Tervetuloa mukaan Makarelli! Milloinkas sinun testipäiväsi on? Aina mukava jännäillä muidenkin tuloksia :)
Niemja, voi ei..Ei varmastikaan ole mitään lomaa ollut sulla kotona lapsen kanssa, kun pieni on kerran ollut aika haastava tapaus. Ihan tyhmiä tuo ukkosi puhuu! Pistää niin vihaksi sun puolesta eli ymmärrän oikein hyvin kiukkusi. Ja jos hän kerran näkee, että lapsen kanssa on niin helppoa ja lokoisaa olla kotona, niin eikös se sitte ole ihan sama käyttää oma lomakuukautensa lapsenvahtimiseen?! Taitaa hänkin olla väsynyt ja tosiaan aika ajattelematon niin kuin nakki ja kotimama tuossa jo sanoivatkin. Oletteko nyt jo ehtineet puhua, ehkäpä hänkin on hieman järkevöitynyt? Monestihan sitä puhutaan, että sekä kotona oleva että töissä käyvä vanhempi näkevät toisensa päivissä vaan niitä helppoja ja hyviä puolia ja ovat jossain määrin kateellisia niistä toisilleen. Varmasti hyvä keskustella, että mitä ne päivät noin niinkun ihan oikeasti on :)
Meillä tilanne on muutamat viime kuukaudet ollut niin, että esikoisen kanssa on ollut tosi helppoa eli mulla on selvästi ollu kevyemmät päivät, kun miehellä. Vastapainoksi oon kyllä sitten enemmän kattonu lasta myös sillon, kun mies on kotona antaen hänelle myös omaa rentoutumisaikaa. Siltikin olen sitä mieltä, että jos mies kehtaisi dissata mun kotona viettämääni aikaa ja estää multa töihinpaluumahdollisuuden niin halutessani, olisin toooodella vihainen. Yhteinen päätös se ainakin meillä oli, että minä jään kotiin mukulan kanssa. Ja kyllähän minun urani siitä kärsii, mutta en valita, sillä tätä minä halusin. Mutta ei saisi mieskään valittaa, koska mikäli hän haluaisi jäädä kotiin, niin en häntä estäisi eli ihan hyvin voisimme myös vaihtaa rooleja. Ja jos kerran roolinvaihto ei kiinnosta, niin silloin ei kannata liikoja mummutellakaan. Ja meilä siis mies ei mummutakaan, mutta olen jo mielessäni käynyt läpi erilaisia riitaskenaarioita, joten siksi oli näköjään helppo avautua aiheesta, vaikka mitään syytä ei (ainakaan vielä) olekaan :D
Kotimama, himothan on ihan paras ovisoire :P Ensi viikolla jännäillään!!!
Veeramo, mä käytän multivitan raskaus&imetys -vitskuja. Olen oikeastaan jatkanut niitä esikoisen raskausajasta asti, sillä vaikkei aluksi uutta raskautta yritettykään, niin kiva saada d-vitamiini ja muut hyvät jutut samassa paketissa. Kyselin apteekkihenkilökunnaltakin, että voiko näitä ottaa ihan huvikseenkin, niin ei oikein keksiny, että miksikäs ei. Noissa vitskuissa on se 500 mikrogramma foolihappoa, lisäfoolihappoa en ole vielä lähtenyt hakemaan. Mä oon kans Veeramo itse ainoa lapsi! Mulla tosin se johti siihen, että halusin itsekin vain yhden lapsen. Mutta sitten kun esikoinen syntyi, niin tiesin haluavani näitä ainakin yhden vielä :)
Täällä kp12/24-27. Ei vielä ovistuntemuksia ja testissäkin näkyi vain hyvin haalea kakkosviiva. Eiköhän se sieltä muutaman päivän sisään kuitenkin tule :)