Toinen haaveissa <3

Jaa, kirjottaiskos sitä tänne, pitkään oon jo lueskellut teidän juttuja. :) Me ollaan aina ajateltu, että ois kiva jos lapset saataisiin pienellä ikäerolla. Esikoinen on nyt hippasen yli 6kk ja parisen kuukautta on jo menty ajatuksella että saapi seuraava tulla. Tähän asti on imetys kyllä ollut harmillisen toimiva ehkäisy, toivotaan, että nyt kun täysimetys loppui kun kiinteät aloitettiin niin toisi sen tarvittavan muutoksen jotta meikäläisen kierto käynnistyy.

Täällä kun on muitakin imettäviä yrittämässä niin kiinnostaa kovasti onko teillä jo kierto käynnistynyt, jos niin missä vaiheessa käynnistyi? Tiedän, että jokaisella ne hormonit toimii omalla tavallaan, mutta rohkaisuna olisi kiva kuulla kokemuksia jos ne menkat on alkaneet vaikka aluksi pysyivätkin poissa. Toivottavasti en kuulu niihin joilla kierto ei käynnisty ennen kuin imetys loppuu täysin. :D
 
Täällä Heppunen yks kuumeilija joka on odottanut imettäessä jo vuoden kierron käynnistymistä... Poika siis 1v 2kk ja toiselle annettiin lupa tulla aika pian. Imetän edelleen, 1v ikään en antanut muuta maitoa kun hieman hapanmaitotuotteita (10kk iästä), eli melko paljon olen imettäny. Nyt on parin kuukauden ajan yritetty purkkimaitoo juottaa, alkuun melko huonolla menestyksellä mutta pikkuhiljaa alkaa siihen tottua. Tällä hetkellä imetän n. 5x/vrk. Imetys ehkäisee edelleen valitettavasti... Mutta. Tällä viikolla tuli yhtenä päivänä hieman tuhrua joten toivoa elätellään että imetyksen vähentäminen on tehonnu :)
 
Täälläkin heppunen yksi imettäjä :) imetän tosin enää 1x vrk. Ekat kunnon menkat oli helmikuussa, tuolloin esikoinen oli 1v1kk ikäinen. Nyt en tiedä miten kierto tasaantuu tästä, ensiviikonlopulle odotan siis plussaa tai menkkoja mikäli menis kuten pitääkin :)

Täällä tänään huono olo vaivannut. Pötsiä kivistää, huono olo, väsyttää, janottaa ja pissattaa. Ennen nämä olis meinannu raskausoireita ja vois meinata nytkin mutta laitan sen piikkiin että poika natissut hampaita aamuyön/koko aamun.
 
Voi apua, mulla on täällä niin raskaansarjan tissiposki! :Heartpink Lapsi oli 1v 11kk kun kiero käynnistyi, mitään muutosta ei mämmättelyssä tapahtunut, joten oletan että mun kehoni on nyt toipunut raskaudesta ja taas valmis. Vaikka aika oli pitkä odottaa, luotin kuitenkin siihen että kierron puuttumisella on tarkoitus. Enkä myöskään halunnut lakata imettämästä mielestäni itsekkäistä syistä (omalla kohdalla tuntuisi itsekkäältä, muiden ratkaisuja en arvostele) kun on lapselle niin kovin tärkeää. Joillakin yöimetysten lopettaminen auttaa kiertoon!

Aamuvuoro heitetty, päikyt alkais kutsumaan.. Mulla on ollut tänään kunnon jekkukroppa, jos en oottelis ovista pitäis kyllä testata; pahoinvointia, vatsa sekaisin, nippailee, hajut etoo.. Ehkäpä syynä kuitenkin aamuherätys ja vilkas mielikuvitus..
 
Vimma täälläkii poika söis tissiä varmaan kouluikään asti jos antaisin :grin On tissiaddikti ja pyytää tissiä vähintään toiset 5 kertaa päivässä jolloin en enää anna, n. 5 kertaa imetän. Miun on vaa pakko lopetella itsekkäistä syistä... Herää vielä jonku 3x/yö, siinä on 3 liikaa miulle ja mie en enää jaksa :sad001 toivon että yöt helpottais kun ei tarvii enää huudella tissin perään. Ja oppis syömään paremmin päivällä kun ei oikeen mikään ruoka vieläkään kelpaa kun saa äitimeijeristä maitoa. Toki kierron käynnistyminen olis positiivinen sivuvaikutus :)
 
Ihana lukee teidän "meijereiden" kokemuksia, niin unohtunut nuo tissittelyajat jo itsellä, hih. Mun typy tisutteli aikoinaan 1v8kk ikään mut menkat mulla palautu kun tyttö oli n. 6 kk. Eli on tosi yksilöllistä tuokin homma miten kierto käynnistyy. Pelkällä rinnalla oli siis silloin siihen että alkoi kiinteitä maistella. Toivon että imetys onnistuisi myös toisen kanssa kun se saatais nyt eka alulle.

Me käytiin eilen miehen kans "yksillä" tossa lähipubissa, kun tutut pyyteli. Ollaan viimeks kesällä käyty baarissa. Mies sit joi pari olutta ja minä maistelin sen tuopista pari hörppyä. Oltiin puoliltaöin kotona. Miehellä oli karmea pääkipu aamulla ja sitä piti hoivata, en viitsinyt vitsailla "aamupahoinvoinnista" kun se oli pää pöntössä. Kiukkusena lähti iltavuoroon töihin kun meni aamupäivä harakoille. Olen ylpeä kun en ottanu itteeni sen kärttyilystä mut eipä taideta taas vähään aikaan lähtee mihinkään..
 
Kotimama, täällä myös havaittavaa huonoa oloa ollut pari-kolme päivää. Yritän pistää myös väsymyksen piikkiin, takaraivossa pieni toiveikas ajatus, että olisko hurjan aikainen raskausoire (kiinnittyminen??), mutta eipä tässä nyt vielä kannata testaillakaan ennen ensi viikon loppua. Elämme jännittäviä aikoja!
Minäkin imetän edelleen nyt 13kk ikäistä poikaa, kaksi imetyskertaa tulee päivässä. Kierto käynnistyi marraskuussa, silloin imetin vielä yötä päivää.
 
Milloin meinaat testailla indie? :)

Tänne rantautunut lisäksi vilunväristykset ja lihasjumit. Hirveä pelko että oon kipeäksi tulossa ja että tarttuisi poikaan :( poika ollu kiukkuinen ja päiväunetkin jäi vähiin. Kunpa hällä olis vaan hampaista johtuvaa!!
 
Aattelin ehkä viikon päästä lauantaina. Tää mun kierto on sen verran epäsäännöllinen, että kp 31 on tiistaina (usein ollu kierto ton 31 päivää), mut edellinen kierto olikin 34, joten vasta loppuviikosta kannattaa tuhlata testiä, jos ei menkat ala sitä ennen.
Voi sentään, jos teillä ollaan kipeeks tulossa. Uskotaan nyt kuitenkin, että sulla oireilee alkuraskaus ja pojalla hampaat! Mäkin oon muuten ollut ihan jäässä tänään, vaikka muuten ei oo yhtään flunssakipee olo.
 
Vargynja ei oo vielä oikeen mitää selvyyttä työhommiin tullu, pitää mennä juttelemaan ensi esimiehelle ja sitte miehen kans uusista.. :)

Ja syksyinek kiva olis jos tulis! Tilaukses on identtiset kaksostytöt :'D

Ja tuosta iästä niin meillä koko suku lisääntyny siinä 20-24v kieppeillä ja toinen polvi (eli mun sukupolvi) samaa iäs nii seki vaikuttaa. Ja iso osa kavereista on lisääntyny 20v tienoilla. Meilläki kuitenki oltiin naimisis ja miehellä vakityö ja tupa ostettu että vakaa elämäntilanne vaikka "nuorena" lapsi tehtiin :)

Esikko toivottavasti saat töitä! :)

Heppunen täälä kierto ei oo viäkää käynnistyny kunnolla, imetän vielä ja kiinteät menee. Yritystä käynnistymiselle siis on!

Vimma ja indie toivotaan plussaa ;)
 
Tervetuloa Heppunen! Mulla kierto käynnistyi 11kk iässä varmaan koska kiinteitä alkoi mennä enemmän mikä sai aikaan sen, että ei tissiä syönyt niin paljoa vaikka imetyskertoja oli yhtä monta eli jokaisen aterian yhteydessä ja kerran yöllä. Kierto tosin oli tuolloin epätasainen ja pitkä. Normaalimittainen siitä tuli muistaakseni siinä 1v 3-4kk iässä kun imetyskertoja oli 2-3 jäljellä (alettiin hiljalleen vähentämään vuoden iässä töihin paluun takia, mutta valmis poika siihen jo oli, yhden imetyskerran oli melkein oma-aloitteisesti hylännyt).

Niemja, toivottavasti saat sen työpaikan. Ja toivottavasti miehesi ymmärtää olleensa vähän tyhmä.

Toivottavasti teidän kaikkien oireilijoiden oireet tarkoittaa raskautta eikä mitään flunssia.

Itse elelen täällä tylsää vaihetta. kp7 taitaa olla menossa. Vuoto sentään loppunut.
 
Täältä taustalta teitä seuranneena, ajattelin tulla kertomaan kuulumiseni.

Elikkä meillä on täällä kotona 9kuukauden ikäinen "vauva" ja vuodenvaihteessa annettiin toiselle lupa tulla. Kiertoni ei ollut käynnistynyt vielä kunnolla. Edelliset menkat oli tammikuussa ja seuraavia odottelin. Nyt oltiin lähdössä mökkeilemään ja sovittiin, että teen raskaustestin perjantaina ni saan varmuudella juoda viiniä mökillä.

Noh, yllätykseksi testi oli positiivinen <3 Lauantaina tein vielä viikkonäytöllisen testin ja raskaana 3+ tuli näyttöön. Nyt onnellisissa, mutta kauhunsekaisissa tunteissa odotella huomiseen, että pääsee soittamaan neuvolaan. Sais varmuuden kuinka pitkällä raskaus on. Esikoisesta sentään tiesi kuinka pitkällä raskaus oli, nyt ei pysty sitä ite varmasti laskemaan.

Nyt vaan toivon, että pienellä kaikki hyvin ja pysyy matkassa loppuun asti :)

Toivottelen näitä plussatuulia teille kaikille!
 
Täällä jäätävä olo jatkuu. Väsyttää, vatsaa kivistää, etova olo, kaikki hajut tekee pahaa, ruoka ei maistu mutta nälättää ja lämmöt koholla 36.8 (norm. 35.8). Tekee mieli mansikkamehukeittoa :D en tosiaan usko että raskaana olisin. Mies tätä jo ehdotti. Oon viimeksi testannu tammihelmikuun vaihteessa. Ja menkat kumminkin oli helmikuussa. Tosin voihan menkat olla vaikka olisi raskaana mutta oon aina ajatellut että se on harvinaista ja näin ei mun kohdalla ainakaan tapahdu. Ensi viikonloppuna pitäis menkat alkaa jos noiden edellisten mukaan lasken. Sit ajattelin et voishan ovulaatiokin oireilla näin? Jos tämä kierto onkin ihan sekaisin. En tosin oo havainnu mitään ovislimoja enkä varsinkaan haluja :D
Kyllä epätoivoista ja sekoilua mutta on tänään testi silti haettava kun on olot tämmöiset että saadaan mielenrauha.
 
Kotimaman oireet kuulostaa siltä itseltään, sulla on kyytiläinen siellä :happy:

Täällä alkaa täti häipymään, kp5 menossa.

Millä annostuksella ootte ottaneet foolihappoa? Mä ostin sitä Folirenia raskausvitamiinien lisäksi. Niissä ois yhteensä 0,8mg foolihappoa. Todennäköisesti otan vain jompaa kumpaa päivittäin. Laitoin miehenkin nyt foolihappokuurille :grin
 
Äh. Päätin etten alakaan sekoilemaan testien kanssa taas, testipäivä olkoon se ensi perjantai tai viimeistään lauantai :) nyt olo alkanut muuten helpottaa, mutta kohdun kohdalla välillä tosi kovaakin kipuilua (jomottelua) sekä viluttaa ja alaselkä kipeänä. Ihan ihme oireita ollut tämän viikonlopun. Olispa nämä nyt vaikka jostain kiinnittymisestä johtuvia. Tosiaan esikoista yrittäessä maltoin odottaa ihan testipäivään jolloin tein positiivisen digin. Nyt toista yrittäessä meni joulu-helmikuun alun aikana 10 testiä -turhia negoja kaikki! 8D

Onko kukaan muu testailemassa ensi viikolla? :)
 
Tuo 10 kuulostaa mun korvaan vielä vähähältä :D mulla meni varmaan 30 vähintään viime kierrossa! :Ddd no okei mulla oli niin pitkä kierto että kp 30 jälkeen tein joka päivä! välillä kaks :D
 
Mulla jatkunut etova olo tänäänkin, epäilen jotain lievää vatsapöpöä. Nyt illalla on alkanut vatsassa sellainen lievä menkkajuili-kipu. :meh: Menkat vois alkaa tiistaina, jos kierto sen 31 päivää. Ens viikon aikana joka tapauksessa. JOS ei oo alkanu perjantaihin mennessä, niin sit testaan. Otetaanko Kotimama viikonlopuna tupla-plussat??!!! :nailbiting: :happy:
 
Onnea Snadi! Hyvä saada tähän ketjuun plussaakin. :)

Kotimama ja Indie hypätkää Snadin mukaan plussaamaan! Kotimamalla varsinkin kuulostaa lupaavalta oireet. :>
 
Esikko, onnea työhaastattelusta! Ei ole tänä päivänä mitenkään läpihuutojuttu tuo haastatteluun pääsy, joten puoli voittoa jo sekin :) Hirmusti tsemppiä, hyvin se menee!

Tervetuloa mukaan heppunen!

Niemja, sä oot ollu niin aikuinen jo niin nuorena...Ja siis tarkoitan tätä vaan hyvällä! Itse tunnun joskus jämähtäneeni jonnekin sinne teini-iän tasolle :D Me havahduttiin oman kämpän ostoon, vasta kun positiivinen raskaustesti oli tehty esikoisesta. Ja silloin alkoikin paniikki pankkilainan saannin kanssa, kun mulla oli määräaikainen työsuhde. Noooooh, onneksi saatiin yksi pankki vakuutettua luotettavuudestamme :D

Kotimaman oireilut tosiaan kuulostaa Olivian sanoin ihan siltä itseltään ;) Oot kyllä kärsivällisyyden sankaritar, jos maltat noilla oireilla olla testaamatta kuin vasta perjantaina tai lauantaina! Mut ei hätää, me ei tuomita, vaikka sortuisit jo aiemmin:grin

Onnea snadi ihanasta testituloksesta :) Kiva välillä huomata, ettei sen raskautumisen tarvitse niin kamalan hankalaa olla edes tänä päivänä. Tässä alkaa jo vieraantua reaalimaailmasta, kun meidän ketjussa ei ole plussia näkynyt :P

Indiellähän on hyvin lupaavaa oireilua myöskin! Ei se etova olo kuule mistään vatsapöpöstä johdu, vaan siitä, että sulle on pieni takiainen tarttunut mukaan ;)

Täällä oli eilen selvä ovispäivä eli ei ollu testit väärässä. Jouduin taas ottamaan parasetamolia särkyihin, jotta kykenisin pupuilemaan. En kyllä muista, että ennen aktiivista yritystä olisi mitään oviskipuja ollut..tai sitten en vaan tajunnut yhdistää niitä siihen ja kuvittelin esim syöneeni jotain outoa tms. Enivei, tallettelut tehty dpo -2 ja dpo 0, ja nyt voi viikon elää taas seesteisesti, kun mihinkään ei voi vaikuttaa ja sitten voikin alkaa panikoimaan "oireita". Voi kunpa tämä vuoristorata-ajelu saisi tällä kertaa onnellisen päätöksen eikä alkaisi alusta!

Syksyinen kp 16/24-27, dpo 1, yk 6
 
Kotimama ja indie nyt plussat molemmille!

Syksyisellä tallettelut osunu kohdilleen, toivottavasti tuottaa tulosta parin viikon päästä ;)

Ja aikuistumisesta, kototilanne pakotti aikuistumaan teininä jo, kaikki luuloo mua yli 30v nyt jo :D
 
Takaisin
Top