Toinen haaveissa <3

Mua lähinnä jännittänyt ajatus alkurakausdesta, ku viimeksi oli ihan lamaannuttava väsymys, että kuinka sitten jaksaa esikoisen kanssa.. Mutta tulis nyt vaan pian plussa! <3 Tähän kiertoon en kyllä enää usko..

Silky kp27/28-29, dpo 12
 
Siis mulla oli tää esikoisen raskaus niin helppo :cat: mahakin näkyi vasta kasikuukaudella kunnolla, sitä ennen näytin vaan vähän lihonneelta:hilarious: pääšimpä kattoo neitiä ultraan usein kun kävin vatsan koon takia kasvukontrolleissa. Saman päivänä ku synnytys alkoi niin mentiin nuuksioon vetäseen 10kilsan lenkki siellä metsässä kävellen ja seuraavana aamuna olin synnytyssalisssa :p eli aivan varmasti tää toinen sitten pistää kunnolla kärsimään jos niistä oloista pääsen nauttimaan. :3some
 
Mäkin järkeilin tätä ajankohtaa, et ku kuitenki oon nyt kotona hoitamassa esikkoa niin sama hoitaa se toinenkin. Tuntuis jotenki tyhmältä alkaa nyt etsiä töitä ja jäädä heti töistä pois, ku ei haluta pitkää ikäeroa, ja nytkin tulee jo reilu 2v jos nopsaan plussais. Seuraavia lapsia mietitään sitte kun niiden on:grin

Noita oon kans miettiny et miten raskaudesta selviää ku on jo lapsi hoidettavana, onneksi tuo poika on tosi toimelias ja kyllä sitä selviytyy kun vaihtoehtoa ei ole :)
Sithän mä olen jo pähkäilyt kaikkea, miten me liikutaan, mihin ihmeeseen mahdutan vauvanvaatteet, mihin esikko menee synnytyksen ajaksi ym asiat:joyful:
 
Oho, taiskin olla harvinaisen lyhyt kierto! :O Äskön pyyhkiessä vaaleanpunaista. Johan nyt on, ku ei ole ollut mitään oloja ja odotin menkkoja vasta sunnuntaiksi. Mutta huomenna siis oletettavasti kp 1 (tai oikeestaan tänään ku kello jo yli 12).

Silky kp 27/28-29, dpo 12.
 
Anteeksi käyn vain omanapailemassa. Luen teidän viestit myöhemmin. Ajattelin pitää viime kierron täältä taukoa. Eipä tuo auttanut. Menkat alkoi jo nyt, tasan kaks viikkoa oviksesta, joka tuli 1,5 viikon päästä edellisen kierron loppumisesta.

Kp 1/(27)-30-(36) yk 4
 
Jep, kp 1 myös täällä. Ei edes masenna, mutta vähän kyllä stressaa.. Nyt on pakko miettiä nopeasti, mitä tekee töihin paluun kanssa, ihan pian ilmoitettava.. Ja parempi niin, että nopeat päätökset ja stressi pois..

Tässä kierrossa täytyy kyllä aloittaa pupuilut aiemmin, jos kerran kierto vaan lyhenee ettei jää ainut pupuilu ovisplussaan. :O

Silky kp 1/27-29, yk 6 (4).
 
Täällä kans mietitty tota lapsilukuhommaa.. mekin haluttais toinen mahdollisimman pienellä ikäerolla.. olis seuraa toisilleen, ja toinen tulis tässä samalla kun hoidan esikoista kotona. Nyt jos plussais niin ikäeroa tulis 1v5kk. Mun mielestä oikein hyvä ikäero :)

Oon kans miettinyt tuota jaksamis-asiaa, ja millasta olis olla kotona pienen vauvan ja 1,5v vilkkaan lapsen kanssa. Tuohan se varmasti omat haasteensa kun mies kotona vaan pari tuntia illasta + vklp. Mutta uskon että selvitään, ja varmasti palkitsee myöhemmin.

Itestä oli kiva kun sisko on 2v ikäerolla ja oli kokoajan joku leikkikaveri. Välillä tuntu että 2v on liikaa sillon lapsena, mutta vanhemmite se ikäero ei tuntunut niin pahasti.

Ajattelin, että itse ainakin haluaisin nyt vaan kaksi, ja kaksi vasta myöhemmin muutaman vuoden päästä. Mutta niille seuraavillekaan kahdelle en haluaisi kovin suurta ikäeroa keskenään.. mies on puhunut että haluais max kolme.. mutta mua vähän pelottaa se, että miten sille kolmannelle käy jos se syntyy monen vuoden jälkeen kahdesta ekasta.. mä en haluais että siitä tulis lellittyä ja sellasta "riippakiveä" niille isommille sisaruksille :D ni silläkin pitäs kotona sit olla samanikäinen leikkikaveri :) Joten kyl mä luulen että saan miehen vakuutettua, että parillinen määrä on parempi ;) oli se sit kaks tai neljä. :)
Mut pelottavan surullista olis ajatella, että seuraava raskaus olis viimeinen... wääks. Ei :( tykkään olla raskaana! :D <3

Täällä vieläkin ootellaan ovista.. ja mietitty piristystä makuuhuoneeseen.. :D miten teillä on piristetty normaaleja makuuhuonepuuhia? :P nyt kun joka toinen pvä pupuilee niin meinaa tuntua vähän pakkopullalta.. olis kiva kokeilla uusia juttuja tms, että oottaa sitä iltaa innolla, eikä vaan mieti että "tänään pitäs.. ylihuomenna pitäs.." :D

Unicorn kp12/28, yk4(11)
 
Itse mietin valoisasti seuravaa raskautta ja toista lasta.Vaikka esikoista ei tullut kotiin hoidettavaksi vaan piti esikoisen hautajaisia järjestellä.Mietin kovasti miten jaksan siihen kohtukuolema viikoille asti että pää pysyy kasassa ja miten ne kaikki ultrat aina esikoisen aikaan sai kuulla huonoja uutisia.Ekalla kerralla turvotuksesta ja rakenneultrassa sydämestä.
 
Tassu, mulla on monta kertaa kerennyt tulla katumus mut samalla hetkellä toivon että oisin jo raskaana :D tosi ristiriitainen olo välillä. Ennen kun pillerit loppu olin tosi ahdistunu siitä millaseks elämä taas menee just kun esikoisen kanssa on ruvennu helpottamaan :D olin jo melkeen hommaamassa lisää pillereitä kun ahdisti niin paljon mutta heti ku pillerit loppu nii rupes jo innostuu uudesta raskaudesta ja ois toivonut että ois jo heti raskaana :D

Alkuraskaus kyllä vähän pelottaa miten jaksaa esikoisen kanssa jos tän toisen kanssa on sama 3kk pahoinvointia 24/7 eikä pysty ees sängystä nousemaan :s


ON: tänne ei kuulu ihmeempiä. Dpo 3 vissiin menossa eikä mitään olo , eikä varmaan vielä pitäis ollakkaan. Paitsi! Mies vituttaa ihan hulluna ja tekis mieli vaan kokoajan itkeä :D

Jaffa yk2 kp25/31? dpo3?
 
Välillä sitä kyllä miettii, että onko tässä mitään järkeä ja pitäskö kuitenkin oottaa tai jättää lapsiluku yhteen.. :D välillä kun esikoisen kanssa hermot kiristyy niin toivoo aina ettei olis tärpännytkään mut sit taas tulee itku kun alkaa menkat eikä kahta viivaa :D kaippa tää on ihan normaalia.. sit taas kun rauha maassa niin haaveilee taas esikoiselle sisarusta. "Oispa niitä kaks" :D Mies on ihan vauvakuumeessa ja mua harmittaa kun en raskaudu. Aattelin että tää toinen olis tullut vähän helmpommin.. mutta taas tulee jo 11kk ilman ehkäisyä :|

Unicorn kp12/28, yk4(11)
 
Taas tulee pyyhkiessä vaaleanpunasta paperiin...... Nyt kun pitäis päästä gynelle selvittää missä mättää niin ei ole varaa lähteä.
Ovistesti nega.

kp14
 
Oi mä niin toivon plussia kaikille joilla yritystä jo pidempään takana:Heartpink

Aika samoja ajatuksia siis monella, kun on jo kokemusta yhdestä niin osaa jo pelätä miten toisesta kierroksesta selviytyy. Meillä oli kaikeksi onneksi tyytyväinen ja hyvin nukkuva vauva niin kyllä mietityttää jos tuleekin kaikki ongelmat sit toiselle. Mut silti huomaa ajattelevan et eihän esikoisenkaan kanssa ollut ongelmia, niin helppohan sellainen on toinenkin tässä hoitaa.

Mut alunperinkin olin ajatellut, et toinen lapsi on hyvä saada tässävaiheessa kun ensimmäinen on jo aika omatoiminen, ja nyt jo huomaa et leikkikaveri ois tervetullut kun aika tylsää meillä jo kahdestaan näinä päivinä kun ei harrastuksia ole. Yhtään aikasemmin en olis itse ollut valmis toiseen, mulla kesti toipuminen pitkään ja vasta 1v synttärien jälkeen pystyin sanomaan et olo alkaa olla normaali.

Unicorn, ei muuta ku uusia leluja hommaamaan :wink
Mä toivon et tänään saadaan tää yritys korkattua käyntiin ku mies kotiutu työmatkalta:grin
 
Meillä jos nyt tärppäis, tulis 2v5kk ikäeroa. Toivottavasti ei tule 3 vuotta enempää, ois kiva mahd. pieni ero. Mutta saa nähdä. Mulla ja siskolla 1,5v, oli kiva leikkiä pienenä yhdessä.:) mietityttää, että onko 3 vuotta iso ero lasten leikkejä ajatellen, jos niin pitkäksi ero kasvaa. Mutta eipä tuohon voi nyt niin vaikuttaa, tulee mitä tulee, kunhan nyt tulis se toinen.

Kyllä taas kun esikoinen valvottaa ja itseä tahtoo vaan väsyttää, niin miettii, että entä jos näitä olis kaksi. Että miten mä jaksaisin, kun välillä on hermot jo nyt kireellä.:/ En halua liikaa ajatella, uskon että asiat kyllä järjestyy sittenkin, ja raskauden jälkeen hormonit auttaa kovasti väsymykseen. Kummasti yövalvominen oli helpompaa sillon alussa kun yöllä heräsi imettämään.:) Samaan syssyyn nyt vaan nämä lapset ja väsymykset.:D Isommassa ikäerossa toki puolensa, kun isompi lapsi on jo omatoimisempi.:)
Raskausajalta jännitän, että kun esikoisen aikaan oli pahoinvointia, ja ei pystynyt välillä muuta kun makaamaan sohvalla, että mitenhän ne pahoinvoinnit kestäis nyt kun pitää esikoista viihdyttää. Muuten raskausaika meni hyvin, että jospa toinenkin menis ilman isompia vaivoja.:)
 
Kyllä minuakin pelottaa ja jännittää tämä toinen. Tuli itselläkin ensin mietittyä, että mitä jos olisikin vain esikoinen... Luultavasti katuisin sitä myöhemmin, että olisi vain yksi. Mietityttää totta kai miten jaksaa ja miten kaikki onnistuu, kun on kaksi lasta, mutta sitten ajattelen, että onhan ne muutkin selvinneet. Esikoinen on todella rauhallinen ja omatoiminen, eikä juurikaan koettele hermoja, mitä nyt harvoin. Hän on muutenkin niin huolehtiva ja välittävä. Uskoisin kaiken menevän ihan hyvin. Tukiverkostokin löytyy, että apua saa jos tarvitsee.

Hireman ristiriitaiset fiilikset, kun en osaa enkä halua ajatella tätä raskautta viimeisekseni. Toisaalta taas kaksi lasta on ihan ok ja nyt pitäisi nauttia kaikesta jos tämä olisikin viimeinen. Harmittaa sitten jälkikäteen jos ei tarpeeksi osannut arvostaa. Tietenkin nyt on raskaus vasta niin aluillaan, että mikään ei ole varmaa. Esikoisestakin oli keskenmenon pelko ja vasta puolen välin tienoilla uskalsin iloita. Sama luultavasti nytkin.

iskallt ja pimpula 6+2
 
Mä taas oon asennoitunut siihen, että jos toisen saan, niin jää viimeiseksi. Varmaan ottaisin raskaudesta ja vauva-ajasta kaiken irti, kun uskon että kolmatta ei tule. Itse saattaisin haluta kolmannenkin. Pelkään, että vielä tulee toisen jälkeen vauvakuume, joka on sitten pakko tukahduttaa, koska mies ei varmasti kolmatta halua. Hänelle kun riittäisi yksikin. Mutta tällä hetkellä kaksi tuntuu ihan sopivalta.:) mutta vauvakuume on semmonen tauti, että se kun iskee, niin on hirmu vaikee parantaa muulla kun sillä vauvalla.:D
 
Mulla on hirveä vauvakuume ja haluaisin 3 tai 4 lasta yhteensä. Tietenkin suht pienellä ikäerolla, mut kolme vuotta taitaa vähintään tulla ikäeroksi esikoisen ja seuraavan välillä. Mua eniten pelottaa tulevassa raskaudessa se et miten loppuraskaus sujuu kun esikosta jouduin rv 28 sairaalaan ja sit poika syntyi rv30. Tietenkin se kaikki keskola-aika pelottaa jos käy samoin kuin ekassa raskaudessa. Niin ja miten esikko suhtautuu kaikkeen. Mieskin haluaisi toki monta lasta mut jotenkin hän ei osaa asennoitua siihen ettei ihan parista kerrasta heti tule tulosta. Ja kun oma kierto epäsäännöllinen niin olis kiva olla oikea ajoitus :D

ON: tänään siis kp 19 ja edelleen ovisvuotoa... kohta viikon oon huomannut et venyvää enemmän tai vähemmän kirkasta limaa tulee. Joko kierto ihan sekaisin tai en ovuloi mut kuivaa kautta ei kyl oo vielä näkynyt. Tosin yhden päivän taisi olla kuivaa :D Eilinen tallettelu sit jäi kun esikko heräsi kun tulin iltavuorosta eikä suostunut nukkumaan ilman äitiä. Muutenkin epäilen et ovis oli jo kun mahakivut, tissikivut ym ovisoireet on hävinnyt. Toisaalta jos oikein haluaisi kuumeilla niin eikös runsas valkkari vois olla raskausoire :D

Freyja86 kp 19/?
 
Mä toivoisin kolmea lasta mutta mies maltillisempi. Ja itekään en heti tähän perään haluis sitä kolmatta vaan jos nää kaks myt tulee 1v3kk ikäerolla niin odottaisin kyllä että nuorempikin on väh neljä ennen kolmatta :D
 
Mää haluaisin kolme lasta vaikka kyllä sitä miettii et miten niitten kans jaksaa kun toi yksikin koettelee hermoja välillä.
Mulla tulee 33v. mittariin niin kyllä ne pitäs ny aika putkeen saada kun en sit enää lähempänä 40v. haluis pikkuvauva aikaa. Katsotaan miten onni suosii.

On. Eipä tarvi enää testailla. Aamulla nega testin jälkeen tuli verta pyyhkiessä. Katotaan ny miten yltyy vuoto et minkä lasken kp1. Luultavasti huomenna.
 
Takaisin
Top