Toinen haaveissa <3

Mulla on yleensä huomannut sen oviksen kaameasta paksun liman määrästä mutta nähtävästi nyt vielä helpompi tunnistaa jos vielä jomotukset tulee lisäksi. Kiva kuulla että on muitakin. Nyt vaan loppukuuhun jännätään että tärppääkö tässä kuussa vai ei.
 
Jaa, tänään näköjään alkaa menkat, kierron pituudeksi jäi 31. Oon nyt kyllä melkein varma, että se ovulaatio tapahtui 5 pv aiemmin kuin fertility friend väittää, kun silloin oli tosi paljon oireita ja sit olis kestäny toinen osa kierrosta sen 12-13pv, joka on aiemmin ollut... mutta lämpötilojen mittailu on ollu vähän vaikeeta, kun on ollu yöheräilyjä, niin ne ennusteet ei varmaan ollut kauheen tarkkoja. Mutta jes, nyt pääsee uuteen kiertoon ja oikeasti yrittämään :)
 
Ratamo; oikeella asenteella uuteen kiertoon! :thumright

Mulla piinapäivät jatkuu (edelleen, miten tää aika menee näin hitaasti...). Mulla on ollut kohta kaks viikkoa flunssaa ja sitä myöten nenä tukossa. Se on aiheuttanut yöheräilyä, kun ei enää henki kulje enkä oo ikinä osannut nukkua suun kautta hengittäen. Eipä siinä muuten mitään, mut nyt en yhtäkkiä saakaan uudestaan unen päästä kiinni. Tänäänkin olen valvonut 05-07 kunnes poika heräsi. :banghead:

Googlettelin tietysti "unettomuus ja alkuraskaus" :joyful: ja tottahan sitä esiintyy monella jolla ei yleensä ole uniongelmia. Toki unettomuus voi olla myös pms-oire, mut eeeeihän se nyt sitä voi olla, eihän? :p:hilarious:

Tänään dpo 10 tai 11.
 
Liityn porukkaan. :) Täällä yhden ihanan, pitkään toivotun ja yritetyn pienen pojan (1 v. 1 kk) äiti. Ensimmäistä yritettiin useampi vuosi, kunnes hormonihoidoilla saatiin plussa ja raskaus alkuun.

Poika syntyi 10/16 sektiolla, ja toinen on saanut tulla milloin vaan alkuvuodesta 2017 lähtien. Menkat alko 8 kk synnytyksen jälkeen, nyt menossa viides kierto ja kp 15/20-47. Kierrot heittelee miten sattuu, oviksia en oo saanut, vaikka tikuttelen, imetän edelleen 4-5 kertaa vuorokaudessa. Enkä haluaisi lopettaa imetystä raskaustoiveen vuoksi, mutta enpä tiedä, pitääkö kuitenkin jossain kohtaa.

Lapsettomuuspolille pääsee takaisin vasta imetyksen loputtua. Onko tässä ryhmässä ketään, joka olisi tullut raskaaksi imetysaikana tai saanut jeesiä ovulointiin letrozoleilla, vaikka imetys on yhä käynnissä?
 
Muokattu viimeksi:
Kirveli mikä tilanne siellä? :)

Nessu tervetuloa :) Kurja että teillä on kestänyt kakkosen yritys jo näin kauan! Mie imetän vielä esikoista 1v 3kk, mutta sinällään musta ei oo apua sun tilanteessa kun meillä tärppäsi heti ekasta kierrosta kun kuparikierukka poistettiin... Tosin rv 9+1 todettii keskeytyny keskenmeno ja torstaina tehtiin lääkkeellinen tyhjennys sairaalassa, että se siitä sitten ja nyt oon täällä taas yrittämässä, jahka jälkivuoto loppuu... Oon kans kuullu että imettäessä ei oo toivoakaan että mitään apuja saisi raskautumiseen, mutta ymmärrän senkin että ei halua vielä lopettaa :( Toisilla imetyksen vähentäminenkin saattaa auttaa, toisilla vasta kun lopettaa kokonaan. Imetätkö vielä öisin?

Tosiaan nyt on kp 3 kun tyhjennysvuodosta lasketaan, ei mennyt ihan niin sutjakasti kun viimeksi vaan kaikkiaan kolmet cytotecit vaadittiin et tyhjeni koko kohtu ja meni koko päivä siellä. Ainakin toivon että näin kävi, koska sairaalasta lähdettyä ei oo tullu mitään isompia klönttejä ja vuoto on jo tosi niukkaa.
 
Sallahaa, kiitos. Ja voi ei, pahoittelut keskenmenosta. Varmasti ollut kova paikka. Sinniä kovasti uuteen yritykseen kun sen aika on!

Kieltämättä tässä alkaa pikku hiljaa puskea mieleen samanlainen pakkomielteisyys yrittämistä kohtaan kuin ekan kohdalla. Tosin meidän mittakaavassa 5 kk on vielä lyhyehkö aika, kun edellistä todellakin kirjaimellisesti tehtiin päälle kaks vuotta. Jotenkin vaan ajattelin, että raskaus olis "korjannut" kroppaa niin, että toinen tulis luonnollisesti ja helpommin, olis niin ihanaa, jos niin kävis. Eikä tarttis taas alkaa syödä hormoneja ja rampata lääkärissä ultrailtavana, pistettävänä ja tutkittavana.

Kun esikoisen saaminen oli niin vaikeaa ja hänen alkutaipaleensa syntymineen ja sairaalassa oloineen melko traumatisoivaa mulle, niin imetyksestä on tullut meille valtavan tärkeä juttu. Edes joku asia, jonka onnistumiseen oon voinut vaikuttaa itse tekemällä tosi paljon töitä ja näkemällä vaivaa, että edelleen tissitellään. Se on tärkeää meille molemmille monella tapaa. Siksi haluaisin turvata pojan imetyksen ja tulla raskaaksi uudelleen... siis tää olis mun haave. Kunpa toteutuis. :)

Millaista muuta porukkaa ketjuun kirjoittelee?
 
Heippa, saako liittyä tänne seuraan?
Meillä esikoinen syntyi 12/16 ja nyt on annettu toiselle lupa tulla. Ei meidänkään tie esikoisen kohdalla ollut helppo. Mulla taustalla pco ja reilusti painoa. Noin 1,5vuotta odoteltiin ja ensimmäisestä hormonikierrosta sitten pieni tarttui matkaan ja onnekkaasti saatiin neiti syliin saakka :-)

Mun imetystaival ei oikein luonnistunut mun henkisisestä olosta johtuen. Mutta hyvin me on näinkin pärjätty. Kierto käynnistyi pari kk synnytyksestä ja nyt ollut suhteellisen tasainen. Nyt menossa kp 28. Tämän kuukauden talletukset osui suht mukavasti kohdilleen omien ovistuntemuksien kanssa. Saa jänskäillä nyt vielä hetken ennen testien tekoa.

Muutamia oireita on alkanut kyllä olla mutta nämähän voi olla ihan pään sisäisiä juttujakin. Kuvotusta ja nippailua. Nyt vielä kamala vesiripuli löysi tiensä tänne :-\ onkohan se edes luettavissa oireeksi?!?

Kovat on toiveet kuten nessullakin että tämän toisen tulo olisi helpompi mutta pienet tulee kun on tullakseen :-)
 
Mä imetän vielä kerran päivässä 1v7kk ikäistä esikoista, enkä ole suunnitellut tarkkaa lopetusajankohtaa. Jos kakkonen tärppää niin hyvissä ajoin ennen seuraavaa synnytystä kuitenkin.

Esikoinen tärppäsi 3. yrityskierrosta, tikutin ovista ja vedin kaikki mahdolliset vitskut ja luontaistuotteet, mitä keksin, sekä "pakotin" miehen petipuuhiin otollisina aikoina. :joyful:

Olen kuitenkin mestarimurehtija ja taipuvainen masentumaan, joten noina kolmenakin kuukautena ennen plussaa ehdin tuntea sen epätoivon ja tuskan yrittämisestä. Toki tuntemukset ovat täysin eri tasolla oikeasti pitkään yrittäneillä ja hoitojen piirissä olevilla. Tässä ketjussa uskallan kuitenkin todeta, että me ollaan jo niin onnekkaita kun on se yksikin lapsi saatu. :smiley-angelic003

Plussatuulia kaikille tasapuolisesti!
 
Esikoista ei yritetty, mutta menty aina ilman ehkäisyä miehen kanssa, silloin puhuttiin että pitäskö käydä jossain tutkimuksissa kun harrastettu seksiä eikä näy plussaa. Meni sitten 2 vuotta kun esikoinen ilmoitti tulostaan luomusti, hän syntyi 1/16 ja siitä lähtien yritetty toista lasta tarkoituksena saada lapset pienellä ikäerolla..
Täällä sitä vielä ollaan eikä näy eikä kuulu, lokakuussa meillä oli ensikäynti naistenklinikalla lisääntymislääketieteen yksikössä. Että lapsettomuustutkimuksiin hakeuduttiin syyskuussa, seuraavassa kierrossa mulla on munatorvien aukiolotutkimus ja sitä odotan kyllä hyvin mielin.
Mulla todettiin tuolla ensikäynnillä että vasen munasarja on pco näköinen, aloitin sitten karppaamaan ja tarkotus painoa saada sen avulla pois ja jos helpottuisi samalla toi pco.
Painoa tippunut 5.10-17.11 välillä -5.8kg.

Mä en tunne ovista, ja se kuulemma on ihan normaalia.. Joudun siis tekee noita ovistestejä sit sen takia. Liuska testeillä en saa räikeitä Ovisplussia ja mulle naikkarilta suositeltiinkin clearbluen kaksoishormooni ovulaatiotestiä jota olenkin kerran jo aikaisemmin testannut ja todennut hyväksi. :)
 
Nessu meillä melkein samanikäiset esikoiset mulla synty 27.9.16 :) En itse täällä kirjoittele vaan taustalla seurailen koska menossa rv 37+0 toista odottaen. Mä imetin esikoista 5kk asti tosin sillon enää 1-2kert päivässä mut sekin riitti mun kohdalla pitämään kierron poissa joten mulla kierron palautumiseen tarvittiin täysin imetyksen lopettaminen, itse en ois halunnu lopettaa mut poika oli sitä mieltä et ei enää kiinnosta joten loppu sit ja siitä sit raskauduin ekasta täydestä kierrosta :) Onhan niitä jotka raskautuu vaikka imettää mut taitaa kuitenkin toimia tuo imetys monella hyvänä ehkäsynä et jos oikeesti haluu raskautua niin kannattaa ainakin aluks vähentää ja kattoo sit auttaako vai joutuuko lopettaa kokonaan. Tsemppiä yritykseen ja toivotaan et tärppää nopeesti ja luomuna ;)
 
Meillä on 1v ja 9kk esikoinen. Häntä uritettiin vuosi, johon mahtui yksi keskenmeno.

Nyt alkaa toinen kierto ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Oikeastaan nyt on yk 1 meille, kun odottelin kierron käynnistymistä.
Tajusin muuten, että mun lämpökäyrä lähti nousuun viime kierrossa influenssarokotteen jälkeen :D ei ole laskenut ollenkaan ja rupesin vähän ihmettelemään. en siis varmaan ovuloinut...
 
Meillä esikoinen 1v 5kk :) Sai alkunsa ekasta kierrosta ehkäisyn lopettamisen jälkeen.

Kierukka poistettiin vajaa kuukaus sitte ja nyt lähti eka kierto käyntiin. Tässä just pohdiskellaan miehen kanssa et aloitetaanko jo nyt yritys vai vasta ens kuussa ku töissä koeaikaa vielä jäljellä 3kk ja mua jotenki jännittää et jos kävis yhtä hyvä tuuri kun viimeks et tärppäis heti (joo tuskin käy mut silti:grin) ja jos tulee yhtä pahat pahoinvoinnit ni en haluis joutuu töissä kertoo liian aikasin ja vaarantamaan työn jatkon :wideyed:
 
Meillä esikoinen on 1v 9kk :) Puol vuotta yritettiin. Raskauden jälkeen mulla oli vähän aikaa minipillerit käytössä mut ne ei sopinu yhtään joten kondomi oli sit käytössä. Nyt on muutama kuukaus oltu ilman ehkäisyä mut hommat ei oo onnistunu miehen lääkityksen takia. Tai no välillä onnistuu mut silloin ei tietenkään oo ollu ovis lähelläkään :D Nyt mies on aloittanut lääkityksen vähentämisen ja ens vuoden alussa lopettaa sen kokonaan :)
 
Luruh; mä varmaan teidän tilanteessa odotttelisin lähemmäs koeajan loppua. Se kolme kuukautta on loppupäästä katsottuna silmänräpäys elämässä ja saa keskittyä uuteen duuniin täysillä. :)

Mä jäin määräaikaisesta työstä äippälomalle ja olen nyt ollut liiton rahoilla kohta vuoden. Taloudellisesti on ollut toki kivampi olla lapsen kanssa kotona, mut kyllä tää tilanne mua stressaa jatkuvasti.
 
Täällä neljä vuotta yritystä ja tässä välissä on ollut yksi kohtukuolema.Raskaus sai alkunsa lapsettomuushoidoilla inseminaatiosta ja tällä hetkellä ollaan ivf hoito jonossa.20.2.2018 ois suunnittelu aika ivf osalta.
 
Esikoinen nyt 2v ja 1kk ja yritys kesti 4kk. Nyt pikku kakkosta yritetty 15kk että hiukka rupee pänniin tää tilanne. Työpaikat on kiven alla ja pää hajoo kotona. Koulun penkki ei kiinnostaisi mut kai sinne pitäs mennä että helpottais töihin pääsyä. Eräs perheen jäsen ilmoitti isänpäivänä sairastavansa luuydin syöpää. Jospa tää elämä lopettais kohta tän päähän potkimisen ja alkais positiivisia asioita tapahtumaan.

Kierrossa tylsä vaihe... kp21 ja dpo4 ehkä. En oo jaksanut tikuttaa ovista. Ja mitään oloja yms ei oo ollu. Vielä 10pvä menkkoihin sanoo appi. Meinasin testatakin vasta sitten kun appi kyselee menkkojen perään.

PauliinaS kp21 dpo4? Yk 15
 
Takaisin
Top