Toinen haaveissa <3

Mä oon hoitovapaalla ja toivoisin et tärppää niin ei tarvis välissä mennä, annan tän asian olla kohtalon käsissä: jos en tuu raskaaksi tässä enkä seuraavassa kierrossa niin laitan päivähoitohakemukset menemään ja alan hakemaan töitä...
 
Kirjoittelinkin tuonne vauvahaaveita -ketjuun ennen kuin hoksasin tämän pikkukakkoshaaveiluketjun. Lisään tuon tekstini tähänkin, on oikeammassa paikassa :) meillä tyttö nyt 7,5kk ja olen menossa vuodenvaihteessa töihin, tyttö ehtii tulla juuri vuoden. Työssäoloaika jää toivottavasti lyhyeksi :)

Täällä yks kuumeilija takavasemmalta liittyy joukkoon. Esikoistyttö syntyi 12/14, tammikuunmammat 2015 ryhmässä olen ollut mukana. Meillä pikkukakkonen olisi toiveissa pienellä ikäerolla. Minulla ja siskollani sekä miehelläni ja hänen veljellään on vain alle 1,5v ikäeroa ja se tuntuisi hyvältä meillekin. Tietenkään koskaan ei voi olla varma ja olettaa tärppäävän suunnitelman mukaan, nämä asiat kun ei hyvästä suunnittelusta huolimatta aina menee niin. Läheltä olen seurannut ystävän kamppailua lapsettomuuden kanssa ja vaikka meillä ensimmäinen raskaus onnistui lyhyen yrittämisen jälkeen, ymmärrän ettei toinen välttämättä ole niin yksinkertaista. Tytär on nyt reilu 7kk eivätkä kuukautiseni ole alkaneet. Kesävauvasta 2016 haaveillessaan sitä kummasti silti odottaa niiden alkamista vaikkei muuten tod ole ollut ikävä. Ajattelen myös liikaa "aikataulua", täytän parin viikon päästä 29 ja jotenkin olen ajatellut että hankin lapset alle kolmikymppisenä.

Vaikka vauvasta haaveilee, jännittää jo valmiiksi, miten mahdollinen raskaus pienen lapsen kanssa sujuisi. Kuulun niihin onnekkaisiin, joiden raskaus oli helppo, en kärsinyt pahoinvoinnista ja voin muutenkin hyvin. Supisteluita oli noin rv20 lähtien mutta ne eivät olleet kipeitä. Olin töissä loppuun saakka ilman poissaoloja. Ehdin juuri jäädä äitiyslomalle kun tyttäremme syntyi lopulta 5viikkoa ennenaikaisena, kylläkin täysin terveenä ja "valmiina". Mietityttää, jos kuitenkin mahdollinen toinen raskaus onkin aivan erilainen, jos joutuisin esim liikuntakieltoon tai voisin kuukausitolkulla pahoin. Mieheni tekee reissutyötä ja olisin pienen lapsen kanssa arkiviikolla yksin. Molempien vanhemmat ja sisaruksia on kyllä lähellä ja apua siis saisi varmasti tarvittaessa. Haavekuvissa seuraavakin raskaus olisi tietysti helppo ja olisin elämäni kunnossa, mutta olisihan se tyhmää olettaa kaiken menevän kuten edellisellä kerralla. Jos tämä ensimmäinen raskauteni olisi ollut vaikea, en välttämättä näin pian toista haluaisi. Myönnettävä se kuitenkin on, kuumetta on. Selvästi ainakin lämpöä ;)
 
Mie tuonne jo aikasemmin kirjottelin, aika sama tilanne täällä Nunnuliina :) Kovasti odotan kierron käynnistymistä tammikuisen synnytyksen jälkeen ni pääsis yrittämään, vielä ei mitään tapahdu :/ Mies taitaa odottaa ihan yhtä paljon, hänellä on veljensä kanssa reilu vuosi ikäeroa ja ovat hyviä kavereita olleet aina, tovoo meidän pojalle pienellä ikäerolla sisarusta :)
 
Meillä päätettiin toisesta lapsesta vasta sen jälkeen kun olin jo kerennyt ilmoittautua takas töihin. Muutoin olisin varmaan jäänyt hoitovapaalle. Tyttökin aloittaa ens viikolla vakituisessa hoitopaikassa, vähän tuli huonoon saumaan. Mut kiva käydä välillä vähän tienaamassakin ennen ku jää taas töistä pois..
 
Heipsis! Täältä ilmottautuu kanssa yksi pikkukakkosen kuumeilija. Meillä on poika 1vee 7kk ja olisin kovasti halunnut kanssa pienen ikäeron lapsille. Meille ei kuitenkaan suotu sitä onne vaikka raskaana jo välissä olinkin (ja olisi ollut la 17.12.15 eli olisi ollut noin 2 vee ikäero) ja nyt on vielä raskautumiskielto päällä. Toivottavasti pääsemme kuitenkin kanssa kunnolla yrittämään.
Niin ja mullahan siis alkoi kierrot alkuvuodesta kun poika jätti oma-aloitteisesti tissin pois ja heti tokaan kiertoon tärppäsi pieni, josta jouduimme luopumaan. Toivon siis, että ei kovin kauaa ei tarvitse kuumeilla - ei meistä kenenkään. :smiley-angelic001
 
IceQueen, suosittelen lämpimästi unikoulua :) mulla se ilmeisesti käynnisti kuukautiskierron! Meillä siis syötiin öisin 2-3 h välein, nykyään nukutaan 21-7 välinen aika ilman ainuttakaan syöttöä. Koko perhe voi niin paljon paremmin nyt kun saadaan hyvät yöunet kaikki :)
 
Ellastina, minkälaisen unikoulun piditte? :) meillä heräillään vielä 1-2 kertaa yössä..
 
Pistäytyminen

*Laita lapsi sänkyynsä unisena mutta valveilla.

*Sano hyvää yötä ja poistu.

*Jos lapsi alkaa vastustaa, mene hänen luokseen ennalta päättämäsi ajan kuluttua. Kun menet lapsen luo, kerro hänelle esimerkiksi, että kaikki on hyvin, nyt on yö, nyt nukutaan. Kerro aina sama asia ja puhu rauhallisesti.

*Älä nosta lasta pois sängystä. Poistu paikalta. Kuuntele.

*Jos lapsi vastustaa eikä tunnu tyyntyvän, mene takaisin ennalta päättämäsi ajan kuluttua ja tee samoin kuin edellisellä kerralla.

*Seuraavalla ja sitä seuraavilla kerroilla odota vähän pidempi aika, ennen kuin menet lapsen luo.

*Seuraavina öinä voit pidentää aikaa entisestään.

Meillä tää toimi tosi hyvin! Ei sovi sellaisille jotka eivät kestä kuunnella vauvan itkua. Jotkut yli puoli vuotiaat voi tarvita vielä 1 syötön yön aikana mutta meillä ilmeisesti sitä ei tarvita :)
 
Myö ollaan nyt 1,5 viikkoo unikoulutettu tuota 7kk ikästä poikaa, pitää saada poika pois yötissiltä ku oon ite niin kamalan väsyny koko ajan sen öisen heräilyn takia. Nyt oon pitäny sellasen linjan että saa tissiä aamuyöstä aikasintaan sillon kun edellisestä ruokailusta on yli 8 tuntia. Illan ja aamun tissitelyt on nyt ollu 8-11 tunnin väleillä. Toiveissa myös että yötissittelyn lopettamisen seurauksena ois se kierron käynnistyminen ja pikkusisarus pojalle :)
 
Mä en oo syöttänyt öisin kuukausiin joitakin poikkeuksia lukuunottamatta, mutta silti kierto ei käynnisty. Onko ideoita miten sen saisi käyntiin vaikka päivällä imetyskertoja vielä tulisikin? :p
 
Joo eipä se kaikilla vaikuta samalla tavalla. Mietin että omalla kohdalla yöimetyksen yhtäkkinen lopettaminen saattoi käynnistää kierron kun imetyskerrat eivät vain pikkuhiljaa vähenneet.. kuinka teillä Nunnuliina kiinteät maistuu pikkuselle? :)
 
Tulin vaan kertomaan että mulla alkoi heti menkat kun jälkivuoto loppui eli siinä 2kk synnytyksen jälkeen, imetin kuitenkin vähintään 3h välein, ja kaverilla oli poissa puolikin vuotta imetyksen lopetuksen jälkeen :)
 
mä lopetin imetyksen pojan ollessa 8kk, mutta menkat alkoi jo muutamaa kk aiemmin. eli se taitaa olla niin jokaisella henkilökohtaisesti oman ajan ottava juttu :(
 
Mikähän mahtaa olla ees normi aika et imetyksen vähentyessä/loppuessa alkaisi menkat? En koskaan tullu miettineeksi kun ne niin aikaisin alkoi :( ja tosiaan siis jälkitarkastus oli kai 6 viikkoa synnytyksen jälkeen ja menkat oli jo alkanut, muistelin väärin :)
 
Minulla alkoi melkein heti kun lopetin imettämisen kokonaan, mutta isosiskoni joutui aikanaan odottamaan omiaan monta kuukautta. Eli on kyllä tosi yksilöllistä.
 
Juu, taitaa se olla ihan ihmisestä kiinni. Meillä neiti syö 5x kiinteitä päivässä ja ihan kunnon annoksia jo, ettei se maidon määrä vuorokaudessa varmaan ihan kauhean iso ole enää, vaikea arvioida. Äidiltäni kysyin, ja hänellä kuukautisen alkaneet meistä kaikista kolmesta lapesta ja vasta kun on lopettanut imetyksen kokonaan. En tiedä voisiko tästä päätellä jotakin, miten omalla kohdalla menisi.
 
Joo niin on minunkin äitini sanonut että hänellä on kuukautiset alkaneet vasta kun on imetyksen lopettanut kokonaan. Kyllähän se varmasti on niin yksilöllistä että koska kuukautiset alkaa. Mut tsemppiä Nunnuliina sinulle ja pidän peukkuja pystyssä että kierto käynnistyisi pian :)
 
Ensin toivotaan et menkat alkaa ja sit aletaan toivomaan ettei ne tulis :D mulla tais yksi unohtunut minipilleri käynnistää ovulaation ja sit menkat. Kirosin kyllä minit syvimpään helvettiin kun eka kierto veny ja veny! Mut kaipa siihen liittyy muutkin tekijät.
 
Mie en oo äiskältä kysyny miten sillä on alkanu kuukautiset synnytysten jälkeen, arvais kuitenkii et toista lasta jo suunnitellaan :D Mut niinhän se on yksilöllistä, eikä vissii voi kierron käynnistymistä muuten nopeuttaa ku lopettamalla imetyksen... Imettää kuitenkii aion vuoden ikään asti jos tissit toimii, eli muutamia kuukausia imetystä vielä edessä.
 
Takaisin
Top