Toinen haaveissa <3

Onnea Tiimpuuu!! <3 Ihanaa että sai lukea plussauutisia täältä.

Tervetuloa kaikille uusille ja toivottavasti teidän vierailu on lyhyt täällä :D

Täällä tänään kp 26 ja plussa tuli digillä 1-2 viikkoa. Kolmas plussa tälle vuodelle, jospa kolmas kerta nyt toden sanoo. Jännityksellä kotona ollaan, kun parvorokko ilmeisesti tuli kyläilemään ja raskaana olevat saavat helposti keskenmenon jos tartunnan saavat. En muista yhtään onko ollu lapsena sitä niin täytyy soitella verikoeaikaa maaanantaina samalla kun neuvolaan soitan. Iloinen olo plussasta mut silti jännittää käykö samalla tavalla kun kahdelle edelliselle.

Plussatuulia teille naiset <3
 
Tylsäää! Ovista odotellessa... ei edes mikroskooppiin ole tullut mitään mainittavaa mutta nyt on vasta kp9. Mieskin lähtee maanantaina työmatkalle. Toivottavasti pääsis jo keskiviikkona takaisin kotiin että pääsee tallettelemaan... ensi viikon perjantaina pitäs olla ovis... Ja mun dmi on nyt 29.9 kun mittasin pituuteni uudestaan ja sentin olinkin pidempi kuin luulin....

Anteeksi omanapailu taas kerran :bag:
 
9b7623f9d5b495363d9527aacc1e50da

Tässä vielä kuvan aamun testistä! :)
 
Onnea vaan..... Sitä omaa vuoroa edelleen odotellaan ja ensi kuussa esikoinen täyttää jo 2 ja tosiaan mitään ehkäisyä ei ikinä olla käytetty, esikoistakaa ei yritetty mitenkään ja siitäkin meni 2 vuotta että hän ilmoitti tulostaan, vituttaa ihan suoraa sanottuna et miten voi olla yks raskatuminen niin hankalaa..

Niin ja esikoisen syntymän jälkeen heti menty niin että pikkusisarus sais tulla, mutta ei näy tulevan. Ois haluttu että pieni ikäero tulis mut paskanmarjat. Sekin myös kun sais sit saman vanhempain/äitiyspäivärahan toisesta kun syntyisi ton esikoisen ollen alle 3v. Mutta haaveeksi taitaa vaan jäädä!
 
Muokattu viimeksi:
Onnea Graisu! Toivotaan tarrasukkia. :smiley-angelic003

Alinah mullakin mielessä tuo toive saada toinen samoilla äippärahoilla, aika paljon paremmat rahat saisin kuin tällä tämänhetkisellä työttömyyskorvauksella...

Nyt kiroan sitä päivää kun päätin ottaa hormonikierukan esikoisen jälkeen. :banghead: Oma kierto on täysin hukassa vielä kolme kk poistosta ja palautumiseen voi mennä kuulemma jopa vuosi. Kierukka ei edes pitänyt niitä lupaamiaan vuotoja poissa, vaan tiputteli aivan miten sattuu. :sour:

Lääkäri sillon asentaessa lupaili että poiston jälkeen ensimmäinen kierto on "superhedelmällinen" eikä vaikuta omaan kiertoon mitenkään. Jep jep.
 
Kiitos naiset [emoji813]
Kyllä ei tää pikkukakkosen odottaminen ole ollut niin helppoa kun esikoinen tärppäsi yk 3. Tämä taisi olla yk 7 tai 8. Että ei tämä helppoa ole ja juuri kun olisin itsekin halunnut pienellä ikäerolla niin nyt näyttäisi tulevan 2v3kk, jos tämä normaalisti jatkuu. Olisi ikäero saanut olla pienempikin. Mut kaikella on tarkoituksensa, siihen ite uskon.
Voi kun saataisiin meille kaikille täällä toiset pienent mahdollisimman pian [emoji813]
Tsemppiä!
 
Onnea plussanneille! :)

Nyt on kyllä pakko avata suunsa. Musta on Alinah aika tökeröä viedä toisen plussatessa huomio omaan pitkään ja vaikeaan yritykseen, jokainen täällä on kuitenkin plussansa ansainnut olipa taival mikä hyvänsä. Muutenkaan en oo nähny sun käytännössä muuta kun napailevan täällä ja muissa ketjuissa, joissa oon sut bongannu. Ei tää foorumi toimi niin. Vaikka olisi kuinka syvällä siinä omassa tilanteessa, niin musta on silti reilua olla kiinnostunut muittenkin jutuista ja kommentoida niitä. Jos semmoiseen ei kykene syystä tai toisesta, on ehkä parempi seurata sivusta koko keskustelua. Vähän niin kuin itse oon tehnyt. Toivottavasti saat toisaalla parempaa vertaistukea ja syyn osallistua keskusteluun enemmän.

Ite oon kirjotellut nykyään vaan tuolla km:n kokeneiden salaisessa (kuten oon yli 2v kirjotellu muutenkin), kun ei oikeen nää "tavalliset" yritysketjut tunnu oikeen enää omille. Toki varmasti täällä on monella vastaavia kokemuksia, mutta itsellä ne vaan vaikuttaa niin vahvasti tähän hommaan ja jutut on ollu aika angstisia. Toivottavasti tänne paukkuu paljon lisää plussia jatkossakin! :)
 
Siis jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä ja anteeksi nyt ihan kauheesti jos mun kommentit tuottaa täällä mielipahaa. Siirryn kokonaan pitkään yrittäneiden ketjuun niin ei tarvi sit pahoittaa kenenkään omaa mieltään. Tsiisus!

Anteeksi nyt vaan ihan helvetisti että mulla on pahaolla kun ei sitä omaa plussaa kuullu. Haen muualta sitä vertaistukea sitten.

Ja mulla on täysi oikeus näihin mun omiin tunteisiin.

Hyvää jatkoa vaan.
 
Mutta onko se vertaistukea, että kertoo aina vaan omia kuulumisiaan, mutta ei sit kuitenkaan muitten juttuihin välitä kommentoida? Ei minusta. En oo myöskään kieltäny oikeutta kielteisiin tunteisiin ja ajatuksiin mutta asiayhteyttä joista niistä mainitsee, on musta ihan hyvä vähän aatella.
 
Mymlan oon koittanu sinne dpo10 asti malttaa mieleni. Ja sillonkin oon käyttäny niitä herkkiä testejä first response tai clearblue early.
Kun plussa tuli niin vielä dpo11 pregcheckillä sain ihan olemattoman hailuran.
 
Onnea plussasta! Sehän on hienoa, että joillakuilla yritysaika jää lyhyeksi. Pidetään peukkuja, että tämä kyytiläinen on sinnikästä sorttia ja pysyy matkassa.

Paljon plussaonnea muutenkin kaikille yrittäjille!

Ymmärrän toisaalta kyllä Alinahia ja muitakin meitä pitkään yrittäneitä. Aina ei osaa iloita toisten hyvistä uutisista, vaikka "pitäisi". Joskus se oma lapsenkaipuu ja pettymykset on vaan liian suuria ja vaikeita juttuja, että jaksais myötäelää muiden iloja. Lapsettomuus tai sekundaarinen lapsettomuus on asioita, joita voi oikeasti ymmärtää vain toinen saman kokenut. Aivan kuten vaikka keskenmenon saanut ymmärtää toisen keskenmenon saaneen pelkoa siitä, saako sikiön pitää ja meneekö kaikki hyvin.

Me yritettiin esikoista useampi vuosi, ja tarvittiin lääketiedettä onnistumiseen. Kakkoselle on ollut lupa tulla heti esikoisen syntymästä (10/16) lähtien, ja ekoista menkoista lähtien toista lasta on kirjaimellisesti yrittämällä yritetty. Ei se helppoa ole, varsinkaan henkisesti.

Silti musta oli ihana saada katsoa tuota Graisun positiivista raskaustestiä. Jaksan toivoa, että omalle kohdalle ja muillekin ketjulaisille sama suodaan. Tsemppiä, sinniä, voimaa ja kovaa yritystä, naiset!

Musta täällä pitää saada myös kertoa omasta pahasta olosta ja epätoivosta, jos onnesta ja ilostakin. Mutta yritetään otta toisemme huomioon, jookos? Aina se ei onnistu, mutta lupaan ainakin ite tehä parhaani, vaikken tässä ketjussa niin aktiivinen kommentoija olekaan.

Alinah muuten, mainitsit pitkään yrittäneiden ketjun. Onks täällä siis joku pitkään yrittäneiden ja nimenomaan kakkosta kuumeilevien ketju?

:)
 
Onks täällä muuten muita synnytyksen jälkeisistä kierroistaan tarkkaa kirjaa pitäneitä? Mua kiinnostais kuulla, montako kuukautta synnytyksen jälkeen teillä kierto käynnistyi, mitkä teidän kierron pituudet on sittemmin ollu, montako kiertoa on ollu JA imetättekö vielä tai missä kohtaa lopetitte imetyksen?

Onks porukassa ketään, jolla olis imetys jatkunu pitkään (yli vuoden) ja ollu lyhyen luteaalivaiheen kanssa ongelmaa, mutta että luteaalivaihe olis kuitenkin useampien kiertojen jälkeen korjaantunut riittävän pitkäksi?

Mulla menkat alko siis 8 kk synnytyksestä. Kierrot olleet 48, 36, 26, 20 ja 23 päivää. Nyt on kuudes kierto ja kp 11. Ovismaisia oloja (mahatuikinta, maha sekaisin) on ollut pari päivää), joten aloin aamulla tikuttaa. Aiemmissa kierroissa oviksesta menkkoihin on menny vain pari päivää, mut josko nyt jo jotain korjaantumista tapahtuis kiertoon, jos ovis olis varhemmassa. :)
 
sallahaa, ymmärrän mitä kirjoitit. Silloin kun itselle tuli ne kaks vkm niin kyllä pidin hiljaiseloa täältä, mut kävin lukemassa kuitenkin kirjoituksia. Näinhän se on että jos kaipaa itse vertaistukea niin ehkä jollain tapaa olisi itsekin olla kiinnostunut muiden tilanteista. Ja tsemppiä voi aina toisille sanoa jos ei muuta keksi.

mymlan, jos oon laskenu dpo niin yleensä oon aloittanut testaamisen dpo9 alkaen. Raskauskeijun onestep herkät testit on ollu ekana käytössä.

Mulle tuli ihan uutena käsitteenä tuo pikkukakkosta yrittäessä Nessu, että voi olla sekundaarista lapsettomuutta. Ihan hullulta kuullostaa kun on kuitenkin esikoinen meillä kaikilla. Ja sama homma tuossa, et koen tosi paljon hyvää mieltä kun joku täällä plussaa. Hyvä vaan, että kaikkien ei tarvitse odottaa "liian kauan".
Ja tohon Nessu synnytyksen jälkeisistä kierroista osaan sen verran vastata omia kokemuksia et 10kk oli synnytyksestä kun menkat alkoi. Imetin vajaa viikkoa vaille 1v ikäiseksi. Poika nyt 1v6kk. Haaveissa oli raskautuminen heti kun poika täyttää 6kk. Ovista bongasin todella myöhään kierroilla ( reilusti yli kp20) sulla on kyl ollut huikeen lyhyet kierrot kun on toi 20 ja 23.
Kiitos Heitsu1996! :)
 
Takaisin
Top