Toinen haaveissa <3

Kiitos niemja ja vargynja myötäelämisestä. Ja tietysti pahoittelut Vargynjalle samaan tilanteeseen joutumisesta..

esikko, niin nurinkurista kuin se onkin, raskauden yrityksessäkin voi olla ajanjaksoja, jolloin menkatkin olisi erittäin tervetulleet.. Toivottavasti saat pian selvyyden tilanteeseen!

Vargynja, mä oon aina laskenut niin, että viimeinen edellisen kierron kp määrittää kierron pituuden eli sinun tapauksessasi pituus olisi 33 päivää. Mun mielestä se on loogista, sillä silloin mukaan tulevat kaikki kokonaiset päivät, jotka siihen kiertoon liittyvät. Menkkojen alkaminenhan on kp 1 ja osa jo seuraavaa kiertoa. Näin mä oon tulkinnut :)

On. Näinpä tuli huomattua, että plussaamista ei voi päättää, mutta tulipahan kokeiltua. Uuteen kiertoon voisin ottaa jotain uusia kikkoja mukaan.. Jostain luin, että vattulehtiteetä voisi juoda ennen ovista ja se tekisi ehkä kohdulle jotan raskautumista edistävää..?

Syksyinen kp1/26-27, yk5
 
Pahoitteluni uusista kierroista. Mitä ilmeisimmin sellainen alkoi täälläkin eilen, sen perusteella tänään kp2. Kunnon vuoto on tosin vielä alkamatta, tuhrutellut on vain eilisaamusta asti. Ihan tyhmää kun ennen aina menkat alkoi kerralla ja kunnolla eikä tosiaan tarvinnut miettiä että onko vai eikö. Jos ei hanat aukea kunnolla vielä huomennakaan niin viikonloppuna kai pakko pissiä vielä r-testiin. En elättele mitään toiveita kylläkään.
 
Pahoittelut Vargynja ja Avvi :(

Esikko toivotaan niitä menkkoja sinne!

Syksyinen ainaki sen teen pitäis vahvistaa kohtua ja ilmeisesti lisätä verenkiertoa tjn, join sitä loppuraskaudesta aiva hourees mutta eipä ollu mitää apua :D

Täälä nlalääkäri soitti ja 19.2 sille taas aika, katotaan onko se granulooma uusinu ku tuntuu siltä. Samalla saan kysyä nuosta vuodoista mitä ne on, saattaahan ne olla siitä granuloomastaki johtuvaa! Ja jos se on oikeen paha nii se laittaa lähetteen gynelle. Katotaan miten käy. Ovistestit ei tummene mihinkää mutta testaillaan huvikseen :D
 
Niinpä avvi, jos menkat meinaa tulla ni tulis ees kerralla kunnolla eikä jättäisi mitään arvailujen varaan! Pöh... Nomutta marraskuu on tosi hyvä kuukausi syntyä eli siihen tähdätään seuraavaksi sitten, jos sullakin uusi kierto lähtee kunnolla käynnistymään!

Niemja, mäkin join vattulehtiteetä loppuraskaudessa ja johan tuo pieni lähti siitä muutaman päivän päästä tulemaan. Taikateetä se on mun kirjoissa siis :) Voih, toivottavasti saat parin viikon päästä selvyttää tilanteeseesi tuolla neuvolalääkärillä. Ja hei, ovistestit on ihania, kun niihin usein tulee se toinenkin viiva :D
 
Näimpä syksyinen, saa edes johki testeihin 2 viivaa :D näin kyllä jo unta positiivisesta testistä :O olispa enneuni!
 
Uusista kikoista puheenollen, oletko syksyinen kokeillut greippimehua? Viime kierrossa mm join muutaman lasillisen päivässä ja oli kyllä superhyvät limat oviksen aikaan! Siittiöillekin kuulemma paremmat uintiolosuhteet. Ainakin Rybb&Deckersillä on jopa ihan hyvänmakuinenkin mehu valikoimassaan. Aion litkiä sitä nytkin, marraskuu on minunkin mielestä TOSI HYVÄ KUUKAUSI!!

Mitä mieltä te olette, voinko laskea uuden kierron alkaneeksi jo ensimmäisestä tuhrupäivästä? Vai pitääkö nähdä punaista ihan tosissaan ennenkuin voi sanoa kp1? Kuitenkin jo eilen tuli vähäsen suojaankin asti vaikka onkin vielä ollut tooooosi vähäistä ja pelkkää rusehtavaa. Kipuja on ollut ja tuntuu lisääntyvän koko ajan joten huomenna varmaan tulee jo kunnolla tavaraa.

Harmittaa muutes aika erittäin paljon että ollaan miehen kanssa eri puolilla Suomea oletettavasti oviksen aikaan :sad001 Pakko vaan talletella "varastoon" ja toivoa parasta. Hmm, kaipa se joulukuukin on ihan hyvä kuukausi..
 
Avvi, tuolta muista keskusteluista olen bongannut, että joidenkin greippimehujen valmistajat käyttävät aspartaamia (se keinotekoinen makeutusaine...?), jota taas ei kannata suosia raskautta suunnitellessa. Jos en nyt ihan väärin muista niin juuri tuo mainitsemasi merkki sisältää sitä.. :) ihan näin välikommenttina.
 
Avvi, greippimehun voisi tosiaan ottaa käyttöön..kiva kuulla, että olet oikeasti havainnut eron sitä käyttäessäsi! Tiedätkö muuten, onko sen pakko olla mehua vai voisiko ihan vain syödä greippiä? Mä oon niin possu, että tykkään kaikesta mutusteltavassa muodossa :D Tuolta raskaaksi 2015 ja 2016 -ryhmissä olen oppinut, että uusi kierto lasketaan alkaneeksi vasta ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä ja silloinkin vain, jos se on alkanut ennen klo 18. Näin siis monille ilmeisesti sanottu lääkärissä.Eli jos sulla huomenna alkaisi kunnon vuoto, niin nyt olisi sit kaiketi kp0.

Niemja, uuuuuu eipä olisi ensimmäinen enneuni, joka täällä foorumilla on tullut vastaan ;)

Hilpertti, satutko tietämään tästä aspartaamiasiasta enemmän? Mä oon kanssa kiinnitänyt huomiota muissa keskusteluissa aspartaamikielteisyyteen, mutta en ole oikein koskaan päässyt selville, mikä siinä on niin huonoa. Eikö aspartaami ollu ihan sallittu aine raskaudenkin aikana ainakin vielä 2014, vai muistanko väärin?

Niin ja tietysti kaikki kuukaudet on hyviä. Mut marraskuu nyt vaan tulee ennen joulukuuta ja joulukuu ennen tammikuuta jne. Pianpianpianpian toinen lapsonen syliini!!! :)
 
Onhan keinotekoiset makeutusaineet aina pahasta ja raskauden aikana ne ainakin kuuluvat niihin ei-suositeltuihin. En usko että muutama lasillinen päivässä on haitaksi, perisyntinä voin paljastaa että käytän maustamattoman jogurtin seassa myös Valion sokeritonta marjakeittoa eli keinotekoisesti makeutettuahan sekin on. Kohtuus kaikessa niin hyvin menee!

Itsekin mietin vielä tuota kierron alkupäivää, eiköhän se niin mene että tänään vasta on kp1. Tosi perseestä kyllä tuollainen alkutuhruttelu kun kuitenkin on jo ihan selvää että menkat sieltä tulee ja ei enää voi elätellä toivoa siitä kierrosta. Oviksen perusteella laskeskelinkin pari viikkoa sitten että tänään varmaan menkat pitäisi alkaa ja niin sitten kävikin, eli hyvä juttu sinänsä että luteaalivaihe oli juuri sen mitä pitääkin. Ja normaalin rajoissa oleva kierron pituus, hallelujaa!!!! Tänään kp1/30.
 
Pitää huudella väliin, aspartamiini ja asesulfaami k ja sokerialkoholit eli xylitoli, sorbitoli jne on sallittuja raskaana! Steviakin oli näköjään jo sallittujen listalla. En tiedä miksi aspartamiinilla on niin huono maine, kun sitä on kuitenkin käytetty ja tutkittu pitkään. Mitä nyt lueskelin niin yhdessä rottakokeessa oli rotilla tullut kasvaimia, mutta koetta ei ole saatu uusittua ja muutenkin sen luotettavuutta on kritisoitu. Itse mieluiten käyttäisin steviaa ihan maun vuoksi, valitettavasti se on vielä huonosti saatavilla.

Vähän omia kuulumisia: tänään on rv9+3 ja aamupahoinvointi pääs taas vauhtiin.. Sydänäänet ei oo vielä kuulunu dopplerilla, mikä vähän huolettaa. Np-ultrakin on vasta maaliskuun alussa.

Plussatuulia tähänkin ketjuun!
 
Mannikka jos kerta aamupahoinvointia on nii kyllä sä vahvasti raskaana oot ;) eihän sillä dopplerills vielä välttämättä kuule.
 
heippa mammat! Täällä kirjoittelee tosikkoa toivova kakskyt ja risat oleva etelä-savolais eukko. Esikoisen sain 2/2015 mutta toista on yritetty jo puolivuotta. Clearbluen ovistestit olleet käytössä ja eilen taas hymynaama siihen pärähti mutta ei se ole tulosta tuottanut muillakaan yrityskerroilla niin vähän toivoton fiilis.
 
Kiitos Syksyinen, onhan se noin loogista, mä vaan ajattelin asian jotenkin solmuun. :D Mun kikka on tällä kertaa että jätän kaikki kikat pois ja yritän ottaa yrityksen rennosti.

Avville pahoittelut tädistä. :(

Mannikka, mä ainakin elän käsityksessä että on aika epätodennäköstä saada sydänäänet noilla viikoilla kuulumaan kotidopplerilla. Yritä ottaa rauhallisesti. Pahoinvoinnit kuulostaa hyvältä merkiltä.

on. Eilen pyyhkiessä paperiin jäi jokin ~peukalonpään kokoinen möykky. Mielestäni se ei näyttänyt tavalliselta hyytymältä ja oli vähintäänkin paljon isompi. Olisikohan se voinut olla sikiöpussi tms? Niin että negatestistä huolimatta olisin ollut raskaana ja on mennyt kesken varhain...
 
Nakki tervetuloa! Toivottavasti nyt tällä kertaa tuottais plussan ku tänne kirjotat ;)

Vargynja vois olla? Osaakko sanoa mikä olis n. viikot ollu?
 
Niemja ja vargynja eihän pahoinvointi kerro kun hormonitasosta. Ja tiiän kyl et ei tarviis kuuluu, mut esikostakin kuulu helposti 9+6.. Kun vaan osais olla ajattelematta liikaa. Helpottas vaan jos ne äänet sais kuuluviin..
 
Mä sain esikosta 9+0 kerran äänet kuulumaan, seuraavan kerran kuulin vasta joskus 12+ viikolla ku en enää jaksanu ettiä.
 
Takaisin
Top