Toinen haaveissa <3

Niinpä, meillä on onneksi mahtunut säilömään kaiken, siis KAIKEN, niin löytyvät sitten helposti kun niitä vielä tarvitaan. Kyllä pienestäkin ikäerosta selviää tottakai, niin lyhyt on kuitenkin se aika kun vauvat ovat symbioosissa äidin kanssa, pian ne jo menevät tukka putkella ja todellakin puurot saa jäädä lautasille!
 
Täällä menkat tekee loppuaan varmaan huomenna. Yhtä pitkät kun aiemminkin ja vuoto ei järisyttävän runsasta ollut. Joskus joku pelotteli et synnytyksen jälkeiset menkat olis aina runsaat. Mulla oli ihan samaa settiä mitä ollut aina :)

Nyt käyn bongailee ovisoireita. Tikuttelemaan en ala vielä kun vasta kierto käynnistyi. Fiiliksen mukaan mennään ja jännäilen mahdollisia oireita sitten :)

Hyviä perusteluja pikkukakkosesta!
 
Avvi mulla tulee samat ajatukset, ensi oli kauhia kiire saada toinen alulle mutta nyt ku tää arki ei tunni ollenkaa helpottavan nii tulee mieleen välillä haluanko enää lisää lapsia ollenkaa :D vaikka justiin puhuttiin kyllä miehen kans että 3 tehdään ainaki ;)
 
Mannikka, ymmärrän jännityksen, mutta hyvin siellä varmasti kaikki on! Pieni sieltä vilkuttelee ruudulta ;)

Avvi, "aivastellut siemenet taivaan tuuliin" :D :D Vitsit mä repesin.. En oikein jaksa uskoa, että kuume vaikuttaisi vielä tässä kohtaa yhtään mitään. Lähempänä kiinnittymisyritystä sillä voikin varmaan olla vaikutusta, kun kropan pitäisi suuntaa energiaa sinnekin suuntaan, mut toi hedelmöitymishommahan nyt menee ihan siittiöiden suuntavaiston ja munasolun vastaanottavaisuuden piikkiin :p

Kotimama, hyvä, että menkat oli samantyyppiset kuin ennen raskauttakin. Nyt vaan kohti ovista ja talletteluja ;)

Lapset pienellä ikäerolla hyviä puolia onkin jo listattu täällä tänään paljon. Ja samaa mieltä olen niistä itsekin. Tosin sitten taas isomman ikäeron puolesta liputtaisin esimerkiksi siksi, että saisi elää kahdenkeskisen vauva-ajan uudestaan, kun esikoinen olisi hoidossa. Vanhemmasta sisaruksesta voisi olla myös enemmän apua. Elämästään saisi käyttää enemmän aikaa ihanaaan pikkulapsiaikaan, kun ei mene päällekkäin sisarusten vaiheet (joku saattaa nähdä tämän tietysti miinuksenakin :D). Nojoo, puolensa joka ikäerolla...

Niemja, ai kolme muksua? Huh, aikamoista.. Mä en varmaan selviytyisi ikinä.. Ehkä teille seuraavaksi tulisi kaksoset, ni menis kaks kärpästä yhdellä iskulla ;)
 
Onhan isommalla ikäerolla myös puolensa, paljon onkin :) mutta näen isomman ikäeron miinuspuolet isompana kuin pienen :angelic: kuitenkin maksimi ikäero ois se 3v, haluaisin elää ne pikkuvauva-ajat niin ettei ensin nouse sieltä väsymyksen keskeltä ja sitte romahda uudestaan sinne "unholaan" (en muista välillä edes omaa puhelinnumeroa tai sähköpostia nykysin. Hyvä että edes oman nimen..:inpain:):joyful:
 
SeEnsimmäinen, kyllä minäkin toivoisin, että alle kolmen vuoden ikäero tulisi, mielellään lähempänä kahta. Esikoinen on nyt 1v4kk, onneksi on vielä aikaa yrittää. Samalla kun toivon lähemmäs kahden vuoden ikäeroa, psyykkaan itseäni löytämään hopeareunuksen siihenkin vaihtoehtoon, että toinen lapsi ei tule vielä seuraavan vuodenkaan sisällä.

Mut haha, "unhola" on musta ihan mukava paikka. Kunhan ei päätään jonnekin unohda, niin päivistä aina selvitään :D
 
Joo, no unhola on sillon kiva paikka kun ei tarvitse yrittää järkeillä mitään tai aikatauluttaa kovin paljoa :angelic: siis muuta kuin sitä vauva-arkea :joyful: oon kyllä oppinu pitämään tästä sen verran että toinen vuosi menisi perään mutta sitten kun täältä unholasta poistuu ni pelkään etten halua enää takaisin:sour::shy:

Ja kun niitä vauvoja ei todellakaan tilailla tosta noin vaan ni kyllä olen ehdottomasti sitä mieltä että yrittämisen joutaisi aloittaa jo:wink
 
Sitäkin olen toisaalta taas miettinyt kun meillä ei ole varaa toisen jäädä kotiin kotihoidontuelle että onko se sitten ihan kamalaa aloittaa kahden kanssa se päiväkotirumba :nailbiting: että pitäisikö sitä kokeilla ensin yhden kanssa.. Mutta sitä odottaessa ja testaillessa se ikäero toiseen kasvaisi koko ajan jaja..:angelic: miettiiköhän sitä vaan liikaa..:rolleyes:
 
Ihmiset ja perheen tilanteet on erilaisia. Itse aloitin aikoinaan opiskelemaan kun tyttö oli 1v 11 kk ja siinä tilanteessa ei tosiaan ollu mahdollista tehdä toista lasta pienellä ikäerolla. Monille muille se onkin hyvä ratkaisu hoitaa rumba samoilla silmillä. Tosin sivusta pieniä ikäeroja kavereiden lapsilla seuranneena voin todeta ettei kateeksi käy. Jos pienempi on vaativa vauvana niin ei helppoa ole.

Meillä tulee ikäeroksi minimissään 8 vuotta. Aika hurjaa :D

Mulla tuli eilen o-plussa kipuineen kaikkineen. Jätettiin tallettelu väliin.
 
Meillä tosiaan toiveissa pienet ikäerot ja ollaan jo mietitty kolmattakin samaan syssyyn :D vähän luulen et jos tässä muutama vuos ehtii vierähtää ja pienet kasvaa niin ei enään halua lähteä takas vaipparalliin ja yövalvomisiin.. Eli kerralla kaikki vaan ;) tietysti vaikuttaa myös se et oikeen mikään ehkäsy ei sovi :rolleyes:
 
Imettävät äidit hoi! Minulla nyt dpo 8-12 ja nännit eritoten aivan hirveän kipeät :( tänään myös tissit kipeet... voiko menkkojen edellä olla näin kipeet vai voisko olla raskauden merkki? Siis on niin kipeet että imetys on tuskaa ja paidan hipasu nänniin sattuu :(
 
Mulla on monta ystävää joilla vajaan kahden vuoden ikäerolla lapset. Kukaa ei ainekaan ole sanonut että helppoa olisi :D (katkera kait olen kun itsellä lapsille tulee ikäeroksi ainekin 6vuotta) no... on siinäkin hyvät puolensa. Iso osaa jo itse tehdä suurimman osan askareista niin kummankin lapsen vaatima huomio on pikkusen erilaista. :)
Olivia82.. sun kanssa painitaan niin samoissa tilanteissa... hauskaa. Kun muilla niin pikkusia kullanmussuja vielä.
Seensimmäinen,eiköhän siitä päiväkotirumbasta selviä vaikka viiden kanssa jos tarve vaatii :D ei se niiiiin paha ole.hehe. yhdenkin kanssa välillä yks hyrskynmyrsky!!
 
Esikko miulla kipeyty nännit vaan oviksen jälkeen.. Plussatessa ei imetys tuntunut yhtään pahalta. Mut tääkin on niin ihmisestä riippuvaa :)
 
SeEnsimmäinen tämä ajatus mullaki on että samalla valvomisella menis kaikki :D ja koska mä en tykkää vauva-ajasta nii mua ei haittaa että niitä olis kaks. Mutta toisaalta ku taas aamu vaan huudettu ja kitisty ilman selvää syytä nii herää taas kysymys että miks tehdä edes enempää :D naisen mieli..
 
Ja Mannikka sama meillä että kolmas tulis kans samaan syssyyn ja sitte mä kävisin pistääs putket poikki :D
 
Ihan pakko kysyä miten pystytte vastaan aina niin monelle samaan viestiin? :eek::D kierto tosiaan starttas 20.02, tuhrupäivä > 21.02 alko vuoto. Kesti 2 päivää ja päivä tuhrua ja ohi on :D onko noi normaalit ekat menkat synnytyksen jälkeen :D mä odotin tulvaa ja kovia kipuja ja ei mitään tuntemuksia.. alan tsemppaan tänne kirjoittelua jos vaikka tässä kuussa pääsis jännää plussaa :)
 
No nyt meni oudoksi tämä meikän tilanne! Tänään bongasin ovislimaa??? Mutta mähän sain ihan selkeän ovis plussan yli viikko sitten! Hmm mitähän vois olla? Voiko olla että ovis ois kuitenkin vasta nyt vaikka oli sillon ihan selkeä plussa? Vai voisko raskauden alussa tulla tällästä?:D
 
Tervetuloa Bättismamille minunkin puolesta!
SeEnsimmäinen, tilanteesi kuulostaa paljon mun tilanteelta. Kova vauvakuume on ollut jo pitkään, mutta mies ei ole yhtään innostunut toisesta lapsesta. Olen asian aika ajoin ottanut hänen kanssaan puheeksi kaikkine hyvine perusteluineni, mutta hänellä on ollut oma mielipiteensä. Nyt vihdoin parisen viikkoa sitten mies olikin sitä mieltä, että eiköhän se toinenkin lapsi olisi ihan tervetullut. :Heartred Poikamme on nyt 1v 1kk ikäinen. Meilä siis auttoi aika, mies on saanut rauhassa pohtia asiaa ja uskon, että täällä on tilannetta auttanut se, että kun mies on nähnyt, kuinka poika kasvaa ja kehittyy ja ei ole enää ihan vauva, on helpompi ajatella, että uusi vauva voisi tulla. Nyt jo kovasti puhuu "sit kun niitä on kaks" juttuja. :happy:
Meillä siis aloitellaan ensimmäistä yritystä. Kierto käynnistyi joulukuussa ja ollut tasaista 31 päivää, paitsi viimeisin, joka olikin 34 ja mua tietenkin se vähän ärsyttää ja hernostuttaa, kun ei pystykään ovulaation paikkaa tarkasti laskeskelemaan nyt. Mutta kovasti ollaan "harjoiteltu" ja toivon, että se sattuisi sopivasti osumaan. Ensimmäistä yritettiin melkein vuosi ja tiedostan kyllä, että raskautuminen heti ja helposti ei ole todennäköistä, mutta aion nyt ajatella positiivisesti. :happy:
 
Takaisin
Top