Toinen haaveissa <3

Meillä yritettiin vähentää imetystä 4-5 kerrasta kolmeen, ei tullut niin yhtään mitään! No, katsotaan josko kierto pysyy käynnissä edelleen, niin eipä tuolla niin väliä. Eikä se nyt oo niin kuukauden päälle. Meinaa vaan olo olla niin malttamaton!
Toivottavasti kierrot tasoittuu meillä kaikilla ja saadaan niitä plussia kehiin! ;)
 
Tällä viikolla tuntuu että poika päivisin vaan maiskuttaa rintaa. Imee kunnolla vaan illalla ja yöllä sitten. Päivisin niin paljon muuta, tällä viikolla olen tuntenut että maito heruu hitaammin ja poika ei malta odotella. Kiukustuu vaan rinnalla. Ikää nyt tasan 10kk. Kaverini oli sitä mieltä että mulla olisi kieri käynnistymässä lähiaikoina, heillä oli kuulema ollut vastaavaa. Alavatsa myös kramppasi parina päivänä mutta ohi meni eikä vuotoa ole näkynyt :D minipillerit loppuu keskiviikkona, sitten alkaa kakkosen yritys "tulee jos on tullakseen" :)

Ollut kyllä muutenkin stressaava viikko. Koirani oli eilen sairaana ja tänäänkin vielä toipilas oksutaudin jäljiltä ja sen vuoksi tuntokarvat pystyssä. Parka <3 toivottavasti ensi viikosta tulisi helppo ja mukava. Ja kaikki voisi hyvin :)

Plussatuulia kaikille!
 
On. Hedelmälliset päivät menossa, laskennallinen ovis olisi keskiviikkona. Ei ole edes fiilistä, että pakko hyödyntää nämä päivät. Johtuu siitä, ettei me olla miehen kanssa tällä viikolla kahdestaan ollenkaan miehen kotona ollessa. Yövuoroviikko ja mies nukkuu, kun esikoinen on päikkäreillä ja lähtee juuri töihin, kun esikoinen nukahtaa yöunille. Toivoa ei ole silti täysin heitetty, jospa lauantainen hellyyden hetki jaksaisi kantaa tulosta.

Kp 14/29, yk2 tjot
 
Tulinpa taas pitkästä aikaa tänne kurkkimaan ja sainkin lukea monta sivua teidän kirjoituksianne. :happy: Onnea plussanneille ja voimia kaikille, jotka kovasti yrittävät ja toivovat, lyhyemmällä tai pidemmällä kaavalla.
Sain itse viikonloppuna ensimmäisen valonpilkahduksen toisen lapsen yritykseen, kun kuukautiset aika yllättäin alkoivat ensimmäistä kertaa lauantaina! Poika on nyt himpun vajaa 10kk, imetän edelleen lapsentahtisesti, myös öisin 1-2 kertaa, mutta niin vain kierto palautui. Tietenkään ei vielä voi sanoa, kuinka säännöllisen epäsäännöllisesti lähtee käyntiin, mutta yksi askel nyt eteenpäin kumminkin. :grin
Suurempi askel onkin sitten tämä meidän perhepoliittinen keskustelu sopivasta lapsiluvusta... :nailbiting: Mies siis edelleen aika vahvasti sitä mieltä, että tämä yksi kyllä riittää oikein hyvin. Ja tottakai riittääkin, poikamme on tärkein ihminen maailmassa ja olen onnellinen, vaikka hän ainoaksi lapseksi jäisikin. Mutta kyllä itse silti toivoisin hänelle pikkusisarusta ja nyt täytyykin aloittaa keskustelu aiheesta, kun tähän asti ollaan menty ilman ehkäisyä, koska kierto ei ollut vielä käynnistynyt, mutta nyt voikin olla, että mies kaivaa kortsut laatikosta. Tiedän jo valmiiksi, että koska aihe on minulle tärkeä ja tunteellinen, varmasti alan taas itkeä, kun asia otetaan puheeksi. Niin olen tehnyt aina ennenkin. En siis haluaisi itkeä, mutta olen vaan jotenkin herkkis.... En tahdo, että mies kokee mun millään tavalla painostavan tähän, vaan toivoisin, että hänkin alkaisi haluta toista lasta. Aika näytää, kuinka käy.
 
Me nyt päätettiin, että aletaan "hommiin", mutta edelleenkin rennolla mielellä. Saa nähdä miten multa onnistuu... Ajateltiin, että meillä menee ihan ok, poitsu on kasvanut huimasti ja oppii koko ajan uutta, hänestä näkee, että pitää kovasti varsinkin pienestä seurasta, raskaudessa kestää 9kk ja siinä ajassa poitsu ehtii kasvaa vaikka kuinka vielä lisää... Ja raskautumisessa joko menee hetki tai ikuisuus... Ei siis aikailla, kun ollaan muutenkin nyt hyvässä lasten"teko"iässä. Onneks on tää yks pikkuinen, niin ajatus ei ehkä ole niin tiukasti raskautumisessa. Toista se oli silloin, kun ensimmäistä yritettiin. Jännää ;-)
 
mä täällä kovasti aloin testaan ovista ja yllätykseksi se oli jo hieman tummunut se viiva (vaikka kierron mukaan ovis olisi vasta viikon päästä). saattaa olla siis että nyt lyhyempi kierto ja hyvä että aloin testaamaan ajoissa! yleensä mulla ei siis juuri edes näy viivaa kuin pari päivää ennen ovista!

mähän tietysti menin ihan paniikkiin kun taas menkkojen jälkeen heti oli jo se tummempi viiva mutta onneksi raskaustesti näytti negaa. mulla kun siinä kohdunulkoisessa kävi niin että ovistestillä sain tietää raskaudesta. onneksi nyt ei näytä sama kaava toistuvan vaan normaalia kiertoa tässä matkataan eteenpäin <3
 
Tsemppiä Indie, toivotaan että sun mieskin alkaisi haluta toista lasta! Meillä on täällä elävä esimerkki siitä, että mieli voi muuttua: isäntä oli vielä pari kuukautta sitten vahvasti sitä mieltä, että kolme vuotta on hyvä ikäero, enkä oikein uskaltanut ottaa asiaa edes puheeksi. Olin suunnitellut, että aloittaisin "pehmittämisen" joulun tietämillä, mutta reilu viikko sitten päätettiinkin yksissä tuumin jättää ehkäisy pois jo nyt. Ikäeroa tulisi 1v 8kk, jos ihme tapahtuisi ja raskautuisin tästä ensimmäisestä kierrosta :).

Nopeaa plussaa vihdoin totta 2015!

Onnea Jahuna! Kävin kurkkimassa kuvat ja ihan selvä plussahan sulla on :).

Onnea ovisplussan metsästykseen Lilyee! Toivottavasti saadaan sulle toinenkin plussa kuunvaihteessa :).

On. Täällä odotellaan merkkejä oviksesta myös, nyt kp 14/29-31. Pientä jomottelua on ollut, että jospa siellä jotakin yrittäisi munasarjoissa tapahtua. Tallettelua vois joka tapauksessa kokeilla, jos yö/aamuvuorolainen vaan millään jaksaa ;).
 
Indie, mun mies hoki esikoisen synnyttyä vuoden verran, ettei toista tule välttämättä ollenkaan! Mutta yllättikin sitten kesällä, että kai sille toisellekkin voisi antaa luvan tulla. Että kun se mieli vain muuttuu jämtimmälläkin miehellä, niin ehkä sinunkin omallasi :)
 
Kiitos paljon tsempeistä! Toivotaan, että täälläkin miehen mieli muuttuu. Tää meidän suhde on mennyt vähän niin, että mä olen esittänyt asioita, joita olen toivonut/joista haaveillut ja mies sitten aikansa tuumailtuaan on usein päätynyt olemaan samaa mieltä. Onko se sitten väsytystä vai mitä, mutta tuntuu toimivan. Isoimmat jutut olleet varmasti naimisiinmeno ja lapsen saanti. :grin Pitkät ja perusteelliset keskustelut ovat kyllä olleet täällä ihan toimivia. Täytyy siis taas yrittää ehtiä hyvässä kohtaa istua rauhassa alas keskustelemaan.
Pakko munkin oli Jahuna käydä toi kuva kyyläämässä, kyllähän se aikas selkeeltä plussalta näyttää. Onnea! :happy::Heartred
 
blaah, ei tuo nyt enää ollut kuin aivan haalean haalea, joten ei se ovis taidakaan olla lähipäivinä vielä. no ei se mitään, onpa hyvä syy pidemmän aikaa touhuilla kun odottelee ovista :P
 
Ei se tainnut ovis minua unohtaa, nyt alkaa olla jo aika lupaavat oireet :). Puuhastelutkin taisivat/taitavat sattua aika sopivasti, eli jännäämään päästään. Nyt meinaan kyllä hillitä itseni ja testata vasta jos on oikeasti potentiaalisia oireita ja dpo:t tarpeeksi pitkällä ;).

Muoks. Kp 16/29-31, tjot 1
 
Muokattu viimeksi:
ei hitsi nyt en tajua, nyt viiva hävisi kokonaan ovistestistä..? tarkoittaa se että mulla nyt olikin ovis sitten joskus tossa kp7 aikoihin kun siitä bongailin vielä niitä vaaleita viivoja pari? :/ hitsi, eihän me mitään silloin touhuiltu kun oli vuotoakin vielä, blaah!!
 
Kannattaa testata ovista aina samaan aikaan päivästä, mielummin iltapäivästä entä aamusta. Sitten kun viivat on selvästi tasavahvat tai testiviiva on kontrollia tummempi niin antaa palaa! Mulla ei ne hailuraviivat tummentunut ovista kohti yhtään, kun viimein sain testiin ovisplussan niin sitä edeltävän päivän testissä hyvä jos erotti sitä testiviivaa! Eli ei kannata stressata jos ne haluraviivat ei meinaa ruveta tummenemaan. Joillakin ne tummenee tasaisesti mitä lähemmäs ovista mennään, mutta joillakin taas ei.

Kopsasin tän saman tekstin tuolta yhestä kuumeilupäikystä, kun just sinne kirjotin tämän :)
 
Kp 7 kuulostaa melko aikaiselta ajankohdalta, ellei sulla Lilyee sitten ole tosi lyhyt kierto :). Normistihan ovis on 14 vrk ennen kuukautisten alkamista, eli esimerkiksi 28 vuorokauden kierrossa kp 15. Ja eikös ovistestit voi antaa jonkinlaista viivaa läpi kierron? Vasta samanvahvuinen tai tummempi testiviiva kontrolliin verrattuna on ovisplussa (selittää se, joka ei kertaakaan eläissään ole ovistestiä tehnyt :grin). Jospa se on kuitenkin vasta tulossa, niin pääsette hyödyntämään ;).
 
mulla on ovis yleensä tossa kp14-kp17 välillä siksi hämmennyinkin kun nyt se toinen viiva muuttuikin ihan värittömäks vaikka siinä oli jo hieman väriä. ehkä tää nyt on tosiaan niin että sillä toisella viivalla ei oo mitään väliä muuta kuin sitten kun se on kunnolla vahva viiva! :)
 
ja mulla siis menkat alkaa yleensä n. 12 päivää oviksen jälkeen jo, eli toi olis tosi lyhyt kierto tosiaan kun tulis vaan 19 päivänen ja normaalisti on 27-29 :P äh, että tämä on ärsyttävää kun näitä pitää tutkia. meillä tärppäsi esikoisesta ensimmäisestä enkä mä mitään testaillut, tunnustelin vain kehoa. pitäis tehdä niin nytkin!
 
Lilyee: mulla kävi ihan sama juttu ja olin ihan kriisissä jo täällä! :D en ole aiemmin edes testaillut, nyt lähdin kokeilemaan, kun mulla niitä testejä on muutama olemassa. Täällä siis kp12 tänään. Kiitos Pikkukonnalle tiedoista :)
 
Takaisin
Top