Toinen haaveissa <3

Omppoloinen: Olen noudattanut Fitfarmin Superdieettiä ja puolet siitä mitä toivoisin lähtevän on lähtenyt. Nyt oviksen aikaan turvottaa ja näkyy puntarissakin, joten ehkä ensi viikolla tiedän tarkemmin miten paljon painoa läks. Mulle sopisi hyvin että raskaudun just nyt sillä lievä radi oli esikon aikaan joten alusta alkaen ruokavaliokin olisi nyt kunnossa.

Tein hätäisesti vielä o-testin ja viiva haalenemaanpäin. Vähän löysästi testailin tässä kierrossa enkä bongannut 100% varmoja viivoja mutta ne öiset kivut ei kyllä jätä mitään arvailujen varaan, joten nyt koittaisi vaan rentoutua sen mitä työkiireiltä ehtii :hungover:

Täälläkin tulee tosi vähän käytettyä alkoholia mutta välillä on rentouttavaa päästä viihteelle varsinkin kun on tosi hyvät tukiverkot (mm.mummola) jotka ottaa mielellään esikkoa yökylään. Nyt olen vappuna viimeksi mitään ottanut ja superdieetin aikana edes saa juoda (sammuttaa aineenvaihdunnan). Odotan kyllä juhannusta sillä aion ostaa punaviinipullon ja hyvän ruoan kanssa sitä ottaa :happy:

Itse olen 37v ja mies alle 30v. Yhdessä oltu 6v.

Jokohan tuli kaikkiin vastattua :joyful:

Neita dpo 0 kp 16 yk 6

Itse en alkoholia nykyään enää oikeestaan käytä. Tai ehkä tulisi juotua, jos ehtisi ja jaksaisi joskus lähteä jonnekin :D Viiniä en oo koskaan oppinut juomaan ja oon muutenkin tullut niin nirsoksi, ettei mikään maistu silleen maun takia, vaan mun juominen on sitten kyllä ihan humalahakuista, jos joskus harvoin satun juomaan. Mutta oon sentään yhden alkumaljan juonut tänävuonna yksissä valmistujaisissa, viime vuonna join puolikkaan kaljan vappuna, sitten tulinkin raskaaksi :D

Mulla oli vielä kaiken tuon vauva jutun päälle vielä tosi vaikee raskaus. Mulle tuli loppupuolella monimuotonen raskausihottuma eikä siihen ollu muuta apua kun synnytys. Kutina oli niin sietämätöntä, että siihen ei auttanu yhtään mikään. Vielä kuukaus synnytyksestä kutis ihan mielettömästi. Itelläni ei siis ole ikävä raskaana olemista varsinkaan kun se saattaa uusiutua.. Ite pyllähin sit liukkaalla mahalleni. Siis suoraan mahalleni muutama viikko ennen synnytystä.. Onneks istukka oli takaseinässä..

Me ollaan tämmönen fossiili pariskunta! :hug003Mä oon 35, ukko 40, esikoinen 1,7v ja nyt yritetään toista.
En meinaa pysyy teijän nuorten peräs, ainaskaan täs viestittelys!
Meillä mummola on naapurissa, mut apua ei meinaa irrota. Oli anopin kans tosi läheiset välit ennen esikon syntymää, mutta joku meni vikaan, kun tulin äidiks?
Mää en oikeestaan juo ollenkaan ja 20 vuotisen tupakoinnin lopetin ekan raskaustestin tehtyäni!
Vaaka näytti laitokselle mentäessä melkeen 30 kg lisäpainoo, josta vieläkin läskinä mukana kulkee 15 ylimäärästä ja tiukassa on ja pysyy! Vaikka kuinka hetkuttas:taunt005.
Lueskelen teijän viestittelyjä pitkin päivää, mutt en ennätä vastailla, KIITOS!

Meidän perheessä on mies 37, minä täytän vielä tänä vuonna 35 ja poitsu on nyt piirun alle 17kk. Tuolta tickeristä näkyy tarkempi ikä. Kuulun helmikuun 2015 mammaryhmään mutta tammikuun lopussa 2015 poika syntyi kiireellisellä sektiolla. Mulla oli myös radi ja koko raskausaika oli muutenki ihan karsee. Raskauspahoinvointi oli poissa rv20-25 välisen ajan, mutta muuten jylläs tasaisesti koko raskauden ajan. Paikat ei meinannu kestää ja oman haasteensa toi se että mulla on pituutta vaan puoltoista metriä ja tuli aika kun massun ympärys oli laajempi ku mun pituus niin ei ollu liikkuminen herkkua. Jos ei muutenkaan yltä mihinkään esim kaupassa niin laitetaan vielä iso maha siihen väliin... Vauvakuume täälläkin nousi jo viime kesänä, mutta sen sektion takia pidettiin vuosi väliä ennenku aloitettiin yritys.

Kp34/29, dpo21 ja yk3. Edellinen negatiivinen raskaustesti tehty tämän viikon tiistaina. Jos huomenna on tullu testit postilaatikkoon niin testaan. Tää on niin pieni kylä että en kyllä tuolta lähe testejä ostamaan ettei ala heti juorut jylläämään (etenkään jos en edes ole raskaana)

Wildside, millanen se raskausihottuma on? Miullakin puhkes esikoisesta ihme korkeanäppyinen kutiava ihottuma yläreisien ulkopuolelle ja sit kämmenselkiin just ennen ku lapsivedet meni. Ihottuma hävis vasta pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Kukaan ei osannu sanoa ihottumasta mitään :shifty:

Se on sellanen joka alkaa raskausarvista mahassa ja leviää pikkuhiljaa, arvet helottaa punasina ja kutisee, sit muualle alkaa tulla sellasia nokkosrokon tyyppisiä näppyjä jotka kutisee myös. Se kutina on niin kovaa, että siihen ei tosiaan auta edes mentholivoiteet eikä rokkovaahdot.. Mun mies on farmaseutti ja häneltäkin loppu jo keinot kesken kun kävin kaiken maailman voiteet apteekista läpi. Tooodella ärsyttävä vaiva ja usein vaivasi juuri pahiten yöllä.

Tervetuloo uudet!

Wildside kuulostaa ihan hirveältä toi ihottuma! Mulla kutis kans raskausarvet ja synnytyksen jälkeen pukkas nokkosihottumaa reisiin. Sekin oli jo tuskaa raapia niitä yöt, en osaa edes kuvitella mitä sulla oli :/

Me ollaan miehen kans molemmat 24. Tukiverkkoja löytyy onneks läheltä, vaikka ei ihan samalta paikkakunnalta kuitenkaan. Mutta eiköhän me pärjätä :)

Esikoisen raskausaika oli helppo ja olin vielä laskettuna päivänäkin tallihommissa. Maha oli valtava ja mullakin vain reilu puolitoistametriä mittaa, mutta hyvin sitä touhusi kun ei sattunut mihinkään. Eniten pelottaa jos seuraava raskaus onkin ihan päinvastainen. Kuinka sitä sitten jaksaa taaperon perässä juosta, jos vaivaa tulee jo aikaisessa vaiheessa. Mutta eihän sitä etukäteen tiedä! Esikon synnytys ei mennyt suunnitelmien mukaisesti ja jouduttiin lopulta kiireelliseen sektioon, joten nyt haluaisin päästä kokemaan synnytyksen alateitse.

Mä olen 30 ja mies 34v. Lapsi 10kk. Tosiaan mulla ei kans raskausaika ollu kovin helppo, oksensin päivittäin rv6-17, sit rv 25 alkoi hullut liitoskivut ja supistelut jotka rajotti elämää tosi paljon koko loppuraskauden. Synnytyksessä lisämausteena infektio ( kuume yli 38), verenpaineiden nousu, imukuppiyritys ja sektio. Vauva joutui valohoitoon ja viel viikon iässä uudelleen sisään sairaalaan kun ei bilirubiinit laskeneet. Ite jouduin alottaa verenpainelääkityksen synnytyksen jälkeen ja söin sitä n.2kk. Pari kuukautta meni itellä toipua kaikesta ennenku olo oli ns.normaali. Se 2kk oli rankinta ja lisäks imetyksen epäonnistuminen joka tuntui tosi kovalta paikalta sillon. ( vauva kieltäytyi lopulta kokonaan rinnasta 4kk iässä, sitä ennen oli jo ollut pari kuukautta todella haastavaa ja osittaisimetystä silloinkin siis).
Mun kohalla jäi epäselväksi onko ahdas lantio ( ei tullut kupilla mutta ei ollut myöskään ehkä tarpeeks matalalla silloin).
Jatkossa toivoisin että raskausaika menis vähän kivuttomammin, voisin synnyttää alakautta ja verenpaineet ei lähtis nousuun. Suurin toive on kuitenkin ehkä se et täysimetys sruraavalla kerralla onnistuisi. :Heartbigred
Tukiverkot on meillä onneksi hyvät.

Tulipas romaani:hilarious:

Täällä siis odotellaan uuden kierron käynnistymistä, ens viikolla pitäs tulla menkat just sopivasti juhannukseksi ja siitä lähtee sit yk1 :rolleyes:

Kauheelta kuulostaa toi ihottuma Wildside :wideyed:

Angii mullaki nous kuume todella korkeelle synnytyksessä ja sain infektion. Menetin verta 700g ja hemoglobiini oli 89. Mulla meni myös todella kauan kun toivuin tuosta kaikesta plus se ihottuma vielä siihen päälle. Vaikka mulle ei tarvinnu tehhä sektioo niin silti. Ei voi muuta sanoo kun että on se synnytys naisen kropalle kova paikka ja kaikki me saadaan olla ylpeitä, että ollaan nyytit saatu ja kroppa sellasen työn jaksanu <3

Ootte tekin Angii ja Wildside kokenu ihan liikaa... toivotaan että seuraava raskaus ja synnytys sujuis paremmin ja pääsisitte helpommalla :)

Ihme turvotus iski taas päivällä ja on vieläkin päällä.. En oo oikein syönyt tänään mitään erityistä. Maha näyttää siltä ku olis pitkälläkin raskaana :D Autossa ajellessa myös tuntui jotain vihlasuja alamahassa vasemmalla puolella.

Mä sain kanssa synnytyksessä infektion. Kohtutulehdus nosti tulehdusarvot yli 300 ja sainki sitte 5 päivää kahta eri antibioottia suonensisäisesti 8 tunnin välein. Hemoglobiini oli piirun päälle 80 ku kotiin pääsin. Sitä mulle ei vaan muistanu kukaan sairaalassa kertoa/huomioida. Vasta sektiotikkien poistossa äitiysneuvolassa mun ihana neuvolatäti kertoi mulle mitkä ne arvot oli ollu. Eli siis kaikenkaikkiaan mun eka raskaus meni joka tavalla täysin penkin alle, mutta silti tässä toista ollaan kovasti tahtomassa :grin:rolleyes:

Oon samaa mieltä wildside, kyllä ihmiskroppa on ihmeellinen! :) Ja mieli ennenkaikkea, kun nyt ollaan jo uusissa vauvahaaveissa täällä :wink

Pilvikirsikka mikäs kp sulla olikaan? Turvotukset kuulostaa lupaavilta. Mulla oli ihan ekat oireet esikoisesta järkky masuturvotus, jouduin ostaa raskauslegginssit joskus viikolla 5 ku ei mikään menny jalkaan :hilarious:

Nyt hyvät yöt kaikille, meiän neiti on taas viimeaikoina heräilly välillä 5.30 päivään.. !:goodnight

Angii mulla ei oo menkat edes vielä alkanu :D Lapsi on nyt 8,5kk ja imetys näköjään pitänyt kierron hiljaisena.. Mulla oli kans kova turvotus! Työhousut ei menny enää illasta kiinni ollenkaan joten kuljin sitten reteesti vetoketju auki :D Onneksi takki oli sen verran pitkä että se peitti!

Ehkä painun itsekin maate, täällä kans yks aamuvirkku lapsi :)

Mä oon täällä sivusta lueskellut teidän juttuja jo jonkin aikaa, mutta ei oo oikein ollu aikaa kirjottaa mitään. Lueskelen aina pitkin päivää foorumia puhelimella, mutta kirjottelu jää aina ajatustasolle.

Oon 23 v, mies 26 v ja esikoinen 6 kk. Nyt on meneillään yk 2 dpo 2.

Esikoista yritettiin 2,5 vuotta ennen tärppiä, mutta toivotaan että nyt kävis vähän nopeempaa. Mulla meni raskausaika puolivälin jälkeen sairaslomalla ennenaikaisten supistusten takia ja synnytys meni miten meni. 3.12. tais vedet mennä ja sairaalaan sisään vasta 5.12. aamuyöllä. Siellä sitten hengailtiin oksitosiinitipassa ilman ruokaa sektion varalta ja ilta kasin aikaan hätäsektioon sykkeiden toistuvan tippumisen takia. Sektiopäätös tuli vähän liian myöhään ja poika kärsi hapenpuutteesta, synty velttona eikä hengittäny ite joten lähettiin toiseen sairaalaan kylmähoitoon. Eli poikaa pidettiin hypotermiassa 3 vrk, jotta saataisiin minimoitua hapenpuutteen mahdollisesti aiheuttamat vauriot.

Vähän kyllä jännittää mitä toisen kanssa käy, mutta onneks on mahdollisuus mennä toiseen sairaalaan synnyttämään, koska mulle jäi tosi negatiiviset kokemukset sairaalan toiminnasta ja mun kohtelusta. Eihän tosta tapahtuneesta voi ketään syyttää, mutta jo se että käydään lapsen kontrollikäynneillä samoissa tiloissa aiheuttaa jonkinasteista ällötystä ja ahdistusta, joten ei kiitos. Ja kun vaihtoehtoja on, asustellaan semmosella rajalla että voi helposti päättää kumpaan sairaalaan menee. Lääkärin kanssa juttelin siitäkin, että saako yrittämisen aloittaa eikä nähnyt sille mitään estettä sektiosta huolimatta. Molemmat halutaan kaks lasta suht pienellä ikäerolla ja siitä ei oo varmuutta meneeko yrittämiseen pari kk vai pari vuotta, eikä kumpaakaan haittaa vaikka nyt täppäis, joten ei nähty syytä jäädä odottelemaan.

nuupa: En ihmettele ollenkaan reagtiotasi! Kyllä niin isojen asioiden äärellä ollaan ku kyseessä pienen elämä, että vaikkei kenen syykään olisi ollut niin varmasti tuntuu vaikealta luottaa toista synnytystä samalle sairaalalle! Hyvä kun pääset halutessasi toiseen!

Pilvikirsikka mulla kans turvottelee, ja esikon kohalla raskaushousut yms piti ottaa käyttöön rv7 kun oli kerta kaikkiaan niin tukalaa! Elättelen toiveita vaikkei oviksen ois pitäny vielä ollakkaan, toisaalta imetykseltä palaavaan kiertoon en luottas yhtään että tiiä vaikka oltaski tilattu oikeena päivänä :wink Oikeestaan turvotusta on ollu jo muutaman päivän mutta yhistin ne sipsien syömiseen, tänään ei kyllä mitään sellasta pitäs olla tullu napsittua... Näkyykö raskaus ovis tikuissa mitenkään? :hungry:

Angii, wildside ja mashnu on kyllä kokenut kovia :/ mulla tuo piinallisin vaiva synnytyksestä oli häntäluun murtuma, joka olemassaolostaan jaksaa muistuttaa. Tänään huimannut, hengästyttänyt, väsyttänyt ja lihaksia särkenyt. Voi jospa se enteilis plussaa :)

Tää aika ei mee nyt ollenkaan eteenpäin. Miks ei vois juhannus olla jo ohi. T: dpo 3

Milloinhan uskaltaa alkaa tikkuun pissailee? Millä viikoilla/dpo on jengi on yleensä plussannut?

Hui kauheeta nuupa.. Varmasti tuntu aivan kauheelta ja ehottomasti vaihtamaan synnäriä.. Mäki aattelin koska pitkään oltiin meillä vauvan kohalla vaan katotaan ja seurataan linjalla. Vaikka hänellä synnynnäisesti nenäluut liian kapeat ja hengitys ei kulkenut. Sairaala sanoi aina vaan kun itkin lähetettä yliopistolliseen: " ei vielä ku katottaan ja seurataan minne tilanne kehittyy". Kun vihdoin pääsin sinne monesti itkeneenä ja huutaneena niin korvalääkäri siellä oli mieltä, että ehottomasti täytyy jotain tehdä että vauvan hengitys helpottaa. Hänellä oli siis happiviikset kotonakin.. Se vaikutti kaikkeen: hän ei voinut olla tissillä (mikä harmittaa itteeni aivan suunnattomasti) eikä pullolla, koska niissä tuli tukehtumisen tunne kun ei henki kulkenut nenän kautta. Oli pakko irrottaa ote välillä ja hengittää.. Nukkumaan hän ei pystyny ensimmäiseen kolmeen kuukauteen kunnolla. Päikkärit 5min kerrallaan ja sit monta tuntia hereillä oloa. Nukkuessaan hänellä ei ollut hyvä olla niin halunnut nukkua. Jos olisimme päässeet aiemmin kyseiseen leikkaukseen, niin hänellä ei olisi syömisongelmia.. Tällä hetkellä ei enää hyväksy pulloa ollenkaan, koska aiemmin oli niin vaikea siitä juoda. Jouduttiin alottaa kiinteet jo 3kk iässä koska lopetti syömisen muuten. Häneltä löyty myös lehmänmaitoallergia, joka hankaloitti syöttämistä lisää.. Niin paljon seurannut pahaa tuolta keskussairaalassa synnyttämisessä, että haluan naapurikunnan (mun oikee kotikunta) yliopistollisessa synnyttää.

Ohhoh tulipas tästä pitkä sepostus, mut luoja että helpotti omaa oloa..

Takaisin