Toinen haaveissa <3

Pahoittelut olivia!

Kaku tervetuloa! Toivottavasti mieskin lämpenis ajatukselle!

Avvi toisaalta jos testaat ja vuoto alkaa niin pääsisit nopeampaa uuteen kiertoon ja uuteen yritykseen ;)
 
Mulla siis kp17 yk2, mutta takana tosiaan vuoden odottelu ja kärvistely kierron alkamista.. Tänään ollut vähän ovistuntemuksia, jospa tää tästä.

Tervetuloa Kaku!

Höh, Olivia!

Avvi, kuulostaa erikoiselta nuo tuhruttelut! :nailbiting:



 
Harmi juttu Olivia. :/ Ja tervetuloa uusille yrittäjille mukaan!
Niemja, toivottavasti saatte hommat selvitettyä ja saisit vakkariduunin. Ei kai sekään työ nyt mitään 24/7 ole, että vaikka miehes on heinäkuussa lomalla ja sä palaat töihin, niin et ole joka päivä koko päivää siellä työmaalla. :p Ollaan muuten samalla alalla hommissa. :wink

Mulla ei ollut itsellä mitään tunnistettavia ovisoireita missään kohtaa, mutta ei ole kyllä koskaan ollutkaan. En siis tiedä, onko ovista edes ollut. Oletettu aika oli viime viikolla haarukalla ti-pe. Eli menkat alkais ens viikon ti-pe. Testaamaan viitsin siis ruveta ens viikon viikonloppuna. Voi kun pääsiskin testaamaan!

Nyt hei kamoon jollekin ee eka r-plussa, niin saadaan tämä ketsuppipullo auki! :grin
 
Kotimama ehkä siellä oli nyt oireettomampi ovis, ollaa optimistisia :) Toki imetys voi vielä sotkea ja kiertokin siellä vasta käynnistelee.

Makarellille tärppionnea ja esikoiselle tulkoon pian kaveri :)

Voi niemjan mies mitä menny möläyttämään... Ei ajatellut sanomisiaan. Meillä joskus vähän samanlaista keskustelua ollut mutta taitaa tuo mies nyt paremmin ymmärtää täällä että ei se kotona lapsen kanssa olo ole oleskelua. Toivottavasti siun työkuviot järjestyy :) En muista onko teillä esim. mummolaa lähellä jonne vois lapsen viedä välillä hoitoon että mies saisi myös lomailla?

Veeramo miulla ollu raskaus ja imetys vitamiini käytössä esikoisen odotusajasta asti, siinä foolihappo + muut tarvittavat, otan lisäks purkista vielä vahvan D vitamiinin, magnesiumin, sinkin ja folirenin.

Tervetuloa kuumeilemaan Kaku :) Kaikki raskaudethan ovat erilaisia joten ehkä seuraava on helpompi.

Avvi testaa aamulla? :wink

Mie toivoisin alkuvuoden vauvaa. Poika nyt 1v 2kk, syntyi tammikuussa ja ihan hyvin meni vauva aika. Synnytyksestä toipuessa meni miulla pitkään joten ulkoilemaan päästiin kunnolla vasta kun kevät oli jo tuloillaan :) Eihän sillä oikeesti mitään väliä ole milloin lapsi syntyy kunhan syntyis, mut kevät vois olla kiva kun vois nukuttaa ulkona ja ei tartteis niin paljon pukea vaatetta päälle pienelle ja kesä tuloillaan.

Mie yritän nyt taas aktivoitua kirjoittelemaan kun näyttäis että täällä vihdoin alkaa jotai tapahtua kierron käynnistymisen suhteen!! :dance011 :dance018 :happy093
Jotai ruskeen punasta vuotoa tuli eilen vähän yhellä vessakäynnillä, pidän sitä hyvänä merkkinä. Viikko sit oli kovasti limoja kans joten ehkä tää ruho yrittää ovuloida :grin Onhan tuota jo vuosi odotettu ja toista kuumeiltu...
 
Indie hauska kuulla että muitaki tällä alalla! :) Toivotaan parasta että sielä olis vaan oireeton ovis ja se plussa pian ;)

IceQueen meillä mummolat on molemmat yli 200km pääs että valitettavasti niistä ei kovin suurta apua oo :/ mutta toivottavasti nyt asiat järjestyy! Ja hienoa kuulla että sielä kroppa alkaa pikkuhiljaa heräilemään ;)
 
Tervetuloa mukaan Kaku15, toivottavasti tulisi nopsakka tärppi teille! Ja tosiaan, kaikki raskaudet ovat erilaisia, joten on hyyyyyyyyvinkin mahdollista, että seuraavalla kerralla pääsisit helpommalla :)

Olivia, voi kurjuuksien kurjuus... Pahoittelut ja voimia!

Avvi, hmmmmmm... Onko sulla mitään "oloja"? Nyt kyllä vaaditaan testiä kehiin!! ;)

IceQueen, jeeeeeeeee hyvältä kuulostaa tuo vuoto! Onnittelut, vaikuttaa siltä että pääsette piakkoin ihan oikeasti yrittämään toista pientä <3

Tuntuuko kenestäkään muusta, että petihommat on menny aikamoiseksi laskelmoinniksi tässä yritysaikana? Just totesin tänään, että vähän tekis mieli, mutta kun mies on perjantaina poissa ja silloin olisi todennäköisin ovispäivä, niin olis hyvä, että ainakin huomenna talleteltais ja jos jo tänään pupuillaan niin jaksaako sitä sitten huomenna, joten päät(etti)in skipata tältä illalta :o Ja sitten sitä kuitenkin huomaa miettivänsä, että eihän tule liikaa taukoa, että oikeana hetkenä olisi priimaa tavaraa saatavilla..kamoon, minne meni kaikki hauskuus :p
 
IceQueen, toivottavasti kierto viimein käynnistyy! Ja heti hedelmällisenä! Itse olen yllättynyt miten nopsaan kierto näyttäisi asettuvan, tosin nähtäväksi jää ovuloinko..

Kiitos, toivon todella että uusi raskaus olisi ainakin pahoinvoinninsuhteen erikaliiperia :yuck: ei montaa työkykyistä päivää mahtunut viikkojen 7-22väliin, tiputuksessakin sai olla useammin.. mutta primperania sentään muutama levy jäi joten onpahan hätävara valmiina o_O

Itsellä tahtoo olla vaikeuksia muistaa edes d-vitamiineja ottaa joten foolihappopurkki pitäisi kyllä laittaa ostoslistalle kun sitä suositellaan jo yritysaikana..

Petihommat ei vielä tunnu pakkopullalta, mutta kyllä tuo esikoinen sen verran tahtia on harventanut että pieni ressi päällä että kuinka ajoittaa ne harvahkot kerrat vireystilaan ja kiertoon sopivasti :) noh, tämäkierto vielä harjoitellaan, mutta jospa sitä enskierrossa pääsisi jo jännäilemään alkuvuoden vauvaa :smiley-bounce013
 
Kaku15, minäkin syön multivitan raskausvitskuja joissa hyvä määrä foolihappoa, suosittelen! Meillä joskus mieskin vetää sitä :grin

Mulle on kyllä nykyään myös aivan sama että koska vauva syntyisi. Kevät- tai kesävauva olisi ehkä kivoin kun saisi kölliä vauvan kanssa jossain varjossa ja mies ja monet tukiverkkolaiset olisi lomilla ja sitä myöten käytettävissä myös esikoisen viihdytykseen. Esikoinen syntyi syksyllä ja olihan se aika rankkaa kun pimeys vaikuttaa muutenkin minuun vähän alavireisesti, mutta oli kyllä ihanaa kun kevättä kohti mennessä vauvakin alkoi olla jo vähän isompi niin päästiin mm rattaisiin jo istumaankin.

Jos kunnon vuoto ei tänäänkään ala niin huomisaamuna lupaan testata. En minä mistään "oloista" oikein tiedä, maha on ehkä vuoroin kovalla ja löysällä mutta njaah.

Jonkun kyllä pitäisi jo plussata :anyone
 
Syksyinen meillä ei oo ollu seksiä varmaan kahteen viikkoon ku koko ajan on näitä vieraita ja hyvin natiseva sänky :D mutta muuten tulee mietittyä että olis edes joka kolmas pv seksiä että mahdollisuus olis jos se kierto käynnistyis..

Avvi toivotaan että huomenna plussa pärähtäis ;)

Täälä esikko nukkui kaks yötä suht hyvin, erehdyin kehumaan sitä kaverille nii taas nukutaan huonosti. Ja nyt neljättä päivää on tosi kärttynen ja huutaa vaan (vaihteeks) että alkaa taas henkisesti ja fyysisesti olla loppu. Ja yövuoroon pitäis vielä tänään mennä :confused: onneks siä pystyy torkkua.
 
Asiahan ei minulle kuulu mutta miten ihmeessä sinä niemja viitsit ja raaskit käydä töissä, vieläpä yötöissä, kun vauvasi on noin pieni? En halua olla tuomitseva ja tiedän kyllä että kaikki toimii omalla tavallansa. Kuulostaa vaan hurjalta.

Tänne tulla tupsahti vihattu, kaivattu, ihana ja kamala kp1 :finger::wacky::banghead::p
Käsi sydämellä, tässä kierrossa vannon että ei tule jäämään yrityksen puutteesta kiinni! Greippimehua on kaappi jo pullollaan :grin Tervetuloa jouluvauva!!
 
Mulla heräs niemjalle kysymys että miten JAKSAT käydä töissä??:wideyed: musta tuntuu että vasta nyt alkaa vähän helpottaa väsymys, pikkuneiti on 7,5kk. Oon ollu pönttö niin sekaisin tän vauva-ajan että en todella edes muista niitä ekoja n. 4 kuukautta!:cool:

Mutta hienoa jos energiaa riittää! :joyful: vähän saatan olla kade sun jaksamiselle:angelic:
 
Niemja, teidän niin pitäisi hankkia uusi sänky :D Tai rasvata se! (tehdäänkö niin edes? :D) Toi joka kolmas päivä on tosi hyvä! Sä oot kyllä ihan supernainen, kun hoidat pientä vauvaa, käyt osittain töissä ja sitten vielä löydät jostain energiaa peittojenheilutteluun. Respect <3 Toivottavasti pieni palaisi pian hyviin öihin, koska kyllä supernaisenkin pitää joskus saada nukkua!

Avvi, pöh ja pöh ja pöh täti ! Ja toisaalta, jos kerran oli tullakseen niin hyvä, että tuli jo eikä jäänyt vielä väijymään kulman taakse. Ainakin pääsette nyt uuteen kiertoon uudella puhdilla! Hassua, että sulla lähtee tämä kierto käyntiin isoilla paukuilla ja mä taas oon jo jotenkin niin valmiiksi luovuttanut tän oman kiertoni suhteen. Pitänee yrittää kahmia tuota toimeliasta ja positiivista asennettasi hiukan tännepäinkin :P

Vastauksianne lueskellen noista petipuuhista heräsin siihen, että nyt loppuu mummutus minun osaltani. Taidan ihan itse tehdä tästä hommasta hankalampaa kuin se onkaan. Tänäänkään ei tullut vielä o-plussaa tikkuun, mutta prkl kyllä mies kellistetään illalla. Osittain suht otollisen ajankohdan vuoksi, mutta melkeinpä enemmän ihan vain siksi, että tekee mieli :grin

Syksyinen kp 13/24-27, yk 6
 
Hah, kiitoksia! :D
Mutta siis, mä en oo ikinä tykänny vauvoista enkä ikinä mieltäny ittiäni kotiäidiksi, kaikki sanoi että kyllä se muuttuu ku oma vauva syntyy mutta ei muuttunu. En vieläkää tykkää vauvoista (ajoittain ihan ok mutta pääosin en tykkää), eikä musta oo kotiäidiksi. Rakastan tottakai omaani enemmän ku mitää muuta mutta odotan vaan että se kasvaa ja oppii puhumaan ja liikkumaan itte ja tämä jatkuva huuto loppuis. Poika tosiaan on 4,5kk ja on huutanu elämästään 4kk. :mad: Mulla hajoaa pää tänne kotona olemiseen, ja palasin esim. vetämään voimistelua pojan olles kuukauden vanha että pääsin edes parina iltana pariksi tunniksi pois kotoa. Koko ajan on ollu ajatus että palaan töihin heti ku mammaloma päättyy ja alan tekemään keikkahommaa lomalla, varsinki niitä sunnuntaita. Kaipaan vaan muutaki ku kotona olemista! Ja oon vähä lievä ADHD että en vaan osaa olla paikoollani ja meen minimaalisilla unilla ku koko ajan pitää jotain säätää ja tehdä. Jos miehelle kävis niin palaisin jo nyt töihin jollaki 50% ja se sais olla kotona mutta valitettavasti se ei onnistu. Työ on fyysisesti onneks helppoa, ja oonki nauranu että meen töihin lomalle. :D nyt alkaa pikkuusen olla väsy mutta ensviikolla höllään. Lauantaina on viä kisat mihin osallistun mutta sitte ei oo mitää (muutaku reenejä ja pari vuoroa töitä). Äiteehini oon tullu :D
Kyllähän välillä tulee vähä huono omatunto ku oon paljo pois kotoa mutta käännän asian niin että poika oppii olemaan hoidos muillaki eikä tuu musta riippuvaiseksi ja mä saan pääkopalle lepoa. Huh ku tuli pitkä sepustus :D
 
Mää en ymmärrä ihan kaikkea täällä käytettyä terminologiaa ja lyhenteitä! :joyful: Mikä on kp? Yritän kovasti olla miettimättä raskaaksi tulemista kovin paljoa, koitan välttää stressiä ja toisaalta siinä on varmaan jotain taikauskoakin mukana, tyyliin jos uskallan antaa toiveille oikein paljon sijaa, sit ei ainakaan onnistu, jne..

Koko porukka on pienessä flunssassa ja yöunet jäivät vähän lyhyiksi, tyttö heräs jostain syystä jo seiskalta, vaikka yleensä vasta kasin tai ysin aikaan. Ollaan ihan hyvin jaksettu touhuta ja ulkoillakin, mutta oon kyllä täysin naatti. En jotenkin osaa päivällä nukkua silloinkaan, kun tyttö on päikkäreillä. Silloin, kun oli ihan pieni, taisin kerran nukahtaa päikkäreille. Synnärillä toki nukuin aina kun mahdollista :p

Vitsi nää hymiöt on kivoja tällä sivustolla! Ihanan nostalgista, näitä tuli katseltua paljon raskauden loppuvaiheessa. Mahdollinen toinen raskaus tulee varmaan olemaan aika erilainen kuin eka, ei mulla nykyisin oo niin paljoo aikaa lepäillä ja puuhailla, vessanpöntöllä istuessakin tullut tavaksi multitaskata ja heitellä samalla pyykkejä pestävien kasaan pyykkikoneen eteen. Toisaalta on tietty jo rutiinia ja oman luppoajan menettäminen ei ole enää ihan uutta. Tosin nää omat hetket voivat puuttua toisen lapsen kanssa?!:eek::dummy1: Vähä pelottaakin ja jännittää kyl paljon, että mitä siitä mahtaa tulla. Toisaalta kuvittelen, että pikkulapsiaika kahden lapsen kanssa tulee mahdollisesti/luultavasti olemaan yksiä mun elämän raskaimmista ajoista, mutta toisaalta taas haluan kiihkeästi toisenkin lapsen ja nähdä sisaruksen tytöllä. Ihmeellinen on ihmisen mieli! :rolleyes::grin
 
Ahahhaa alko naurattaa toi Icequeenin ovuloiva ruho ! siis juurikin tuo miten asian ilmaisit :D ei mut hei, toivottavasti ruho alkaisi nyt toimimaan & tsemppiä kovasti yritykseen!
Voi surku Avvi kp 1 johdosta, ensi kierrosta sitten!
Tervetuloa uusille, jos en oo jo toivotellut (dementiako?)!
Niemja, mikäs se tuommonen työpaikka on jossa pystyy torkkumaan, pitäskös tässä alaa vaihtaa, kun ei se meillä oo mitenkään päin mahdollista :joyful:
Mä taas olisin voinut jopa vielä jatkaa lapsosen kanssa kotoilua, vaikka välillä tuli toki tuon paria kuukautta vajaa kahden vuoden aikana mieleen, että työnteko vois tehdä pääkopalle ja muutenkin hyvää.
Minä oon ihan pihalla kaikkien kp:stä ja dpoista sun muista, kun luurilla selailen ja välillä mulla taukoja, jolloin tänne on tullut enempikin tekstiä.
Kp on siis Veeramo kiertopäivä, sen oon täällä oppinut :) eli kierron ekapäivästä eteenpäin/normaali kierron pituus. Ja dpo = päivät laskettuna ovulaatiosta. Ymmärsiköhän tuosta tuon taivaallista :D joku viisaampi saa korjata, jos sepustan omiani.
Mulla nyt 27-28/ei mitään hajua (epäsäännöllinen kierto)
O-plussa oli viime la muistaakseni ja su ovis, sen mukaiset oli olotkin. Eli nyt jännätään, mutta koska pessimisti ei pety, niin oon aika asennoitunut siihen että ei tainnut tärpätä, vaikka kyllä puuhasteltiin ainakin tuolloin plussapäivänä. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, joten parasta tietty toivotaan!
 
LaRa oon kehitysvammasten asuntolas missä muutamalla asukkaalla käydää yön aikana kattomas että kaikki ok nii voi välit torkkua :D
Niin ja toivotaan että ovis oli ja viikon päästä raskaus ;)
 
Tossa Veeramo siulle luettavaa ni opit nää täällä käytettävät lyhenteet :grin
http://www.vau.fi/Perhe/Huvitukset/Vauvapalstaslangia/

Miekii niemja ihmettelen että miten ihmeessä sie jaksat käyä yötöissä! Aika supernainen kyllä oot. Tänne saa lähettää ylimäärästä energiaa :grin Mie oon muutaman kuukauden ajan tehny satunnaisia työvuoroja töissä mut ne on iltavuoroja, en pystyis kuvittelemaankaa aamu- tai yötyötä, yöllä nukutaan!! :grin Tai siis herätään muutaman kerran yössä kun tuo 1v 2kk huutelee... mut siis sillon yritetään nukkua.
 
Harmi Avvi kp1 :sad001 Oli lupaavat oireet. Mut siulla näyttäis olevan suunnitelma tähän kiertoon joten plussaa kohti :)

Tännekkii sais joku lähettää sen kp ykkösen... Ei oo mitää tapahtunu sen toissapäiväsen tuhrun jälkeen, ihmetten vaa mitä se oli :confused: mut edelleen pidän sitä hyvänä merkkinä.
 
Niin ja mäkään en ole ollut ennen ikinä mikään lapsi-immeinen, mutta niin se vaan omalla kohdalla mieli muuttui kun ikävuodet alko rivakasti hiipii kohti kolmeakymppiä. Tuli ajatus, että ehkäpä sitä olis jo aika meidänkin kohdalla otollinen.
Oman lapsen syntymän jälkeen oon alkanut pitämään jopa muista (tuntemattomistakin) lapsista, jotka ennen koin usein hivenen ärsyttävinä. Ja vauvathan ne vasta söpösiä nykyään on :Heartpink
oon miettinyt, että jos tämä meidän yritys venyy ja venyy, niin jaksaako sitä enää kohta ollenkaan vauva-aikaa heräilyineen. Kyllä sen iän karttumisen oikeesti alkaa huomaamaan, ettei energiaa oo enää ihan niin kuin parikymppisenä (tai sitten se johtuu vaan elämäntilanteen muutoksesta verrattuna siihen aikaan, kun ei ollut lapsosta sun muuta). No okei, enhän ole kun vähän päälle 3kymppinen, mutta silti :rolleyes:
 
IceQueen mulla on vaan yks yö täs, muuten aamu- ja iltavuoroa sillon tällön :)

Ja LaRa mulla ei oo muittenkaa vauvoista tai lapsista muuttunu mielipide. Yhden kaverin lapset on sulosia ja nuo vauvakaverit on ihan ok mutta siihen se jää :D mulla tuli 25 täyteen ja toivon että pian tärppäis toka että kerkiääs sen kolmannen vielä tehdä, oon aikaa sitte päättäny että 30v en enää lapsia tee, katotaan miten pitää :D
 
Takaisin
Top