Toinen haaveissa <3

IceQueen, miulla kierto käynnisty päivän tuhrulla, eli periaatteessa oli ekat "menkat", sitten siitä joku pari viikkoa bongasin oviksen ja sit tulikin jo ihan kunnon menkkoja! Toivottavasti siullakin nyt käynnistyy :)

Mannikka 14+3
 
Miekii niemja oon joskus päättäny et lapset ennen 30v ikää :grin Oikeeta miestä ei vaan meinannu löytyy (välillä en oo varma oonko vieläkään löytäny oikeen miehen...) Mut tässä sitä ollaan, yks lapsi vasta ja pari lisää haaveissa, pitäs tärpätä nopeesti ja tulla tuplat että kerkeis ennen kolmeakymmentä :p
 
Saako kysyä miks 30 v rajana?

Täällä toivuttu pettymyksestä, nyt tietää taas ettei mihinkään oireisiin ole uskomista. Me himmaillaan tämä kierto vielä, huhtikuun menkkojen jälkeen sit kaikki peliin :cool:
 
heippa taas uudet ja "vanhat" ☺ mä kans niemja oon ajatellu et lapset 20-30vuotiaana, mut puolessa välissä mennään ja yks lapsi onnistuttu saamaan, eikä seuraavaa näy eikä kuulu. Joten teen vaikka nelikympiks asti :D Tuplat pitäs saada ku antaa odotuttaa! Kp22/28-30 ja ainut oire on finnit, mutta niitä nyt tulee muutenki aina ennen menkkoja :(
 
olivia82, mulla ei siihen mitään parempaa syytä ole, niin olen vaan ajatellut. Sit ku olis lapsiluku täynnä vois keskittyä töihin ja perheeseen ja lopettaa tän ainasen yrittämisen. Ja aattelen että josko sillon olis vielä vähä hedelmällisempi(jep niin näkyy). Mutta jos 30 pamahtaa mittariin ennen ku on katras kasassa niin hyvin voin vielä sillon tehdä, jos vaan tärppää! :)
 
30 ikävuoden jälkeen alkaa naisella hedelmällisyys heikentyä ja raskauden riskit on suuremmat, siks 30 :) Mut eipä tässä itekkää näytä ennen sitä keretä lapsia tehä joten nähtäväksi jää miten paljon yli 30 mennään :grin
 
Mulla oli aikanaan takaraja ensimmäiselle 28 vuotta :) en enää muista miten juuri siihen ikään laskelmoin , eka tuli (yllätyksenä) vähän ennen ku täytin 26 :P nyt ois kiva saada se toinen ennen ku täytän 30, mielummin ennen sitä 28 :grin
 
Älä hätäile icequeen :) mullahan oli se päivän tuhru sillon tammikuus ja sit ei mitään. Siitä 2vk taas ovis oireet ja siitä parikolme viikkoo niin kunnon menkat. Eli täällä meni samoin kuin mannikallakin :)

Täällä olo viime yönä jomoja. Voi kyllä johtua mistä vaan. Oon taas käyny pitkiä juoksulenkkei niin saatto olla "lihassärkyäkin" alavatsalla xD
 
Mä en oo ikinä halunnu vanhana lapsia ja koin olevani vanha äidiksi nytkin ku olin 24v ku esikko syntyi. Lasten kans jaksaa paremmin ku tekee nuorena ja sitte saa keskittyä omaan elämään ku tekee lapset pois alta ja saa ne pois kotoa ennenku 50v täyttää :D ja haluan voida nauttia lapsenlapsistaki vielä, jos ekan saa 35v ja se saa ekan 35v nii ei siinä juuri nauti ja jaksa lapsenlapsen kans olla. Jokainen kuitenkin tekee tyylillään ja me halutaan nuorena ne ja mä koen itte olevani 30v jo liian vanha lapsia tekemään.. Aina mulla oli toive että lapset olis tehty jo 25v mutta siihen en päässy joten uus rajapyykki on 30v.
 
Hah niemja :D mun äippä jaksaa telmiä lapsenlapsensa kanssa aina kun nähdään :) Äitini eli poikani mummo täyttää 46v ja on muuten myös 3vuotiaan pikkuveljeni äiti :) ja tämä kaveri ei oo helpoimmasta päästä ollut, silti äippä vetäny mielestäni paremmin valvomisen putkeen kuin minä vaikka saarta joidenkin mielestä olla vanha :D täällä siis ajoittain väsynyt, valvomisesta sydämentykytystä saava 26v mutsi :) varmaan jaksaminenkin siis yksilöllistä. Mullakin on kans haaveena saada lapset alta 30v. Toivon että kakkonen tärppäisi lähiaikoina <3 Tosin joskus parikymppisenä paniikkiraskaustestiä tehdessä pelkäsin raskautta kun olin mielestäni ihan nuori neito vielä :D

Mulla tekis hirveesti mieli testailla vaikka ei ole mitään testattavaa. Tänään ovisoireista laskettuna dpo6. Blaah. Ja väkisin miettii temppuiliko tääkin ruho taas vaan :D
 
Muokattu viimeksi:
Miusta taas tuntuu et oon vauvakuumeillu jo ihan tosi pitkään :D tosin johan siitä on melkein 10 vuotta, kun aloin 17 -vuotiaana vauvakuumeilee ;) sillon oli ajatuksena et vähän opintoja alle ja sit yrittämään.. Aina oon aatellu et alle 30 v lapset, luulen et johtuu siitä et äiti on puhunu et alle 30 v on hyvä tehä lapsia :p miun äiti on siis 54 ja ihan hyvässä iässä vielä hoitamaan lapsenlapsia. Tosin miinuksena se, et porukat on vielä kymmenisen vuotta töissä, eläkkeellä ois enempi aikaa..
 
Älkää nyt turhaan mitään kolmenkympin rajapyykkiä pelätkö! Hedelmällisyys alkaa sitäpaitsi laskea heti naisen ensimmäisten kuukautisten jälkeen että silleen. Ja valvomisen kanssakin pärjää kyllä, alkuvaiheessa hormonit auttaa ja jos tilanne pitkittyy niin pitää osata hakea apua että saa itse levättyä. Mulla tulee kesällä mittariin se pelottava 30 ja ei tunnu missään :woot: Esikoinen syntyi kun olin 28. Mieluummin näinpäin että ehdin elää sitä kuuluisaa nuoruutta ja nauttia vapaudesta, nyt tuntuu hyvältä ja oikealta mennä perhe edellä. Ja kun kuitenkin välillä pääsee tuulettumaankin niin olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen elämään, tietty se pikkukakkonen vielä puuttuu mutta tilauksessahan tuo jo on :grin

Kp2 ja onpas kyllä runsaat menkat :shifty: Miehen käskytin jo aloittamaan raskausvitamiinit, ennemmin kai niistä hyötyä on hänenkin osuudelleen kuin haittaa, koska foolihappo.

Missä on palstan plussat, huhuuu :talk017
 
Mä olin ite ihan kakara päälle parikymppisenä, enkä olis ollut ikinä valmis saamaan lapsia silloin. Mua ihmetyttää niin monen mielipide, että 30 "liian vanha" johan tässä alko tuntee ittensä ikälopuks (no en oikeesti tunne!) mut henk koht asioitahan nää on ja riippuu ihmisestä..
 
Juuri niin että toiset on valmiita aiemmin ja toiset myöhemmin. Itte hoidin 15v oman pikkusiskoni ku oman vauvan ja siitä lähtien oon kuumeillu omaa. Mies on meillä ollu se joka pisti hanttiin ja onneks pisti sen puolesta että tuli vasta avioliittoon lapsi ku sitä aina toivoin. :)
Mutta meillä huomas ku äiti teki mut ja veljen 21 ja 23v ja nuoremmat 32 ja 37v nii ihan eri kaliiberista on nuoremmat sisarukset! Ei niitten kans tehdä mitää samalla lailla ku meidän kans ja niillä ei oo kuriakaa nimeksikää yms, tästä äitille sanoin kerran niin tokaasi vaan että opit sitte aikanaan miten pääset helpolla..
Mä elin oman nuoruuden jo 18-20v nii olisin ollu aikaa tosiaan jo valmis ja alotettiinki 22v yrittään ja tärppäs 1.5v myöhemmin.. Mutta tämä on niitä asioita jotka herättää mielipiteitä ja oikeaa ikää/tapaa ei oo :) osa on valmiita 16v ja osa 36v.
 
Mä täytin 26 kun esikoinen syntyi, nyt mun seuraava synttäri on 34 ja toivon et kakkonen syntyis ennen kuin täytän 35. En koe olevani vielä mikään ikäloppu, vaikka tottahan se on että naisen hedelmällisyys laskee iän myötä ja se pitää tiedostaa kun miettii montako lasta haluaa. Fyysisesti olen paremmassa kunnossa nyt kuin parikymppisenä. Minusta tuosta naisten 30 rajapyykistä kohkataan ihan liikaa ja siitä oli vasta joku tutkimuskin tehty, ettei tuo ole mikään "parasta ennen" - päiväys eikä riskit kasva juurikaan jos on terveet elämäntavat.

Toki on hyviä asioita siinäkin kun lapset saa nuorena. Mun sisko täytti 40 ja sen molemmat lapset on täysi-ikäisiä. Mummoksi se ei vielä ole sentään tullut :grin
 
Mä olin esikoisen (nyt 13kk ikäinen) syntyessä 36 ja nyt haaveilen siis toisesta, joka syntyy aikaisintaan mun ollessa 38. En siis ole raskaana, vaikka se harras toive onkin! Mutta täytän siis lopuvuonna tuon 38. Enkä tunne itseäni yhtään liian vanhaksi jaksamaan. Touhuan ja hulluttelen pojan kanssa joka päivä. Pieni lapsi, jos joku pitää mielen ja kropan nuorena. :grin Ja meille tämä järjestys elämässä on sopinut oikein hyvin. Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä reilu 10 vuotta. Ehditty elää kaksin, juhlia, matkustella, käydä töissä ja hommata oma asunto. Nyt on ihana olla kotona lapsen kanssa, mulla ei oo kiire takaisin töihin, sinne ehtii, kun siellä ehdin jo olla hyvän tovin ennen lapsen syntymää.
Ja kyllä minäkin myönnän, että oviksen ajankohtaa tulee laskeskeltua ja petipuuhia ajoitettua niille nurkille paljon ahkerammin, kuin muuten. Toivon, että tähän toisen yritykseen ei menisi yhtä kauan, kuin ensimmäisen (melkein vuosi), koska kyllä se aika suorittamiseksi ja pakkopullaksikin ajoittain meni. Ja negojen testaaminen tai menkkojen alkaminen on aina niin masentavaa, kun yrittää. Joten tsemppipeukut kaikille pystyyn niiden plussien suhteen tähän kevääseen! :Heartred
 
Mä oon tyytyväinen, että oon saanut säätää ja touhuta ennen lapsen saamista :) myös luotto itseeni ja omaan tekemiseeni on korkeammalla kuin nuorempana. Täytin 26 sinä vuonna kun esikoinen syntyi, ja se oli aivan passeli aika. Miehellä ikää hiukan enemmän, että kiire tulee ehkä enemmän sieltä puolelta :wink

En tiiä, miten sen oviksen kanssa käy.. Ei tarvis nyt kovin pitkään odotuttaa. Nyt kp20 :shifty:
 
Päivää taas tänne. Tämä viikko on ollut kiireinen niin en ole taaskaan ehtinyt ja jaksanut kirjoitella niin paljoa kuin olen halunnut. :/ Meidän esikoinen syntyi syyskuussa ja musta se oli siitä kiva aika syntyä että kun tuli kevät ja kesä, oli juuri siinä iässä kun osaa ja haluaa tutkia ulkona vähän enemmänkin. Uutta syyslasta en tosin toivo, kun sitten yritys kestäisi taas hirveän pitkään. :D Varmaan kaikissa vuodenajoissa on omat hyvät ja huonot puolensa.

Toivottavasti Kotimamalla halut tarkoitti ovista ja tallettelut tuotti tulosta. Pidän peukut pystyssä. :)

Tervetuloa Makarelli ja onnea yritykseen. :>

Kurjaa niemja että teille tuli riitaa miehen kanssa. :( Mies oli kyllä tosi ajattelematon ja musta on vähän törkeetä että se yrittää estää sua saamasta vakityötä. Ne paikat on kumminkin kiven alla. On kyllä ristiriitaista kun sä oot vaan lekotellu kotona ja miehesi sitten joutuisi raatamaan kotona lapsen kanssa. Toivottavasti tulee järkiinsä ja hoitaa oman osuutensa lapsen hoidosta. Mikä teidän tilanne on nyt asian suhteen? Mä puolestani olisin oikein mielelläni ollut pidempään kotona lapsen kanssa. Jollain tavalla kyllä ymmärrän kantasi, lapsen kanssa on raskasta vaikka lasta kuinka rakastaisi, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Olen todennut että ei ikinä pidä sanoa että lapsi nukkuu hyvin ellei ole nukkunut jo vähintään viikon putkeen hyvin.. Seuraavana yönä ei nimittäin nukuta.

Veeramo, mä jatkan raskaus/imetysvitamiinien syöntiä vaikka imetys loppuikin ja saan niistä foolihappoa. Jos joku kysyy voin sanoa että syön purkin loppuun (no ainakin vielä). :D

Tervetuloa Kaku. Toivottavasti toista odottaessa voit paremmin.


Pahoittelut tädistä ja onnea uuteen kiertoon Olivia, Avvi,

IceQueen, toivottavasti tuhruilu tarkoittaa sulla kierron käynnistymistä.

Mä olin 22 kun esikoinen syntyi. Melko nuori siis täälläkin, mutta en koe olevani mitenkään kamalan nuori äiti. Nyt on ikää 24 ja taidan olla 25 (toivottavasti en vanhempi) kun toinen syntyy. Se oikea ikä taitaa olla jokaisen oma asia. Meille sopi näin, toisille nuoremana, toisille vanhempana. Äitini taas täyttää jo 55-vuotta tänä vuonna ja isäni on siitä pari vuotta vanhempi. Olen itse kuopus.
 
Huh, onpa täällä ollut aktiivista keskustelua :)

Niemja, tosi hyvä, että oot päässy välillä töihin tuulettelemaan päätäsi! Ja vielä on kuule hyvin toivoa, että kerkiät sen kolmannenkin saamaan ennen kolmekymppisiä. Kukapa tietää, ehkä seuraavaksi tulee kaksi kerralla ;)


Veeramo, ihan mahtavaa multitaskausta! Taidot tulevat varmasti hyödyksi myös silloin, kun toinen vipeltäjä astuu kuvioihin. Heh, foorumilyhenteet on aluksi aikamoista hypermystiikkaa, mutta pian jo huomaat ihan luontevasti käyttäväsi niitä. Huolestuttavaa:grin Vannoin, kun aloin tänne kirjoittelemaan, että minähän en mitään lyhenteitä käytä ja mistään tädistä puhu, mutta tässä sitä vaan niin ollaan. Vielä en ole sortunut plussatuulien, tarrasukkien ja vauvaliimojen toivotteluun, mutta eiköhän ne ole seuraava askel:p

LaRa, iiks, vielä viikko jännättävää sulla! Raportoihan heti, jos alkaa oireentynkiä ilmenemään. Näillä näppäimillähän sen kiinnittymisen pitäisi alkaa tapahumaan eikös niin?:nailbiting: Mulla on aika sama tarina kuin sulla lapsista tykkäämisen suhteen. Vielä muutama vuosi sitten en innostunut yhdestäkään lapsesta ja nyt mun mielestä vauvat on jotain ihan parasta ja muidenkin lapset kuin oma on kivoja :) Tosin mulla tuntuu tää lapsista tykkääminen kulkevan vielä oman lapsen iän mukana. Eli en innostu hirveästi yli vuotta vanhemmista kuin mitä oma poika, koska en vaan ymmärrä heidän maailmaa vielä. Näin olen ainakin asian itse tulkinnut :D

Kotimama ja LaRahan on ihan dpo-kamuja melkein eiksni? Kotimamallakin pian jännät paikat siis..Voi kunpa <3

Täällä ikää juurikin tasan se kuuluisa 30, esikoinen syntyi kuukautta ennen kun täytin 29. Tää on ollut meidän perheelle ihan passeli aikataulu, kun tässä ajassa oon ehtinyt kypsyttelemään tarpeeksi ajatusta lapsista. Tuntuu hassulta lueskella teidän, jotka ovat halunneet lapset nuorina, kokemuksia, sillä itselleni sellainen ajatusmaailma on ollut niin kaukainen eikä omassa lähipiirissänikään ole tällaista ajattelua ollut. Mähän olin mun kaveripiiristä ihan ensimmäisiä, jotka sai lapsen ja edelleenkin oikeastaan olen. Niemjalla ainakin oli sisaruksia, jota hoivaillut, oliko muillakin? Voikohan tällainenkin asia vaikuttaa lapsensaanti-ikätoiveeseen? Mä oon ite ainoa lapsi ja vasta näin äitinä päässyt tutustumaan pikkulapsimaailmaan. Nyt oon tietty sitä mieltä, että olisihan tällainen onni voinut elämääni aiemminkin tulla, ei se olisi mitenkään voinut olla huonokaan asia :) Mutta en kadu, ettei tullut lähdettyä hommaan aiemmin, sillä vaikka jälkiviisaana voin sanoa, että olisin ollut valmis aiemminkin, niin todellisessa elämässä minusta ei kuitenkaan vielä tuntunut siltä.

Tänään muuten pärähti o-plussa testiin, että prkl ainakin jotain plussia näkyy tässäkin ketjussa :grin

Syksyinen kp14/24-27, dpo -1, yk 6
 
Täällä jännittävät päivät menossa ens viikolla työ haastattelu jos sais työpaikan :) ois kiva lähteä töihin ku sais enemmän rahaa mutta toisaalta ois kiva olla esikoisen kanssa kotona <3 esikoinen siis 1,4 v. Mutta jos töihin pääsis nii toisen yrittäminen menis ehkä nopeampaa kun ei aattelis koko ajan :D ja raha tilanne ois parempi :)
 
Takaisin
Top