Toinen haaveissa <3

Ja lisään vielä et pieneen ikäeron on myös se oma lehmä ojassa et sais samoilla tuloilla äitiyspäivärahan kun esikoiseen jos on alle se 3 vuotta seuraavaan laskettuun aikaan. Kun tuskin nyt tulee heti 40 tuntista viikkoo tehtyä kun se on sit sitä et oot illat ja viikonloput töissä. Ja kiva kun miestä ei nää kun sängyssä.

Muoks. Ja kiva et tääkin palsta alkaa piristymään!!
 
Meillä alkoi kai virallisesti ensimmäinen yrityskierto. Vähän harmittaa kun tarkoitus oli häiden jälkeen vasta aloittaa yritys ja nyt sit menossa kp2/26-33, kun menkat alkoikin normaalia aiemmin. Häät siis vasta reilun parin viikon päästä, joten tämä kierto tuskin tuottaa plussaa. Viime kierronpituudeksi jäi siis 26pv, kun yleensä kierto ollut sen noin 30pv.

Toisaalta ehkä ihan hyvä et yrityksen aloitus vähän venyy, kun mulla olis koulu kesken ja puuttuu vaan 20op niin olis mahtavaa saada koulu valmiiksi ennen kuin jäisi taas äippälomalle. Mut toisaalta ei malttaisi odottaa kovin pitkään. Ja kun vielä riskinä seuraavassa raskaudessa ennenaikaisuus niin ei oikein ihan viime hetkille uskalla opintoja jättää. No elämä näyttää miten käy :)

Mä oon vaan bongannut oviksen limojen perusteella, en oo tikutellut nyt kun ei varsinaisesti olla yritetty. Bongasin selkeän ovisliman viime kierrossa kp 12, mut laskurin mukaan ovis onkin ollut kp13. Mietin et tuleeko lima ennen ovista? Kun ymmärsin et ovis olis liman viimeisenä päivänä...
 
Freyja, limakysymysten äärellä olen minäkin täällä :p En ole asiaa sen kummemmin tutkinut (googlannut) mutta kuvittelisin että ennen ovista alkaa jo olla runsaampaa ja juoksevampaa valkkaria, se kananmunalima puolestaan olisi merkki juuri olleesta ovulaatiosta tai parhaillaan käynnissä olevasta. Viimeistä edellisessä kierrossa huomasin minäkin selkeän ovisvalkkarin ja menkat alkoi siitä parin viikon päästä.
 
Mulla kans tuota limaa tuli sillon ku aattelin oviksen olevan, sillon oli vahvimmat viivat testeis (vaikka ei yhtä vahvoja tullu) ja kivut. Ja nyt on aiva erilaiset vuodot. :D

Täälä on kyllä mukava ku on rauhallisempi kirjotustahti! Tuola raskaaksi ryhmäs on liikaa ihmisiä ettei enää pysy peräs jutuis..

Toivottavasti kaikilla ny pian tärppäis ettei täälä tarttis kauaa roikkua :)

Ittellä ehkä dpo9 nyt, oireita olis mutta voi johtua mistä tahansa. Väsy (esikko ei nuku joten siitä), ärtyneisyys (koska väsy), kauhia nälkä koko ajan (imetys) ja tissit kipiät (imetys), alamahakivut. No, katotaan alkaako menkat vai ei! Voihan olla että kierto vielä hakee paikkaansa ja senkää takia ei menkkoja tuu.. Ota selvää.

Niemja dpo9? Kp ties mitä.
 
No jos noin on niin kyllä mä luulen et ovis oli sitten perjantaina. Ei kyllä erehtymisen mahdollisuutta :) eli mulla olis sitte nyt dpo5 kai.. Plussatuulia jokaiselle :)
 
Mulla ei Olivia tullu yhtä vahvoja viivoja vaikka oireet oli. Joten en tiä ovuloinko vai en.
Nyt ollaan jännän äärellä, tuntuu että ovistesti olis tummumaan päin ! Oon ny kolmena aamuna tehny.. R-testejä en osta ellei tuu positiivinen o-testi..

Niemja dpo10?
 
Voi että miten tuntuukin helpottavalta että luovuin ovistesteistä, en vaan jaksanut sitä viivojen vertailua! Toivottavasti kuitenkin teille tulee toivottuja tuloksia testeihin pikapuoliin Olivia ja Niemja :)

Valkkarista päätellen tänään oli/on ovispäivä! Ihan kunnon limaknöllit bongattu aamulla ja vielä päivälläkin, lisääntynyttä valkkaria ollut tätä ennen jo parina päivänä. Tosi iloinen uutinen senkin kannalta että nyt ei pitäisi kierronkaan venyä kovin paljoa yli kolmenkymmenen. Toiveet on ihan kohtuullisen korkealla, "sopivat" tallettelut tehty dpo-2 ja dpo0. Parin viikon päästä jännäillään sitten :hello2
 
No mä teen näitä ekaa kertaa ja hiukan innostuin.. Mut sekasinhan tässä oikeesti vaan menee, kun näiden tuloksia pohtii :rolleyes::woot:
 

Liitteet

  • image.jpeg
    image.jpeg
    718.6 KB · Katsottu: 128
Avvi, me mennään aika samoissa! Mulla pitäis olla tänään ovispäivä :) Jännätään yhdessä siis parin viikon päästä, hih. Muistahan raportoida mahdollisista oireista!

Munkin silmiin näyttää LaRan testeistä olleen vahvin tuo 14.1.
 
Niin mustakin vaikuttaa, vaikka livenä 14. Ja 18. Aikalailla samanlaisia. Tää olis tietysti varmaankin helpompaa, jos kierto olis jo käynnistynyt km jälkeen, mut katsellaan kuinka käy. Mutta toivon, että tuo 14.1. Pitäis paikkaansa, koska olis paremmat mahdollisuudet siihen, että olis tärpännyt. En tiedä, tää on nyt tällasta odottelua, onneks esikoinen (ja työt) pitää kiireisenä, niin ei kerkeä hirveästi miettimään.
Avvi, Olivia & niemja ja kaikki muutkin, plussaonnea!
 
Ovistesti nega, mutta viiva vahvempi kuin eilen. Koko päivän nippaillut ja juilinut alamahaa. Valkkari juoksevampaa mutta ei limoja näy vielä. Veikkaan, että ovis on viikonloppuna. Jännää saanko testillä kiinni sitä!
 
Täällä oli aikasemmin ikäerosta juttua. Itellä esikko kohta 11kk ja pikkukakkosen yritys päällä. Pikkukakkonen saanut heti esikko synnyttyä luvan tulla kun on tullakseen. Nyt tänään pärähti yk 5 käyntiin (menkoista laskettuna). Oli ihan liian pitkä kierto 40pv, alkaa pikkuhilja stressaa ja masentaa kun menkat sieltä aina alkaa kun kohta jo oltu vuosi ilman ehkäisyä. Esikoinen tärppäsi heti ekasta yrityksestä mikä lisää paineita et miksi nyt kestää. Ja nää kierrot vaan venyy :/. Pieni ikäero on toiveessa koska lapsilla sitten on toisistaan seura ja leikkikaveri. Ja sitten menee nämä vauvavuodet tässä samalla, en halua tässä välissä palata töihiin ja sit heti taas jäädä äippälomalle. On tässä vielä hetki aikaa, sitten kun esikko täyttää 2v ja en siihen menneessä ole raskaana on katottava uusiks et koittaako paluu töihiin vai olenko vielä vuoden kotona. Nyt otestien tilaus edessä ja ebaysta ajattelin tilata raskaustestejä, mennyt jo omaisuus testeille kun aina kaupasta hakennut niitä. Kunpa tästä kierrosta tärppäsi eikä taas olisi vaan kemiallinen.
Plussaonnea kaikkille tasapuolelisesti ja onnee kaikille jotka jo plussanneet!
 
Senni, noi pitkät epäsäännölliset kierrot on rasittavia, itellä niistä myöskin kokemusta, mutta silti melko nopeasti aloin esikoista odottamaan. Meniköhän noin puolisen vuotta, ei muista enää. Tsemppiä, kyllä se vielä onnistuu, älä lannistu!
Mullakin olis toiveena ollut, että suoraan olisi voinu jäädä kotiin ilman että välissä olisi mennyt töihin. Mutta koska ilmottauduin työnhakijaksi ja määräaik. työpaikan sain vuoden alusta, niin olihan se mentävä. vieläkin on kova haikeus ja kaipuu olla kotona lapsosensa kanssa. Sulla tosin vasta noinkin pieni siellä kotona, meillä kohta 2v.
 
Pahoittelut senni uuden yk:n käynnistymisestä. Olkoon tämä kierto the one, eiks nih!

Meillä kanssa esikoinen tärppäsi tasan kaksi vuotta sitten ekasta kierrosta, mutta nyt pikkukakkosen yrityksessä mennään "jo" neljännessä yrityskerrassa. Ei auta muu kuin olla ihan superkiitollinen tuosta helposti tärpänneestä esikoisesta ja toivoa parasta myös uuden tärpin suhteen.. Synkkinä hetkinä yritän lohduttautua todennäköisyyksillä, sillä vaikkakin toki toisenlaisiakin tarinoita on, raskautuminen jossain vaiheessa on erittäin todennäköistä. Ehkä se antaa odottaa itseään, mutta todennäköisesti tapahtuu kuitenkin!
 
Voikun oliski nuon helppoa tuo raskautuminen! Ittellä ku esikko tuli vasta yk14 kkm jälkeen nii usko jo meinas loppua, ja siks en usko että tämä toinenkaa tulee yhtää nopiampaa. Annettiin heti lupa tulla, esikko siis vasta 3kk. Toki en 100varma oo käynnistykö kierto vai ei.. No, katotaan mitä ovistestit sanoo. Ittekkää en haluaasi töihin välis, varsinki ku mulla on koko tulevaisuus edelleen auki ku haen kouluuhin..
Toivotaan kaikille pikaista plussaa!
 
Jee syksyinen, kohta päästään piinailemaan!

Meillä tehtiin esikoista reilut puoli vuotta, siitäkin meni ainakin 3kk siihen että kroppa alkoi "toimia" e-pillereiden jäjiltä. Yksi kemiallinen ehti olla ennen onnistunutta raskautta. Nyt vähän mietityttää miehen käyttämä lääkitys jota hänellä ei ollut esikoista tehdessä, siis että kuinka se vaikuttaa näihin suunnitelmiin. Lääkärien mukaan ei pitäisi olla mitään ongelmaa mutta tiedäpä siitä sitten.. Onhan tässä toki kesällä jo kerran plussattukin vaikka siinä ei hyvin käynytkään. Tuulimuna kuitenkin johtuu ymmärtääkseni (=voin olla väärässä) naisen huonolaatuisesta munasolusta eikä siihen vaikuta miehen osuus laisinkaan, eli sinänsä lupaavaa.

Eilen täällä vielä aika kosteat oltavat olleet, nyt jo hellittänyt, eli eiköhän se ovis tosiaan tuossa torstaina ollut. Olin eilen myös itsekäs äiti ja kävin BAARISSA :wtf jossa nautin ALKOHOLIA :schocked028 ja poltin myös TUPAKKAA :devil07. Eli joo, on ollut muutakin elämää kuin piinailu, toistaiseksi. Tekipäs hyvää käydä vähän viihteellä pitkästä aikaa enkä aio potea huonoa omatuntoa. Ja vaikka tärppi olisikin nyt käynyt niin eipä tuollaisella yksittäisellä vouhottamisella mitään haittaa ole voinut vielä olla.
 
Saako kysyy Avvi mikä lääkitys miehellä? Uskoisin lääkärin sanaa jos kerta sanonu että ei vaikuta lapsen tekoon :)
 
Takaisin
Top