Toinen haaveissa <3

Täällä kun muutkin on jakaneet synnytystarinoita niin minäkin voisin tehdä niin.Meille oli sovittu aika klo 10 että siellä käynistetään synnytys sain jo sikiölääketieteelisessä keskuksessa Naistenklinikkalla jo avustavan lääkkeen mikä auttaa tulemaan supistuksia ja kohdunkaulaa pehmentymään.Sanottiin että ei aina auta tämä yksi tabletti että tuskin tapahtuu mitään että menet vain ajanvarauksen mukaisesti klo 10 sairalaan.Parin tunnin jälkeen alkoi tuntumaan selässä että ei tuu mitään kävelemisestä.Illalla 22:00 jomotti mahaa ja otin särkylääkettä ja aloin nukkumaan.Nukkumisesta ei tullut mitään kuljin wc ja otin särkylääkettä.Yöllä herätin miehen että NYT vauva tulee.Olin kipuja täynnä soittanut jo Kättärille että mitä teen kun on kipuja sanoivat että lämpö haudetta pitää ja tulla klo 10 ajanvarauksen mukaisesti sairalaan.No herätin miehen ja sanoin että vauva tulee että lähdin wc sitten alkoi tuntumaan että jotain syntyy.Uudestaan soitto Kättärille ja sieltä sanoivat että HETI sairalaan!!!! Ohjeeksi tuli että pyyhkeitä mukaan ja housuun mutkaan myös pyyhkeitä.Kätilö ei kerennyt tsekkamaan tilannetta edes kun sanoin että pakko ponnistaa koska jomottuttaa/supistaa ja sitten tyttäremme Halima syntyi.Hän syntyi klo 7:15 ja paino 920g pikku pikku keskonen ilman mitään itkun itkua.Näin meni meidän synnytys kohtukuoleman kohdalla.Minut määrättiin nukkumaan ennen kuin sain nähdä tyttäreni Haliman nukkumisen jälkeen söin ja näin tyttären.Ihanan meidän tyttären <3 Synnytys siis oli aivan luomu synnytys.Kätilöt olivat aivan ihania ja parhaita.Seuraava synnytys EHKÄ tulee olemaan sektio tämän kaiken tapahtuman takia mutta jotenkin toivon alatie synnytystä.Mietin myös että jos alatoe synnytyksessä voi sydänäänet laskea ja on tämä kohtalo takana niin on kai viisain suoralla kädellä ottaa sektio vaikka toive olisi toinen.
 
Mun mielestä on kiva kuulla toisten synnytyksistä. Jokainen kun on ihan erilainen.:)
 
Tervetuloa kuumeilemaan Luruh :)
Graisu varmasti kiva saada vahvistus omille ovis epäilyksille :) meillä vielä toistaiseksi mennään ilman o-testejä..mutta voipi mieli muuttua jos yritys venyy..
Sallahaa ihanat leffaviivat <3
Mielenkiintoisia synnytyskertomuksia, ainutlaatuisia niinkuin pitääkin :) Mulla on synnytyksestä hyvät muistot <3 Kesti pitkään, nousi kuume jne ja jälkeenpäin olin todella väsynyt ja lääketokkurassakin, mutta silti aivan ihana kokemus :Heartpink Ja repeämäkin parani ikuisuuden :grin mutta silti lähtisin vaikka heti uudestaan!
Heitsun kertoma kyllä pysäyttää...ja saa tuntemaan entistäkin suurempaa kiitollisuutta omasta pikkuisesta :Heartpink Ootko muuten Heitsu testannut vielä uudestaan negan jälkeen?

Omaa napaa..kp 18/? Ollaan menty joka toinen päivä- taktiikalla ja sillä jatketaan vielä ensi viikkoon..oviksesta ei varmuutta, mutta epäilen sen olleen nyt loppuviikosta :)
 
Vau mitkä leffaviivat sallahaa! :)
Tervetuloa Luruh! :)

Kaksi kertaa saatiin talleteltua tällä viikolla, mut luulenpa että ei se riittänyt. Että ei kovin odottavin fiiliksin kierron loppuun mennä. Onko muilla oviksen aikaan pms-oireita kovin rajuna? :O musta on kuoritutunut varsinainen kiukkuiita. Ihan perseestä kun itsekin pilaa kaikki tarvittavat tallettelukerrat kauhealla kiukkuilla, mikä on jälkeenpäin ihan turhaa ollut. Todella ärsyttävä piirre löytynyt itsestä.
Sitten huomaan, että nuo kaksi varhaista km vaikuttaa nyt niin paljon henkisesti, että vieläkään ei meinaa päästä niistä asioista yli. Moni on mulle vähätellyt sitä, (tai ainakin tuntunut itsestä siltä) että parempi että meni alussa kesken ja näin varmasti oli joku tarkoitus käydä. Nyt tänään tajusin että oon ihan allapäin ollut pitkään tämän asian kanssa. Enkä tiedä vähäteltäisiinkö neuvolassa, jos tästä asiasta kerron, että kun itselle taisi kuitenkin olla suuri juttu nämä kaksi menetystä. Jotenkin hävettää puhua mistään keskenmenoista, kun menivät niin alussa kesken, mutta silti oli mulle kova paikka ja varsinkin tämä toinen, koska en uskonut että on niin huono tuuri että toinenkaan raskaus ei jatku. En tiedä pysytyykö edes olemaan iloinen, kun saa seuraavan plussan, kun saa olla koko ajan pelkäämässä että vuoto alkaa taas viikon päästä plussaamisesta.

Graisu kp 15/28 yk6
 
Onnea plussista! Hirveesti tullut tekstiä sen jälkeen kun viimeksi olen käynyt vilkuilemassa :)

Mä olen palannut töihin 3pv/vkossa ja esikoinen 1v5kk on ne päivät pph leikkimässä kolmen muun lapsen kanssa :) Muut päivät ollaan kotona! Saan palkan lisäksi joustavaa hoitorahaa kotipäiviltä! Häät olis 18.8.18 ! Saa edes vähän pennejä säästöön niihin kemuihin :)

Gynellä kävin silloin keväällä, ja siitä tänne kirjoittelinkin.. silloin tsekkas paikat ultralla ja kehotti pudottamaan painoa.. ja palataan asiaan elo-syyskuussa jos ei toivottua tulosta ole tapahtunut.. kesäkuussa oli se varhainen km... Ei muuta tulosta. Soiteltiin gynen kanssa syyskuussa ja sain terolutit puoleksi vuodeksi. Nyt eka terolut-kierto takana ja negaksi jäi. :P Kk alkaa huomenna tai tiistaina. Viimeinen pilleri otettu perjantaina.

Jotenkin oli odotukset tosi korkeella tän kierron suhteen.. kun se edellinen km raskaus sai alkunsa siitä kierrosta kun käytin primoluttia kuukautisten siirtoon.. samaa keltrarauhashormoonia oli niissäkin ja jelppas sen verran, että plussa tuli testiin..

Olisi mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia. Onko muilla terolut auttanut raskautumaan? Kuinka nopeasti raskauduit? Kauanko oli yritystä ennen teroja?

Unicorn kp31/28-36... dpo12-13
Yk 17?? Ehkä
 
Vau mitkä leffaviivat sallahaa! :)
Tervetuloa Luruh! :)

Kaksi kertaa saatiin talleteltua tällä viikolla, mut luulenpa että ei se riittänyt. Että ei kovin odottavin fiiliksin kierron loppuun mennä. Onko muilla oviksen aikaan pms-oireita kovin rajuna? :O musta on kuoritutunut varsinainen kiukkuiita. Ihan perseestä kun itsekin pilaa kaikki tarvittavat tallettelukerrat kauhealla kiukkuilla, mikä on jälkeenpäin ihan turhaa ollut. Todella ärsyttävä piirre löytynyt itsestä.
Sitten huomaan, että nuo kaksi varhaista km vaikuttaa nyt niin paljon henkisesti, että vieläkään ei meinaa päästä niistä asioista yli. Moni on mulle vähätellyt sitä, (tai ainakin tuntunut itsestä siltä) että parempi että meni alussa kesken ja näin varmasti oli joku tarkoitus käydä. Nyt tänään tajusin että oon ihan allapäin ollut pitkään tämän asian kanssa. Enkä tiedä vähäteltäisiinkö neuvolassa, jos tästä asiasta kerron, että kun itselle taisi kuitenkin olla suuri juttu nämä kaksi menetystä. Jotenkin hävettää puhua mistään keskenmenoista, kun menivät niin alussa kesken, mutta silti oli mulle kova paikka ja varsinkin tämä toinen, koska en uskonut että on niin huono tuuri että toinenkaan raskaus ei jatku. En tiedä pysytyykö edes olemaan iloinen, kun saa seuraavan plussan, kun saa olla koko ajan pelkäämässä että vuoto alkaa taas viikon päästä plussaamisesta.

Graisu kp 15/28 yk6

Mä niin tiiän tunteen.. itellä kans viikon ehti iloita plussasta kun meni kesken.. aattelin ite mielessä että helpompi kai nyt kun vaikka parin kk päästä.. että varmaankin ollut alkiossa jokin kehityspoikkeama/vaurio tms jonka takia meni kesken.. mutta kyllä se silti sattuu ja oli pitkään paha mieli.

Miehen reaktio ärsytti eniten.. hän kun ei oikein vielä edes ehtinyt raskautta tajuamaan.. ei ollut mitään ns konkreettista.. ultrakuvaa, sydänääniä tai mitään.. pelkästään kaks viiva tiku(i)ssa.. ja sitten kun ne hävis ja vuoto alkoi.. niin se reaktio oli jotenkin niin vaisu.. miksi sä itket.. mikä sulla on.. yritetään uudelleen.. jne. Olin omasta mielestä jotenkin yksin asian kanssa..

Kaverille kerroin melkein heti plussattua ja sitten kun sanoin että menikin kesken, niin sekin reaktio oli omasta mielestä vähän tyly.. sellainen että ”no jos se ei ollut raskaus ollenkaan vaan kävi vaan hipaisemassa ja ei edes alkanut... eiks niitä oo aika paljon sellaisia , jos liian aikaisin testaa?” Mulle tuli sillon ekat viivat vasta dpo12.. sitä ennen kaikki mahdolliset testimerkit negaa.

Nyt on tosi varovainen olo kaikista värimuodostelmista testissä ja jotenkin vähän pelottaakin ne viivat.. jos tuleekin tuplaviivat ja taas ne häviää ja alkaa vuoto viikon-kahden päästä.. en tiiä. Pelottaa! :S
 
Tervetuloa kuumeilemaan Luruh :)
Graisu varmasti kiva saada vahvistus omille ovis epäilyksille :) meillä vielä toistaiseksi mennään ilman o-testejä..mutta voipi mieli muuttua jos yritys venyy..
Sallahaa ihanat leffaviivat <3
Mielenkiintoisia synnytyskertomuksia, ainutlaatuisia niinkuin pitääkin :) Mulla on synnytyksestä hyvät muistot <3 Kesti pitkään, nousi kuume jne ja jälkeenpäin olin todella väsynyt ja lääketokkurassakin, mutta silti aivan ihana kokemus :Heartpink Ja repeämäkin parani ikuisuuden :grin mutta silti lähtisin vaikka heti uudestaan!
Heitsun kertoma kyllä pysäyttää...ja saa tuntemaan entistäkin suurempaa kiitollisuutta omasta pikkuisesta :Heartpink Ootko muuten Heitsu testannut vielä uudestaan negan jälkeen?

Omaa napaa..kp 18/? Ollaan menty joka toinen päivä- taktiikalla ja sillä jatketaan vielä ensi viikkoon..oviksesta ei varmuutta, mutta epäilen sen olleen nyt loppuviikosta :)
Kyllä synnytys oli pysäyttävä ja surullinen toisaalta.En testaillut viikonloppuna ajatus oli että testaan alkuviikosta mutta ei tarvinut testailla.
 
Mä niin tiiän tunteen.. itellä kans viikon ehti iloita plussasta kun meni kesken.. aattelin ite mielessä että helpompi kai nyt kun vaikka parin kk päästä.. että varmaankin ollut alkiossa jokin kehityspoikkeama/vaurio tms jonka takia meni kesken.. mutta kyllä se silti sattuu ja oli pitkään paha mieli.

Miehen reaktio ärsytti eniten.. hän kun ei oikein vielä edes ehtinyt raskautta tajuamaan.. ei ollut mitään ns konkreettista.. ultrakuvaa, sydänääniä tai mitään.. pelkästään kaks viiva tiku(i)ssa.. ja sitten kun ne hävis ja vuoto alkoi.. niin se reaktio oli jotenkin niin vaisu.. miksi sä itket.. mikä sulla on.. yritetään uudelleen.. jne. Olin omasta mielestä jotenkin yksin asian kanssa..

Kaverille kerroin melkein heti plussattua ja sitten kun sanoin että menikin kesken, niin sekin reaktio oli omasta mielestä vähän tyly.. sellainen että ”no jos se ei ollut raskaus ollenkaan vaan kävi vaan hipaisemassa ja ei edes alkanut... eiks niitä oo aika paljon sellaisia , jos liian aikaisin testaa?” Mulle tuli sillon ekat viivat vasta dpo12.. sitä ennen kaikki mahdolliset testimerkit negaa.

Nyt on tosi varovainen olo kaikista värimuodostelmista testissä ja jotenkin vähän pelottaakin ne viivat.. jos tuleekin tuplaviivat ja taas ne häviää ja alkaa vuoto viikon-kahden päästä.. en tiiä. Pelottaa! :S

Joo tuo reagointi on jotain ihan paskaa! :/ Vähätellään just noin.. Toivottavasti pian plussaat Unicorn17, on monta yrityskiertoa takana sulla.. Ja hyvä tuo hääpäivä, itsellä myös tuttu joka menee tuona päivänä naimisiin! <3 :)
 
Ompas teillä ollu Graisu ja Unicorn17 tympeitä suhtautumisia keskenmenoihin.
Kun kyllähän sitä nyt innostuu siitä plussasta heti kun sen saa. Itellä ainakin alkaa mielessä raksuttaa vaikka mitä haaveita ja suunnitelmia. Sitten kun se unelma murtuu niin onhan se ihan hirveetä, vaikka haaveilu oliskin kestänyt "vaan" sen viikon tai kaksi. Toisaalta sen tietää et voi toki mennä kesken, mutta ei se ennakkoon varautuminen helpota sitten sitä keskenmenoa.
 
Heh, mulla on varmaan tosi hyvä mielikuvitus koska melekeen luulen että tänään nipisteli ja tuntu että jokkii ois painanu kohdussa... :wideyed::grin voiskohan olla ovis jo kohta sitten :joyful: vaikka ei kyllä vielä pitäis.. :rolleyes: jos kp on vielä 30-32. :wideyed:
 
Nyt menossa 2kp ja fiilis tämän kierron osalta hyvä.Into pinkeänä odotan mitä tämä kierto tulee tullessaan.Perjantaina pistokset alkaa ja ens viikolla on follikkeliultra.Viime kerralla viimeinen inseminaatio toi toivotun tuloksen ja tässä kierossa kans on viimeinen inseminaatio.Fiilis hoidon suhteen toiveikas ja välissä oli välikierto että sekin ehkä auttanut kohdunlimakalvon paksuuntumiseen plus yritän juoda greippimehua.Kysyin apteekkista ja lääkäriltä onko ook juoda sieltä sanoivat että ei ole estettä.
 
Luruh koska kierukka poistetaan? :)
Unicorn mikä tilanne? Alkoiko menkat?
Viuhkaus mikä kp ? Jospa sun tuntemukset on oviksen kasvukipuja :)
Heitsun puolesta kaikki sormet ja varpaatkin pystyssä! Olkoon tämä teidän kierto <3

Täällä on vielä tallettelut menossa kun ei ole varmuutta oviksesta tai kierron pituudesta..hyvin on kuitenkin jaksettu hommailla ja hyvällä fiiliksellä, viime kierron stressi on pysynyt poissa! :) talleteltu kp 11, 13, 15, 17 ja 20..huomenna vielä ja sitten uskoisin että voi alkaa piinailemaan :p kivaa on ainakin ollut :wink
 
Luruh koska kierukka poistetaan? :)
Unicorn mikä tilanne? Alkoiko menkat?
Viuhkaus mikä kp ? Jospa sun tuntemukset on oviksen kasvukipuja :)
Heitsun puolesta kaikki sormet ja varpaatkin pystyssä! Olkoon tämä teidän kierto <3

Täällä on vielä tallettelut menossa kun ei ole varmuutta oviksesta tai kierron pituudesta..hyvin on kuitenkin jaksettu hommailla ja hyvällä fiiliksellä, viime kierron stressi on pysynyt poissa! :) talleteltu kp 11, 13, 15, 17 ja 20..huomenna vielä ja sitten uskoisin että voi alkaa piinailemaan :p kivaa on ainakin ollut :wink
Toivotaan parasta :)
 
Takaisin
Top