Tipaton tammikuu ;)

Olipa vaikia kysymys :D jos en pahasti väärin muista nii ollaa siirretty siinä vaiheessa kun on ruennu nukkuun ihan täydet yöunet... n 6kk-12kk välillä? :)

Meillä kaikki nukkuu samassa huoneessa ja vielä siihen asti ainakin, että kolmonen lopettaa yösyömisen. :)

Me asutaan 80neliöisessä rivarissa mutta alkaa pelottaa miten mahutaan ku kohta kolme lasta riehuu täällä. Pitänee vissiin sit alkaa katella isompaa mutta jospa nyt alkuun selvittäs tässä kodissa. :)

Mä nukun aina selällään tai jommalla kummalla kyljellä. En oo koskaan osannu nukkua mahallaan. Ja kaikki kolme nukutaan samassa huoneessa.

Meillä oli pieni kaksio ja pojat syntyivät sinne. Eli me nukuttiin sit aluks kaikki samassa. Sit synty kuopus ja mies nukku olohuoneessa kunnes saatiin unikoulu pidettyy kuopukselle 10kk. Ja sit mäkin siirryin miehen viereen olohuoneeseen. Pojat saivat sit meidän makuuhuoneen.

Meillä 132 m2 rivari, mutta okt:sta haaveillaan. Täälläpäin vaan niiden hinnat tahtoo olla pilvissä, etenkin uudempien.. Mulle tärkeintä on kuitenkin sijainti, hyvät julkiset kulkuyhteydet, palvelut kävelyetäisyydellä jne. Kaksi mökkiä meiltä kuitenkin löytyy, joten keskelle korpea omaan rauhaan pääsee sillon ku alkaa liiaksi ahistaa :) .

Meillä esikoinen nukku ekat 4 kk vieressä, siitä sitten pinnikseen ja olikohan n.6 kk, kun siirtyi omaan huoneeseen :) .

Öö mitä hittoa ??? Voinko mää tuntea mahan läpi liikkeitä jo, ootan ensimmäistä ja nyt on 17+2 ???
Äsken makosin rauhassa ja käsi mahalla ja siellä joku liikahteli, mitä hittoa oikeesti :D

Voi tuntua :) mäkin oon pariin kertaan tuntenut, kun vauveli pyörähtää käden alla. Rv 14 tuntui selkeä "luiskahdus" kun toinen sukelsi käden alta karkuun vähän häpyluun yläpuolella♡

Napakalta :) siinä missä on vaan suolia on pehmeämpää, kohdun kohta on ainakin mulla pinkeämpi ja "täydemmän tuntuinen".:P

Mä oon hellästi mahasta painellu ja koittanu tunnustella niin löllyköitten alla tuntuu aika pinkeeltä, voisko se olla kohtu? Oon niin ummikko näissä. Toisaalta mietityttää ku rv 9+1 sano lääkäri et kohtu ois taaksepäin, mut ei sanonu onko paljon vai vähän, oisko se voinu jo "oieta"? :D

Ehkäpä se on siinä :) tuohon kallistuman muuttumiseen en osaa kyllä kommentoida vielä mitään.
Kohdunpohjan korkeuden saattaa itsekin löytää kun kämmenen syrjällä kevyesti poikittain painelee mahaa häpyluusta napaa kohti (siinä mihin kohtu loppuu, kohdun yläreuna "painuu" alemmas ja tulee pehmeämpi kohta. Pitää aika hellästi painella, että tuntee selvästi.) Mä joten kuten hahmotan missä kohtaa kohdun yläreuna menee, mutta saavat neuvolassa mittailla kun ovat sitä varten. :p
Ja suolen lorinoista voi välillä päätellä selkeästi missä kohtaa ne on:wink ainakin täällä suoli murisee välillä niin huolella, ettei oo epäselvyyttä:grin

Sillä vaan kun neuvolassa sano, että raskauden edetessä myös kohdun asento muuttuu. No mulla on torstaina neuvola ja eiköhän aloita mittaileen, meinas jo marraskuussa, mutta ei sit kuitenkaan ottanu mittaa. :)

Hei tuosta vau:n raskausanimaatiostahan näkee aika hyvin suunnilleen missä kohtaa kohtu on milläkin viikoilla ja miten ne suolet vetäytyy ylemmäs :) yksilöllistä vaihtelua toki on, mutta noin niinko yleispätevästi siinä.

Myö asutaan 60 neliöisessä kaksiossa, tykkään hirmuisesti tästä, metsää ympärillä, kivat naapurit ja työ lähellä, mutta mietityttää mahtuminen :( niin on hirveen pienet huoneet, mies on sitä mieltä että mahdutaan hyvin, ja vauva-aika varmasti meneekin hyvin mut kyllä isompi ois parempi :D
Nukun aina mahallaan, edelleen mutta käynyt tukalammaksi, pyörin paljon ja tuntuu että etsin asentoa, yleensä herään sit jommalta kummalta kyljeltä :D

Nyt olen 99% varma että tunsin sen liikkeet niin käellä ko "sisäsestikki". Uskomatonta!
Tänää dopplerilla kuuntelin sydänääniä niin oli siis tosi hias syke, semmonen "ihmisen" syke, eikä enään semmonen sikiön nopea syke.
Kaippa se nukkui siellä tai en tiiä :o

Tääl nyt ku on tosta kohdusta ollu puhe ni mä utelen.. Muistaakseni np-ultrassa lääkäri sano et istukka olis siellä missä pitääkin. Voiko sen siis jo nähdä sillon?

En mää muuten mut ku nlalääkäri sano et se selviää ru:ssa? Vai voiko se vaihtaa paikkaa?

Ihan ku sillä jotain väliä olis :D

Tulee mieleen istukasta vaan se, et sehän voi vaikka olla kohdunsuulla alussa ja sitten siirtyä, kun viikkoja tulee lisää. Taikka ei siirry taikka siirtyy vain osittain. Mulla on kohtu yli navan jo. Vkot 17+5.

Sen näkee jo nt-ultrassa :) ja jos on alhaalla, esim kohdunsuun edessä niin se saattaa siirtyä ylemmäs ja se on toivottavaakin. Rakenneultrassa istukan paikka on jo "lähempänä totuutta", etinen istukka voi siirtyä pois tieltä vielä myöhemminkin.

Takaisin