Toinen haaveissa <3

Meillä on alotettu haaveilu parin kuukauden päästä tuon tammikuisen synnytyksestä. Mies oli heti synnytyksen jälkeen jo tekemässä toista :grin mie tarttesin sen pari kuukautta aikaa miettii asiaa ja toipuu synnytyksestä. Toinen on jo lopputalvesta saanut tulla kun on tullakseen mutta täälläkin kierron käynnistymistä odotellessa...
 
Muokattu viimeksi:
Onko teillä icequeen mitään ehkäisyä vai onko vaan imetys toiminut ehkäisynä? :) mua jännittää taas mitä mun kropalle käy kun loppuu nuo minipillerit. Että pitääkö ne menkat poissa vai tämä imetys :)
 
Meillä toivotaan pientä ikäeroa muksuille. Esikoinen on kohta 6kk. Ei olla varsinaisesti alettu yrittää, vaikkakin muutaman kerran on ehkäisy jääny käyttämättä... Toisaalta olis kiva olla näin ja antaa aikaa nyt oikein kunnolla tuolle pojalle. Mutta sitten toisaalta... Jos sen toisen saaminen kestää, ei kannata liikaa laskelmoida, että "haluun lapset kolmen vuoden ikäerolla." Muutenkin tää lapsi on sellainen, että seuraa kaipaisi kovasti! Mulla on kanssa periaatteena, että haluisin saada lapsiluvun täyteen siinä kolmenkympin hujakoilla, ja kolme lasta olisi haaveena -ainakin tällä hetkellä:) 35 vuotta on ehdoton takaraja! Ei sillä, että 35-vuotias olisi vanha, monethan synnyttää siinä iässä myös esikoisia. Tunnen yhden päälle 45veen, joka vielä kuumeilee :-o vaikka lapsia heillä on jo monta. Ei olis meikäläisestä tuollaiseen! Vähän sama kuin oikein kunnon suurperheelliset: Mietittiin kerran, jos olis vaikka 8 lasta aina noin kahden vuoden välein. Yhtä lasta ollaan ensin imetetty, vaihdettu miljoonat vaipat, kuunneltu 10 000 h rääkymistä tai kitinää, taisteltu päivästä toiseen nukkumisen kanssa ja vihdoin päästy vaiheeseen, jossa lapsi osaa kävellä, käydä potalla ja syödä suurin piirtein itse, sama rumba alkaa alusta... Ja tosiaan jos lapsia olisi 8 parin vuoden välein tuo rumba kestäisi sen 16 vuotta! Joo, ehkä tyydytään vähempään lapsilukuun ja koitetaan hoitaa homma ennen kuin mummoikä lähestyy :D
 
Täällä myös toisesta haaveileva. esikoinen on hiukan päälle vuoden. Vannoin ison ikäeron nimeen mutta niin se mieli vaan muuttuu. Yhden kierron verran ollaan vasta ehditty "yrittää". Ehkäisyä en ole syönyt raskauden jälkeen missään välissä. Kierto 30päivää, nyt menossa kp21
 
Täällä sama :p lapset mielellään alle 30v ja 3kpl :p viel ois 4 vuotta aikaa..
 
Itse sanoin pitkään niin, että en halua lapsia enää sen jälkeen, kun oon 25v täyttänyt. Nyt kun siihen on viisi kuukautta enää aikaa niin oon alkanut vähän perumaan sanoja, että ei se ole niin justiinsa..:grin ja aina olen haaveillut kahdesta lapsesta.
 
Ääh! Mä oon taas tippunut tästä kelkasta ihan kokonaan! Nyt mä aktivoidun tähänkin ketjuun!

Täällä nyt menossa kp 30/28-30. Tosin epäilen että tää kierto venyy 33 päivään. Yleensä mulla siis ovis on kp 19, tässä kierrossa sain selkeän ovisplussan vasta kp 21, eli ovis on ollut kp 22. Tosin kp 20 tehtyä testiä en ehtinyt tulkita ku mies kerkes viskata sen roskiin!!! Eli voi olla että jo se oli plussa ja ovis on siis ollut kp 21, mut elän nyt sen mukaan että se oli kp 22 ja nyt on siis menossa dpo 8 ja tädin pitäs saapua ens viikon ke. Pupuilua meillä oli dpo -6-5 välisenä yönä ja dpo -3-2 välisenä yönä. Eli aika vähän ja toi ensimmäinen pupilu saatto olla oviksen nähden liian aikasin. Mut kuitenkin, periaatteessa on mahdollisuus tärppiin.

"Oireita" on ollut jo jokunen päivä vaikka tiedän hyvin ettei ne oikeita raskauteen viittaavia oireita voi mitenkään olla noilla päivillä. Eilen ja tänään on ollu tosi kovaa repäisykipua, esim sohvalta noustessa, mitä oli esikoisenkin kohdalla abaut näillä dpo:illa, MUTTA on näitä ollut myös normi kierroissa, joten yritän nyt pitää pään kylmänä enkä kehittele mitään ajatuksia, vaikka vaikeeta se on.
Jotenkin kun tietää et on edes jonkinlainen mahdollisuus tärppiin niin se toive ja kaipuu raskaudesta ja vauvasta nousee ihan äärimmäisyyksiin... :D
Mutta yritän malttaa ja jos täti ei saavu paikalle, niin testaan aikasintaan ens viikon pe, jolloin kaiken järjen mukaan täti olisi myöhässä ainakin 2 päivää...

-Tyttötiikeri kp 30/28-30(33), dpo 8, yk 3-
 
Mä oon kyllä aivan ikäloppu teihin moneen verrattuna, kun torstaina tuli itselle ikää 37 ja esikoinen täytti juuri 9kk. :hilarious: Toisesta siis haaveilen pienellä ikäerolla, osin syynä tämä oma ikäkin. Täälläkin tosin odotellaan vasta kuukautisen palautumista, joten mitään konkreettista en uskalla vielä odottaa, vaikka kuume onkin korkealla.
 
Ai niin, tohon ikäkeskusteluun. Mä oon kans aatellut et haluisin lapset, kaksi, ennen ku täytän 30. Nyt olis enää reilu pari kuukautta aikaa tärpin käydä, et la olis ennen mun 30-vee synttäreitä. Tiukalle menee! :D
 
Mä elin 30 vuotta ajatellen etten halua lapsia ollenkaan. Niin sitä uuden kymmenen vaihduttua vaan alkoi biologinen kello tikittää ja lapsen saaminen rupesikin yllättäen houkuttelemaan. Ikärajaksi asetin 35-vuotta, ajatellen että JOS niitä lapsia siunaantuu niin mielellään ennen tuota ikää. Esikoisen sain 33-vuotiaana ja kakkosen ois määrä syntyä keväällä, jolloin itse olen 34v. :) Meillä tulee pieni ikäero, vain 1v 4kk.
 
Mulla oli päämääränä että eka lapsi ennen ku täytän 25. Aikataulussa ollaan. Seuraavaa toivoin tosiaan sitten ku oon 30vuotias mut nyt tuntuu turhan kaukaiselta. Ja onhan se ihana saada tytölle seuraa. peukut pystyssä että olis tästä ekasta kierrosta tärpännyt. ❤️
 
Meillä Kotimama ei oo mitään ehkäsyä ollu parin synnytyksen jälkeisen kumikerran jälkeen. Eli maaliskuussa alotettu toisesta haaveilu. Imetys toimii nyt vaan vähän liian tehokkaana ehkäsynä... Sie pääset sit kohta jännäämään miten käy kun pillerit lopetat :) toivotaan kierron käynnistymistä, jos ois vaa niiden pillereiden ansiosta pysyny menkat pois.

Mie oon kans aina ajatellu että lapset teen ennen kun täytän 30, sopivan miehen löysin n. 24 vuotiaana, eka lapsi synty ku oltiin melkein 28. Nyt ois 1,5 vuotta aikaa tehä vielä pari lasta, ei onnistu, hyvä jos tällä menolla ees yks saahaa alulle ennen sitä. Riskit lisääntyy kun ikää tulee lisää, siks se 30 ollu rajana, taian nyt nostaa viidellä vuodella eli jos sais lapset tehtyy ennen ku ollaa 35 :grin harmi ku ei niitä aina noin vaa tehä...
 
Mulla ei ole mitään aikarajoja, esikoinen syntyi kun olin 27v. Ilman ehkäisyä ollaan menty esikoisen syntymästä asti. Ajattelen, että kaikki saa mennä omalla painollaan :)
 
mä palaan tänne taas juttelemaan kun meillä kohdunulkoisen jälkeen piti odottaa kahdet menkat ja nyt tosiaan ensimmäinen kierto sitten mistä saadaan taas yrittää :) ovulaatio ollut tällä viikolla ja kovasti on kyllä vauvaa koitettu saada alulle monena päivänä. toivottavasti tärpännyt ja että tällä kertaa löytäisi tien kohtuun <3
 
Eipä ole aikarajoja mullakaan, tosin pari vuotta olisi toivottu ikäero pienille :). Olen tosiaan vissiin nuorimmasta päästä täällä toisesta haaveilevissa, täytän ensi kuussa 23. Nuori äiti joo, mutta tää sopii mulle, enkä muunlaistakaan elämäntilannetta voisi kuvitella enää.

Mielikuvitus. Mikä ihanan kamala keksintö, varsinkin kun menossa on dpo 8 :grin. Oireita tai "oireita" on väsymyksestä mahanippailuihin ja mahan turvotuksesta lämpöihin, ainoa mitä en varmasti kuvittele, on synnytyksen jälkeen ilmestynyt linea negra. Välillä se jo lähes katosi, mutta nyt näkyy jopa niinkin selvästi, että siitä saisi otettua kuvan :eek:. Tuskin se mitään merkkaa, mutta ihan jännä ilmiö, että nyt taas vahvistuu jostain syystä. Negatiivisia testejä oon tehnyt jo suorastaan nolon monta ja vaikka niissä ei mitään ois vielä voinutkaan näkyä, niin en jaksa uskoa mitään ilmaantuvankaan. Pessimisti ei tipu korkealta :rolleyes:.
 
Tänään ja eilen ollu päivät kun oon ollu tosi kiukkuinen ja ahdistunut. Varmaan syysmasennusta tai hörmöönit :D tein testinkin kun reilu pari viikkoa sitten sättäsin noiden pillereiden kanssa mutta negahan sieltä pamahti. Olis ollu hyvä syy tähän mun olooni ja käytökseen.
 
Täällä dpo 10 ja samalla kp 1.. Harmittaa kyllä, vaikka yritin olla liikoja toivomatta. Tuon luteaalivaiheen kanssa oli juuri kuten pelkäsin, imetys näkyy olevan varsin tehokas ehkäisykeino meillä. Voisi kyllä miehen kanssa keskustella josko jätettäisiin kondomit pois jo nyt, eikä vasta ensi vuonna, kun ei näytä vielä turhan suuria toiveita raskautumisesta olevan. Jos vaikka ihme kävisi :).
 
Voi höh Yxvaan! :( täällä kp 35, pitkäks venyy. Ovis tosin oli viikko sitten, mut olin niin rättiväsynyt ettei paljon puuhat kiinnostanut. ☺
 
Meilläkin toi imetys toimii hyvin ehkäisynä, ei olla synnytyksen jälkeen käytetty juurikaan ehkäisyä. Vaikka imetys kerrat on vähentyneet 2krt päivä, nii menkkoja ei vieläkään kuulu. Taitaa kierto palata vasta kun lopettaa imetyksen kokonaan. :meh:
 
Takaisin
Top