Niin ja eihän imetys ole yhtä kuin hyvä äiti. Se täytyy takoa päähän kyllä. Voin varmuudella sanoa sen, että paljon riippuu myös vauvasta ja temperamentista, terkkasta, isän tuesta ja tosiaankin synnäristä.
Mulla esikoisen kanssa lääkäri oikein määräsi kätilöitä antaman lisämaitoa. Koska mun poika "värisi". Huhh huhh. Kätilötkin pyöritteli silmiä et, mitä se lääkäri sekoilee. Sit sanoin, et haluun ehdottomasti syöttöpunnituksen. Vauva punnittiin ennen imetystä ja imetyksen jälkeen. 15g oli tullut. Ja se riitti kumoamaan lisämaitomääräyksen. Mutta lääkäri vielä tuli huoneeseen vaatimaan, että koska viikonloppu edessä, niin meidän olisi pitänyt ostaa ainakin pari korviketta kaappiin. Hohhhoijaa! Eli välillä tuntuu et sairaala "pilaa" sen imetyksen alkutaipaleen.
Ketään äitiä ei pidä mun mielestä arvostella imetyksen takia. Kyllä jokainen äiti tekee parhaansa ja kaikkensa lapsensa eteen. Mut imetyskin nostattaa niitä tunteita, koska onhan sen kiistatta hyvin luonnollista ja lapsen kehitystä tukevaa.