Toinen haaveissa <3

Olipa tympeän oloinen gynekäynti, unicorn:smiley-angry016 siis miksei saa testata jos haluaa? Ei kai ne viivat hyvänen aika haluamalla ja kuvittelemalla testeihin ilmesty! Sehän vaatii hormonin! Hitsi mikä tyyppi. No, mitäs nyt? Ei mitään? Mene kotiin ja laihdu?
 
No jopas oli käynti. Luulis et ne yksityisellä ois tarjonnut muutakin kun laihduttamista. Onneks pääsit kuitenkin ultralla kurkkimaan et on paikat kunnossa.
Sanoko se jotain siihen kun esikoista teitte neljä vuotta.
 
Olipa tympeän oloinen gynekäynti, unicorn:smiley-angry016 siis miksei saa testata jos haluaa? Ei kai ne viivat hyvänen aika haluamalla ja kuvittelemalla testeihin ilmesty! Sehän vaatii hormonin! Hitsi mikä tyyppi. No, mitäs nyt? Ei mitään? Mene kotiin ja laihdu?

Niin se sanoi. Ota yhteyttä kun oot saanut painoa pudotettua ja jos ei vuoden päästä ole tärpännyt. Nyt ehkäisy ollut poissa toukokuussa vuoden.

Niimpä. Ei ne viivoja kuvittelemalla näytä. Kyllä siihen hormoonin tarvii :D
 
No jopas oli käynti. Luulis et ne yksityisellä ois tarjonnut muutakin kun laihduttamista. Onneks pääsit kuitenkin ultralla kurkkimaan et on paikat kunnossa.
Sanoko se jotain siihen kun esikoista teitte neljä vuotta.

Ei sen enempää, kun että jos oltais nyt tässäkin jo yrittäneet toista neljä vuotta, niin sit voitas alkaa toimimaan, tai jos olisin vanhempi. Mutta tässä tilanteessa pitää vaan laihduttaa..
 
Olipas törkeyden huippu! Mulla painoa 88kg mut ei se käskenyt tulla uudestaan sitten kun oon saanut painoa tippumaan 6-7kg kehotti vaan pienentää annoksia kun sanoin treenaavani niinku teen paitsi nyt ei pysty salilla käydä kun rahatilanne ei anna periksi. Verikokeisiin käski lähteä sitten kun uusi kierto lähtee käyntiin, miten voikin olla niin erilaisia noi gynekologit..

Minäkin kerroin siitä että esikoista 2 vuotta yritettiin.
 
Mullekin gyne sano sillon neljä vuotta sitten et otanko yhteyttä sit kun oon saanu painoo pois vai sovitaan nyt soittoaika 3kk:n päähän. No valitsin sit tietty ton uuden soittoajan. Se oli se takaraja laihduttamiselle. Jos ois ollu joku epämääräinen soita sit kun oot laihtunut niin en ois kyl saanu mitään aikaseksi.

En tiedä mikä sun bmi on, mut onkohan noilla yksityisellä joku raja ennen kuin antavat apua raskautumiseen. Julkisella bmi raja on <35.
 
Mullekin gyne sano sillon neljä vuotta sitten et otanko yhteyttä sit kun oon saanu painoo pois vai sovitaan nyt soittoaika 3kk:n päähän. No valitsin sit tietty ton uuden soittoajan. Se oli se takaraja laihduttamiselle. Jos ois ollu joku epämääräinen soita sit kun oot laihtunut niin en ois kyl saanu mitään aikaseksi.

En tiedä mikä sun bmi on, mut onkohan noilla yksityisellä joku raja ennen kuin antavat apua raskautumiseen. Julkisella bmi raja on <35.

Varmistin senkin ennenkun varasin ajan, että ei oo mitään rajoja. Eikä siinä että miten kauan pitäs olla yrittänyt omin neuvoin.. kun kunnallisessa on se 1v. Mulle paino on ollut aina tosi arka asia

Mun bmi on vähän hassu, koska 55kg on lihasta , kävin ennen edellistä raskautta ahkerasti kehonkoostumusmittauksessa.. mun puolesta bmi taulukot vois heittää kans vesilinnuille. Toi veikkas mun painon 20kg alemmas.. ja alko puhua laihdutuksesta kun kerroin painoni. ärsyttää kun kaikki on aina vaan numeroita. Ei laihduttaessakaan pitäs vaakaa tuijottaa vaan peiliä ja mittanauhaa...
 
Jos se lääkäri ei keksinyt muuta kun ton laihduttamisen kun sulla oli paikat kunnossa. Tyhmää silti maksaa monta sataa saamatta mitään apua.
 
Olipa tosiaan törppö gyne mä kävin esikoisen ollessa 3kk julkisella lääkärissä kun verenpaineet eivät raskauden jälkeen tulleet normaaliksi. Lääkäri oli ulkomaalaistaustainen mies ja se vaan kehotti lopettamaan suolan sekä aloittamaan juoksemisen ja painoa olisi kans pitänyt pudottaa muutama kilo... yritä siinä sit selittää sille et missä välissä mä juoksen 3 krt viikossa tunnin ajan, kun miehellä silloin töissä meni matkoineen lähes 12 tuntia ja piti lapsen lisäksi ulkoiluttaa vielä koiratkin... ja tosiaan mulla oli silloin painoa jotain 70kg ja olen 165cm pitkä et en miellä olevani kovin ylipainoinen. Lopulta sain sit neuvolan kautta verenpainelääkkeet käyttöön.

Tuosta oviksen tikuttamisen lopettamista en kans ymmärrä. Jos se helpottaa sua kierron pituuden kanssa ja auttaa siihen et seksiä on just oikeaan aikaan niin miks se pitäis lopettaa. Mä en vielä oo ovista tikuttanut mut omalla kohdalla varmaan stressaisin sitä et onko seksiä vaikka olis plussa. Ja olisin pettynyt jos just silloin ei saiskaan miestä kellistettyä. Toisaalta ne kyl auttais just kierronpituuden määrittelyssä. Pähkäilen siis et tilaanko testejä vai en :D Töissä vaan en kyl pysty mitään testejä tekemään ja eikös niitä kannata tehdä useamman kerran päivässä?
 
Minunka mielestä tuo bmi ei ihan kaikkea kerro
Mullakin mies lievästi ylipainoinen vaan siksi, että on niin lihaksikas, käyny salilla vuosia ja näin.:D

Ikävää Unicorn että oli noin tympeä lääkäri sattunut sun kohdalle.:/ jännä että vielä just yksityisellä... Ja siis vielä vuosi pitäisi oikeesti yrittää, vaikka tehän ootte melkein sen vuoden jo yrittäneet?:eek:
 
Tiedän myös sairaaloisen ylipainoisia jotka raskautuu kerrasta, mun iskän serkun vaimo sai tehdä monta keskeytystä kun neljä lasta jo löyty ja lisää eivät halunneet että siis teki vissiin 7! Keskeytystä ennenkun pääsi sterilisaatioon...
Et ei mee nallekarkit tasan!
 
Olin ravintoluennolla tuossa maanantaina ja siellä sanottiin että hyvinvointi lähtee suolistosta, niin sisäinen kuin ulkoinen. Vähintään 2l päivässä on juotava vettä jotta elimistö puhdistuu kaikesta kuonasta sekä aineenvaihdunta toimii. Oon pitänyt itteeni aina semmosena jolla on hidas aineenvaihdunta mut aineenvaihdunta oli hidas sen takia kun join 2-4 lasia vettä päivässä.
 
Dear ovulaatio,

Ethän kiirehdi turhia. Sinulle on varattu aika vasta viikonlopulle.

Brg,
Silky, kp12, yk 5/3.

:grin
 

Liitteet

  • _20170405_221849.JPG
    _20170405_221849.JPG
    701 KB · Katsottu: 111
  • _20170405_221758.JPG
    _20170405_221758.JPG
    739.5 KB · Katsottu: 109
Unicorn, mulla ainakin oviksen testailu vaan madaltaa stressiä (ja onhan tää hauskaakin :D), joten jos sulla on sama, niin unohdat gynen puheet ja jatkat testailua. :) Ja joo, sen noi gynet yms. Sanoo aina, että testata kannattaa vasta, kun menkat on myöhässä. Mulla itsellä yksi varhainen keskenmeno/kemiallinen (oli siis ihan tosi selkeä plussa testissä) ja vaikka silloin jo oireista raskauden tiesin, niin päätin, että jatkossa testaan vasta, ku menkat oikeesti myöhässä. Noooh, enhän mäkään kyllä ihan oo malttanut, mutta yritän. ;) :)
Ja jos tuntuu siltä, että tää gyne oli tympeä, niin mee ihmeessä vähän ajan päästä toiselle.. :) Kato vaikka, jos netissä olis tietoa suositelluista.. :)

Niin ja lisään vielä, että iso tsemppihali täältä! Nyt pää pystyyn. <3
 
Jos viiva nyt tosiaan vahvistuu aamulla, niin tulin ennätysnopeasti raskaaksi! Tuolla jo aiemmin silloin kerroin, että puolisen vuotta on aina mennyt. Nyt minä olen ikävä kyllä lihavempi kuin koskaan ja kappas silti vaan... Totta kai lihavuus voi vaikuttaa, mutta en tiedä... En usko enää sokeasti mihinkään. Onhan niitä tullut +200 kiloisia mursujakin raskaaksi, että ei se lihavuus yksin vaikuta. Varsinkin jos olet unicorn ollut ennen esikoista kevyempi ja silti mennyt neljä vuotta!

Hirmusen paljon tsemppiä unicorn, tiedän miten vaikeaa on taistella kiloja pois. Nyt vaan reilusti kasviksia ja vihanneksia napaan, niin kyllä se siitä! :hug013 Sama operaatio itsellänikin menossa, koska minulla on koko ajan nälkä!

Ja sille gynelle terveiset: :devil14:finger004
 
Silky, toivottavasti ovulaatio tulee varattuna aikana:) mäkin voisin tehdä sellaisen varauksen, että menkat tulis seuraavan kerran vasta joskus 1,5-vuoden päästä... Koska kolmatta ei meille varmaan ees tule, niin sama pysyä toisen raskauden jälkeen mahdollisimman pitkään poissa.:)
 
Ovistestejä aion jatkossakin tehdä 2/pvä. Jonkun kierron voisin tikuttaa kokonaan ihan vaan huvikseen, että osaa omaa kroppaa alkaa kuuntelemaan.

Raskaustestit saa mun puolesta jäädä hyllyyn kunnes menkat myöhässä, ellei nyt sit joku pakottava tarve oo tietää jonkun syyn takia jo ennen. Onhan se jännää tikutella, mutta noihin menee niin törkeesti rahaa :(

Jotenkin pitäs munkin nyt keksiä että miten alan painoo pudottamaan tosissaan täällä neljän seinän sisällä. Esikoisella on niin kamala eroahdistusvaihe ettei välillä voi edes selkää kääntää tai sylistä laskea ja välillä en ehdi tehdä edes ruokaa itselle. Tiet on niin kamalassa kunnossa että hyvä kun autolla pääsee. Täytyy odottaa kuivempia kelejä että pääsee vaunuilla johonkin..

toupie , syksyyn asti gyne neuvo omin avuin yrittää ja pudottaa painoa ja sit jos ei raskautta kuulu niin soittoaika, että mietitään mitä tehdään. Mutta en ole samalle gynelle menossa :D

Kunnallisessa sanovat samaa, että elokuulle asti odotettava että alotetaan ees mitkään tutkimukset. Mutta mielummin meen yksityiselle sit jos tässäkin aletaan hipoa neljää vuotta. Mutta jäi nyt sellaset traumat että taitaa raskauden toiveissa gynekäynnit jäädä tähän :P jos ei toista tule omin avuin niin sitten niin ei oo tarkotettu.

alinah no juuu, niin tiedän minäkin! Ei tosiaan mee nallekarkit tasan...

Tsemppiä Silkylle oviksen metsästykseen, toivotaan viikonlopulle! ;)

Mitäs iskallt viivat näyttää?? :)

Kiitos kaikille tsempeistä :) <3
 
Takaisin
Top