Toinen haaveissa <3

Katsotaan jos huomen aamulla jaksaisin tehdä testiä. Viimeks olin myöhäinen plussaaja, lauantaina testi negaa dpo 12, maanantaina sitten sain hailakan plussan viivatestiin dpo 14 ja iltapäivällä uskalsin tuhlata digitestin joka sitte näytti raskaana 2-3 :-D
 
Kävin hakemassa uuden satsin macaa ja samalla reissulla tarttui sittenkin matkaan myös purkki geleetä. Greippimehua en nyt oo vielä muistanut kaupasta tuoda, eiköhän tässä nyt ole aseita tähän kiertoon ihan riittävästi. :rolleyes:
 
Siis mitä varten tota macaa ja geleetä syödään? Kyseleepi tyhmä :)

Itellä on ollu hiljasta, tänään kp7 ja aamulla tuli vieläkin vähän verta, eli kuukautisten kokonaan loppumista odotellessa. Lauantaina ajattelin alkaa seuraamaan ovistesteillä ja lämmöt on ollut jo mittauksissa. Todennäköisesti ovis iskee silloin kun oon ensi viikolla työmatkalla ja pois kotoa yön... :D
 
Mulla vaan ei kumpikaan oo millään tapaa jeesannut, mutta oon muuten vaan syönyt sitten.
 
Joo eihän nämä mitään ihmeaineita ole ja sen plussan voi saada ihan ilman mitään apuja, niin kuin jatkuvasti tapahtuukin. Henk.koht. tykkään vaan hyödyntää kaiken mahdollisen, niin ei jää jossiteltavaa niin paljon. :)

Menkat alkaa näköjään loppua, unohdin jo kertaalleen laittaa uuden tamponin, sen verran harmittomat ovat. :hilarious: Huomenna varmaan viimeinen vuotopäivä.

Yk2, kp3/?
 
Kirveli, onko sulla vaan 3-4 pvän menkat? Kade! Mulla on side tai joku suoja aina n 6 pvä. Ärsyttää kun koko viikko menee, vaikka ne viimeiset päivät ovat tuhrua. [emoji58]
 
Ratamo; molemmat ovat hormonitoimintaa tasapainottavia, ravinnerikkaita luonnontuotteita. Mä toivon etenkin macan tasoittavan pitkän kierron hormonikierukan jäljiltä.

Geleestä löytyy oma ketjukin tuolta vinkkejä raskautumiseen-osiosta. Macasta tietoa esim. tuossa linkissä: http://luontainenterveys.fi/index.php/tuotteet/peruvian-maca/

Ok, kiitos. Mä en kyllä uskaltaisi käyttää mitään tuollaisia hormoneihin vaikuttavia tuotteita ilman lääkärin määräystä. Noitahan ei ole varmaan mitenkään tieteellisesti tutkittu ja todistettu että olisi hyötyä tai haitallista raskauden yrityksessä, kun on luonnontuote? Ja kun ei omaa hormonitoimintaa tunne niin hyvin, mistä sitä tietää... mutta toki jokainen tavallaan :)
 
Ratamo, mä en myöskään uskalla käyttää mitään mahdollisesti hormonitoimintaan vaikuttavia tai muitakaan luontaistuotteita. Omat hormonit on olleet pitkään niin sotkussa, ja meillä vielä imetyskin kuvioissa, että ihan normi raskausvitskut, foolihappo ja sinkki riittää. Meille myös lapsettomuuslääkäri ohjeisti ekaa yrittäessä, että ei sitten mitään luontaistuotekokeiluja, koska mahdollisten vaikutusten arviointi on mahdotonta. Varsinkin, jos samaan aikaa käyttää lääkärin määräämiä lääkkeitä, hormoneja tms.

Mutta siis toki kukin omalla tavallaan, ja omaksi parhaakseen. :) Jos niistä jollekin on apua, niin sehän on vain hyvä juttu.
 
Käytetään tota geleetä ihan muutenkin kun pelkästään "lasta yrittäessä" :)

Mutta joo, en minäkään vetänyt mitään luontaistuotteita tai mitään vitamiineja ym. Kun meni se 2 vuotta että esikoinen ilmoitti tulostaan, nyt oon syönyt osan aikaa mamma vitamiineja, sitten siirryin pelkkään foolihappoon, d vitamiiniin, vehnänalkionöljy ja gelee Royal, oli macajauhe kokeilussa.. Mitään oo tapahtunut, ei mitään vaatetta. Nyt sitten menee pelkkä d ja foolihappo..
Ja D vitamiinia nyt muutenkin naistenklinikalta suosittelivat ja foolihappo nyt sitten on lisänä.

Sitä omaa plussaa odotellessa.
 
Alinah, mikä tuon geleen idea on? Eli mitä sen luvataan tekevän? Oon kyllä kuullut, mutten oo perehtynyt. :)

Ai hei muuten, oonhan mäkin jotain luontaisjuttua testannut ekalla yrityskierroksella, en vain muistanut: vehnänalkioöljy. Siinä vasta on ärtsyn makuinen tökötti. Puoli pulloa miehen kanssa sitä saatiin menemään, mutta sit ei enää pystynyt. Se haju ja maku oli aika ainutlaatuisia!
 
Tossa geleessä on just sitä vehnänalkioöljyä mukana ja paljon mm. E-vitskua, mikä on tärkeä raskauden (ja eläimillä tiineyden) aikana. Maca on paljon käytetty "super food" jota ihmiset käyttää muutenkin kuin hedelmällisyysttä tukemaan, samoin tuo gelee.

Mut joo onhan nämä pitkälti myös uskon asioita, ja oman harkinnan mukaan ottaa käyttöön. Ja tietenkään ei päällekkäin lääkkeiden kanssa.

Kirveli, onko sulla vaan 3-4 pvän menkat? Kade! Mulla on side tai joku suoja aina n 6 pvä. Ärsyttää kun koko viikko menee, vaikka ne viimeiset päivät ovat tuhrua. [emoji58]

No aika niukat on yleensä, tänään kyllä vielä vuotaa. Kuvaavaa on kuitenkin tän aamun tilanne, kun tappelin taaperon kanssa tyyliin kaikesta ja yritin samalla laittaa itseä valmiiksi kerhoon. Bussipysäkillä tuli mieleen, että ei sssss... en laittanut uutta tamponia! Onneksi matka on lyhyt, kerhossa syöksyin vessaan ja pahimmalta vältyttiin. :wacky:
 
Ite en oo luontaistuotteita käyttänyt mutta moni on niitä tosiaan ja siks itekki miettiny että pitäiskö. Ennen ekaa raskautta oli mammavitsku ja foolihappo mutta nekin sitte on jääny. Voiski käydä niitä ainaki osaan lisää.

Omaanapaa, edelleenkää ei menkkoja mutta testi eilen puhdas nega.. testaan ehkä huomenna uusiks jos ei menkat ala sitä ennen.. kp 32 ja dpo ehkä 13.
 
Jospa olet Tiiimpuu myöhäinen plussaaja, niin kauan kuin ei oo menkkoja, on toivoa. :)

Btw, tänään kerhossa jälleen yksi mamma julkisti raskautensa, ja kyllä se kieltämättä hiukan kirpaisi. En tietenkään tiedä miten pitkään ovat yrittäneet, ulkopuolisille se vaan aina näyttää siltä, että sormia napsauttamalla varmasti tärpännyt... Ja hetken mietin kyllä tänään tuon esiuhmaisen taaperon kanssa taas taistellessa, että onko mitään järkeä tehdä toinen lapsi kun tuonkin kanssa on tekemistä. :spitoutdummy: :banghead:
 
Mun esikoisen lasketunajan ryhmässä facessa on jo lähes kaikki raskaana uudestaan, yks ilmoitti viime viikolla että lopetti pillerit että alkavat yrittää toista. Sit se tokas vaan että toivottavasti tärppää pian. Että jos hyvin käy, hän on maha pystyssä Cheekin siellä loppuunmyydyllä keikalla jonka se pitää kun lopettaa uransa..

Mä tosiaan hiljennyin siellä kun kaikki ne paukkuu raskaaksi tyyliin kun haluaa. Osa ehkäisynkin läpi!
 
Noista vitamiineista ja luontaistuotteista.
Meillä oli kkm tammikuussa. Käytössä mulla on metformiini ja clomifenit pcos:n takia. Niistä huolimatta raskaus ei vaan alkanut. Elokuun alussa aloitin syömään sinkkiä, ajatuksena etten sais flunssaa niin herkästi. Ja jostain luin että se lisää luontaista hedelmällisyyttä.
Syyskuun lopulla tulikin sit plussa.
En tiiä oliko vaan tuuria vai auttoko toi sinkki siinä.
 
Hitto, bongasin venyvän ja kirkkaan liman kun testasin kn ja nyt mietin et kiva jos onki ovis enkä oo tikutellut! Mieskin lähti töihin tunti sitten. Kyllä yritettiin touhuta, mutta ei tänään onnistunut. Tää on niin tätä mun tuuria! Helkutti!
 
Muokattu viimeksi:
Mäkin itse asiassa aloin tässä viime flunssan alussa vetää sinkkiä ja luin vasta myöhemmin, että voi auttaa näissä touhuissa myös. :)

Musta saa näiden juttujen perusteella varmaan jonkun kukkahattuhörhön vaikutelman, vaikka se ei voisi kauempana olla totuudesta. :woot::hilarious:Normaalisti en vedä mitään ylimääräistä, kalkkia ja monivitskuja kun muistan...
 
Takaisin
Top