Toinen haaveissa <3

Mulla käynnistyi kans 2vk sen jälkeen ku olin vuorokauden imettämättä, toki pumppasin sillon.
 
Ei meillä hirveän pitkiä imetystaukoja ole päässyt vielä tulemaan. Nyt on yöt alkaneet pikkuhiljaa rauhoittumaan, kun tajusin jättää kahvin juomatta. Tällä hetkellä syö 4-5h välein yölläkin. Oon miettinyt, että voisi kokeilla, jos tassuttelemalla pääsisi noista yösyötöistä pois, mutta vielä mietin ajankohtaa milloin aloittaa. Veikkaan, että yösyöttöjen poisjääminen voisi mulla sen kierron käynnistää, kun silloin ekoina kuukausina poika nukkui täydet yöt niin, että tuli 8h imetysväli, niin silloin muistan että mulla oli tasan kuukauden välein aina olo että menkat alkaa. Mutta sitten muuttuikin niin, että tissillä ollaan 1-3h välein läpi vuorokauden. Jospa tämä tästä! :)

Miten muuten teillä jotka vielä imettää, niin oletteko miettineet, että haluaisitteko läpi raskauden jatkaa edelleen imetystä ja imettää tandemina sitten, vai onko toiveissa että esikoinen vierottuisi raskauden aikana tissiltä? Ja minkä ikäisiä teillä ne esikoiset olikaan?

Mulla on vähän ristiriitaisia fiiliksiä tästä. Kun haluaisin että esikoinen saa vähintään sen vuoden tissiä, mutta olen kuullut, että jos tulee raskaaksi imetysaikana, niin toiset vieroittaituu tissiltä heti kun maidon maku muuttuu ja että usein toisella kolmanneksella maidontulo hiipuu jolloin osa lapsista lopettaa tissittelyn siihen paikkaan, osa lapsista taas jatkaa sen kolmanneksen läpi kuitenkin tissillä käymistä jolloin imetys jatkuu edelleen ja maitoa alkaa sitten viimeisellä kolmanneksella aika usein taas tulemaan. Että pitäisköhän tässä malttaa sen tassuttelu-unikoulun kanssa vielä siihen asti että esikoinen on 9kk niin silloin käytännössä pitäis ainakin olla mahdollisuus siihen että hän rinnalla pysyisi siihen vuoden ikään asti ellei maidon maku muutu epämiellyttäväksi.. Vaikeita asioita!
 
Tyttö on nyt 9kk ja meillä vasta viikko oltu ilman yöimetyksiä.
Oisko kuukauden verran syöny enää kerran yössä ja sit yks yö meni etten antanutkaan tissiä niin aamulla päätin että vois olla oikee aika vierottaa yösyönneistä pois. Ihan hyvin on mennyt, vielä saattaa herätä pyytämään mutta nukahtaa kyllä pian kun en tissiä annakaan.

En ole vielä sen kummemmin miettinyt että miten imetyksen kanssa käy jos tässä nyt tärppäis. Tytön ehdoilla varmaan mennään. Jos hän alkaa hylkimään tissiä niin sitten loppuu imetys. Eipä tuo enää hirveen tärkee tunnu olevan kun päivälläkin imetyskerrat jäävät ehkä neljään.
 
Voi harmi Vargynja! Voimia sinne kaikille!
Mulla käynnisty kk lapsen ollessa 9.5kk.. vissii aika keskiarvoaika :) mitään oleellista muutosta ei sillon ollu missään ku meillä yösyönnit on ollu 2kk iästä asti hyvin kausittaisia. Nyt imetän enää aamusin 6-8välillä kerran, ikää lapsella reilu 13kk. Tod.näk mahd.raskaus olis sit tuon aamuimetyksen loppu.
 
Meillä loppui yösyöminen, kun poika oli juuri täyttänyt yksi. Mun kierto käynnistyi hänen ollessaan 10kk, en osannut sitä mitenkään odottaa siinä vaiheessa, eikä imetyksiin ollut silloin tullut mitään muutosta. Imetys jatkuu täällä edelleen, kerran päivässä. Poika tänään 1v 3kk. Ja saa jatkuakin hänen kanssaan ihan niin pitkään, kun haluaa. Eli pojan ehdoilla mennään. :)

En ole kukaan ketään neuvomaan, mutta haluaisin kuitenkin muistutella, että kierto voi tosiaan käynnistyä, vaikka imetys jatkuisikin, tai vaikka imetyksen lopettaisi, ei kierto välttämättä käynnisty. Ja voihan sitä tulla raskaaksi, ennen kuin kertaakaan ehtii saada kuukautisiakaan (kuten IceQueen juuri!)!
Toki jokainen tekee omat päätöksenä ja on oman perheensä ja lapsensa paras tuntija. Unikoulu on varmasti erittäin hyvä ratkaisu silloin, kun nukkuminen on rikkonaista ja yösyömiset haittaavat kaikkien jaksamista. Itse toivoisin, että yövieroitusta ei tehtäisi ainoastaan kierron käynnistymisen toivossa. Uuden raskauden alkaminen kun on joka tapauksessa niin monesta asiasta kiinni. Malttia! Ja ei siis pidä ottaa pahalla.
 
Heppunen kyseli imetyksestä raskaana. Mie raskauduin kun neiti oli 10kk ja imetin silloin päivällä 2-3 krt/vrk. Alkuun mentiin samoilla määrillä, mut sit neiti alko jättää imetyskertoja välistä ja vuoden iässä lopetti kokonaan tissin pyytämisen. En tiedä muuttuko maidon maku vai oisko muutenkin vierottunut.. Ruoka ja lehmänmaito maistui sillon jo hyvin. Vuoden imetys oli tavoitteena, joten oon ihan tyytyväinen, toki oisin voinu vielä pidempään imettää. Yöimetykset jätettiin 8kk iässä, kun neiti heräili jatkuvasti tissille. Kierto käynnistyi kun neiti oli 5kk, sillon annettiin jo maistelusoseita maidon lisäksi :)
 
Meillä alkaa unikoulu varmaan muutaman kuukauden päästä ellei oo alkanu ennen sitä nukkua, poika syö 2h välein öisin ja päivisinki aika tihiää. Ja ensviikolla poika on 6kk. Imetystä jatkan niin kauan ku poika huolii kunnes se oppii kävelemään, jotenki pidän sitä rajana imetyksen lopettamiselle.

Täälä kp15 ja nyt lähti o-testi tummumaan, varmaan viikonlopun aikana on ovis. Jos sitä tulee siis. Eilen talleteltu ja seuraavan kerran maanantaina, katotaan miten käy. Aattelin toukokuun alus testata jos on tarvetta :)
 
Heppunen: Jos nyt sattuu niin että raskautuisin, niin aion sitten lopettaa imetyksen. Imetän enää kerran päivässä, iltaisin ennen kun poika menee nukkumaan. En enää edes tunne joka kerralla maidon herumista eli voi olla että poika käyttää minua vaan iltatuttina :D

Täällä kovan flunssan kourissa minä ja poika. Oon joutunut ottamaan kaikki flunssalääkkeet mitä vain kaapista löytyy että jotenkin pärjätään. Saa nähdä pystyykö tuolla mikään mahdollinen edes kiinnittymään näiden troppien jälkeen. Nyt kp 22/28-33 dpo 6
 
Onko täällä muita mammoja jotka ihan tietoisesti on lykänny toisen yritystä kunnes eka on niin iso että arki on jo melko helppoa? Meillä esikko siis jo 3v ja en olisi millään kyllä jaksanut lähteä samaan imetys ym. rumbaan kuin vasta nyt. Imetin reilun vuoden ja kk:t alkoi ehkä kuukauden päästä kun lopetin kokonaan. Ootte te aika rajuja mimmejä kun seuraavaa yritätte jo :gen053
 
No meillä neiti heinäkuulla 2v ja päätettiin vain että ny vois olla hyvä aika toista koittaa saada :) vauva kuumetta tosin ollu iha alusta asti ku eka saatiin :) kaikki sanoo että pari vuode ikä ero on hyvä ..
 
Me halutaan kaikki pois alta nopiasti joten ilman ehkäsyä mennään kunnes lapsiluku on täysi :)

Kotimamalle paranemisia!
 
Neita: Meidän esikoinen on 3 vuotta ja ollaan ihan tietoisesti lykätty toisen lapsen yrittämistä. Olin sen verran itsekäs, että halusin "levähtää" välillä:grin
 
Heppunen niin voi tosiaan käydä että raskautuu imetyksen aikana ennen ensimmäsiäkään kuukautisia, terveisin IceQueen rv 9+0 :) Meillä toivottiin toista lasta pienellä ikäerolla mutta niin kävi että yli vuosi synnytyksestä meni ennen kuin raskaaksi tulin, edellinen vuoto ollut 2015 alussa jälkivuoto synnytyksen jälkeen. Pieni ikäero toiveissa vähän samasta syystä kun niemjalla että kaikki kerralla alta pois :grin En varmasti jaksais uudestaan lähtee näihin valvomisiin jos pääsisin välissä nukkumaan kunnolla.

Imetin poikaa n. 8x/vrk kun raskaus alkoi, nyt yritän vähentää/ lopettaa että sais tissit hetken levätä ennen seuraavan imetettävän syntymää, on jo vähentyny 3 kertaan päivässä. Yksi syy vähentämiseen on myös se kun tuo 1v3kk poika ei nuku täysiä öitä vaan huutelee tissin perään... Ja imetys sattuu nyt raskaana ollessa.

Meillä unikoulua pidettiin ekan kerran 7-8kk iässä, pistäytymisunikoululla taidettiin sillon mennä. Tai ainakii myöhemmin pistäytymisunikoulu toimi. Ei voi muistaa tällasia asioita kun on niin sumussa menny viime vuosi :grin Sillon saatiin yöimetystauko 8-9 tuntiin mut ei kierto käynnistyny, raskaaksi tulin vasta puoli vuotta myöhemmin.
 
Mites mamma11/14 ja niemjan ovisbongailut? Päästään piinailee samoja aikoja :nailbiting:
Oliko muita kenellä alkaa piinapäivät nyt?

Täällä on tänään dpo1 ja tallettelut hoidettiin dpo-3 sekä dpo-1. Vielä eilen ovispäivänä himoissani yritin kaataa ukkoo mut se lähinnä naureskeli miten kiimoissani olin.. :shifty:
Toivottavasti ois nyt sattunu kohalleen. Viime kierrossa tosiaan jäi tallettelut dpo-1 iltaan eikä se riittänyt.

Otuski yk2 - kp17/31 - dpo1
 
dbee3004ac610de63a53706be6c9ec6a
tuo viimeisin tehty eilen illalla... kierto nyt 20/31
 
Mä testailen ensi viikolla keskiviikkona ja perjantaina (perjantaina tulee ystävä meille kylään ja jos testi nega niin pitkästä aikaa muutama lasi viiniä perjantaina). Lapselliselta kuulostaa, toivottavasti kukaan ei loukkaannu, mutta kyllä se tyttöjen iltakin tekisi minulle hyvää. Ei tietenkään mitään perskännejä ole luvassa mutta viiniä -hyvällä omallatunnolla! Keskiviikkona olisi dpo10 :) toivottavasti viimeistään perjantaina näkyisi jos on näkyäkseen kun dpo12. Aikaisiahan nuo dpo:t silti on mutta en viitsi tikkuilla sitten kun ystävä kylässä.

Olikos indie milloin testaamassa? Mehän mentiin suht samoissa :) jännää!!
 
Meillä esikoinen 2v3kk tietoinen valinta. Halusin että toinen osaa puhua ja syödä itse ennenkuin seuraava tulee. Ja laskin että se 3-4 vuotta ikäeroa on meille hyvä :-)
 
Takaisin
Top