Toinen haaveissa <3

Tallettelut hoidettu kun superhimot oli Aino ovikseen viittaava oire ;) mut enpä tiedä.. Ovislimoja ei näkyny ja ne ollu aina. Voihan toki olla et vielä ovis tulossa..? Mut jos tää oli tässä niin jänskään kummiski parin viikon päästä. Jos nyt ovis oli niin luulen et oli lauantaina (tai su).

Mulle käy kaikkina vuodenaikoina syntyneet vauvelit :) kokemusta vaan ihan alkuvuoden talvivauvasta ja hyvin meni. Mies välillä, tosin huumorilla, sanoo että voisi yrittää niin että ei ihan loppuvuodesta "lapsiparka" syntyisi koska sit synttärit aina vikana ja teininä harmittaa. Hän kyllä tietää ettei vauvoja tilata eikä nyt oo ainakaan parin kuukauden seksilakkoon ryhtynyt :D
 
meilläkin on kyllä kova yritys päällä, vaikka nyt siltä syksyltä myöhästyttiin.. Alunperin haaveilin mahdollisimman pienestä ikäerosta, mutta onneksi se nyt ei sitten mennytkään niin kuin suunnittelin. Meidän 2-vuotias kun vaatii todella paljon huomiota, niin olen tyytyväinen että sitä hänelle nyt pystyn tarjoamaan.

Jotenkin vain istutin itseeni sen ajatuksen, että syksy ois niin bueno. Ikäeroa olisi tarpeeksi mutta ei liian vähän, voisi jäädä kesälomalta äippälomalle, ei tarvitsisi stressata miten käy äitiystukien kanssa.. Kuulostaapa tosi turhilta nuo mun perustelut :hilarious: No tulee sitten kun on tarkoitus, mutta sais kyllä tärpätä pian.
 
Vimma, mä komppaan kyllä syksyn parhautta :P Mä tykkään tositositosi paljon syksystä ja koska esikoinen syntyi lokakuussa, niin haaveena oli pikkusisaruksen syntyminen syyskuussa pikkuisen vajaa kahden vuoden ikäerolla. Nyt en tietysti enää toivo syyskuun vauvaa, koska se tarkoittaisi tärpin siirtymistä tooooooodella pitkälle :)

Mites avvi, tuliko täti vai pysyikö vielä poissa?

Iiks, Olivian huomisaamun testiä odotan kovasti!
 
Pääsin testaan huonosti nukutun yön jälkeen ja negatiivinen oli (one Step - liuska). Ihmettelen miksi hitossa sitä liuskaa pitääkin käännellä ja tihrustaa että näkyisikö eri valossa tai kulmassa jotain. Luulis sen oikean viivan sit näkyvän ihan ilman temppujakin.

Kyl nää mun oireet on taas vain tädin ilkeitä temppuja höystettynä mielikuvituksella.. Kun malttaisi mielensä ja alkaisi testaamaan vasta kun menkat on kunnolla myöhässä. Viikonloppuna vois hakea uutta testiä jos tätiä ei sitä ennen näy.
 
syksy/kevät vauva olisi kyllä kiva. Mutta nyt ei enää vuodenajalla väliä kuhan tulisi ja äkkiä!
kaikki tutut on kokoajan raskaana tai synnyttämässä. kuumeeseen ei varmaan auta sekään että pyörii fb:n vauvaryhmissä. Tuntuu että kaikki raskautuu ekasta yrityksestä ja itse ei sitten millään.
pahoittelut olivia82.
hassua kun esikoinen vaan tulla tupsahti ilman kummempia konsteja.. Ja nyt on kaikenmaailman vitamiinit, laskeskelu, greipit ja ovistestit käytössä, eikä mitään. Pitäisi kai vaan "lopettaa yrittäminen" ja ottaa rennosti, mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty.
 
Pahoittelut Olivia negasta... Mutta se voi hyvin vielä muuttua plussaksi, joten ei luovuta toivosta eihän!

Nakki, niinpä ei se rennosti ottaminen ihan niin helposti käy... Tiedä sitten mistä kuun ja tähtien asennosta nää hommat on kiinni, kun joskus tärppää jo lähes pelkästä katseesta ja joskus taas saa yrittää vaikka minkä vippaskonstien kera eikä siltikään...
 
Pakko ilmoittautua keskustelun seuraajana mukaan :) meillä oli myös tuo syksyn vauva mielessä, touhuiltiin suunnilleen noina otollisina päivinä, mutta ilman tärppiä. Nyt ajateltiin, että katsotaan vähän myöhemmin.. Ei sitten kuitenkaan käytetty ehkäisyä tässä viime kerroilla, joten jännät paikat taas odotella.. Mihinkään oireisiin en luota, koska kroppa teki kaksi viimeistä kiertoa sellaiset jekut, että molemmilla kerroilla olin aivan varma plussasta. Meillä siis 1v 2kk taapertaja entuudestaan. Katsotaan milloin saisi kaverin- ja toivottavasti saa! Otollisia hetkiä kaikille!
 
tervetuloa jännittämään makarelli :)
itsekin kehittelin viime kiertoon oireita pitkän liudan, mutta ei.. Nyt oviksesta alkaa olla viikko ja ei mitään oireita, yrittäminenkin jäi niin vähiin että ei kovinkaan toiveikas olo. Olisin kovasti halunnut vauvan vuodelle 2016, mutta se ei tainnut onnistua..
 
Makarelli tervetuloa!

Musta alkaa tuntumaan että toista lasta ei edes tehdä, oli sievonen riita miehen kans eilen.. Sain kuukausi sitte töitä, oon sijaisena kehitysvammaisten asuntolas. Sinne haettais nyt ihan kokoaikaisiaki ja tarve olis suuri ja haluaasin sieltä ihan kunnon vakipaikan ja tästä sitte miehelle sanoin eilen illalla että jos sillä saisin vakipaikan että menisin jo heinäkuusta töihin ku miehellä on loma nii mies suuttu että hän ei lomaansa käytä lapsen vahtimiseen! Mulla kilahti ihan tyystin ja mietin jo avioeron hakemista.. :mad: kuulemma miehen pitää saada lomallaan lomailla kun hän kuitenkin raataa töissä koko vuoden ku mä oon vaan oleskellu kotona vuoden. Oon nii hermona edelleen eikä olla puhuttu mitää eilisillan jälkeen.
 
voi ei niemja! Vakipaikka olis kyllä niiin hyvä! Ja lapsen kanssa kotona oleminen ei kyllä kovin lupsakkaa aina ole(ainakaan meillä). Mieskin sanonut että töissä on tavallaan helpompaa vaikka fyysisesti raskas työ. Ajattelemattomasti laukoi kyllä nyt. Jospa vielä asiaa mietittyään tajuaisi että vakipaikan saaminen nykyään ei ole itsestään selvyys, eikä äitiysloma ole mitään lomalla lekottelua. Yhtälailla lapsi on hänen ja vastuu sen mukainen.
 
Voi niemja :( teillä tais nyt mies vahingossa möläyttää tyhmästi. Väsyneenä saattaa lipsahtaa hölmöyksiä suusta.

Täällä kp 17/28? Viikonlopun jälkeen taas jäätävää turvotusta kuten edellisen oviksenkin(?) jälkeen. Esikoista ennen tämmöistä ollu ikinä. Mitään ovisoireita ei vieläkään eli ellei tämä eka kierto veny ihan mahdottomuuksiin niin menen nyt sen mukaan että testailen ensi viikon perjantaina tai lauantaina :) mulla aina ollu vaan niin klassiset ovisoireet ja nyt ei himoja enempää :D voihan olla et kroppa vielä ihan sekaisin imetys+kierron käynnistymine ja on ovuloimaton kierto. Mut sehän olis tylsää jos näin olis eli jänskätään ens viikon lopussa mielummin ;)
 
Ootteko aloittaneet foolihappolisän ja D-vitamiinin käyttöön jo nyt yritysvaiheessa? Mulla ollut käytössä joitakin kuukausia, pari kk ennen aloitusta suositellaan foolihapon käytön aloittamista.

Mua jännittää niin kovin, milloin mahtaa tärpätä tai tärppääkö. Imetän vieläkin taaperoa, menkat tulleet jo lähemmäs vuoden, mutta vähän epäsäännölliset. Ja mulla lisäksi polykystiset munasarjat, joten munasoluja lienee tavallista vähemmän jäljellä ikääni nähden. Ikää jo vähän päälle 30 myös, joten nyt on hyvä aika sisaruksen saada alkunsa. Ehkä sitten lakkaan stressaamasta hedelmällisyyttäni, kaks on jo ihan riittävä lapsiluku meille. Ois niin kivaa saada lapselle sisarus. Itelläni ei ollut. Ehkä voi olla vähän ihannoitukin kuva sisarusten välisestä suhteesta mulla :D
 
Vakity:grinöpaikkahan olisi loistava, niemja! Toivoytavasti teillä mies tulee järkiinsä asian suhteen. Eipä vanhemmaksi tulemisen jälkeen lomailu enää ole samanlaista kuin ennen, löhöily ja omat puuhat jäävät väjemmälle, kun on pieni lapsi huolehdittavana. Hoitovapaalla oleminen tekis hänelle varmasti hyvää, siinä vasta näkee koko totuuden siitä, millaista on kantaa vastuu lapsesta yksin toisen työpäivän ajan. Meillä miehen silmät on auenneet, kun on ollut välillä lapsen kanssa kotona mun käydessä osa-aikaisesti töissä. Kuulemma kotipäivät paljon raskaampia kuin työpäivät. No shit.. :D
 
Tervetuloa mukaan Makarelli! Milloinkas sinun testipäiväsi on? Aina mukava jännäillä muidenkin tuloksia :)

Niemja, voi ei..Ei varmastikaan ole mitään lomaa ollut sulla kotona lapsen kanssa, kun pieni on kerran ollut aika haastava tapaus. Ihan tyhmiä tuo ukkosi puhuu! Pistää niin vihaksi sun puolesta eli ymmärrän oikein hyvin kiukkusi. Ja jos hän kerran näkee, että lapsen kanssa on niin helppoa ja lokoisaa olla kotona, niin eikös se sitte ole ihan sama käyttää oma lomakuukautensa lapsenvahtimiseen?! Taitaa hänkin olla väsynyt ja tosiaan aika ajattelematon niin kuin nakki ja kotimama tuossa jo sanoivatkin. Oletteko nyt jo ehtineet puhua, ehkäpä hänkin on hieman järkevöitynyt? Monestihan sitä puhutaan, että sekä kotona oleva että töissä käyvä vanhempi näkevät toisensa päivissä vaan niitä helppoja ja hyviä puolia ja ovat jossain määrin kateellisia niistä toisilleen. Varmasti hyvä keskustella, että mitä ne päivät noin niinkun ihan oikeasti on :)

Meillä tilanne on muutamat viime kuukaudet ollut niin, että esikoisen kanssa on ollut tosi helppoa eli mulla on selvästi ollu kevyemmät päivät, kun miehellä. Vastapainoksi oon kyllä sitten enemmän kattonu lasta myös sillon, kun mies on kotona antaen hänelle myös omaa rentoutumisaikaa. Siltikin olen sitä mieltä, että jos mies kehtaisi dissata mun kotona viettämääni aikaa ja estää multa töihinpaluumahdollisuuden niin halutessani, olisin toooodella vihainen. Yhteinen päätös se ainakin meillä oli, että minä jään kotiin mukulan kanssa. Ja kyllähän minun urani siitä kärsii, mutta en valita, sillä tätä minä halusin. Mutta ei saisi mieskään valittaa, koska mikäli hän haluaisi jäädä kotiin, niin en häntä estäisi eli ihan hyvin voisimme myös vaihtaa rooleja. Ja jos kerran roolinvaihto ei kiinnosta, niin silloin ei kannata liikoja mummutellakaan. Ja meilä siis mies ei mummutakaan, mutta olen jo mielessäni käynyt läpi erilaisia riitaskenaarioita, joten siksi oli näköjään helppo avautua aiheesta, vaikka mitään syytä ei (ainakaan vielä) olekaan :D

Kotimama, himothan on ihan paras ovisoire :P Ensi viikolla jännäillään!!!

Veeramo, mä käytän multivitan raskaus&imetys -vitskuja. Olen oikeastaan jatkanut niitä esikoisen raskausajasta asti, sillä vaikkei aluksi uutta raskautta yritettykään, niin kiva saada d-vitamiini ja muut hyvät jutut samassa paketissa. Kyselin apteekkihenkilökunnaltakin, että voiko näitä ottaa ihan huvikseenkin, niin ei oikein keksiny, että miksikäs ei. Noissa vitskuissa on se 500 mikrogramma foolihappoa, lisäfoolihappoa en ole vielä lähtenyt hakemaan. Mä oon kans Veeramo itse ainoa lapsi! Mulla tosin se johti siihen, että halusin itsekin vain yhden lapsen. Mutta sitten kun esikoinen syntyi, niin tiesin haluavani näitä ainakin yhden vielä :)

Täällä kp12/24-27. Ei vielä ovistuntemuksia ja testissäkin näkyi vain hyvin haalea kakkosviiva. Eiköhän se sieltä muutaman päivän sisään kuitenkin tule :)
 
Pahoittelut Olivia, vaan jospa se vielä plussaksi muuttuisi!

Tervetuloa Makarelli!

Nakki, mäkin toivoisin vielä vauvaa tälle vuodelle, mutta kun ovista ei näy ei kuulu, niin alkaa epätoivo valtaamaan mieltä. Mutta vielä on toivoa!

Voi Niemja.. :mad: Ei yhtään ristiriitainen tuo miehesi näkemys, sä vaan oleskelet kotona mutta kun hän on lomalla muuttuukin se sama oleskelu rankaksi..:angry4 :banghead: Vakipaikka ois kuitenkin aika iso juttu, niin luulis että mies pystyisi joustamaan _yhden_ kesäloman.. Toki ymmärrän, että miehellä varmasti eri suunnitelmat lomaksi ja harmittaahan se, mutta oikeesti.. Voisiko myös jännittää päävastuun ottamista?

Kotimamma, Oi jänskätään mieluummin! :joyful:

Veeramo, mulla taitaa olla foolihappoa tossa monivitamiinissä.. Tahtoisin kyllä vaihtaa ton markettipurkin jo solgariin, mutta söis nyt tuon loppuun.

Nyt päikkärit! :sleep002 Uskomaton väsy..
 
Kiitokset tsempeistä! Veikkaan kans että mänflu + väsymys sai miehen tuollasia laukomaan eikä varmaan hoksannu kunnolla mitä sanoi. Täs jo mietin kun kerta on mahdollista mun mennä jo aiemmin töihin ja miehen jäädä mun vanhempainvapaalle niin vois täs tehdä vaikka viikon/kahden kokeilun että se mies jää kotia ja meen töihin nii se ymmärtäis kunnolla kotiolot. Eri asia on sen olla illasta yksin ammattamas ku koko päivän.. Mutta katotaan miten asiat lähtee etenemään ja pitää ny työpaikalla vielä puhua olisko mitenkää mahdollista joko lykätä töitä tai jos saisin jotenki järjestymään asiat..

Kotimama toivotaan parasta! ;)

Veeramo mullaki on monivitamiini ja D-vitamiini, foolihappoa pitäis kans ostaa. Ja vaihtaa mammavitamiiniin..

Vimma mikäs sulla olikaa tilanne?
 
Heissan, täältä yks maaliskuisen -15 äiti ilmoittautuu vähitellen tosikon kuumeiluun mukaan :nailbiting:hetken olen jo tätäketjua lueskellu ja tunnustellu omaa kuumeen määrää.. nousujohteinen käyrä on :dummy1:mies ei oo vielä ihan lämmenny, mut kierron tasottumista odotellessa on hyvä pehmitellä miestä samalla ☺ kk käynnisty marraskuussa mutta viimekierto vasta oli suht normaalirajoissa, 32pv. Imetys vielä sotkee, tosin nyt määrät vähentyny niin että aamuimetys ainoa säännöllinen kerta. Kortonki vielä ainaki suurimmaksi osaksi käytössä, itellä toive että se nyt vähitellen sais jo useammin unohtua :winkmies toivoo reilu 2vuoden ikäeroa, ite vähän alle ja töiden kannalta olen perustellu et vuodenvaihde olis kiva aika jäädä uudelle äitiyslomalle mitään väliä sillä ei kyllä oikeasti ole, mutta elokuussa näillänäkymin palaan töihin ja toivon lyhyttä visiittiä työmaalle.. mieluiten olisin vielä kotona mutta taloudellisesti se ei ole nyt kesää pidemmälle mahdollista :shifty:miestä hirvittää kun esikon raskaus ei ollut todellakaan helppo, oli graavia pahoinvointia ja muuta hankalaa vaivaa joten pelkää miten esikon hoito sujuisi jos olen taas vuoteenomana viikkokausia:eek:
 
Paljon juttuja ja lueskelen kaikki paremmalla ajalla.

Testailu kutsui tädin kylään, tänään kp1. Kierto oli 29 pv.

Tsemppailuja muille!!
 
Olivia, olen pahoillani tyhmästä tädistä :yuck: Onneksi saat "nauttia" sopivan mittaisesta kierrosta.

Kiva kun tulee lisää kuumeilijoita niin pysyy keskustelu kiivaana :woot:

Niemjalle täältäkin sympatiat, mutta en minäkään usko että miehesi todella tarkoitti ihan sitä mitä möläytti. Antakaa nyt tunteiden vähän viilentyä ja kokeilkaa setviä asiat uudestaan.

Syksyiselle pikaista ovista toivottelen :wink

Omasta tilanteestani en osaa sanoa oikein mitään. Tänään tuhruttanut VIIDETTÄ PÄIVÄÄ ja koko ajan odotan kunnon vuotoa alkavaksi mutta eipä ole näkynyt vieläkään. Kp34 tässä vetelee viimeisiään. Onhan se testaaminenkin mielessä käynyt mutta kun "tiedän" että menkat alkaa heti kun saan testattua.
 
Takaisin
Top