Toinen haaveissa <3

KeväänLapsi ja Unicorn, noilla Dpo:lla on aika aikaista testata eli vielä voi hyvinkin vahvistus.

Unicornin ekan kuvan alimmassa testissä ehkä jotain hailakkaa viivaa.

Freyjalle tsemppiä huomiseen testaukseen!

On. Ovis plussa oli eilen joten nyt alkaa se piinaava osuus. Toivotaan, että talletukset toimineet.

Amparo kp 15/?? Dpo 0, yk 3
 
Unicorn ihan kun jotain näkyis, en tiä onko viivanpaikaa vai ihan oikee viiva.

KeväänLapsi tosiaan yleensä tulee ylimääräisiä ennemmin kuin liian vähän. Jospa ne laittais hyvitykseksi muutaman.

Melkein kaikilla on piinapäivät menossa. Meikä odottelee ovista. En oo nyt enää tehny cb dual testejä kun siellä ohjeissa sanottiin et clomit voi vääristää tulosta sen vilkkuvan hymyn suhteen. Liuskoja oon tehny.
Huomenna folliultra jeee.:)


Mamma84 kp13/~34 yk3
 
Ei tarvinnut testata kun illalla alkoi vuoto :( huomenna siis yrityskierto nro 3 käyntiin. En tiedä tilaanko vieläkään ovistestejä kun oon oviksen kuitenkin tuntenut/huomannut. Ei vaan olla päästy sitä kunnolla hyödyntämään. Tänään puhuin just miehelle et pitäis vähän aktivoitua useammin oviksen aikaan. Katsotaan nyt: D
 
Niin jänniä hetkiä monilla! :) Mulla tällä kertaa antaa ovis odottaa, olin varma, että tänään kp14 plussa tulisi, mutta ei.. Viiva kyllä tummentunut tasaisesti.. Viime kierrossa plussa tuli jo kp13. Sais tulla pian, että ei väsy talletteluihin.. :D Nyt yritetty joka toisen päivän taktiikalla..

Silky kp 14/~28.
 
Tsemppejä kaikille. Toivottavasti heitsu teidän tilanne selviää.
Mä testailen sunnuntaina ku sit olis dpo 12
 
Hei kaikki! En oo nyt pitkään aikaan täällä käyny kun oon taukoa pitänyt ja reissussa ollut. Eilen alkoi taas kp1 ja pyörähti yk8 käyntiin. Oon pohtinut että jos menis johonkin tutkituttaa et mistä johtuu kun viime kierroissa on ollut tiputtelua ennen menkkoja. Tää on mulle uutta, kun ennen menkat alkoi mahakivulla ja heti kunnon vuodolla. Mietin et jos ois sit vaikka esim keltarauhasen vajaatoiminta, ku tiputtelee eikä tärppää, vaikka edelleen voi olla vaan huonoa tuuria. En vaan haluaisi yrittää vuotta, jos oiskin joku helposti hoidettava juttu, joka estäisikin raskauden.

Ootteko käyneet yleensä yksityisellä gynellä vai jossain kunnallisen puolella? Mä en yhtään tiedä mihin tässä nyt alkais ottaa yhteyttä. Ja jos varaa ajan vaikka ykistyiselle niin ultrataanko siellä automaattisesti vai mitä tapahtuu, jos haluaa mennä selvittämään onko kaikki ok raskautta ajatellen?
Otetaankohan mut jo tässä vaiheessa yritystä tosissaan siellä, vai sanotaanko että mene vielä 4 kuukaudeks kotiin yrittämään ja tulee turha käynti... Ja ku vasta lopetin sen imetyksen, niin jos vaan sanotaan että oota että hormonitoiminta tasaantuu, eikä tehdä mitään tutkimuksia. Ärsyttäs mennä gynelle, ja maksaa siitä kalliisti, jos ei sitten tehtäis mitään. Onko teillä muilla siis kokemuksia tän tyyppisistä tilanteista?:)
 
Mä oon käynyt yksityisellä mut synnytyksen jälkeen tarkastukset ollu julkisella. Muista koska viimeks olisin gynellä käynyt, kun ei oo ollu mitään erityisiä ongelmia vielä. Papakin ollut normaali eikä jälkitarkastuksessa silloin ilmennyt mitään erityistä.

Mulle on aina yksityisellä tehty sisätutkimus ja luulis et ultran saa jos haluaa. Ja ainakin gyne jolla oon käynyt on vastannut mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Keskenmenojen jälkeen oli tosi tsemppaava et varmasti tärppää vielä, ja tärppäsihän se.

Itseä vaan ärsyttää oma kierto kun on aina ollut epäsäännöllinen ja pidempi kuin sen 28pv. Nyt synnytyksen jälkeen muuttunut näköjään niin et joskus lyhyt kierto ja joskus pitkä. 2 vuoden aikana kierto vaihtelee 26-33 päivää ja joka kerta eri pituinen :D Ehkä ne ovistestit auttais niin ei tarvis arpoa milloin kierto taas alkaa.

Freyja86 kp1/26-33 ja yk3.
 
Juu, no mietin vähän sitäkin, että jos eka laittas neuvolaan terkkarille viestiä ja kysyis vähän että liekö jonkinlaista hoitoa vaativaa mahdollisesti tää tiputtelu. Papassa pitäis muutenki käydä, ottaakohan neuvolan kautta sitä, esim just perhesuunnitteluneuvolan kautta. Mä oon kerran käynyt 10 vuotta sitten yksityisellä papassa, kun olin hankkimassa e-pillereitä, ja se meni niin helposti ehkäisyveuvolan kautta. Sen jälkeen oon käyny yksityisellä papassa ja kerran kouluterkkarin kautta. Nyt oon aivan kujalla että missä pitäa käydä ku jos haluis julkiselle puolelle.:D
 
Toupie, mä odottelisin vielä hetken rauhassa juuri sen vuoksi, että imettäminen vasta loppunut. Mä kävin muista syistä alkuvuodesta sattumalta lapsettomuushoitoihin erikoistuneella gynellä ja se painotti, että imetyksen lopettamisen jälkeen voi mennä aikaa. Mutta jos haluat nyt jo gynelle niin hakeudu heti alan spesialistille. :) pelkään kuitenkin, että sanoo juuri tuon, että kroppa vielä palautuu imetyksestä.

Silky, kp 15/~28.
 
Muokattu viimeksi:
Argh, Rfsu edelleen ihan haalea, illalla teen apteekkarin ovistestin, joka huomattavasti herkempi, paree olla jo plussa tai mun hermot on riekaleina. :D Su lähden reissuun ja sitten on tää kierto menetetty..

Silky kp 15/~28
 
Silky, kiitos vastauksesta. :) se voi tosiaankin olla että sanoisi juurikin noin. Ehkä mä yritän ensin kysyä perhesuunnitteluneuvolan kautta, kävisin vaikka siellä papassa, jos onnistuu ja samalla vähän kysellä neuvoa.:)
Tsemppiä sulle oviksen etsintään ja jospa tärppi tulee reissusta huolimatta ja ehditte ennen sitä tehdä tarvittavat talletteluhommat. :)
 
Toupie, Silkyn kanssa samaa mieltä siitä, että odottele hieman että keho palautuu imetyksen jäljiltä. Itse kävin terveyskeskuksessa kysymässä tarvitseeko papa lähetettä varten käydä erikseen lääkärillä tai terveydenhoitajalla. Kyselivät kuinka kauan edellisestä papasta on ja onko jotain oireita. Tuon perusteella laittoivat viestiä lääkärille jolta tuli suoraan lähete eli ei tarvinnut lekurilla edes käydä. Gyne käynneissä muuten käyn aina yksityisellä. Olen löytänyt mukavan ja ymmärtäväiseen gynen enkä halua muilla käydä (paitsi nuo raskauteen liittyneet pakolliset tsekkaukset julkisella). Viimeksi käynnillä kerroin että on toinen toiveissa niin ultrasi. Kyllä ne yksityisellä ultraa sehän on heillekin lisätienestiä :p
 
Toupie mä oon käynyt pari kertaa yksityisellä gynellä joskus teininä ja silloin kyllä ultrattiin ihan pyytämättä. Eihän se kauaa vie :) nyt kans mietin pitäiskö hyödyntää yths gyneä vielä kun voin, viimeks tärppäs kun olin varannut gynelle ajan :D

Meidän kämppään saapui oksutauti, mies halaili aamulla pönttöä. Mua etonut tänään mutta varmaan kehittelen sen vaan päässäni tai sit se iskee muhunkin. Lapsi ei oo vielä oksentanu onneks.

Pahoittelut menkoista kaikille joilla ne alkoi :(
 
Folliultrasta kotiuduttu. Vasemmalta puolelta löytyi johtofolli 1,98cm ja oikealla vähän pienempi 1,54cm. Vähän nyt huolettaa kun muistelin että mun toi vasen munajohdin ois ollu just se joka on tukossa.
Yks gyne sano kyllä kerran että ei se haittaa kyl se munasolu löytää tiensä ulos sitten toisen johtimen kautta...mitenköhän sekin sit on mahdollista. Mutta juu, ei kauheeta luottoo nyt tähän kiertoon ole.
Kesän yli mennään näin ja sitten kattellaan uudestaan syksyllä jos ei oo raskaus alkanut.


Mamma84 kp14/~34 yk3
 
Takaisin
Top