Toinen haaveissa <3

Onnea Lilyee täältäkin! :Heartred Ja paljon tsemppauksia kaikille muille pikaisiin plussiin.

Mä täällä taustalla olen teitä seuraillut, kuume on kovasti korkealla, mutta mieli aika matalalla. Ryhmässä olen otsikon mukaisesti, koska mulla on se toinen haaveissa, mutta aika matka tässä vielä on siihen, että voisin plussauutisia kertoilla. Mulla tosiaan kierto käynnistyi vajaa kuukausi sitten (yhdet menkat nyt siis ollut, toisia ei vielä kuulunut, saas nähdä millainen kierto tulee). Mutta mies ei ole edelleenkään yhtään innostunut toisesta lapsesta. :oops: Joku aika sitten saatiin tietää, että kaveripariskunta odottaa toista ja mies tokaisi mulle, että saisivat nyt pojan, niin päästäis eroon noista vaatteista. Hyvä, että en pillahtanut itkuun siinä paikassa. Ja seksipuuhissa on kaivettu kumit esille. Voi kyynel. Mutta jatkan teidän seuraamista ja iloitsen raskautujien puolesta. Ehkäpä vielä joskus se ilo mullekin on totta!
 
Voi Indie! Nyt kyllä vaadit mieheltä vähän selityksiä! Ymmärrän kyllä, että mies saattaa olla epäileväinen ja jännittynyt asian suhteen, mutta vähän täytyy tulla vastaan:sour: Kerro kuinka tärkeä asia on sulle ja että jos mies sua vähänkin arvostaa, niin on suostuttava edes neuvottelemaan asiasta! Jos vaikka mies lupaa sulatella asiaa ja sä lupaat, että et hoputa. Saisit edes toivonkipinän, jos mies ei aivan tyrmää ehdotusta...
 
indie täällä sama, ukko on ehdottomalla ei pikkukakkosta -linjalla :sad001 oon nyt ehkä viikon ollut hiljaa asiasta (sitä ennen kokeilin ympäripuhumista,lahjontaa, uhkailua , vaikka mitä keinoja:grin), ei hänkään ole ottanut asiaa puheeksi - luulee kai että unohtaisin asian:sour: tänään meidän 4,5kk tytär sylissä menin heilumaan iskän eteen "tyttö haluaa pikkuveljen, kato ny sitä" syyllistämiseksi kai tätä keinoa kutsutaan..:rolleyes: Itsellä vauvakuumeen huippu on tasaantumaan päin, nyt olen enää tasaisen VARMA että tahdon toisen, mielellään plussa vuoden sisällä ettei ikäero olisi kovin suuri.

Tosiaan, miehen peruste yhden lapsen perheelle on raha (ja oma aika). Surkea syy sillä tienataan aivan hyvin ja meillä on moottoripyörä, kallis ja halvempi auto sekä miehen kaappi täynnä merkkivaatteita (minullakin aika paljon) ja äijä roudaa kotiteattereita ja uusia kaiuttimia ja ties mitä tänne kämppään jatkuvalla syötöllä! Turhaa materiaaa!!!! Varasto on täynnä kamaa , kämpän joka nurkka on täynnä kamaa... Ja lapseen ei oo rahaa?? no nyt rupes kupolissa kiehumaan kun meni avautumiseksi tämä homma :smiley-angry002:smiley-ashamed004
 
Valitettavasti taitaa jotkut miehet olla sitä mieltä, että se oma aika ja vapaus on niin upeeta, ettei halua montaa lasta sitä "pilaamaan". Harmi. Tajuavat varmaan vähän myöhemmin, kuinka paljon lapsista on seuraa vähän heidän kasvettua...
 
Sympatiat sinne SeEnsimmäinen!
Mä olen aina välillä ottanut asian puheeksi, mutta en halua miestä painostaa. Itsellänikin on kyllä todella varma olo siitä, että toisen haluaisin vielä. Mies on itse ainoa lapsi ja ilmeisesti ajattelee, että ilman sisaruksia pärjää hyvin. Ja tietenkin pärjääkin, en sitä sano. Itselläni on pikkuveli ja hän on kyllä ollut aina tosi tärkeä. Aina on ollut leikkikaveri ja aikuisenakin ollaan tosi hyviä ystäviä. Tämä esikoispoikamme on nyt jo 10kk iässä todella sosiaalinen tapaus (olen itse ollut samanlainen pienenä, mies taas paljon introvertimpi) ja ajattelisin, että pikkusisaruksesta olisi sitten aina seuraa.
Täytyy yrittää taas jossain vaiheessa kiihkottomasti ottaa asia puheeksi. Tässä on vähän vaikea tehdä kompromissia, kun joko tulee vauva, tai sitten ei tule. :hungover:
 
No täällä just sama, mies kasvanut ainoana lapsena (isoveljensä on paljon vanhempi ja muutti omillensa mieheni ollessa vielä vauva) ja mulla on kolme veljeä :D ehkei sitä sisaruksen tärkeyttä ihan tajua jos oma kokemus puuttuu :cool: enkä minäkään haluaisi painostaa mutta kyllä sitä on tullut jo sorruttua siihen. :confused:miespyysi etten pyytäisi toista lasta ja etten puhuisi koko asiasta!

Noh, sain häneltä kuitenkin myöntävän vastauksen pyyntööni että keskustellaan asiasta kunnolla sillä asia on minulle iso ja tärkeä. Tyttömme keskeytti siinä kohtaa itkulla mutta toivottavasti vielä tänään tai huomenna saadaan puhuttua. Ehkä tällainen asian esille tuominen (painostamatta) silloin tällöin saisi miehenkin aivot raksuttamaan ja ehkä alitajuntaisesti hyväksymään ajatuksen pikkukakkosesta :wink
 
Onkohan tää vauvakuumeilu jotenki hormooniperäistä, hyvin moni äiti täällä foorumilla vaikuttaisi kuumeilevan vaikka edellinen lapsi on vielä ihan pieni :D mieskin tokaisi yks päivä että et taida olla ainut lähiaikoina synnyttänyt mutta silti vauvakuumeileva mamma (onkohan se käyny lueskelemassa täällä foorumilla :grin:grin) ??! :rolleyes:
 
Tsemppiä SeEnsimmäinen keskusteluun! Mäkin yritän aina välillä ottaa asian puheeks, on vaan vaikeeta pysyä neutraalina, kun aihe on niin koskettava, että melkein aina itken. Ja koen itkemisen olevan jollain tapaa painostusta, jota en todellakaan haluaisi tehdä. Ja onhan miehen mielipide ihan yhtä oikea ja painava, kun munkin, vaikkakin mun mielestä täysin väärä. :hilarious:
 
Tuleehan siitä väkisillä paha mieli kun toinen sanoo ettei halua enempää lapsia kun ite kuitenki tahtoo niin kovin :sad001
 
Daaria meillä 7kk ja kolmesti yössä syö. Mut niin vaan menkat alkoi joku kuukausi sitten. ☺ ja rinnalla on päivälläkin. Kiinteät ei korvaa maitoa (tai ei ainakaan pitäisi), sinuna siirtyisin korvikkeeseen ennemmin kuin yrittäisit vähentää maidonsyönnin määrää. Vauvasi on vielä niin pieni.
 
Taidan kyllä itsekkin liittyä nyt tänne mukaan, vaikka meillä ei viellä toista olla tekemässä, mutta haaveissa olisi ensi elokuussa ruveta yrittämään:happy: Tällä hetkellä meillä on 4 kk tyttö tuhisija
Heart_big_red.png
Heart_red.jpg
:Heartpink
Itselläni on kamala vauvakuume jo nyt, mutta olen yrittänyt toppuutella itseäni tässä. Meillä mies tietää, että toisen haluan ns. lyhyellä ikä välillä. Katsellaan sit ens syksynä pitääkö hänen lupauksensa toisen yrittämisen suhteen:)

Ihana lukea täällä jo nyt ketkä on plussaillu ja uskon,että nyt kenen miehet tässä ovat empineet toista vauvaa niin joku päivä hekin muuttaisi mielensä asian suhteen
violent5.gif
Tsemppiä kaikille!
 
Ei kuulu vuotoa... Kp 35 nyt menossa. Viikko sitten oli jo alavatsan jomottelua ja siitä muutama päivä eteenpäin. Odotellaan, tapahtuuko mitään suuntaan tai toiseen;)
 
Olen tuolla raksaaksi 2015 ketjussa yrittänyt roikkua, mutta tuntuu ettei siellä pysy kärryillä kun viestejä tulee paljon ja itsellä aikaa kovin rajallisesti. Ja täällä taidetaa olla muutenkin enemmän samassa tilanteessa.

Meiltä löytyy 1v 2kk vanha poika ja haaveissa on toinen pienoikainen. Imetän tällä hetkellä illalla nukkumaan mennessä ja aamuyöllä. Hiljalleen olen vähentänyt imetystä niin että tuossa kuunvaihteessa lähti viimeinen päiväimetys. (Palaan tammikuussa töihin enkä halua että eka työpäiväni on eka päivä kun en imetä. Voisi olla kummallekin liian iso muutos.) Elokuussa taisi olla ekat menkat, toiset sitten kuuden viikon päästä siitä ja kolmannet alkoi viime viikon torstaina (68 päivän kierron jälkeen). Ei siis puhettakaan että kierto olisi tasoittunut vielä.

Toiselle annettiin lupa tulla toisten menkkojen jälkeen, joten nyt olis menossa yk 2 (kp 9 sikäli kun sillä on näillä kierroilla suurtakaan väliä). Tulee jos on tullakseen asenteella ollaan toistaiseksi liikkeellä. Ei tunnu olevan (vielä) kiire saada toista vaikka se haaveissa onkin. Toisaalta myös se, että ekaa yritettiin yli vuosi ennen plussaa saattaa vaikuttaa. Ehkä rento asenne tuo plussan tällä kertaa nopeammin. Viimeksi tärppäsi kun olin heittänyt kirveen kaivoon ja todennut, että kun seuraavat kuukautiset alkaa alan hakeutua tutkimuksiin. No niitä seuraavia kuukautisia ei sitten tullutkaan. ;)
 
Mä voisin myös liittyä tähän keskusteluun joss vaan sopii :) Mulla ja miehellä on nyt esikoispoika 1v6kk ja nyt alettiin yrittämään pikkukakkosta. Kierukka poistettiin 17.11 ja tyhjennysvuoto tuli heti, mutta nyt kp 16 alkoi tuhru joten kierto ei ole heti näköjään asettumassa.

Esikoista yrittettiin lähes 2 vuotta, tärppäsi yk23 juuri kun olin käynyt lapsettouustutkimuksiin liittyvissä alkukokeissa ja aika oli tullut jo lapsettomuuspolille. Toivon kovasti että pikku kakkonen tärppäisi hieman nopeammin.

Plussatuulia kaikille! :)
 
Vargynja, mulla oli tämän ekan kohdalla tismalleen samat ajatukset, kun ei mitään kuulunu. Meillä ei ihan yhtä kauaa mennyt, mutta kuitenkin sen verran, että turhautuminen iski hetkellisesti. Silloin juuri tärppäsi, kun olin "luovuttanut" ja todennut, että tasan yhdet menkat ja sitten lähdetään tutkimuksiin, jos en raskaudu! Nyt kp 37, ei siis mitään! Kauhun(positiivisen sellaisen), jännityksen, innostuksen, epäilevän ja hämmästyksen sekaiset tunteet juuri nyt :woot: Mutta en hötkyile, koska kierto voi olla vielä sekaisin. Eka kierto oli vain 21 päivää, toinen 30 päivää ja nyt näyttää venyvän pitkäksi. Hämää vaan ne menkkatuntemukset, joita oli siis viikko sitten la, su ja vielä ma ja ti, mutta sitten ei kyllä enää oikein mitään. No ehkä satunnaisesti loppuviikostakin. Joskus on menkat alkanu +/- 5vrk kuluessa jomottelusta, mutta nyt onkin menny jo 8vrk... :rolleyes: Jos mulla olis kaapissa raskaustesti, nii kauhea kiusaus olis tehdä, mutta kun ei ole, niin osaan ottaa rennosti ja jopa "unohtaa" koko asian.
 
Mä en kans tiedä nyt alkoiko mulla menkat vai ei, perjantaina tuli veristä vuotoa, lauantaina enempi ja limaa kans ja tänää ki tullu vielä. Niukkaa vuotoa mutta selkeästi veristä. Ja menkkajomoja on.

Millaset teillä muilla oli ekat kuukautiset ku kierto käynnistyi?
 
Takaisin
Top