Tipaton tammikuu ;)

Mä nukun mielelläni selällään ja nyt oon muutaman kerran heränny siihen, et on ollu vähän huono olo. Lisäks tota samaa on täälläkin et pienikin pissahätä tuntuu pahemmalta selällään maaten. Pitää selkeesti alkaa opetella kyljellään nukkumista!

Mä nukun vieläkin mahallaan, ei kai siitä ole haittaakaan jos vaan pystyy? :D mulla on kanssa se lidlistä ostettu "poikaystävä" tyyny muttei mies ole vielä hyväksynyt sitä meidän väliin :D kuhan muuttuu nukkuma asentokin niin pitää ottaa tyynykin käyttöön :)

Mullaki lidlistä se tyyny ja oon sen nimittänyt myös poikaystäväksi. Mies vaan alkanu varastamaan sen multa ja sit en saa nukuttua. Mut paras ostos kyllä ollut kun sen kanssa saa oikeesti hyvän asennon. :)

huhihuhuhihihih, huomenna isompaa asuntoa kattomaan ^_^ En toisaalta millään haluis muuttaa tästä, tykkään ihan älyttömästi asua täällä, mut tää 53 neliöö on vaan vähän ahdas kolmelle:)

Meillä on toivottavasti ainakin useammaksi vuodeksi tässä asunto, vajaa kolme vuotta sitten ostettiin maalaismaisemista omakotitalo isolla pihalla. Pari ylimäärästä huonetta, silmällä pidettiin jo silloin mahdollisia perheenlisäyksiä, toki kun omaksi ostettiin niin oli ihan fiksuakin. Toki nuo kaks muuta makuuhuonetta ei ole isoja, mutta ei kai lastenhuoneen tarviikkaan mikä taistelukenttä olla. :)

Meil on kiikaris tollanen väliaikanen talo, jossain vaiheessa muutto mun kotitaloon, jossa onki sit 7h+k, mahtuu useampiki skidi:D Mut täs vaihees riittäis yks huone lisää, tossa mitä mennää kattoo ois optio viel kolmannelle makuuhuoneelle. Tänne ei mahdu ees pinnasänkyä, ku miehellä oltava toimisto kotona. Ei oo kertakaikkiaan neliön neliöö ylimäärästä.

Meillä nyt neljä henkeä asustaa rivari kolmiossa, myynnissä o ja talo hakusessa, ei vaa oo oikee myyjän markkinat ja tila tahtoo loppua :(

Nyt on kyllä varmaan tosi surkee aika myydä ja ensiostajien ostoa vaan vaikeutetaan sillä prosenttiosuudella joka täytyy olla itellä.. Ei kovin nuorilla oo vielä mitään kymppitonneja säästöissä. Me saatiin hyvää aikaa ostettua. Mulla on aina ollu, että jos kun oma ostetaan sen oltava omakotitalo maalta tai rauhalliselta paikkaa missä ei naapurit oo ihan kiinni toisissaan, eli tällöin vanhempi talo. Uudet rakennetaan ihan kiinni toisiinsa. Meillä on kyllä ihan huippu paikalla tää talo jo ajatellen sitä, että on kaks isoa koiraa. Miinuksena ettei täs oikeen asu meidän ikäisiä vaan kaikki jo vanhempia ihmisiä joten lapsella ei naapureista kaveria saa.

Meillä on 105 neliön vuokra-okt maaseudun rauhassa. Kesällä on lehmiä ja lampaita laiduntamassa talon ympärillä. :) mutta silti vain 3km keskustaan, 20km viereiseen iisompaan kaupunkiin, hesaan ajaa tunnissa. Oma piha, oma rauha. Ja tontti lähes kauttaaltaan rajattu sähköpaimenilla, kun toi laidun tosiaan yltää tontin ympäri lähes kokonaan - pysyypähän lapset pihassa. :wink

Tässä on miinuksena se, että huoneet on hankalasti sijoiteltu/suunniteltu. Oikeastaan yksi makuuhuone vain, kaksi muuta huonetta + iso olkkari ja keittiö (ja keittiö-olkkari-eteinen-väliä lapset pääsee juoksemaan ympäri, se on kiva:) ). Vaatii vähän joustavuutta iteltä miettiä nukkumisjärjestelyt uusiksi sitten kun vauva ei enää syö öisin.
Ja keittiössä vähänlaisesti kaappitilaa ja laskutilaa, ja surkean pieni tiskipöytä, vain yksi tiskiallas.

Mut olen onnellinen, jos saahaan tässä kämpätä vielä kauan.♡

Lapsilla ois tästä kouluun 1,5km ja sekin matka taittuis taksilla, koska ei mee kävelytietä sinne. Eivät pistä ainakaan pieniä koululaisia tallustamaan 60 tienviertä (ja kaavoitus on aikanaan tehty niin, ettei tuohon voi tehdäkään kävelytietä. Katuvalotkin puuttuu.).

Meillä on keskustaan 10km mutta lähimpään kauppaan 2km. Periaatteessa asutaan maalla, mutta silti lähellä kaikkea. Meillä naapuri pellolla ylämaankarjaa kesäisin ja oma peltokin tossa olisi. :)

Mekin asutaan 54 neliön vuokrakaksiossa. Mä oon nukkunu selällään ja kyljellään, nyt kauheen tyynypinon kanssa flunssassa. Ei tunnu vielä missään toi selällään nukkuminen.

Me asutaan 46,5 neliön kaksiossa, mutta muutetaan kotikaupunkii takasin ennen kesää <3 joten kolmiohan se olis hakusessa ens töikseen, vaikka hirmusesti tekis mieli jo alkaa katteleen vähä isompaa ja omaa, mutteipä vielä näillä tuloilla ole varaa. Ehkä muutaman vuojen päästä :-)

Me asutaan 49neliön kaksiossa hissittömän kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Eikä taida muutto ihan näinä aikoina olla ajankohtainen kun kuitenkin omistusasunto niin asuntomarkkinat vähän huonot. Kaipa sitä kekseliäisyydellä täällä pärjää :D

Me maksetaan huomattacasti vähemmän asuntolainaa kuin mitä jos vuokralla asuttaisiin. Kyllä tää ihan omassa kodissa asuminen luksusta siihen vuokralla olemiseen, vaikka niissäkin välillä niitä helmiä löytyy. :)

Asiasta viidenteen: mihin hittoon tää maailma on menossa ku äsken maksoin pullasta ja kahvista 7€?? :O okkei pakko myöntää TODELLA hyvää oli. No okkei lisätään vielä, että yksin kun oon ilman muksuja, niin tuntuu et sekin lisää makua :D

Kyl mekin mahduttais ilman sitä toimistoa makuuuhuoneessa ainaki toi vauva-aika, mut mies ei haluu ees yrittää sulloa kaikkea noihin neliöihin:D meilläkin mun omistusasunto, tuli halvemmaks ku vuokrata, rivareissa noi vuokrat senverta kovat, ja kerrostalo ei ollu vaihtoehto. Meinasin et laitan tän asunnon vuokralle, jos mies saa lainat yksinään. Tai sit en. Pitää kysyy välittäjältä, et kumpi ois kannattavampaa. Kylhän ton päätykaksion varmaa suht helpost kaupaks saa

Me asutaan kans maalla omakotitalossa, lähimpään kauppaan on 6 km, lähimpään isoon kaupunkiin n. 20 km. Vaikka tilaa periaatteessa on, meijän täytyy tehä järjestelyä jossain vaiheessa kun tulevalle lapselle kun ei oo omaa huonetta. Toki alussa menee meidän kanssa meidän makkarissa mutta haluaisin tietty jossain vaiheessa hänelle oman huoneen. Missä vaiheessa te joilla on jo lapsia, ootte siirtäneet nukkumaan omaan huoneeseen?

Takaisin