Toinen haaveissa <3

Jännä.. No, toivottavasti pian olis kaks viivaa ;) mua hotsittais niin kans taas testata mutta aattelin huomenna vasta tilata testejä että katotaan koska ne tulee sitte!
 
Avvi, mikäs siellä on tuhrun/oviksen tilanne? Voi kuule, helpompaahan se on aina muille luoda uskoa kuin itselle :) Jotenkin siitä saa kyllä positiivista potkua itselleenkin, kun yrittää edes muiden tilanteissa nähdä mahdollisuuksia uhkien sijaan.

Marrasmamma, kp 1 on ensimmäinen kunnon vuotopäivä eli tuhruttelua ei vielä lasketa. Onko sulla alkanut jo vuotaa enemmän? Voisi kai tässä kohtaa teoriassa voinut olla kiinnittymisvuotoakin, vaikka toki se on tosi harvinaista. Kurjaa joka tapauksessa, jos uusi kierto käynnistyi näin nopeasti eikä marrasvauvaa sitten nimimerkistä huolimatta tullut :/

Vargynja, hih toivottavasti hassut Kinder-puput innostivat pupuilemaan itsekin ;)

Kotimama, vitsi kun iski irtokarkkihimo, kun luin sun skumppa- + karkkihetkestä. Karkkihammasta kolotttaaaaaaaa...

Niemja, kiva kuulla, että gynellä meni kaikki ok. Harmi tietty, että epparihaava kiristelee, mutta onneksi ei sentään granuloomasta ollut kyse. Ja kierron käynnistely-yrityksen tietty hirmu hyvä juttu näin raskautumisyrityksen kannalta :D

Pahoittelut Senni tädin tulosta.. Ei tietenkään lohduta, mutta todennäköisyydet raskautumisellehan on kait vain noin 20-25 % luokkaa per kierto, vaikka ovis ja tallettelut olis ihan kohdillaan. Mutta eipä se yrittämällä yrittämisen lopettaminen ole vissiin kenellekään huonoa tehnyt, sillä senhän moni sanoo lopullisen plussaamisen syyksi ;) Nauti perheestäsi ja kuntoprojektista. Kyllä teille vielä toinen pikkuinen tulee sitten aikanaan! Ihania synttäreitä pikku prinsessallesi ja ylpeälle äidille tietysti myös <3

Esikko, senkin himotestaaja :D Toivottavasti muutaman päivän kuluttua alkaisi toinenkin viiva sinne testeihin hahmottumaan!!!

ON. Täällä eletään ananaksenmussutus- ja punkunlipittelypäiviä. Mies just tänään naureskeli mulle, että kaikkeen hömppään säki oot lähteny mukaan, heh. Mut ainakaan ei voi syyttää yrityksen puutteesta :P

Syksyinen, kp19/27, dpo 5, yk 5
 
Syksyinen kuulostaa hyvältä ;) mä vaan oottelen menkkoja! Nyt kp27. Huomenna pistän testiä tilaukseen nii saa huvikseen testailla :)
 
Pakko kysyy tost tuhruttelusta kun luulin et oli kp1 toissapäivänä ni oli kuitenki kii nii vähästä se mitä tuli et ois pikkuhousunsuojalla pärjänny ja normisti tädin tullessa kylään saa olla ainaki 2 ekaa päivää yösiteillä ja silti saattaa vuotaa ohi. Mietin et onks tää nyt jotain oikkuilua ku kk sitte vast pillerit lopetin vai mikä ihme miu kroppaa vaivaa..
 
Hienoa niemja että gynellä oli kaikki ok. Harmi että epparihaava kiristelee, mutta onneksi ei mitään sen pahempaa.

Pahoittelut tädistä Senni. :( Ei siihen aina välttämättä ole erityistä syytä ettei raskaudu, tolla 20-25% todennäkösyydellä siinä on iso osuus huonolla tuurilla. Ehkä tjottailu tuokin teille plussan. ;)

Onpa kumma testi esikko... Oisko ollut viallinen? Oli tai ei niin kamalan aikasin oot testannut, joten kaikki on vielä mahdollista.

äippä, käsittääkseni pillereiden lopetuksen jälkeen voi mennä hetki ennen kun keho toimii sillai kun pitäis. Ehkä kyse on vaan siitä. Toivottavasti pian tulee selvyys.

On. Saatiin talleteltua eilen illalla, mutta pelkään pahoin että myöhästyttiin. :( Kaikki ovistuntemukset on kadonneen että eiköhän ovis mennyt jo kp 17 tai jossain niillä main kun oli voimakkaimmat tuntemukset. (Nyt kp19) Ellei sitten ole ovuloimaton kierto, mutta ei kai ne oireet joka kierrossa yhtä voimakkaat ole vaikka ovuloisi... Mutta eikös siinäkin ole jonkinmoinen mahdollisuus raskautua jos peitot heiluu dpo1? Jotain toivoa pakko pitää yllä ettei harmita liikaa. :D
 
äippä, mä oon Vargynjan kanssa samoilla linjoilla, että taitaa se kroppa vielä vähän sekoilla pillereiden lopetuksen vuoksi. Tietysti pienet vuodot on myös alkuraskaudessa täysin mahdollisia.. Milloin teit viimeksi raskaustestin?

Vargynja, kyllä dpo1 on ihan mahdollinen hedelmöitysajankohta! Toivoa siis on ;)

Niemja, mitä testejä tilasit?
 
Jännä et joillain pillerit tms pistää kropan sekaisin. Mulla aina ollut päinvastoin, hormonien jälkeen kierto on hetken aikaa kellontarkka. Lopetin itse elokuussa nuvaringin ja joulukuuhun asti oli kierrot tarkkaan 27 pv. Nyt sit kaks viimeisintä 31 pv. Vuodot on aina 5-6 vrk, mikä tuntuu hiton pitkältä.

En tiedä mikä on mut ottaa päähän ihan kaikki ja väsyttää hulluna! Just luin lehdestä kevätväsymyksestä, oiskohan sitä. Nyt vasta kp15 niin ei pitäis mitään raskauteen liittyvää olla.

Eilen tuli muuten tv:ssä uutisissa alkuraskauden aikana nautitun alkoholin vaarallisuudesta alkiolle. Siis käsitin et jo ennen plussaa kun nainen ei vielä voi tietää raskaudesta. Mites muut, oletteko yrityksen ajan kokonaan Alkotta?

Meillä on viikonloppuna yhdet illanistujaiset ja tuntuis hölmöltä olla ottamatta edes sitä yhtä kun on kuitenki mahdollista et raskaana olisin.. Vaikka mielestäni tämän kierron ovis ei ole vielä ollut. Jos tulee selkeät ovisoireet ja ov-plussa ennen lauantaita niin uskaltanen ottaa näön vuoksi yhden juoman. Mut jos pienikin epäilys on että plussa ois todennäköinen sitten kunnon yrityskierroissa niin silloin en ota ees sitä yhtä.
 
Olivia en oo ollu ilman alkoholia yrityksen aikana. Esikon aikanaki olin jo raskaana mutta en vielä plussannut kun otin pari lasia viiniä. En usko että pienillä määrillä on vaikutusta, varsinki ku ei kerta oo yhteistä verenkiertoakaa..

Syksyinen tilasin pari sofin puikkotestiä. :)
 
Minäkin kuulin sivukorvalla eilen tuosta varhaisraskauden alkoholin käytöstä ja ymmärsin kylläkin että jos nainen ei vielä edes tiedä olevansa raskaana niin mitään haittaa ei ole. Yhteistä verenkiertoa ei ole missään vaiheessa mutta istukan kautta sikiö toki sitten aikanaan nauttii ja kärsii samat aineet kuin äitikin. Oviksen aikoihin nautittu lasillinen tai pari on varmaan enemmänkin hyödyksi kuin haitaksi.

Mulla luultavasti oli ovulaatio viikonloppuna mutta edelliset siemenet oli kylvetty torstaina joten tuskin on enää elossa olleet. Lisäksi sain lapselta korkean kuumeen joka varmaan tappoi kaikki "tunkeilijat". Flunssa tässä vielä ompi ja kamala yskä päälle. Että kyllä saa ihme tapahtua jos plussaan.
 
Ihan hyvä uutinen mutta siinä ei vastattu kysymykseen että mitä se yksi lasillinen viiniä tekee ennen kun tietää olevansa raskaana, tutkittiin vain vaikutusta sikiöön joka jo liikkui.. Eli en usko että se 1-2 viinilasia haittaa ennen plussaa, kerta dpo6-7 nautittu punaviini auttaa kiinnittymäänkin ;)
 
Heippa. Uskaltauduin vihdoin kirjoittamaan.
Olen 28vuotias yhen 5,5v pojan äiti. Toiveissa olisi toinen lapsi/puolison ensimmäinen.
Kaipaisin kovasti vertaistukea tai vaan jutustelukaveria tämän haaveilun lomassa.

Yritystä vasta kolmisen kuukautta (tammikuussa keskenmeno).. lisäksi sairastan kroonista leukemiaa mikä piiiiikuisen tuo mutkia matkaan. Omat lääkkeet tauotettu ja nyt pitää tänä iltana aloittaa pistoshoito jottei oma tila mene liian pahaksi(sivuvaikutuksena tulee kuume ja oksennustauti tyyppinen olo) ja 3 kertaa viikossa ... että kyllä tämä lasten hankinta on meillä tällä hetkellä hyvinkin stressaavaa kaikinpuolin... ja tämä ei todellakaan edesauta raskautumista. Että sellaista :)
Huh.. kiva jos joku jaksoi lukea. Peace.
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa bättismami! Meillä on likimain sama tilanne, mulla on 7 v tyttö ja nyt toiveissa miehen kanssa ensimmäinen yhteinen lapsi. Eronnut oon tytön isästä kaksi vuotta sitten (tuntuu kyllä pitemmältä ajalta). Ajattelin aina etten lapsia enää halua / saa. Nyt haluan, en tiedä saanko.Tuntuu ihan kuin ois taas ensimmäistä haaveilemassa, tuo likka on jo niin iso. Isona apuna tulee olemaan jos pikkusisarus tulee jossain vaiheessa.

Oli se niin uutisessa että alko on haitallista heti alusta asti. En vaan käsitä miten tosiaan voisi jos yhteistä verenkiertoa ei vielä ole. Mitään perskännejä en kyllä vetäisi mut ehkä sen yhden uskaltaa ottaa. Pieni mahdollisuus vain että olisinkin raskaana. Plussan jälkeen ei tulis mieleenkään juoda alkoholia pisaraakaan. Vaikka maailmalla varmaan viiniä juovat raskaana olevatkin..
 
Olivia82 tiedän niin tuon tunteen että tuntuu kuin jännäilisi ensimmäistä kun edellisestä on niin kauan!! Ihan hullua :D mun poika kyselee vähän väliä että "äiti,koska sulla kasvaa se maha että mä saan sen mun vauvan!" Ois tehnyt mieli sanoa että kaikkemme yritetään koko aika ;)
Mut on tää jännittämistä ja toisinaan pelottaakin kun tuo km vasta takana. Mun mies niin toivoo omaa yhteistä lasta. Oishan se niin fantastista <3
Miltä muista tuntuu kun toista yritätte? Onko ajatukset reistailleet paljon?
 
^ esikon ollessa pienempi aattelin et ei vielä vähäänaikaan toista ku haluan keskittyä vaan siihen, mut nyt pojan ollessa 1v. ja 7kk on ollu jo jonki aikaa hirmune vauvakuume ja pojanki puolesta et sais olla isoveli ja hoivata sisarusta. Toki haaveilen kyl viel kolmannesta ja myös neljännestä vaan saa nähä suodaanko meille lisää lapsia.

On. Tuhrua tuli taas tänää n. teelusikalline, oon ihan pihalla et pidetäänkö noist jo aiemmist tuhruista vai ei ni kp jo himpun epäselvä 36(4)/? Saa nähä kuin kauan jaksan epätietosuutta kunnes varaan aikaa gynelle tarkistukseen onko kaikki reilassa.
 
Takaisin
Top