Täällä yks kuumeilija takavasemmalta liittyy joukkoon. Esikoistyttö syntyi 12/14, tammikuunmammat 2015 ryhmässä olen ollut mukana. Meillä pikkukakkonen olisi toiveissa pienellä ikäerolla. Minulla ja siskollani sekä miehelläni ja hänen veljellään on vain alle 1,5v ikäeroa ja se tuntuisi hyvältä meillekin. Tietenkään koskaan ei voi olla varma ja olettaa tärppäävän suunnitelman mukaan, nämä asiat kun ei hyvästä suunnittelusta huolimatta aina menee niin. Läheltä olen seurannut ystävän kamppailua lapsettomuuden kanssa ja vaikka meillä ensimmäinen raskaus onnistui lyhyen yrittämisen jälkeen, ymmärrän ettei toinen välttämättä ole niin yksinkertaista. Tytär on nyt reilu 7kk eivätkä kuukautiseni ole alkaneet. Kesävauvasta 2016 haaveillessaan sitä kummasti silti odottaa niiden alkamista vaikkei muuten tod ole ollut ikävä. Ajattelen myös liikaa "aikataulua", täytän parin viikon päästä 29 ja jotenkin olen ajatellut että hankin lapset alle kolmikymppisenä.
Vaikka vauvasta haaveilee, jännittää jo valmiiksi, miten mahdollinen raskaus pienen lapsen kanssa sujuisi. Kuulun niihin onnekkaisiin, joiden raskaus oli helppo, en kärsinyt pahoinvoinnista ja voin muutenkin hyvin. Supisteluita oli noin rv20 lähtien mutta ne eivät olleet kipeitä. Olin töissä loppuun saakka ilman poissaoloja. Ehdin juuri jäädä äitiyslomalle kun tyttäremme syntyi lopulta 5viikkoa ennenaikaisena, kylläkin täysin terveenä ja "valmiina". Mietityttää, jos kuitenkin mahdollinen toinen raskaus onkin aivan erilainen, jos joutuisin esim liikuntakieltoon tai voisin kuukausitolkulla pahoin. Mieheni tekee reissutyötä ja olisin pienen lapsen kanssa arkiviikolla yksin. Molempien vanhemmat ja sisaruksia on kyllä lähellä ja apua siis saisi varmasti tarvittaessa. Haavekuvissa seuraavakin raskaus olisi tietysti helppo ja olisin elämäni kunnossa, mutta olisihan se tyhmää olettaa kaiken menevän kuten edellisellä kerralla. Jos tämä ensimmäinen raskauteni olisi ollut vaikea, en välttämättä näin pian toista haluaisi. Myönnettävä se kuitenkin on, kuumetta on. Selvästi ainakin lämpöä