaikki on hyvin. Nyt vissiin yrittää suojella itseään eikä tahdo käsittää vaikka tiedostan, että plussa saatiin. :/ Ja plussaa kovasti odotettiin ja tahdottiin. Pelko on ihmeellinen asia, mut kuten niinkuin sanon kotonaki 24/7, että kumpa kaikki menis hyvin! <3
 
Tervetuloa Vanillap, tää on kyl paras paikka vertaistukeen. Miun hyvä ystävä raskautu ekasta kierrosta kun antoivat esikoiselle luvan tulla. Sitten toista lasta yrittivät yli 1,5v ennen ku tärppäsi. Olivat juuri ennen sitä hakeutuneet tutkimuksiin et mikä mättää, vaan sieltä se sitten plussa tulikin ihan luomusti.
Toivon että teilläkin tärppäisi pian!

Täällä dpo 13 (vai 12, en oo enää varma) ja edelleen selkee nega testissä tänä aamuna One Stepin herkällä testillä. Toissapäivänä oli niitä menkkajuilintoja mitkä säteili jopa nivusiin, nyt ei oo ollu muuta ku ihmeellistä kivistävää tunnetta alamahalla.

Vaikee ku ei ees tiiä oman kiertonsa pituutta.. Joskus aikoinaan se oli 27-32pv. Nyt mennään kp 30..
 
Otuski: Itse mähkin saman asian parissa. Viimeks kierto ollut viime syyskuussa vaiko peräti elokuussa, ettei syyskyys enää tullu ja sen jälkeen menkattomuutta, raskaus, km ja nyt yhdet menkat ja plussa samasta, että.. La:n oon itse alustavasti määrittänyt entisen 30päivän mukaan.. Eli menkkojen ohimarssi päivät edessä vielä! Jos sama kp...
 
Tervetuloa vanillap! Minä plussasin tästä ketjusta niin aina välillä huutelen tänne :) toivottavasti teillä tärppää pian! Meillähän oli semmonen tilanne et esikko oli vahinko (kumi), ja tätä toista saatiinki sit yrittää 8kk ennen plussaa.. Selviskö ovuloimattomuuden syy? Saatko jonkun toisen lääkkeen kokeiluun jos clomit ei toiminut?

Olivia, mie en oo kehannu tilata sitä lehteä, mut ostan aina välillä kaupasta joko vauva, meidän perhe tai jonkun vastaavan :) yritysaikanakin tuli ostettua, mut ainahan sen voi perustella tuolla esikolla, kun onhan noissa taaperojuttujakin :D

Tsempit plussanneille, kyllä se varmuus siitä mukaan hiipii pikkuhiljaa :) itsellä se varmuus hiipi joskus 12 viikon tienoilla..
Ja plussatuulia vielä kaikille :)
 
Vanillap tervetuloa! Kurja juttu että sielä ei tukea oo ja clomit ei oo auttanu. Pitkä yritys teilläki takana. Toivotaan että pääset tarkempiin tutkimuksiin ja saat avun!

Pilvilinna mulla ainaki oli koko raskaus yhtä pelkotilaa kkm takia enkä nauttinu siitä ollenkaa. Ensi uus kkm, (meillä huomattiin vasta nt-ultras, kuollut rv8 ) sitte kohtukuolema. Onneks neuvolas ultrasivat usein nt-ultran jälkeen ja liikkkeet alkoi tuntumaan jo rv16.
 
Itse olin niin pelokas esikoisen kohdalla, että lopetin liikunnan ym, kun en saanut vastauksia millasta liikuntaa saan harrastaa ja muutenkin olin niin epätietoinen kaikesta. Toisella kertaa otin itteä niskasta kiinni ja otin rennommin, lenkkeilin ja tein kaikkea normaalisti, mut sitten olikin rv7 km. Niin nyt oon samanlainen pelkopersiissä kuin esikoisen kohdilla.
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon nyt taas sunnuntaista asti imettänyt kahdesti päivässä kun poika ollut kipeänä. Toivottavasti ei vaikuta mahdolliseen ovulaatioon tässä kierrossa. Laskin että jos tärppi nyt tulisi niin la olis 2.1 :D jouluvauva siis täällä vielä hyvinkin mahdollinen. esikoinen syntyi rv 37+3. Pitääkö yleensä paikkaansa että toinen syntyisi vielä aiemmin? Tai samoihin aikoihin? Suvussani on paljon keskosia, aina toivoo että ainakin sen yli 37vk menisi. Tämmöisiä pohdin tänään.
 
Nyt naiset apua!!! Mä tein ovisplussan viikko sitten. Sit seurailin että viiva rupes haalenemaan... no nyt viikkoa myöhemmin tein testin huvikseen ni se onkin räiskyvän punainen! :O en oo ikinä oviksesta saanut tollasta ja sehän oli jo!! Tunnistan oviksen mun kropassakin niin ei jäänyt viikko sitten huomaamatta. Mitä ihmettä???
 
Mullaki oli viime viikolla aikas koviaki kipuja munasarjojen kohdilla mutta nyt ovat jo poissa nyt tullut vatsan jomotusta ja vihlontaa aina välillä äkkiliikkeet ja kumartamiset ei hyvä. Ja valkovuotoa menossa vissiinki sitte tuota ovulointia :p
 
Hmm voisko ovistesti näyttää jo tuossa vaiheessa raskauden? Jostain luin myös et kiinnittyminen vois näkyy ovistestissä plussana?
 
Takaisin
Top