Toinen haaveissa <3

Bättismami, tervetuloa! Ei ole helpon kuuloista yrittäminen teillä, voimia hurjasti! Toivottavasti tärppäis pian eikä tarvitsisi kauaa olla ilman lääkkeitä :)

Ninni mä tilasin ebaystä jotaki halpatestejä 100kpl 8e :D

Äippä14 mä oon lukenu että kunnon vuoto olis vasta kp1, mutta ittellä ku kierto ei oo viä käynnistyny kunnolla nii oon tuhrut laskenu kp1:ksi..

Mä taas heti esikon synnyttyä halusin heti toisen perään, nyt oon vähä niin ja näin haluanko heti sittekkää toista. Esikko nyt 4kk ja nyt vasta oon alkanu nauttia tästä vauva-arjesta, ja koska en nauttinu raskaudesta yhtää (jatkuvan menettämisen pelon sekä kipujen vuoksi) niin en tiä haluanko uutta raskautta varjostamaan tätä vauva-aikaa. Toisaalta en malttais odottaa että oon taas raskaana :D toki uskon että nyt kun on yksi onnistunu raskaus takana niin pystyisin nauttia toisestaki paljo enemmän. Mutta esikoista yrittäes meni nii kauan että en usko että tämä toinen tulee yhtää nopeampaa eikä se kiertokaa tosiaan oo kunnolla käynnistyny nii kuumeillaan täälä ny urakalla :D
 
äippä, ymmärrän turhautumisen tunteen epätietoisuuden keskellä.. Uskon kuitenkin, että kaikki on kohdallasi kunnossa ja kierto vaan hakee vielä paikkaansa. Harmi tietysti, että testi näytti negaa :/

niemja, maltoit kuitenkin tilata vaan pari niitä raskaustestejä eikä megasettiä niinku ovistestejä;)

Voi avvi, ikävää, että tulit kipeäksi.. Toivottavasti mies pitää susta hyvää huolta nyt! Jos sun ovis oli vaikka lauantaina, niin torstain tallettelu eli dpo -2 on kuule joidenkin tutkimusten mukaan paras päivä talletella. Et mietis sitä ;) Ihmeitä tapahtuu jatkuvasti, joten ehkäpä teilläkin :)

ninni, mä tilasin ovistestejä raskauskeijusta. Toimitus oli tosi nopsakka, parissa päivässä kolahti postiluukusta. Ja tilasin semmosia liuskatestejä siis, missä mitää viivojen vahvuuksia tulkita.

Tervetuloa joukkoomme bättismami! Rankkoja juttuja sulla siellä taustalla vaikuttamassa.. Toivottavasti pääset pian kertomaan pojallesi, että nyt se vauva kasvaa siellä masussa! Kyselit ajatuksia toisesta lapsesta, niin mulla on ainakin ollut törkeä vauvakuume heti esikoisen syntymästä lähtien, heh. Mutta alettiin yrittämään toista vasta esikoisen ollessa vuoden, kun haaveeni kantautuivat raskausaikaa ja vauva-aikaa pidemmälle ja näin mielessäni toisen lapsen, en vain vauvaa. Pohdiskelimme kyllä sitäkin vaihtoehtoa, että riittäisikö meille yksi ihana lapsonen, kun onhan uudessa yrityksessä ja raskaudessa ja syntymässä aina omat riskinsä ja kun juuri nyt olemme superonnellisia, niin uskaltaako sitä riskiä ottaa. Päätimme ottaa :)

esikko, mä en oo koskaan saanut viivanpaikkoja. Ainoastaan vitivalkoisia negoja ja sitten esikoisesta haaleita, mutta värillisiä viivoja.

Alkoholiasiasta olen aika samoilla linjoilla kuin moni muu täällä. Nollatoleranssi sopii joillekin, mutta itse en ainakaan tunne huonoa omatuntoa ottaessani "kiinnittymispunkkua" tai vetäessäni perskännit (tämä tosin teoreettista, koska edelliset perskännit taisi olla vuonna 2013 :D) menkkojen aikoihin ja ennen ovista. En myöskään tuomitse ketään, joka ottaa pari annosta ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää. Mun "tuomitsemisraja" menee siis just siinä menkkojen alkamispäivässä :) Mutta ennen sitä annan kaikkien kukkien kukkia. Sanoisin, että sellainen päätös kannattaa alkoholin suhteen tehdä, mistä ei sitten syyttele itseään myöhemminkään. Mä ymmärsin ton artikkelin niin, että, koska tärkeiden elimien kehitys alkaa "jopa kolme viikkoa hedelmöityksestä" ja silloin kaikki ei välttämättä vielä tiedä olevansa raskaana, niin parempi välttää alkoholia koko yritysajan. Kolme viikkoa hedelmöityksestähän olisi jo tyyliin dpo21, että eiköhän ainakin tällä foorumilla kaikki ole jo siihen mennessä testannut sata kertaa, jos ei menkkoja kuulu :D Tuntuisi aika tylyltä kieltää alkoholi kokonaan kaikilta yrittäjiltä, koska raskauden yrityksessä voi kuitenkin mennä vuosiakin.
 
Minäkin muutes jäin miettimään sitä "kolme viikkoa hedelmöityksestä", silloinhan ollaan jo viikolla 5+ ja kyllä ainakin kaikki kuumeilijat jo taatusti tietää odottavansa. Vahinkoraskaudet toki eri asia. Eiköhän tällä sivustolla osata olla dokailematta :p

Arvatkaa mitä, ovis onkin vissin tänään :wideyed::wideyed::wideyed: Oiskohan se kuume siirtänyt sitä tai jotain.. Aamulla kun kävin vessassa niin valkkari oikein jojona valahti! Eilen tultiin reissusta kotiin ja ois varmaan pitänyt tallettaa mutta ei tämän flunssan kanssa jaksanut ja muutenkin kuvittelin ovulaation jo olleen. Onneksi mies jäi tänään kotiin meitä potilaita hoivaamaan niin saatiin kuin saatiinkin aamutalletus tehtyä :grin Yhden talletuksen taktiikka on tietty aika kehno, ja vieläpä vasta THE ovispäivänä, mutta näillä mennään nyt mitä on saatu! Jee, sittenkin jotain jännitettävää parin viikon päähän :joyful:
 
Ihania vastauksia kaikilla. Muistan kanssa kun poika oli vauva niin mietti että haluaisi pian lisää (mulla tulee vauvanhankinta kielto pariksi vuodeksi synnytyksen jälkeen jotta tauti saadaan hyvälle mallille) mut niin kuin sanoit syksyinen että riskit on aina olemassa ja täytyy nauttia että on edes se yksi ihana kullanmuru. Kaikiille ei suoda edes sitä. Mutta ai että kun haaveet siintää jo pitkälle,ainekin mulla ;)

Niemja.. oisko jotain vähän hormooneihin liittyvääkin tuo haluaako heti perään vai ei. Kun sun mussukka on vielä niin ihana vauva <3

Äippä -14, mäkin niiin toivoisin että saisin pojalle kertoa ihania uutisia. Että nyt se vauva siellä masussa kasvaa!! Ja miehelle kans ;)
 
Tuntuis hassulta et joku ei tietäs olevansa raskaana 3 viikkoa ovulaatiosta :D siis menkat on jo kuitenkin viikon myöhässä! Meillähän esikko oli vahinko, enkä ees ajatellu olevani raskaana ennen kuin menkat jäi pois :D ekan testin tein jo sinä päivänä kun menkkojen ois pitäny alkaa, mutta positiivisen sain vasta parin päivän päästä. Kun kyseessä oli vahinko ja plussasin heti juhannusviikonlopun jälkeen :rolleyes: niin kyllä tuli siihen rv4 melkonen alkoholiannos.. Mutta kyllä joka paikasta lohduteltiin et ei siinä vaiheessa oo vielä vaikutusta.

Eilen poksui 12+0 :) plussatuulia vielä kaikille :)
 
Jeeeee avvi, mahtavaa, että tallettelut onnistui!! Wohoooooooo!!!! Ei se hedelmöittyminen vaadi kuule kuin sen yhden onnistuneen kerran ;) Kiva, että pääset säkin jännäämään tässä kierrossa, vaikka alun perin piti olla "hukkakierto"!

Bättismami, haaveilu on ihanaa :)

Mannikka, vitsit säkin oot jo pitkällä! Onko nt-ultra ollut jo?
 
Syksyinen, ei oo ollu vielä.. Vasta ens viikon torstaina :eek: jännittää himona :o
 
Kyllä mulla ainakin vaihtelee ihan päivittäin ajatukset toisesta lapsesta. Kun kaikki menee ihanasti niin huomaan niin haaveilevani toisesta vauvasta. Välillä taas huonoina päivinä ajattelen että jos olen jo nyt näin väsynyt niin miten sitten kun on kaksi pikkuista??! :D ja kuten oon aiemminkin maininnut niin meillä ei ole tukiverkkoa täälläpäin suomea. Kavereita kyllä. Välillä oon joo miettinyt että jos pikkukakkonen tärppää ja häntä joskus lähdetään synnyttämään niin minne saan tämän esikoisen hoitoon jos kaverit töissä tms.. Mutta onhan noita tilattavia lastenvahteja varmaan täälläkin mutta silti aikamoista.
 
Tällä haaveilijalla on reilu 7kk ikänen vauva kotona jo ja pikkusisaruksen haluaisin hänelle. Isä ei ole valmis vaikka kuinka olen listannut hyviä asioita (ja ratkaissut miinuspuolet plussiksi :D) . Oon taustaillu täällä aktiivisesti mutten ole kirjoitellut ku vissiin kerran kauan sitten . Tuntuu turhalta kun ei edes yritetä toista :sorry:

Vinkkejä otetaan vastaan millä vois perustella ukolle että miksi se toinen lapsi on hyvä juttu:joyful: (tää nyt oli vähän läpällä, hänestä itsestään se halu toiseen pitää lähteä mutta voisin vähän avittaa huomaamaan ja nopeuttaa käsittelyprosessia kertomalla näitä plussapuolia:hilarious:)
 
Lapsista on seuraa toisilleen, nytkun tekee lapset kerralla voi myöhemmin hengähtää, ei tarvii työjuttuja miettiä kun odotusaika menee äitiyslomalla /hoitovapaalla, lasten hoito on vielä tuoreessa muistissa, jos jättää myöhemmäksi saattaa lapset vaan riidellä keskenään, mitä vielä ;)
 
No tuo työjuttu on kyllä yks super hyvä plussa! Kun maha alkoi kasvamaan sain töissä "liikaa" harjotussuppareita ja muutenkin se töissäolo olo ihan HIRVEETÄ!! Vielä kun oli eka raskaus ni ei tienny mistään mitään että kuinka paljon uskaltaa tehdä mitäki kun vatsaa kiristeli -.- nyt sais kotona istahtaa sillon ku tarvii mutta aika ei käy pitkäksi kun on esikko joka vaatii hoitoa ja viihdyttämistä :)
 
Aika hyviä perusteluja antoi esikko, olen samaa mieltä kyllä. Toisaalta nyt kun mietin että tuulimunaraskauden "vauva" syntyisi alle kahden kuukauden päästä, niin olen kyllä ihan tyytyväinen ettei niin käykään. Siis älkää ymmärtäkö väärin, toivon kyllä vauvaa enemmän kuin mitään muuta, mutta kyllä tuo esikoinen on vielä niin pieni että menettäisin varmasti järkeni jos vauva putkahtaisi nyt maailmaan. Nyt alkaa tuntua hyvältä se ajatus että ikäeroksi tulee sen verran paljon että esikoisella olisi jo edes vähän järkeä päässä :p

Luulen kyllä että vaikka kuinka olisikin ovis tänään ja on jopa saatu talletettua niin tämä flunssa kyllä vie kaikki mahdollisuudet tärppiin. Oletettavasti olen aivastellut kaikki siemenet taivaan tuuliin :facepalm: Lapsiraukkakin nukkunut päikkäreitä kohta neljä tuntia ja yskimistä vain kuuluu välillä.
 
:oops: kröhöm.... mie tunnustaudun kyl yheks tietämättömäks raskauden suhteen tosin mulla kun pco diagnosoitu niin kaiketi sitä ei osannu aatella et tärppää ku enne plussausta oli 2 clomikiertoa tuloksetta ni kerkeshän se rv 6+6 enne ku töissä kokenu työkaveri sh epäili huimauksen olevan vauva. Alkoholitta olin ollu jo 2kk enne plussaa et siinämieles ei ollu vaaraa siitä.
 
SeEnsimmäinen, esikoinen on nyt 1v4kk. Osaa toki jo vaikka mitä mutta esim sanallisten ohjeiden noudattaminen on ihan nou-nou :grin Nyt kun ikäeroksi tulee väkisinkin reilut 2v niin olen oikeastaan ihan tyytyväinen!
 
Kyllähän sitä on miettiny että onko nyt ihan järkevää ihan pienellä ikäerolla tehdä lapsia mutta toisaalta mitä on muiden kokemuksia lukenut ni kyllä ne on muutki selvinny :) ja tässä ois hollilla kaikki vauvakamat ni ei tarttis lähtee myymään niitä, varastoimaan ei kyllä mahdu esim. rattaita ja vaatteita kun ne täytyis olla kuivassa/lämpimässä ettei vahingossakaan tule hometta tms. :P
 
Takaisin
Top