Toinen haaveissa <3

Täällä testattu nega ja oireet eivät viittaa kyllä kuukautisiin.Yleensä kuukautiset alkaa aamulla ja paperiin tarttuu jo tuhrua.Nyt menossa siis 15dpo 29kp.Kierto yleensä 28-33kp.Katellaan tämä viikonloppu mitä tuo tullessaan ja alkaako vuoto.
 
Kävin siellä labrassa ja joo 4 putkea verta ottivat sekä minulta että mieheltä taas. Ei kuulemma ollu samoja mitä otettiin 8.9 meiltä.
 
No pakko sitä oli testata tänään kun oli muutama one stepin ovistesti vielä jemmassa ja kolmen tunnin pidätyksellä niin vasen viiva tuli heti yhtäaikaa oikean kanssa ja tummui sitten vielä tummemmaksi kun se oikea. (en muista kumman nimi oli kontrolliviiva) :D En saa nyt kuvaa laitettua kun puhelimessa ei ole sitä sovellusta. Mut kiva että pystyy lukemaan myös kroppaa ilman testejä, kun limat on kyllä todella selkeät! Jotenkin vasta esikon syntymän jälkeen koko oviksen bongaus ollut selkeämpää, jos ei tikkuja käytä.

Hyvää viikonloppua kaikille :)

Graisu kp13/28 yk 6
 
Heips,
Mahtuukohan tänne vielä mukaan?:shy:

Meillä esikoinen 6/16 ja nyt on ollu puheissa, että seuraava sais tulla.. Vielä en oo käyny kierukkaa poistamassa mut kohta seki pitäis tehdä mut jotenki jännittää kauheesti ku edellinen raskaus ja synnytys ei ollu kauheen positiivinen kokemus :sad001 josko sitä sais rohkeutta kerättyä ku kuitenkin ois kiva saada sisarus suht pienellä ikäerolla :)
 
Graisu onnea oviksesta, toivottavasti tärppää! :)

Tervetuloa Luruh :) Miekin liityin vähän ennen kierukan poistoa. Mulla ei myöskään oo mitkään hehkeät kokemukset etenkään synnytyksestä, mitä sulla siinä sitten oli sellaista, jos saa kysyä? Mulla käynnistettiin alkavan raskausmyrkytyksen takia ja lopulta päädyttiin sektioon vauvan sykkeitten romahtelujen takia.

Anteeks, lupaan et tää on viimenen testikuva mut eilen sain ekat leffaviivat, vieläpä iltapissistä :P Tosin olin kyllä ollu varmaan 5h pissimättä, kun juominen tuppaa välillä unohtumaan enkä aina hoksaa heti pissahätääkään :D Aamulla tuli kyllä samanlaiset, paitsi Rfsu anto tavoilleen uskollisena vaaleamman. Joudun ehkä vielä kerran pissimään apteekin puikolle (ja muutamalle halpisliuskalle) että selviän järjissäni 24.10. ultraan asti... :D

4+2 (menkoista 4+6)

ImageUploadedByVau Foorumi1507385510.980927.jpg
 
Kiitos :shy:

Mul oli varattuna pelkosektio mut pikkuneiti päätti lähtee syntyy pari viikkoa aikasessa ja teinki sit siinä alkuvaiheessa päätöksen et mennään sit kuitenkin alateitse kun kerta lähti iteksiään käyntiin mut sit homma pysähty. Käyrillä huomattiin bradykardia ja lähdettiinkin sitten hätäsektioon.

Lisäks oli viel melkein koko raskauden kestäny pahoinvointi jonka takia joudun tiputukseenki ni nyt tässä keräilen rohkeutta et uskaltais lähtee yrittää seuraavaa :)

Joulukuussa ois tarkotus käydä ottaa kierukka pois
 
Ohhoh Luruh, teillähän on ollut kaikkee :/ Ihmekkös tuo jos vähän arveluttaa. Toivottavasti seuraavan kohdalla menisi sitten helpommin raskaus ja synnytys :) Meidänkin oli ensin ajatus poistattaa kuparikierukka joskus "loppuvuodesta" eli just ehkä marras-joulukuussa, vaan kappas kun vauvakuume puski niin päälle et lähti jo syyskuun alussa menkkojen aikaan :DD Mies oli kyllä jo useamman kuukauden sanonu et hänen puolestaan sen vois jo ottaa pois, mutta "onneks" mie jarruttelin kun aattelin et jos tärppääkin tosi nopeeta, en kuitenkaan kovin pientä ikäeroo halunnu :) Toki sit jos tää meneekin kesken niin kyllähän se todennäkösesti taas joksikin aikaa pistää kropan sekasin, ja uutta raskautta saa ootella...
 
Olihan se joo melkonen kokemus...
Meillä kans mies ois jo ihan valmis mut pakko vähän jarrutella ku alotin uudessa työpaikassa ni en tälleen koeajan alussa viittis lähtee kokeilee :wink
Kuume on kyl itelläki kova muttamutta...
 
Tervetuloa Luruh!
Samaistun kyllä tuntemuksiisi. Itsellä myös oli melko hankala raskaus ja synnytyskokemus oli traumatisoiva(henkilökunta, sydänäänien laskeminen, 2h kestänyt ponnistus, epiduraali tökätty huonosti=3pvää jalka täysin tunnoton ja pahat repeämät yms yms)
Mutta jotenkin vaan se kova vauvakuume saa ajattelemaan, että siitä selviää toisenkin kerran. Voi kyllä olla, kun tässä joskus toivottavasti raskautuu, että pelko kasvaa kovastikin :shifty:
 
Tervetuloa Luruh! :)

Mulla oli helppo raskaus, synnytys olikin sitten jo eri kokemus. Erittäin traumatisoiva, siitäsyystä tämän seuraavan vauvan haaveilu kestikin melkein 6vuotta. Vähän pelkään että kuinka voimakkaasti pelot tulee pintaan sitten raskausaikana, mutta onneksi on jutteluapua ym kun taustat tiedetään. :) mä en saa enää synnyttää alakautta (enkä missään nimessä haluaisikaan) joten onneksi sektio on jo taattu. :)
 
Itellä oli ihan helppo raskaus, mitä nyt oli pahat pahoinvoinnit sun muut oireet. Synnytyskin oli helppo, ei tullu kun pieni "kissan raapaisu" alakertaan joka siis parani vaan sillä että vessareissuilla piti suihkuttaa alakertaa samaan aikaan enkä tarvinnut mitään tikkejä. :)
Synnytys kesti kuitenkin 9h40min.
Ponnistusvaihe 30min, mä menin epiduraalilla ja oksitosiinilla kun jossain kohtaa en tuntenut enään supistuksia, niin pistettiin oksitosiinia tippumaan. Olisin halunnut ilokaasua kokeilla mutta ikinä en sitä saanut kun kätilö juoksi samanaikaisesti toisesaa synnytyksessä ja vei osastolle perheen kun me jäätiin hetkeksi kaksin ja muutenkin oltiin aika paljon kaksin.
 
Muokattu viimeksi:
No nyt kun muutkin jakavat synnytys tarinoita ni voin kai minäkii sen jakaa :grin.
Minun synnytys oli helppo, ilokaasu auttoi supistuksiin hyvin tosin tuntui että saatoin nukahtaa jossain vaiheessa :hilarious::grin. Synnytys kesti n.10h mutta itse ponnistusvaihe 6min :rolleyes:. Muutama pikku repeämä tuli joihin tikit vaikka ei ollut pakolliset.
Raskaus oli muuten tosi helppo mutta just sillon sattu olemaan kauheet helteet ja silloinen kämppä oli kuin saunassa olis ollu.:smug: Koen että meni varsin hyvin ja ajettelin että jos seuraavan koittas työntää maailmaan ilman kaasua :shy:. Mutta eka pitäs saada kyytiläinen:grin.

Sitten vähä menkoista.. o_O olivat normaalin mittaset 5pv. Mutta sitten peti puuhien jälkeen tuli pyyhittäessä vähän kirkasta verta, mistähän moinen vois johtu?o_O
Ikinä ei oo ennen tullu tai en ainakaan muista:grin.
 
No mäkin kerron sit omani :) Jäi traumat synnytyksestä enkä tiedä voisinko toista edes yrittää synnyttää alakautta. Vaikka meni vedet niin synnytys piti käynnistää ja vesienmenosta syntymään oli 67 h. Synnytyksen kestoksi on kirjattu 17 h mut yhteensä 37 tuntia oli säännöllisiä supistuksia. Synnytyksen eteneminen pysähtyi, kun olin 8 cm auki. Pojalla alkoi olemaan matalammat sykkeet, mulle nousi kuume ja tulehdusarvo oli nousussa joten päädyttiin kiireelliseen sektioon. Kaikki meni kuitenkin hyvin mut kokemus oli kamala. Henkilökunta oli synnytysosastolla kyllä aivan mahtavaa mut ei pelastanu traumoilta kuitenkaan... Katotaan mitä mieltä sit oon, jos raskaaksi tulen :)
 
Mulla myös paperiin kirjattu synnytyksen kesto sen 9h40min. Mutta kaikki alkoi 2 päivää ennen kun tositoimiin pääsin. Aloin tyhjentää itseäni, koko viikonlopun ja enkä nukkunut koko viikonloppuna hyvin kun supisteli lauantaina irtosi sitten limatulppa ja siitä voimistu supistukset mutta eivät ollu tarpeeksi voimakkaita kun käytiin synnärillä pyörähtää la-su yönä. Pistivät kotiin vielä odottaa että supistukset napakoituu. Maanantaina (laskettuna päivänä) pistin miehen töihin iltavuoroon vaikka mulla oli ihan hirveet supistukset, hyvä että en repinyt vessassa käydessä oven karmeja irti.. soitin sit joskus illalla synnärille että nyt on pakko päästä käymään että en enään pysty olla kotona ja sinne jäätiin. Siinä maanantai aamuna mä heräsin siis siihen että lapsivesi tihku.
 
Se on jännä et vaikka kuinka pelottaa uus raskaus ja synnytys ni silti haluu kokee sen uudelleen :rolleyes:

Mulla siis kesti pahoinvointi rv 32 asti ja sit alko järkyt liitoskivut. Ite synnytyksessä alkuun tuli ihan ok suppareita mut sit ne rupes harvenee ja kesti pahimmillaan 45min yks supistus ku jäi vaan päälle.

Haluisin kuitenki kokee "normaali" synnytyksen mut kauhee stressi et mitä jos taas mennään kiireellä sektioon :sorry:

Kauheet nää ajatukset jo nyt ni miettii et mitähän ne on sit ku raskautuu :shifty:

Tänään aamulla jo meinasin varaa ajan kierukan poistoon et kerkeis kierto käynnistyä mut sit taas jänistin :nailbiting:
 
Takaisin
Top