Toinen haaveissa <3

Wildside uutta testiä mäki oottelen ;)

Mashnulla lupaavan kuulosta! Voi kumpa!

Rille ja Heppunen mulla kierto käynnistyi imetyksestä huolimatta että ei se siihen vaikuta :) toisaalta sitte raskauduin ku yösyötöt alkoi vähentyä ja loppui.. Oviksen aikaan vielä oli yks syöttö ennen aamua ja nyt enää aamusyöttö. (Tai siis aamuyö)

Niemja Mää on kovasti koittanu vähentää yhteen max kahteen kertaan yössä syötöt, mutta en taho raskia ja väsyneenä en aina yöllä muista monesko kerta nyt olikaa meneillään... :joyful: Ennen maistu yöpala tunnin välein! Joten ihan hyvin ollaan tultu alaspäi vaikka oiski "vain" neljä imetystä yössä .:hilarious: Lohuttavaa tietää että oikeesti voiki onnistaa vaikka vielä imetys on tooodella tärkeä lohtu vauvalle!

Hei.. tylsää sadepäivää vietän.. ihan mielenkiinnosta kyselen porukan ikää :) ja miks ei nyt sitten sen miehenkin ;) itse siis täytän just 29 ja mies 32. Poika on kohta 6v :)

Vitsi miten tylsää tää raskaaksi tulemisen odottelu on! Vaikka muutama kuukausi vasta nyt yritystä takana, niin silti! Viimeksi tärppäsi niin nopeasti, etten ehtinyt näitä kituviikkoja montaa kokea. Mutta tekee ihan hyvää, ettei pidä raskaaksi tulemista itsestään selvänä. Ehkä tulee vähemmän päästeltyä uteluita tms. sammakoita raskaussuunnitelmista muille.

Jännittää, millainen mahdollinen toinen raskaus tulee olemaan. Ehkä hyvinkin erilainen.. Toivottavasti olisi samanlainen kuin Eka, rakastin sitä! Alun pahoinvointivaihetta ehkä lukuunottamatta. Luulen, että saatan olla nyt kyllä ärtyneempi, jos raskaaksi tulen, koska arki on ehkä vaativampaa, kun on taapero/leikki-ikäinen huomiota tarvitsemassa. Lisäksi säästöt on jo syöty enkä luultavasti saa samanlaisia säästöjä kerättyä läheskään kuin ennen esikoisen vauva-aikaa, koska tulot ovat yhä paljon pienemmät. Mua se vähän stressaa. Tosin ei ole läheskään yhtä paljon ostettavaa! Riippuu tietty siitä, mihin vuodenaikaan toisikko syntyisi, sopisivatko kaikki esikoisen kuteet. Ja vähän sukupuolestakin.

Millaisia odotuksia teillä muilla on tokan raskauden ja vauva-ajan suhteen? Onko teillä tukiverkosto ns. kunnossa, oletteko siihen tyytyväisiä? Meillä ei ole käytännössä juuri ollenkaan tukiverkostoa asuinpaikkakunnalla. Se on aika iso ratkaistava asia! Esim. sellainenkin kysymys on, saadaanko lapselle luotettavaa hoitajaa siksi aikaa, kun mä olisin synnyttämässä, eli pääsisikö mies mukaan toisen lapsen synnytykseen! Oon harkinnut jo doulaa.

Meillä ei oo juurikaan tukiverkkoa, mutta en viitti murehtia etukäteen. Kun nyt ensin tulis raskaaksi. Asioilla on tapana järjestyä. Kummasti pärjättiin vaikka olin esikoisen synnytysreissulla viikon sairaalassa ja kotona 2 koiraa ja 4 kissaa hoidettavana. Mies kulki 7 päivää kodin ja sairaalan väliä aamuvarhaisesta iltamyöhään ja oli todellinen kallio mulle siinä tilanteessa.

Minä oon 24 vuotias, ukko 26 :) Mulla odotukset raskauden suhteen on vähän sellaiset että nyt tahtoisin "kokea" raskauden, ensimmäinen meni niin kaiken muun tohinan ja muutoksen sivussa, enkä oikein osannut nauttia koko hommasta. Pelkäsin, epäilin ja koitin olla ajattelematta etten vaan ressais asiaa. Nyt tahtoisin keskittyä enemmän raskauteen, vaikka näyttääpi siltä että tässä alkaa useampi iso projekti yhtäaikaisesti joten voi käydä samoin kuin ensimmäisen kohdalla. :D Vauva-arjen suhteen oon jotenkin utuisen pehmoisessa pilvilinnassa varmaan, ajattelen että miksei kaksi siinä missä yksi... tukiverkostoa kyllä löytyy! Tuo synnytys kysymys on kyllä iso juttu mitä oon itekki miettiny vaikka hoitotätejä löytyykin! :nailbiting:

Toisaalta, jos ei ukko pääse matkaan niin menen varmaan sitte ilman ketään.. :D Mua ei saa yhtään psyykata eikä tsempata ku ollaan tositoimissa, hermostun. :smiley-ashamed008

Mä oon vähän jo valmistautunut siihen ajatukseen, että mulla olisi doula. Jos sitäkään saa! Toinen vaihtoehto on, että meillä asuisi sukulaisia viikkokausia ennen laskettua aikaa :) En tiedä, kestäisikö hermot sitä :D Edellisen raskauden aikana en osannut kuvitella ja suunnitella kovin pitkälle asioita. Olen optimistinen sen suhteen, että raskaus saa vielä alkunsa toisenkin kerran, vaikka toisaalta varovainen, pelkään ettei alkaisikaan. Mutta on meillä kuitenkin jo vauva, kolmihenkinenkin perhe riittää ja on hyvä :) Nyt tiedän jo luullakseni paremmin, mitä odottaa ja oon jotenkin uskaltanut ja ehtinytkin suunnittelemaan ja pohtimaan asioita vähän enemmän. Mulla ei ollut ns. normaali Eka raskaus eikä säännöllinen, normaali synnytys ja sama taipumus säilyy luultavasti uusienkin raskauksien aikana ainakin radin osalta. Mutta en ole kyennyt /halunnut noudattaa radi-dieettiä ekan raskauden jälkeen. Koitan valmistautua henkisesti siihen, että joudun olemaan ilman osaa herkuista, joista oon nyt nautiskellut! :D Alkoholin poisjättäminen ei oo mulle vaikeaa, en ole juonut sitä juurikaan enää muutenkaan, koska lapsi tosiaan on aina meidän kanssa ja nukutaan perhepedissä. Ei siinä jää turvallista mahdollisuutta käyttää alkoholia, eikä olla haluttu ottaa vieraampia ihmisiä lapsenhoitajaksi vielä. En sinänsä kaipaakaan sitä, vaikka joskus ennen nautinkin viinilasillisten maistelusta. Eiköhän sitä ehdi taas joidenkin vuosien päästä viimeistään joskus tehdä :) Jos on mahdollista, että olisin raskaana, en halua käyttää yhtään alkoholia, koska se alkuaika on niin herkkää sikiönkehityksen kannalta. Niinpä en nyt yritysaikanakaan ole juonut yhtään, eikä miehelläkään ole tapana kuin aniharvoin joku annos. Toisinkin voisi toimia, mutta Tää sopii meille! Miten teillä muilla? Vähän herkkä aihe Tää... :)

Ymmärrän kyllä hyvin! :) Mää vauvakuumeilen niin mahottomasti että petyn kyllä jos seuraavaa ei tulekkaan. Vaikka tietenkin oon myös onnelllinen nykyisestä tilanteesta <3 Aika näyttää varmasti meille kaikille!

En oo nyt yrittämisten alottamisesta käyttäny yhtään alkomaholia enkä aiokkaan, ellei sitten ole välillä varmaa etten ole raskaana, ellei siis pidetä hengähdystaukoa :) Oon minä ennen yrittämistä ottanu saunakaljan ku oon tahtonu ja tienny että isi hoitaa lasta sen aikaa että haihtuupi verestä kokonaan. :joyful: Jokainen tavallaan tämän asian suhteen, niinkauan kuin ei vaaraa sikiölle/lapsille ole! :p Eikä mulle alkoholin jättäminen tuota mitään ongelmaa, mut oon hulluna graaviloheen ja lakritsiin... ajatus ettei TAASKAAN saa niitä syödä 9 kk tuntuu aika tiukalta :D

Veeramo me tehtiin juurikin siksi toinen heti perään ettei tartte sellasia isoja hankintoja tehdä uudestaan kuten kaukalot ja vaunut yms. Mä kerkeän käydä nyt (jos ja kun vain kaikki menis hyvin) nii 5kk töis ennen seuraavaa äitiyslomaa mutta eipä siitä säästöön saa ku palkka tippui melki samaan mitä saan äitiysrahaa :D ja vielä hoitomaksut päälle.. Mutta ihan eri fiiliksillä oon tähän raskauteen lähteny ku edelliseen raskauteen, yritän luottaa siihen että kaikki menee hyvin ja yritän nauttia enemmän ku edellisestä. Vauva-aika ei paljo pahempi voi olla ku esikoisen vauva-aika vaikkakin sitte on tuo taapero jalois kans :D tukiverkosto on kaukana mutta uskon että tullaan selviämään hyvin. Onneks lapsen kummi asuu lähellä ja naapuris tosi hyvä ystävä nii niistä on varmasti apua :)

Niin ja mä oon 25 ja mies 26 ja esikko pian 8kk :) ja puhpallero rv5+2 ♡

Plussatuulia uusille ja vanhoille!

Niemja samoin! :) ehkä se että on jo saanut pienen rauhoittaa mua ettei tarvitte pelätä niin kauheesti, se yksi rakas pieni tulee kuitenkin olemaan tossa vaikka miten kävis <3

Mä täytin juuri 25 ja mies on 27. Meillä 6kk ikänen poika. Synty joulupäivänä <3

Mashnu me oltiin pojan kanssa sairaalassa synnytyksen jälkeen kolme kuukautta. Meiltä matkaa sairaalaan on 130 kilsaa ja kotona kaksi näätää. Ite olin siis synnytyksen jälkeen kaks viikkoa omalla osastolla ja vauva oli teholla 3kk. Vauva kävi myös isommassa leikkauksessa toisella paikkakunnalla ja oli hengityskoneessa. No mut eni vei.. Meillä myös mies kuoki melkein päivittäin tuon 130 kilsaa sairaalaan kattoo mua ja poikaa. (näädät kun piti hoitaa kotona vaikka isyyslomaakin oli) mulle myös mies oli tuki ja turva tuolloin, ilman häntä en olis koskaan siitä selvinny.

Täällä yksi kuumeilija ilmoittautuu :joyful: Meillä on pikkumuru vasta reilun 4kk, mutta kovasti on vauvakuume jo iskenyt päälle! :oops::hilarious:
Lopetin imettämisen pojan ollessa 3kk (tai siis maidon tulo vaan loppui) ja ensimmäiset menkat tuli pian sen jälkeen. Nyt sitten odotellaan, tuleeko viikonloppuna toisia:rolleyes:

Vielä ei tietenkään olla tietoisesti mitään yritetty ja tuskin raskaana vielä olen, mutta varmasti oon silti pettynyt kun menkat alkaao_O Toki vähän mietityttää, kuinka kahden pienen kanssa pärjää, mutta toisaalta pieni ikäero taas tuntuisi järkevältä ja sitten periaatteessa menee molemmat pikkuiset nyt samalla vaivalla..
Miehellä on edellisestä liitosta kaksi lasta, jotka ovat jo 8- ja 6-vuotiaat, joten heistä ei kuitenkaan välttämättä enää ole oikein leikkikaveriksi sitten myöhemmin. Nyt olisi pikkuisille tulossa vähintään 1v1kk ikäeroa.

Mulla oli raskausaika niin ihanaa ja voin tosi hyvin, joten on kyllä jo valmiiksi ikävä sitä olotilaa ja masua:joyful: Toivottavasti toinen raskaus tulee oleen samanlainen! Mulla on tuttavapiirissä nyt tullut paljon vauvoja tänävuonna, niin ilmeisesti se sitten on vielä lisännyt kuumetta lisää:hilarious:

Niin ja oon 25v (syksyllä 26) ja mies 36v. Jo miehen iänkin takia ollaan aateltu, että lapset tulis silleen suhteellisen pian.. Ja mulla on myöskin perussairaus, niin ei tiedä kuinka hyvin enää vanhempana tulisin raskautumaaan.

Voi kauhee wildside toi matka! Ja muutenki alkutilanne on varmasti ollu raskas, kun raskashan se on aina ilman mitään lisäjuttujakaan! Toivotaan että pikkukakkosen kanssa alku on rauhallisempi :) jnnajsmine tervetuloa! :) Mulla oli kans tosi helppo raskaus, mitä nyt lopussa vähän paineita seurailtiin, mutta en jotenki osannu täysillä uppoutua siihen olotilaan. Massua oli kyllä ikävä jo synnärillä! :P Yritin aina varoa ettei mikään kolaha mahaan ja muistin vasta jälkeen että nii joo määhän synnytin jo.. :P

Takaisin