Toinen haaveissa <3

Samaa mieltä että plussat antaa aina toivoa muillekkin. Kuitenkin olen nyt jotenkin ihan masentunut kun "tiedän" jo valmiiksi että plussaa ei ole tästä kierrosta tulossa ja että kierto venyy muuten vaan taas jonnekkin piiiitkälle, tänään kai jo kp35 tai 36. Miksei voisi vaan napsauttaa sormia ja olla raskaana, ja vielä mieluiten siellä turvallisilla viikoilla. Tällä viikolla perhekerhossa tuli ilmi yksi uusi raskaus ja olin pelkästään kateellinen. Jotenkin väsyttää vaan kaikki, eikä tämä synkkä keli auta kyllä yhtään. Plääh, pahoittelut valitusvirrestä.
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Olo on epäuskoinen, ensinnäkin sen vuoksi, kun en vielä niitä leffaviivoja ole testiin saanut ja toisekseen siksi, kun raskauduin näin helposti. Tämähän oli meidän ensimmäinen yrityskierto ja vieläpä ajatuksella tulee jos on tullakseen.. Varovaisesti olen toiveikas sen suhteen, että elovauva meille tulisi.

Ensimmäiseen raskauteen verrattuna keskenmenon pelko on moninkertainen. Ehkä tässä tapauksessa tieto lisää tuskaa, kun esikoisesta plussasin vasta rv 4+4, enkä siis joutunut jännäämään vahvistuvatko viivat. Kai se pitää yrittää olla murehtimatta ja luottaa siihen, että jossain vaiheessa meille joka tapauksessa toinen suodaan, vaikka nyt huonosti kävisikin. Eihän tilanne murehtimalla ainakaan parane.

Meinaan käydä täällä kurkkimassa säännöllisesti mitä teille kuuluu, plussatuulia kovasti toivottelen ++++++++++++!! Kiitos myös ryhmän hyvästä hengestä ja myötäelämisestä!

Yxvaan rv 3+6
 
Avvi, itsekkin olen noita kateuden tunteita tuntenut, kun olen vauvakuumeessa muiden vauvauutisia kuullut. Eikä silloin meillä vielä edes ollut yritystä päällä. Ja esikoinenkin oli vielä vauva. Mutta kyllä vielä teidänkin vuoro tulee, toivottavasti jo ensi kierrossa teillekin suodaan plussaus +++
 
Jee Torakka, nyt se täti vihdoin löysi perille! Kovasti tsemppiä ekaan yrityskiertoon! Jospa kävis yhtä onnellisesti kuin yxvaalla :)

Täällä oletettu ovisviikko ja kuin lottovoittona mies yllättäen kotikaupungissa töissä vaikka yleensä reissuhommissa ma-to! Talletettu on viime pe, su, ma ja eilen ke. Mies nyt sitten sairaana, kovassa flunssassa ja kuumeessa niin saa tänään jäädä väliin. Ei tietoa saatikka varmuutta tosiaankaan oviksesta, onko ollut, tulossa vai mitä, mutta joka pv/joka toinen pv on nyt tässä kierron noin puolivälissä tarkoitus kun kerrankin mahdollisuus! Toiveet on korkealla!

NuuNu, Kp 16/33-38, yk3.
 
Täälä ilmottautuu toisesta haaveileva mukaan, poika syntyi 5vk sitten että vasta odotellaan kiertoa alkavaksi ja pitkän esikoisen yrityksen takia päätettiin ettei mitää ehkäsyä tulla käyttämään. Pelkään vaan että menee kauan ennenku kierto alkaa.. Kauanko teillä meni ennenku ekat menkat tuli?
 
Hei! Mulla on nyt 4kk poika ja haluaisin toisen lapsen ennen töihin paluuta! Eli tarjoitus olisi raskautua mahd. pian. Ongelmana on vaan se ettei menkkoja näy, eikä kuulu... Vaavi on siis vielä täysimetyksellä ja isona beibinä syö öisin n. 3 kertaa. Kiinteitä on vähän maisteltu, mutta neuvolassa sanoi ettei ole mikään kiire, kun maitoa tulee ja paino on kohdillaan.

Miten saisin yösyötöt pois/ vähentymään, niin että menkat alkaisivat? Vai alkavatko ne edes sillä? Miten raskautuminen onnistuu? Tarkoitus on kyllä imettää vauvaa 1v asti, ainakin osittain. Vinkkejä, anyone? :)
 
Daaria: tämä on nyt täysin minun mielipide ja jokainen toimii omalla tavallaan :) en itse lähtisi kiirehtimään yösyttöjen lopettamisella noin pienen kohdalla. Vauva-ajasta kannattaa nauttia mahdollisimman paljon, koska se aika menee todella nopeasti! Itse täysimetin 6kk lastani, yösyötöt 12kk ja 13kk päiväimetykset vähenivät 4-5 kertaan. Nyt mennään noin 3-4 imetystä päivässä ja lapsi siis kohta 14kk. Mulla ensimmäiset kuukautiset tulivat 3,5viikkoa sitten ja yrityskierto 1 siis menossa. Me ollaan menty esikoisen syntymän jälkeen ilman ehkäisyä ajatuksella tulee jos on tullakseen ja nyt päästiin tosiaan ihan yrittämäänkin kun kierto lähti käyntiin. Ymmärrän malttamattomuuden, vauvat on ihania, mutta itsestä on ollut ihanaa nauttia myös tuon ainokaisen seurasta ja antaa täysi huomio hänelle <3
 
Hei! Mulla on nyt 4kk poika ja haluaisin toisen lapsen ennen töihin paluuta! Eli tarjoitus olisi raskautua mahd. pian. Ongelmana on vaan se ettei menkkoja näy, eikä kuulu... Vaavi on siis vielä täysimetyksellä ja isona beibinä syö öisin n. 3 kertaa. Kiinteitä on vähän maisteltu, mutta neuvolassa sanoi ettei ole mikään kiire, kun maitoa tulee ja paino on kohdillaan.

Miten saisin yösyötöt pois/ vähentymään, niin että menkat alkaisivat? Vai alkavatko ne edes sillä? Miten raskautuminen onnistuu? Tarkoitus on kyllä imettää vauvaa 1v asti, ainakin osittain. Vinkkejä, anyone? :)

Meneeköhän säätämiseksi / jos haluat täysimettää.. Osan äm:n vaihto korvikkeeseen on vaihtoehto, mutta kannattaako tai onnistuuko, jokainen tavallaan :)
 
Mulla kierto käynnistyi kun imetyskertoja oli n. 4-5x/pv, klo 7-20 välillä. Tyttö oli silloin 8kk ikäinen ja on syönyt kiinteitä hiukan alle 4kk lähtien asteittain lisäten tietysti. Öisin ei ollut syönyt kuukausiin, aamuyöstä korkeintaan 5-6 aikaan. Tuolloin tajusin vasta kokeilla vaan antaa tutin tissin sijaan, eikäkertaakaan ollut maidon perään yöllä enää. Tutti riitti hyvin. Olin vain ajatellut lapsen olevan nälkäinen kun aina kuitenkin heräsi tuolloin. En tiedä olisiko kierto käynnistynyt aiemmin, jos olisin hoksannut tarjota tuttia tilalla aikaisemmin. Mietin hetkellisesti itsekin imetyksen lopettamista jo kokonaan kierron käynnistymisen toivossa, mutta en raaskinut millään, kun se oli toiselle niin tärkeää. Imetyskerrat vähenivät pian tuon aamuyön imetyksen poisjättämisen jälkeen 3x/vrk ja noin 9,5kk iässä 1x, kokonaan lopetettiin hieman alle 11kk iässä pari viikkoa sitten. Ei ole rinnan perään ollut. Hieman haikeaa on ollut äidille, vauva kasvaa <3 suosittelen kanssa nauttimaan tuosta ajasta ja imetyksestä jos se vain sujuu, vaikka ymmärrän turhautumisenkin kun kiertoa saa odottaa. Olisimme toivoneet myös pientä, noin 1,5v ikäeroa, mutta siihen ei enää ole mahdollisuutta.
 
AstaE: Haluaisin kyllä nauttia tästä vauva-ajasta, ehkä olen hätänen luonne. Oikeastaan kyse on huolesta työn ja perheen yhdistämisestä. Ajattelen, että kun lapset tulee nopeasti putkeen, heistä on seuraa toisilleen, ja myös äitiyslomailu jää lyhyeksi, eikä tietotaidot pääse hyytymään noin niin kuin työnantajan näkökulmasta. Sen jälkeen voisi tehdä töitä useamman vuoden ja ehkä haaveilla kolmosesta...jos saa edes. Mutta ainakin sisarus olisi kiva, omistakin on ollut iloa!

Jos pitäisin tauot "kunnolla", niin liekö tohtisin jäädä kuin vain yhdelle äitiyslomalle enää, että jäiskö kolmas haaveeksi..

SeEnsimmäinen: En haluis vaihtaa korvikkeeseen! Täysimetys voisi lakatakin, siirtyisin osaimetykselle. Nyt kun voisi maistella kiinteitä, mietin, josko se korvais osan maidosta...Tai josko 5kk iässä söisi iltapuuroa niin, ettei yöllä heräisi syömään?
 
Daaria, suosittelisin että meet ihan vauvan ehdoilla. Kierto saattaa käynnistyä kun lopetat yöimetykset tai sit se käynnistyy vasta kun imetys loppuu ihan kokonaan.. Itsekin olisin halunnut toisen pienellä ikäerolla, mutta nyt jo tulee joka tapauksessa yli 1½ vuotta. Tahtoisin imettää ainakin vuoden, mutta voi olla että jos en raskaudu imetyksen aikana lopetan imetyksen vuodenvaihteen jälkeen. Jos taas raskaudun niin voisin hyvin imettää esikkoa vielä yli 1 vuotiaana.. Niin ja itsellä kierto käynnisty kun neiti täytti 5kk, mutta eipä se näköjään hyödytä kun näyttää nää raskaudet loppuvan ihan alkuunsa.. Ymmärrän kyllä et ois kiva pitää äitiyslomat yhteen putkeen.. Itsekin palaan kohta töihin ja kyllä harmittaa laittaa näin pieni hoitoon, mut ei vaan oo varaa jäähä kotihoidontuelle ja uudesta äippärahasta ei oo mitään tietoa.

Tulipa pitkä sepostus.. Mut lähinnä pointtina et vaikka saisit kierron käynnistymään ni välttämättä raskaus ei silti ala ennen kuin imetys loppuu kokonaan..
 
Tuun väliin huutelee.. Miulla kierto käynnistyi kun neiti oli 10 kk. Yhet menkat tuli ja luulin et imetys vaan siirtää ja siirtää seuraavia. Imetin tuolloin kerran aamuyöstä ja 2-3 krt päivällä. Kappas kippas kun ehkäisyä ei ollut käytössä niin niitä toisia menkkoja ei koskaan tullut. Nyt mennään rv 10+4.. Esikoisella ikää kohta 1v ja 3 kk.. Ja imetyksen lopetin kun neiti oli 1v ja 1 kk, koska tyttö vaan kävi rinnalla. Ei siitä mitään iloa enää ollut. :) tsemppiä yritykseen ja malttia.
 
Mulla kierto starttas n. Kk imetyksen loputtua. Oon samaa mieltä että ei kannata hätäillä imetyksen lopettamisen kanssa, vaan nauti pienestä vauvastasi ja imetyksestä. Itsekkin mietin lopettamista vauvan toiveissa, mutta kun poika lopetti itse imetyksen niin harmitti. Oon kuitenki tyytyväinen että imetin niin pitkään kun poika sitä halusi.
 
täällä on aivan sellaiset tuntemukset että menkat alkaa pian taas :( valkovuotoa tulee tosi paljon ja mahaa jomottaa. blaah! huomenna dpo10 ja mulla yleensä alkaa dpo12 tosiaan jo noi menkat ja joskus jopa aiemmin tiputtelu. jännityksellä odotan koska alkaa vuoto ja uusi kierto :( lisäksi pukkasi tähän flunssan päälle ja olo on kun jyrän alle jääneellä.
 
Lilyee, sama täällä. Aivan karmea flunssa päällänsä ja menkat alkaa varmasti ensi viikolla. Mulla monesti alkaa vuoto jo dpo10 ja tänään mennään ilmeisesti jo dpo8. Muutama repäisykipu on ollut aivastellessa mutta en usko sen tarkoittavan mitään. Leuka rintaan ja pettymystä odotellen. Alan jo odotella uutta vuotta ja uusia kujeita.
 
mä latasin tollaisen hauskan sovelluksen puhelimeen minne saa merkkailla kierron aikana kaikki mahdolliset oireet ja millaista vuotoa mikäkin päivä. jos sen voimilla jaksaisi taas uuden kierron kun sitä on hauska täyttää :D täytyy vaan koittaa olla hermostumatta! mulla on ollut sellaisia pistoja alhaalla oikealla nyt illan ajan, sellaisia ihmeellisiä niinkun piikkejä, niin se vaan vahvisti tuntemusta että menkat tulee :|
 
Takaisin
Top