Toinen haaveissa <3

Tuun röyhkeästi omanapailemaan.
Kp 46. Soitin terveysneuvontaan, oletin että rauhoittelevat ja sanovat että pitää odotella. Sen sijan patisteltiin lääkärille /gyneen. Pääsisin työterveyteen, mutta siellä ei ole vapaita aikoja tälle vuodelle. TK varmaan yhtä hidas. Voinkin koko joulun murehtia että mulla on vähintäänkin kasvain tms.

Jouduin myös lopettamaan koirani viime torstaina, joten mieli on ollut aika maassa :(
 
Mymlan ja Luruh, jeeeei! :)

Käpynen, eikai kp45 niin pitkä vielä ole, että pitäisi huolestua? Mulla on normaalin rajoissa vielä kp39. Ootko tikuttanut oviksen? Ovis voi myöhästyä syystä tai toisesta viikolla tai kahdella , ja näinollen myös menkat viivästyy saman verran. Esikoista yrittäessä mulla ei jossain kohtaa ollut kolmeen kk menkkoja ollenkaan kun oli niin kamala työstressi.. stressi on yksi pahon vaikuttaja. Ja toinen on esim burana.

Pahoittelut ystävän poismenosta :( voisi kuvitella , että tuollainenkin kokemus voi hormonitoimintaan vaikuttaa. :/ että voi johtua hyvin siitäkin?
 
Käpynen mulla tuli ovis kp39 kun esikoinen nappas kyytiin. Eli kierto ois ollu n.53 päivää jos en ois raskautunu. Oli vielä clomifenit käytössä ja silti veny noin pitkäksi kierto.
 
Käpynen; pahoittelut karvaisen kaverin poismenosta. Se on aina kova paikka kun rakkaan ystävän joutuu hyvästelemään.
 
Kiitos viesteistä. <3
Ok, eli odottelen vielä rauhassa ja menen gynen luo vaikka joululoman jälkeen, jos ei ole alkanut. En ole tikuttanut. Pariin otteeseen on ollut muita ovismerkkejä, ja pariin otteeseen sellainen olo että menkat vois alkaa, mut sit ei kuitenkaan. O.o Äiti just ehdotti stressiä syyksi, mutta ennen stressilläkään ei ole ollut vaikutusta. Tosin nyt on ollut sellaisia päiviä että vatsaa vääntää ja ruoka ei maistu. Kiitos rauhoittelusta. Ehkä sillä sh vaan on velvollisuus patistaa lääkärille.
 
Kiitos viesteistä. <3
Ok, eli odottelen vielä rauhassa ja menen gynen luo vaikka joululoman jälkeen, jos ei ole alkanut. En ole tikuttanut. Pariin otteeseen on ollut muita ovismerkkejä, ja pariin otteeseen sellainen olo että menkat vois alkaa, mut sit ei kuitenkaan. O.o Äiti just ehdotti stressiä syyksi, mutta ennen stressilläkään ei ole ollut vaikutusta. Tosin nyt on ollut sellaisia päiviä että vatsaa vääntää ja ruoka ei maistu. Kiitos rauhoittelusta. Ehkä sillä sh vaan on velvollisuus patistaa lääkärille.

Tsemppiä käpynen. <3
 
Mä myös vaan napailen tähän väliin. Tuonne piinailijoihin kirjoittelinkin kun 6dpo oltiin reissussa Helsingissä ja illan aikana oli pikkareihin tullut noin kolme tippaa rusehtavaa vuotoa, joka sitten loppui siihen. Kuuluisaa kiinnittymisvuotoa kenties?? :nailbiting:

7dpo orastavat hiivaoireet pahentuivat siinä määrin, että hain seuraavana päivänä canesten kombin, mutta edelleen kirvelee ja koko toosa on aivan turvonnut ja arka. Gynelle menossa tänään vielä toivoen helpotusta tähän tilaan...

Kaiken hyvän lisäksi heräsin tänään kurkkukipuun ja lämpökin kävi 37,7 ennen panadolia. Että ei oo noi raskausasiat olleet päällimmäisenä mielessä pariin päivään, kun ollut niin tukala olo. :sad001 Tänään 9dpo.
 
Mul on aina ollu silleen et eka päivä vuodan ku seula ja siitä seuraavat 2-3 päivää on ihme tuhrua. Jossain vaiheessa teininä sitä tutkittiinki et onks jotain häikkää ku yhtäkkiä rupes niukkenee mut ei löydetty mitään selittävää syytä sille :)


Jokseenkin kummastuttaa tää oma kroppa. :wideyed: Menkat loppu eilen ja nyt parina päivänä ollu ihan järkyttävää pahoinvointia. Nytki tekis mieli lähtee töistä takas kotiin ku järkky kuvotus päällä o_O Tää "aamupahoinvointi" alko jo ennen ku kierukka poistettiin mut nyt tuntuu et tää vaan pahenee.. Onneks on esikoisen neuvola torstaina ni voin kysästä hoitajalta et mitähän ihmettä tää oikeen meinaa


Mullakin nyt menkkojen jälkeen ollut 2 päivää tosi paha olo! Mikä ihme!! :O

Nyt kp 10, eilen ovistesti oli nega. Tänään en testannut, huomenna testaan taas.
 
Kirveli, ompas jännät paikat. Mulla oli ekana (ja ainona) raskausoireena hiivatulehdus ja väsymys esikoisesta ;)

Luruh ja Kaitsu, täällä kans menkkojen jälkeen alkanu kamala kuvotus. Lämmöt oli illalla 36,8 kun normisti ne on 36,3. Palelti yöllä ja aamulla... päivällä hiottaa kauheesti, illalla taas palellun. Tosi kipeä olo ja silmät palaa päähän. Yleensä ovis oirehtii samalla tavalla mutta ovistikku ihan puhdas vitovalkoinen tänään kp9.. ja ovis normaalistikin vasts kp18-20 tienoilla, eli ei voi siitäkään tää johtua. Menkat oli tosi niukat kolme päivää kestävää tuhrua joka oli mulle tosi epänormaalia. Jos en ois tehnyt raskaustestiä kp3 ja ovisviiva olis valkonen ni voisin olla ihan varma raskaudesta x) mä vaan nyt niiin toivon etten tulis juuri jouluna kipeäksi , kun en normaalistikaan hirveästi sairastele :(
 
Napailu jatkuu!

Gyne määräs Diflucanin ja jotain silmävoidetta kutinaan ja kirvelyyn. Otin sen illalla ja heti aamusta jo paljon parempi olo.

Eilisen aikana alkoi myös vähän omituiset näpyt ilmestyä eri puolille kehoa, vaikea sanoa mihin ne liittyy. Sain siltä varalta, että on joku bakteeritulehdus, Kefexin-kuurin. Vähän ristiriitaista hoitaa hiivaa antibiootilla, mut tällä nyt mennään.

Raskautumista ajatellen tuo Diflucan ei tietty ole optimaalinen, mut tässä ei ollut oikein vaihtoehtoja, niin rajuna oli. Nyt toivotaan että tää nyt tällä menis ohi. Limakalvot on ihan riekaleina raapimisesta. :confused: Vielä kun tästä infernaalisesta kurkkukivusta pääsisin, niin joulu saisi mun puolesta tulla. :shy:

P.s. Tiedän, nää oireet kuulostaa myös enterolta, enkä kyllä itsekään oo varma, ettei sitä olis. Täytyy vaan odottaa ja katsoa.
 
Meinasin Kirveli tulla sulle mainitsee tosta Diflucanista.. Se on ainaki mulla ainoo ku auttaa hiivaan..

Taas tänään aamulla järkyttävä pahoinvointi, hyvä etten oksentanu ku vein muksun hoitoon :bored: Huomenna kyl kysyn terkkarilta et mitä ihmettä tää on

Vähän tekee flunssa tuloaan tässä ja mun tuurilla oon just jouluna kipeenä :meh: Miehellä edelleen selkä rikki mut saa luvan parantua ens viikkoa varten :wink
 
Toivotaan että kaikki parantuis jouluksi ja joulupukki tois (vaikka sit myöhässäkin) kahdet viivat raskaustesteihin :)

Unicorn; mulla on kans tota samaa et palelee illalla niin että pitää olla kunnon paita päällä kun menee nukkumaan ja päivällä vois kulkee suurinpiirtein alusvaatteissa :D

ON; joulu olis nyt laitettu valmiiks kotiin vaikkakin kylällään koko joulu mun ja miehen vanhempien luona. On tää erilaista tänä vuonna kun nyt meitä on kolme <3
 
Kirveli, onpas omituinen tauti :o toivottavasti nyt oikeilla lääkkeillä paranee! Mulla oli raskausaikana vuorotellen/päällekkäin hiivaa ja bakteerivaginoosia,mutta pelkillä hiivan oireilla, eikä neuvola uskonut mua aluksi. Sit vasta viikolla 20 todettiin ne testeillä ja oli varmaan ollut vaikka kuinka pitkään... ja toi bakteerivaginoosi voi aiheuttaa myöhäisiä keskenmenoja, ennenaikaista synnytystä jne. Nyt pyydän aina labrakokeen jos on epäily jommasta kummasta, että lääkitys menee oikein.
 
Niin ja ne tulehdukset kesti yhteensä varmaan sinne vk 30 asti, eli ainakin puolet raskaudesta oli tulehdus ja aika monta lääkekuuria... tota kyllä pelkään, että käy uudestaan jos kävis niin onnekkaasti, että raskautuisin.

Mutta nyt on tylsää odottelua... ei saada tässä kierrossa yrittää ja ovis on vasta tuloillaan. Nyt kp 13.
 
Ratamo; mullakin oli alkuraskauden aikana bakteerivaginoosi ja pelkäsin koko ajan keskenmenoa kun luin että saattaa aiheuttaa (ihan vähän mun historiasta: oon kokenut näiden vuosien aikana 8 keskenmenoa kun esikoista yritettiin joten voit kuvitella miten jokaisesta pienestäkin tuntemuksesta olin valmis heittää hanskat seinään).

Kaitsu_; nyt vaan ahkeraa vaakamamboa :D toivotaan tärppiä!
 
Täällä alkoi kp1. En testaillu, koska oli jo niin selvät menkkaoireet mitkä alkaa aina paria päivää ennen menkkojen alkua. Tosin viimeks, kun tärppäs tein ainoastaan yhden testin silloin, kun menkkojen olis pitäny alkaa. Se olikin ainut testi mitä tein yritysaikana :) Katotaan tuleeko tässä yrityksessä testailtua enemmän :) Ei kyllä oikeastaan harmita, koska oon ollu niin tyytyväinen siihen, että hommat onnistuu miehen kanssa ja oikeastaan nyt oli vasta yk1.
 
Ratamo; mullakin oli alkuraskauden aikana bakteerivaginoosi ja pelkäsin koko ajan keskenmenoa kun luin että saattaa aiheuttaa (ihan vähän mun historiasta: oon kokenut näiden vuosien aikana 8 keskenmenoa kun esikoista yritettiin joten voit kuvitella miten jokaisesta pienestäkin tuntemuksesta olin valmis heittää hanskat seinään).

Kaitsu_; nyt vaan ahkeraa vaakamamboa :D toivotaan tärppiä!

Ymmärrän tosi hyvin! Meilläkin on yksi keskenmeno taustalla ja epäilen, että johtui tosta tulehduksesta... :( mutta paha sanoa näin jälkikäteen.
 
Takaisin
Top