Toinen haaveissa <3

IceQueen, sama. Tekis niin mieli kysyä, mut en uskalla ku arvais heti :D miun isä vielä viimeeks puheli et 2 vuotta on hyvä ikäero, en sit siihen mitää kommentoinu :D
 
Ei se kerro mitään miten äidillä on ollut. Minun äiti tuli ensimmäisen jälkeen raskaaksi ilman yhtäkään vuotoa välissä vaikka imetti. Minulla kierto käynnistyi vasta kun lopetin imettämisen ja isosiskoni joutui odottamaan omaa kiertoaan kuukausia imetyksen lopettamisen jälkeen.
 
Mannikka (tai miksei muutkin joilla kokemusta asiasta on), minkälaiset sun ekat kuukautiset oli synnytyksen jälkeen? Kun mulla nää oli(?) tai on tosi niukat. Ei yhtään sellaset kun ennen raskautta. Eikä oikeestaan kipujakaan hirveesti ollu vaikka mulla on aina ollu aika kivuliaat kuukautiset...

Mietin vai et voiko tätä tuhrua kutsua kuukautisiksi vai mitä tää ny on...
 
Ellastina, miulla oli melko normaalin pituset vähän ehkä normaalista poikkeevat: kolme päivää runsaampaa vuotoo, tosi veristä ja välillä mustaa könttiä ja sit kaks päivää tiputtelua. Kipuja oli vaan eka päivänä, vaik yleensä ollu pitempää.. Miulla oli tosin sektio, et se voi kai aiheuttaa hyytymiä ekoihi kk. Miulla muuten oli 25 päivää ennen ekoja kkta veristä tiputtelua, näinköhän yritti silloin jo kuukautiset tulla, mut ei vaan ollu juurikaa limakalvoo mikä ois vuotanu..

Mitä oon lukenu ni kait ekat kkt voi olla mitä vaan tuhrun ja tulvan väliltä :rolleyes:
 
Tänään dpo 8 ja usko plussaan melko heikko. Mul on joku päähän pinttymä et ennen menkkojen alkuu pitäis olla kauheesti jo oireita, mutta mulla ainakaan ei mitään, ei tissikipuja, ei valkovuotoo, ei mitään... Oon varmaan tätä kyselly jo aikasemminkin mut mahtaakohan kukaan muistaa millanen valkovuoto teil on ollut ennen plussaa esikoisesta? Mul on taas tosi kuivat paikat, ei tipan tippaa. Ennen ovista greippi auttoi mut nyt on taas sama ku aikaisemmissa kierrossa, eli kuivaa kuin Saharassa....
 
Täälläkin kierron käynnistymistä odotellaan. Poika kohta 6kk ja 2vko ja kovasti ollaan jo "harjoiteltu" pikkukakkosen tekemistä. Itellä pyörinyt samoja mietteitä kun nunnuliinalla, että miten sitä sitten jaksaa taaperon ja vauvan kanssa. Ja mitenkä jaksaa raskausaikana, kun väsymys on kova.
Mäkin olen vähentänyt yöimetyksiä ja päivälläkin tarjoan tissit soseiden jälkeen, jotta imetyskerrat pikkuhiljaa vähenis. Välillä oo miettiny imetyksen lopettamista kokonaan ja antaa pojalle korviketta, kunnes saa lehmän maitoa juoda. Sitten iskee paskaäiti fiilis ja ajatus tuntuu kovin itsekkäältä. Pitää varmaan vain malttaa mielensä ja odotella menkkojen ilmaantumista.
 
Esikoista oottaessa en huomannu mitää oireita kovin aikasin, valkovuodosta ei mitään muistikuvia, ei tainnu olla normaalista poikkeavaa. En tietty osannu sillon tunnustella oireita kun oletin että heti pillereiden lopettamisen jälkeen ei kuitenkaan tärppää. Raskaustestin tuosta pojasta tein vasta 8. viikolla kun ruoka ei ollu maistunu viikkoon pahoinvoinnin takia ja kaks viikkoo olin ollu tosi väsyny ja tissit kipeet. Aikasemmin ei tullu mieleekään että voisin olla raskaana vaikka ehkäsy jätetty pois ja tjottailu alotettu :grin Oon ymmärtäny että muut oireet kun kiinnittymisoireet tulee vasta joskus sen jälkeen kun kuukautiset on myöhässä (?), että ennen sitä ei pitäs ollakkaa tissit kipeet tai pahoinvointia.
 
Miekii muuten Torakka oon miettiny et mitä jos lopettais imetyksen jo... Mut en kuitenkaan aio toteuttaa sitä. Se on kuitenkii lapsen parhaaks että imettää mahollisimman pitkään jos vaan maito riittää. Se on nyt vaa yritettävä malttaa oottaa kierron käynnistymistä omillaan... sit alkaa toisen lapsen yritys :)
 
Joo kyllä harmittaa että lopetin imetyksen ku likka oli 7,5 kk just sen takia et toinen sais tulla ja tässä sitä ollaan puol vuotta eteenpäin eikä oo tärpännyt :/ mut jos se kakkonen joskus siunaantuu niin imetän pidempään :)
 
Näinköhän yks tiheämmän syönnin yö pilaa ovulaation? Eilen tuli o-plussa ja neiti päätti viime yönä syyä neljästi :rolleyes: näinköhän sitä kohta unikoulun alottas :D
 
Sehän tässä onkin kun okin niin vähä oireinen raskausaikana. Ainoa oire oli väsymys ja tajusin senkin vasta kun olin plussan saanut testiin. Jos menkat ei olis jääny tulematta, nii en olis huomannu olevani raskaana. Nyt kun sitä ainoaa varmaa merkkiä ei ole kuulunut, niin sitä on jotenkin herkkä kuuntelemaan kropan muutoksia ja tuntemuksia. Mies vaan totesi että eiköhän se viimeistään tule ilmi sitten kun vauva potkii. :)
 
Pienet on ilot! Just kun valittelin kuivuutta niin illalla on tullut vv oikein kunnolla! Vaikkei tämä viittaisi mahdolliseen raskauteen niin tämä on positiivinen muutos kropassa jota olen odottanut! Ehkäpä vasta kroppa nyt palautuu oikeasti koska viime menkatkin oli ekat kunnolliset! Jei!
 
Tein raskaustestin kun tuntuu, että kaikki ajatukset nyt vaan pyörii tässä vauva-asiassa sen mitä tuon neitokaisen viihdyttämiseltä ehtii ajatella :p kun ne menkat ei ole alkaneet että jos kuitenkin. No negahan se oli. Pienoinen pettymys, vaikken odottanutkaan plussaavani kun mitään oireita ei ole. Kierron käynnistymisestä herätti toiveet mulla eilen päättynyt 3pv:n päänsärky. Vuosia oon kärsiny pääkivuista useana päivänä putkeen aina kierron puolivälissä ja useimmiten vielä just menkkojen aikana. Raskausaikana ja raskauden jälkeen pääkivut on ollu poissa lähes kokonaan, ihan yhden käden sormin laskettavissa kipupäivät viimeisen 16kk aikana. Jospa tässä olis tapahtunut eka ovulaatio nyt sitte ?!
 
Miekii oon Nunnuliina miettiny josko tästä kohta alkaa kierto käynnistyy kun migreeni alkaa tulla takasi. Migreeni on ollu pois viime vuoden keväästä asti, hävis kun raskaaks tulin eikä oo ollu päänsärkyjä ekan puolen vuoden aikana kun poika synty. Nyt kesän aikana on ollu muutamia kertoja migreeni, jonka toivon olevan merkki hormonitoiminnan normalisoitumisesta.
 
Mulla oli esikoisesta valkovuoto tismalleen samanlaista kuin tälläkin kertaa. Todella runsasta ja paksua. Ihan täytyi sidettä käyttää, muuten tuli pöksyistä läpi :eek:
 
Tänään ihan yllättäen menkkatuntemuksia iltasesta, pieni päänsärky ja vatsaa turvottanut pari pv jo. Jokohan kierto nyt sitten ymmärtää käynnistyä kun sen uupumista on "ääneen" voivotellut :p
 
Huomenna dpo 14. Oon vähän kahden vaiheilla että testaanko aamulla vai oottelenko maanantaihin. Viime kierrossa menkka jomot alko jo viikkoa ennen, nyt ei oo tullut ja väsymys on ollut tänään ihan kauhee.
 
Ninjaana, lupaavalta kuulostaa! Maltatko maanantaihin? :) Ei oo näkyny vuotoa täällä, jospa olis ollu sitte oviskipuilua torstaina. Toivottavasti!
 
Takaisin
Top