Toinen haaveissa <3

Valtavirrasta muisteli oikein :)
Eli testi havaitsee estrogeenin nousun, joka ennakoi lähestyvää lh-piikkiä.
Ennustaa siis jopa 4 ovulaatiota edeltävää mahdollisesti hedelmällistä päivää (vilkkuva hymynaama).
Sitten kun havaitsee lh-piikin, saa pysyvän hymynaaman ja ovulaatio on tiedossa 12-36h sisällä (keskimäärin)

Ainakin on auttanut siinä, että osaa aloittaa tallettelut ajoissa, kun aloittaa jo vilkkuvalla naamalla :)
 
Käyttääkö kukaan sitä hedelmällisyysmonitoria? :) saakohan suomessa muualta kun raskauskeijulta? Näky olevan loppu :( olis kätsy. Ja vaikka onkin hinnakas niin varmasti säästys hurja määrä rahaa siitä, miten paljon menee muutoin testeihin joka kk :D ei tartteis tihrustella viivoja. X)
 
Tsemppiä kaikkille tasapuolisesti.Omaa:Täällä 18dpo yleensä 17dpo päiviin päättyy nämä dpo päivät.Aaltoilevasti menkka oireita on mutta ei vuotoa.Kiertokin yleensä on 28-33kp.Nyt menossa 32kp.14dpo kohdalla oli testi nega.
 
Täällä taas nega 19dpo ja 33kp.Testasin niillä raskauskeijun erittäin herkkillä testeillä mistä on kuulut vähän huonoa kokemusta.Testailen apteekin testeillä sunnuntaina jos ei vuotoa näy.
 
Käyttääkö kukaan sitä hedelmällisyysmonitoria? :) saakohan suomessa muualta kun raskauskeijulta? Näky olevan loppu :( olis kätsy. Ja vaikka onkin hinnakas niin varmasti säästys hurja määrä rahaa siitä, miten paljon menee muutoin testeihin joka kk :D ei tartteis tihrustella viivoja. X)

Katsoin että halpa-testi.fi ja apomera.fi myydään myös kyseistä monitoria :) en ole tuolta tilaillut kyllä itse, mutta voishan noi googlettaa että on luotettavia..
 
Mä aloin testailee kp 10 ja ovisplussan sain kp 14 :) Minkä pitunen kierto sulla on?

No nää on vasta ekat kunnon menkat synnytyksen jälkeen (1v ja 1kk meni siis aikaa et alkoi). Edelliset, ensimmäiset ”menkat” oli aika olemattomat :D
Mutta siis se edellinen kierto oli 25 päivää ja sit niinku kp 26 alkoi menkat.
Ja ennen raskautta oli tosi vaihtelevasti kun ne oli pitkän aikaa pois kokonaan ja lapsettomuushoidois olin. Eli ei oikeen tietoa pituudesta:wideyed::shifty:
Ja näköjään pikkusen viimisiä nyt tihuutteli eli huomenna varmaan on sit kokonaan loppu:meh:
 
No nää on vasta ekat kunnon menkat synnytyksen jälkeen (1v ja 1kk meni siis aikaa et alkoi). Edelliset, ensimmäiset ”menkat” oli aika olemattomat :D
Mutta siis se edellinen kierto oli 25 päivää ja sit niinku kp 26 alkoi menkat.
Ja ennen raskautta oli tosi vaihtelevasti kun ne oli pitkän aikaa pois kokonaan ja lapsettomuushoidois olin. Eli ei oikeen tietoa pituudesta:wideyed::shifty:
Ja näköjään pikkusen viimisiä nyt tihuutteli eli huomenna varmaan on sit kokonaan loppu:meh:

7335ea873e21961d188eb1117dbb4180


Tossa on suuntaa antava taulukko pc ovistestin ohjeista :)
 
En mä tiedä, siksi kysyinkin :)
Mutta käsittääkseni vähän dual hormoni testin tyylinen mutta data on näkyvissä jossain monitorisss pidempään ja samalla hössäkällä voi testata raskauden?

Joku jolla se on, voisi kertoa :) kiinnostaisi kovasti!

Muakin kiinnostaisi kokemukset tälläisestä laitteesta :)
 
Kiitos linkistä :)

Mulla ei pc ovisliuskat näytä mitään vaikka esim mammaksi.fi ovisviiva olis tosi tumma.. ja apteekin ovistesteillä vähän sama, ei tuu koskaan yhtä tummaa. Cb digillä oon saanu hymynaaman useasti ja ebayn ovisliuskat puoltaneet plussaa kans. Mutmut, katsellaan. Taidan ostaa sen dual hormonen tähän kiertoon :)
 
Heipsan. Mä näköjään enimmäkseen taustailen tässä ketjussa. Teillä on niin nopsa juttutahti, että hyvä kun mukana pysyy. Oon kyllä lukenut kaikki, mitä vaan ehtinyt.

Mä tilasin nyt viimeksi testejä Kotitestiltä. Aiemmin tilaillut myös Raskauskeijulta ja Mammaksi-sivulta. Kotitestillä oli nyt edullisimmat, kun otin satsin ihan perus Sofin halvimpia liuskatestejä, sekä oviksen testailuun että myös pari raskaustestipakettia odottelemaan, josko joskus pääsis niitä käyttelemään.

Kierto etenee jotenkin poikkeuksellisen hitaasti. Nyt kp 19, mutta en oo saanut ovistesteihin kunnon viivoja missä vaiheessa, vaihtelee hailuraa vaan silloin tällöin. Jotenkin on tunne, että kropassa saattoi tapahtui jotain jo kp 10 tienoilla, jolloin oli huomattavaa nippailua alavatsalla parin päivän ajan sekä lisääntyneet limat.

Koska vauvakuume alkaa olla samanlaista kuin esikoisen yritysaikaan, oon lukenut tosi paljon ulkomaisia tutkimuksia hormonitoiminnan palautumisesta raskauden jälkeen ja imetyksen aikana/jälkeen. Jotenkin on ollu tarve ahmia tietoa, että ymmärtäis oman kropan toimintaa paremmin.

Meillä edelleen imetys kehissä (poika 1 v. 2 kk), mutta yöimetyksiä yritän karsia ja muutenkin himmata imetyshetkien pituutta ja kertoja. Poika ei ole tästä ihan samaa mieltä, hän on oikea tissinrakastaja eikä lainkaan haluaisi luopua saavutetuista etuuksista. :)
 
Heitsu, onko sulla joku lääke joka pidentää luteaalivaihetta vai onko se normaalisti noin pitkä? Vai oisko ovis ollut myöhemmin? Mulla on luteaaluvaihe aina sama 13päivää ihan prikulleen. :) siksi mietin, miten se voi niin paljon vaihdella :) toki kk ovikseen mulla saattaa olla 13 tai 23 päivän välillä.. mut sit menkat siirtyy aina sen verran että ne tulee aina dpo13.

Nessu voihan olla että ovis oli silloin aikaisemmin.. ja sillonhan se on vaan hyvä juttu! aikainen ovis yleebsä tietää hyvää! ;) tai sitten jos hormoonitoiminta ei vielä oo tarpeeks käynnissä että ovulaatiota tapahtuu? Tai että se lh ei jaksa irrottaa munasolua vielä ja ei sen takia o testi plussaa? Tai sit ovis on vaan myöhemmin :)

Mulla ennen synnytystä kierto oli aina 28-29pv ja ovis siis aina samaan aikaan keskellä kiertoa. synnytyksen jälkeen oli kans melko säännöllinen 28-31.. mutta km jälkeen sit on menny kierto ihan sekaisi ja se on jotain 27-39 välillä :/ eli oviksen ajankohtaa ei voi kyllä mitenkään ennustaa vaan se on sillonku sitä huvittaa :D

on: Tosi niukat kuukautiset oli tälläkin kertaa. :S En tiiä mitä tää kroppa taas meinaa.. mistähän yhtäkkiä niukemmiksi alkaneet kuukautiset johtua? Siis oikesti niukat. Mulla ennen oli sellaset 7-8päivää kestävät runsaat, että täytyi käyttää vihreitä tamppooneja ja ne kesti max puoli tuntia ja aina piti olla pikkuhousun suoja varalta. Yön jälkeen pitänyt aina jalat ristissä kävellä vessaan ettei paro purkaudu kesken matkan ja vessassa sit on kauhea verilöyly xD Nyt oon pärjännyt sinisellä pikkuruisella ja siihen hyvä kun tulee pieni viiru monen tunnin aikana... ja ilman tamppoonia ei pikkuhousun suojaan oo tullut mitään, eikä vessassa käydessä pyyhkiessä. Edellinen kierto oli 33päivää ja omien tuntemuksien ja laskujen mukaan loppui normaalisti dpo13.

Nyt on kp5 ja enää ei oo vuotoa ollut eilisen jälkeen ja kolme ekaa päivää oli just sellasia että ei tiennyt oikeestaan menkkoja olevankaan. Yön aikana ei oo tullut yhtenäkään päivänä juuri mitään tampooniin. En keksi mitään muutoksia , mitä olisin elämäntyylissä tehnyt.. mutta voiskohan olla anemiaa? tai liian ohut limakalvo? Veri on ollut kirkkaanpunaista-rusehtavaa-vaaleanpunaista vv väliltä ja en oo ainakaan huomannut niitä limakalvon roikaleita mukana.. mitä ennen on tullut. Vähän ihmetyttää :) kp2 oli tosi voimakasta munasarjakipua ja alavatsaan sattui niin että oli vaikea liikkua.. testasin huvikseni yhdellä ovistestillä ja oli samanvahvuinen kuin kontrolli.. Mietin että voiko ovis tulla menkkojen aikana? R-testi oli nega dpo13 ennenkuin ”vuoto” alkoi.

Viime kierrossa oli kans vaan yksi kunnon vuotopäivä ja muut oli samanlaista tuhraamista. Onko kellään ollu samanlaista ja mitähän se on meinannut? Mietin jo jotain munasarjakasvaimia ja muita kauheuksia :/

Unicorn kp5/27-36, yk19
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top