Toinen haaveissa <3

Täällä toisesta lapsesta haaveilevissa tuntuu olevan tosi monet vielä imettäviä äitejä. Itselleni tuo aika tuntuu jo niin kaukaiselle, kun esikoinen irtisanoi yhteistyönsä imetyksen suhteen jo puolivuotiaana. Silloin harmitti ihan hirveästi, että imetys loppui jo niin aikaisin, mutta nyt on kieltämättä ihan mukavaa, kun ei ole sitä tarvinnut ottaa mukaan toisen lapsen toiveyhtälöön.

Mutta mitä olen ymmärtänyt, niin ei kai se imettäminen raskautumiseen enää silloin vaikuta, kun kierto on käynnistynyt, vai?

Syksyinen kp 8/27, yk 4
 
Olisipa kivaa saada nyt alulle useampi tuplasynttäreiden viettäjä! Tsemppiä meille kaikille :p

Mulla kp10 ja otollisiin päiviin vielä varmaan pari viikkoa.. Normimittainen kierto olis kiva o_O Parhaamme taas yritetään tietty vaikka ovistesteistä olenkin luopunut.

Tänään kävi (taas) mielessä että pitäisköhän varmuuden vuoksi tehdä raskaustesti aamulla, tällä kertaa epäilykset herätti kammottava finnitauti naamassa ja hartioissa. Syynä taitaa kuitenkin olla suklaaöverit joulun ja vielä alkuvuodenkin aikana :wtf: Nyt olenkin aloitellut sokerilakkoa ja liityin kliseisesti kuntosalillekin muiden elämäntapojen parantajien joukossa.

Plussauutisia olisi mukava lueskella, tsemppiä itse kullekkin sitä tavoitellessa :)
 
Ittellä kans jos nyt tärppää niin tuplasynttärit olis tulos! Olis ihanaa ♡ mutta toiveet ei oo korkialla. Täysimetyksellä tääläki mennään :D
 
Miekii oon käsittäny nii et kun kierto on käynnistyny ni imetys ei raskautumiseen vaikuta. Toki saattaa vielä pitää kierron epäsäännöllisenä ja sitä kautta vaikuttaa mutta siis muuten ei pitäisi olla ongelma. Joku saa korjata jos ollaan väärässä? Tässä uskossa siis 1 vuotiaan pojan imetys jatkuu ja kierron käynnistymistä siitä huolimatta toivon :)
 
Minäkin oon ollu siinä uskossa et imetys ei vaikuta enää kun kierto käynnistyy :)
Toivotaan paljon tuplasynttäreitä nyt tulevaksi ;)
 
Mäkin elän käsityksessä ettei imetys estä raskautumista kuin korkeintaan sotkemalla kiertoa. Toivotaan että ollaan oikeassa. :)

Onpas täällä monella mahdollisuus tuplasynttäreihin. Plussatuulia teille kaikille sitä halajaville ja toki kaikille muillekin. Mulla meni jo tuplasynttäriaika ohi. Mistä en kyllä valita, kun toisin kuin näemmä monet muut, en haluaisi lapsille samaa syntymäaikaa vaikka jos niin olisin plussannut, olisin ollut vain onnellinen pikkukakkosesta. (Nyt on hyvä syy toivoa ettei tuu tuplasynttäreitä kun se tarkoittais että sais taas odottaa plussaa yli vuoden.) Osaatteko muuten sanoa, miksi toivotte tuplasynttäreitä? Samaan hengenvetoon voisin uteliaisuuttani kysyä, miksi tosi monet haluaa lapset pienellä ikäerolla? Tämä ei siis mitenkään arvostelevasti tms. Ite vaan en ole ikinä mitään simmosta osannut miettiä. Nytkään en halua toista koska tulis lyhyellä ikäerolla, vaan koska... No koska haluan toisen lapsen. Vauvakuume iski. :D

Mitä imetykseen tulee niin näyttäisi siltä että meillä ois nyt jäämässä yöimetys pois, kun poika on (toivottavasti, pitää koputtaa puuta) ruvennu nukkumaan sillai ettei enää ole järkeä antaa yömaitoa kun siitä tuleekin aamumaito ja sit ei aamupuuro maistu. Tänäaamuna poika heräsi vasta lähempänä aamukahdeksaa. Annoin kuitenkin aamu-unisena maitoa, mut ei siinä enää mitään unia jatkettu. Jäljellä siis enää iltamaito, mitä en ole ainakaan itse suunnitellut jättäväni ihan hetkeen ellei poika tee aloitetta asian suhteen.
 
Meillä ajatuksena on ollut, että toinen saa tulla heti kun on tullakseen :) ei sen kummempaa lyhyttä ikäero -ajatusta taustalla :) tuplasynttäriajatus lähtikin muhimaan vasta ihan hiljaittain, kun melkein päivälleen ensimmäinen yrityskierto starttasi kuin esikoisenkin kohdalla. Yk1 oli tasan saman pituinen kuin oli 2 vuotta sitten (27 päivää), yk2 (32 päivää) sama juttu :D ja nyt katsotaan tärppääkö yk3 niin kuin esikoisestakin :D nämä nyt on tietysti haihattelu-juttuja mulla, mutta sitä vaan lähtee intoilemaan ja miettimään, jos menisikin samalla tavalla kuin 2 vuotta sitten. Ei sillä väliä ole sinänsä, mutta kaikkeahan sitä toivoa ja miettiä saa :) oikeastaan olen ollut melko helpottunut nyt jälkikäteen, ettei ihan lyhyellä aikavälillä tullutkaan toista, koska esikoisen kanssa on ollut raskasta koko ajan.
 
Meillä oli vähän ehkäisyongelma, söin neidin syntymän jälkeen minipillereitä, mut ne vaikutti pahasti mielialaan ni lopetin. Mikään muu ehkäsy ei sit oikeen sovi. Estrogeeni on nounou migreenin takia, kierukka tulee itekseen ulos ja kumeilla "tehtiin" esikko :D ekat pari kk oli ihan ok että ei toista alkanut kuulua, mut sit kyllä olikin jo kamala vauvakuume. Lyhyttä ikäeroa jos miettii niin onhan sisarukset monesti kuin paita ja peppu.. Ja sit tietty vaikka oon "vasta" 26, tuntuu et ikä tulee kohta vastaan.
Tuplasynttäreitä en haluais, miusta jokasella pitää olla omat synttärit. Ja sit taas kaksien juhlien järjestäminen viikon kahen sisään tuntus hassulta.
 
Meillä mä en nauttinu raskaudesta enkä nauti tästä vauva-ajasta, joten haluan tämän niinsanotun kakka-ajan pois alta mahdollisimman nopiaa että pääsee nauttimaan elämästä. Ja lapset haluan nuorena (pian oon jo 25). Ja esikoista tehtiin se 1.5v nii en usko että tämäkää ainakaa aiemmin tulee..
En halua tuplasynttäreitä mutta onnellinen olisin jos tärppäis joten ei haittaisikaa :)
 
Miulle kelpas tuplasynttärit kun vihaan juhlimista ja juhlien järjestelyä mut lasten synttärit on "pakko" viettää ni sais kerralla hoidettuu :grin Ja pienen ikäeron haluisin sen takia että lapsista olis seuraa toisilleen. Itelläni on 2 vuotta nuorempi veli jonka kanssa en oo koskaan ollu läheinen. Oon miettiny onks meillä liikaa ikäeroo vai johtuuko sitä että ei oo sisko. Miehellä on vuoden nuorempi veli (vuos ja pari viikkoa) ja hyö ovat tosi hyviä kavereita ollu aina. Mies miut lopulta sai ylipuhuttuu jättämään ehkäsyn pois melkein heti synnytyksen jälkeen toiveissa kakkonen pienellä ikäerolla, no tässä on kohta vuos toivottu ja näyttää siltä että ei kovin pientä ikäeroo tuu... Ja sit vielä viimesenä se kun 30v ikä lähestyy itellä kovaa vauhtia ja paljoo yli 30 vuotiaana ei lapsia välttämättä niin helpolla tehä ja raskauden riskit lisääntyy. 2 lasta ois vielä toiveissa saada, toivottavasti toive toteutuu muutaman vuoden sisällä :) Toivottavasti myö kaikki saadaan ainakin se yks vielä kun sitä niin kovasti halutaan, plussatuulia jokaiselle :)

IceQueen - 1v pojan äiti, kierron käynnistymistä odotellessa...
 
Mä haluan tuplasynttärit sen takia, koska se tarkoittaisi sitä, että tässä kierrossa onnaisi :) Ei siis muuten ole erityistoiveena lähekkäiset synttärit. Tilanne oli oikestaan ihan päinvastainen vielä muutama kuukausi sitten, kun silloin mietittiin, että jos tässä kohtaa ei ole vielä tärpännyt, niin jätetään tämä kierto välistä, jotta ei ainakaan aktiivisesti yritettäisi tuplasynttäreitä. Nyt kuitenkin, kun tärppiä ei ole vielä kuulunut, asia menettää merkitystään ja todellakin haluamme hyödyntää tämän kierron. Meillä oli ihan alussa sama ajatus joulun suhteen, että skipataan yrityskerta, jonka laskettu aika tärpätessään osuisi joulukuulle, mutta nyt skippausajatus tuntuu ihan mahdottomalle. Haluan toisen lapsen, ihan sama milloin syntyy, kunhan tulisi pian :)
 
Vieläkös tänne joukkoon mahtuu.
Oon myös jonkin verran kirjoitellut tuonne raskaaksi 2016-ryhmään. Meillä on jo hyvän aikaa ollut ajatus, että esikoiselle saisi tulla pikkuinen kaveri. Kierto käynnistyi kuitenkin muistaakseni vasta lokakuussa (uskoakseni imetyksen takia pysytteli poissa siihen saakka kun poika oli 1,8v) ja siitä tärppäsi. Varovaisesti innostuttiin, mutta pudottiin maan pinnalle rv 7+5, kun varhaisultrassa ei näkynytkään elämää -> tuulimunaraskaus. Tyhjennys käynnistyi itsekseen tuosta kahden viikon päästä eli 31.12. Vuodon loppumisesta on nyt hieman yli viikko ja nyt jännätään ja odotellaan (vaikka odotukset ei järin korkealla ole) että olisiko nyt ollut tärppipäivät käsillä =)
 
Lara ilman muuta joukkoon jatkuu vielä! Tämä on selvästikin pienempi ryhmä kun raskaaksi -16

Itellä on kaksossisko niin en ite haluais mitenkään ensisijassa samaa synttäriä kahdelle lapselle. Muutenkin on ihan sama mihin aikaan vuodesta syntyy kuhan syntyy!!

Hui!! Oottepa te nuoria itellä tulee 33 mittariin tänä vuonna ja mies on pari vuotta vanhempi. Meillä tää on syy miks halutaan lapset pienellä ikäerolla et ehkä haluttas sit vielä se kolmonenkin ja ennen kun kumpikaan 40 täyttää!! Ja varmaan yks syy on et tää nykynen vaavero on liiankin helppo.
 
Minäkään en sinänsä tavoittele tuplasynttäreitä, nyt se vaan sattuu olemaan ajankohtainen ajatus. Vauva saa tulla ihan silloin kun hänelle suinkin sopii!

Otan osaa Lara teidän menetykseen, meillä kävi sama juttu alkusyksystä. Toivottavasti kiertosi palautuu kohtuuajassa ja pääsette kohti uutta yritystä.

Tänään täällä kp14 ja epäilen että ovis lähestyy mikä on aika epätodennäköistä näin aikaisessa vaiheessa kiertoa. Kuitenkin limaisuus on lisääntynyt ja halujakin on ollut, jonkinlaista vihlomista myös tuntuu alakerrassa. Ovistesteistä olen luopunut ja se päätös tuntuu edelleen hyvältä, onneksi! Talletellaan fiiliksen mukaan ja katsotaan mihin se riittää :woot:
 
Kiitos vastauksista, ne selvensi tuota ajatusmallia (mikä taisikin olla monella että se pieni ikäero ei ole varsinaisesti se mitä halutaan vaan lapset ennen kuin on liian vanha siihen. Tosin täällä ei ole tainnutkaan olla ihan niin paljoa puhetta pienestä ikäerosta kuin jossain muissa ketjuissa muistelen nähneeni. Ja tuplasynttäreitä toivottiinkin ihan vain koska nyt olisi se kierto käsillä.) :>

Tervetuloa LaRa ja pahoittelut (täälläkin) keskenmenosta ja tsemppiä!

Onnea oviksen hyödyntämiseen Avvi! Hyvä päätös ainakin mun mielestä tuo oviksen testaamattomuus. Itelle se ainakin tekis ihan turhaan lisää stressiä...

Sunnuntaina oli ovismaista nippailua ja limoja on ollut myös siihen malliin, että voisi puolittain laskea sen olleen dpo0. Kovin vakavasti en sitä laske, kun muutenkin ovistuntemukset on mulle vähän uus juttu. Ennen raskautta en tuntenut sitä ollenkaan. Peitot heilui tuossa su-ma yönä ja dpo-3 (jos siis oletetaan että sunnuntai tosiaan oli ovispäivä). Ei siis liene ihan mahdotonta raskautua tuosta, mutta en toiveita liian korkeallekaan uskalla nostaa. Nyt siis kp19, dpo2? Testiä voisi tehdä helmikuun alkupuolella ellei tätiä näy.
 
Mulla oli hyvin samanlaiset ovisoireet viime perjantaina kun oli esikoista yrittäessä. En sitten tiiä oliko ovis pe vai vasta la. Mä oon ihan pihalla noista dpo jutuista, onko siis "ovispäivä" dpo0? Itse meinasin testailla ensi viikon alkupuolella :) mitään oloja ei oo ollut ja ajatuksetkin liidelleet ihan muissa kuin vauvajutuissa.
 
Kiitti, kyllä tässä on jo aika pitkälti toivuttu tuosta ikävästä tapahtumasta, vaikka eihän sitä sillä tavalla kokonaan ikinä unohda. Mulla tilannetta helpotti se, että kaikki meni fyysisesti niin nopeasti ja "helposti" ilman suurempia kipuja. Muisto kuitenkin jää.
Jos täällä ei ihan niin hurja kirjoitustahti olisi, kun tuolla raskaaksi 2016-ryhmässä, siellä ei meinaa ihan pysyä perässä =)
Avvi : oon pahoillani kun teillekin käynyt ikävästi, toivottavasti seuraava raskaus onnistuu hienosti ja pikkuinen pysyy tiukasti mukana!<3
Mira83 : tajusin itekkin, että enhän ole mikään ihan juniori enää, kun 31-vuotta täytin. Meillä esikoinen etenkin vauvavuotena oli hieman haastava tapaus, niin se vähän siihen aikaan jarrutteli toiveita toisesta, mutta nyt kun 2-vuotta lähestyy niin ajatus siitä että toinen lapsi halutaan, on vahvistunut. Toivottavasti teillä tärppäisi pian!=)
Peukut pystyssä sulle Vargynja, että testitulos olisi mieluinen!
Itsekään en odotuksia kovin korkealle halua etukäteen asettaa (vaikka useita tarinoita oon kuullut mm. siitä, että heti km jälkeen on tultu raskaaksi). Mutta tosiaan mulla ei todellakaan varmaa tietoa ole siitä, onko ovispäivät edes ollut käsillä, enkä tiedä onko kroppa vielä sekaisin tuosta keskenmenosta.
Esikoisen raskauden/synnytyksen jälkeen minäkin vasta alkanut tunnistamaan oviksen, tai ainakin silloin lokakuussa oli aika kovaakin maha ja muistaakseni myös selkäkipua siihen aikaan. Nyt en oo sellaista samanlaista huomannut.
Kotimama : toivotaan, että testi näyttää plussaa!=)
 
Meillä tulee < 8 vuoden ikäero lapsille.. Tyttö kovasti kaipaa sisarusta kun on hoksannut että lähes kaikilla on. Jännä, että tytön kaksi parasta kaveria koulussa ovat myös ainoita lapsia!
Toki itselläni halu saada toinen lapsi on kova, mutta myös pelkoja liittyy siihen. Yritän olla vain rauhallisin mielin että asiat tapahtuu ajallaan.

Työelämän oravanpyörässä olevana totean että oma perhe on vaan parasta mitä olla voi. Jos aiemmin ajattelin että lasten kanssa ei voi tehdä sitä tätä ja tuota niin nyt ennemmin houkuttelee se ajatus että elämä olisi hetken aikaa hitaampaa ja pyörisi lasten ympärillä. Kyllä sitä ehtii olla töissä ja tehdä kaikkea muutakin vielä.

Mulla on nyt kahtena yönä peräkkäin ollut huimausta yöllä kyljelle kääntyessä. Olen yhdistänyt sen niskahartiajumiin, mutta erikoista että se tulee vain nukkuessa. Mies hieroi selän eilen ja tuntuikin että löysäsi, mutta yöllä huimasi silti.

Tulisipa ovistestit postissa tänään, pääsis vähän tsekkaileen missä mennään. Limoja en ole pongannut vielä.. Nyt kp 12/27-32.
 
Takaisin
Top